moody132 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 (edytowane) Witam. Poszukuje słuchawek dokanałowych, głównie do produkcji muzyki, toteż najbardziej zależy mi na wiarygodnym odsłuchu i czystości brzmienia. Przesiadam się z EP-630, naładowanej bassami po brzegi. Teraz oczekuję czegoś, co nada się jako odsłuch świeżo mixowanych ścieżek, ale i normalnym słuchaniu muzyki uświadomi mi, że dobrze wydałem pieniądzę. Kierując się testami PCLabu i wielkim testem head-fi mam następujących faworytów: SoundMagic PL50 Fischer Audio Eterna Fischer Audio Tandem Póki co, jestem przychylny zainwestować w któryś model z Fischer Audio, jednak chętnie wysłucham lepszych propozycji bardziej doświadczonych użytkowników. Brainwavz M1 też są zachęcające. Edytowane 21 Czerwca 2013 przez moody132 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4ndr3 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Ile chcesz wydać kasy? Ja bym bardziej w PL30 poszedł. A Eterny będą bardziej zbasione niż Ep630. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moody132 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Na dzień dziś mam 200, jeśli sytuacja będzie tego wymagała ogrnę jeszcze jakieś 100, na więcej nie mogę sobie pozwolić. A czy w ogóle dokanałowe będą dobrym wyborem do studia.? Zdecydowałem się na nie, bo wydaje mi się, że w takim zakresie cenowym dostaę słuchawki z lepszym brzmieniem aniżeli za tą samą kwotę nauszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BamboszeK Opublikowano 22 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Jeżeli produkujesz elektronikę to zainteresuj się Shure SE215. Ostatnio były nowe na allegro ze sklepu za 279zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moody132 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Obracam się w podkładach hop hopowych, rockowych, sampli wszelkich żywych instrumentów, syntezatorów rzadziej. Chcę mixując podkład mieć realistyczny odsłuch, żeby dokładnie wiedzieć np. jak bardzo podbić uderzenie werbla, głośność, by ściezki nie zlewały się ze sobą, bym mógł dobrze ustawić bass vs stopę, z czym zawsze miałem problem. Tego szukam ; P Tandemy mogą okazać się takim wyborem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nismovsky Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) Chciałbym tylko nadmienić (jako muzyk również), że słuchawki będą tylko półśrodkiem i koniec końców będziesz musiał pomyśleć nad monitorami odsłuchowymi.BTW, jaki masz interfejs audio do produkcji? Bo bez tego trochę ciężko dobierać słuchawki, ale ogólnie przyłączam się do propozycji BamboszKa - SE215. Edytowane 23 Czerwca 2013 przez nismovsky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrus-g Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) Lepiej kup Shury SHR240 - dadzą dużo wierniejszy odsłuch. Dokanałowe słuchawki monitorowe za 200zł nie istnieją (mówię tu o słuchawkach które prawowicie mogłby nosić taki tytuł) Edytowane 23 Czerwca 2013 przez piotrus-g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nismovsky Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Dokanałowe słuchawki monitorowe za 200zł nie istnieją (mówię tu o słuchawkach które prawowicie mogłby nosić taki tytuł) To inna bajka. Ja ogólnie nie używam słuchawek do kontrolowania miksu / produkcji muzyki. Ewentualnie sprawdzam na nich jak brzmią gotowe kawałki aby mieć rozeznanie jak różne źródła odtwarzają daną kompozycję. Najpierw niech się moody132 określi jakie ma warunki (interfejs itd.), bo bez takich informacji to można strzelać modelami i nic nie pomóc. Shure 240-tki dają W MIARĘ neutralny odsłuch (w tej kwocie), ale nie wiem po co neutralność autorowi pytania, skoro obraca się w dość jednoznacznie brzmiących gatunkach (jest tzw. "bitmejkerem") oraz chce używać zakupionych słuchawek także do słuchania muzyki? To tak jak z monitorami odsłuchowymi - dobrze oddają detale i spełniają funkcję przy tworzeniu, ale nie dają "funu" w normalnym słuchaniu, więc trochę dziwnie sformułowane zagadnienie, bo nie dość, że budżet niewielki to i duże wymagania odnośnie dźwięków. Zna ktoś może słuchawki, które dają fun i są do bólu wierne? Bo według mnie to się trochę wyklucza (coś jak "chcę szybkie i ekonomiczne auto") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deadmau52 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Jak znajde to wyśle Ci skrina z DJmaga, w pewnym numerze były informacje o dokach do studia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakac93 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Sorry, że się podpinam, ale mam pytanie odnośnie FAE, a dokładniej czym różnią się Fischer Audio Eterna od Fischer Audio Eterna PRO? Znalazłem jeszcze oznaczenia rev.1 i rev.2 Które są lepsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrus-g Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Dokanałowe słuchawki monitorowe za 200zł nie istnieją (mówię tu o słuchawkach które prawowicie mogłby nosić taki tytuł) To inna bajka. Ja ogólnie nie używam słuchawek do kontrolowania miksu / produkcji muzyki. Ewentualnie sprawdzam na nich jak brzmią gotowe kawałki aby mieć rozeznanie jak różne źródła odtwarzają daną kompozycję. Najpierw niech się moody132 określi jakie ma warunki (interfejs itd.), bo bez takich informacji to można strzelać modelami i nic nie pomóc. Shure 240-tki dają W MIARĘ neutralny odsłuch (w tej kwocie), ale nie wiem po co neutralność autorowi pytania, skoro obraca się w dość jednoznacznie brzmiących gatunkach (jest tzw. "bitmejkerem") oraz chce używać zakupionych słuchawek także do słuchania muzyki? To tak jak z monitorami odsłuchowymi - dobrze oddają detale i spełniają funkcję przy tworzeniu, ale nie dają "funu" w normalnym słuchaniu, więc trochę dziwnie sformułowane zagadnienie, bo nie dość, że budżet niewielki to i duże wymagania odnośnie dźwięków. Zna ktoś może słuchawki, które dają fun i są do bólu wierne? Bo według mnie to się trochę wyklucza (coś jak "chcę szybkie i ekonomiczne auto") ATH M50, któreś Sony MDR-V też takie były, Z doków Westone UM3x EarSonics SM3Pro, Shure SE535. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nismovsky Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) @piotrus-gWestone czy Shure, które podałeś kosztują przecież w granicach (lub ponad) 300 USD! Za te pieniądze można mieć parę aktywnych monitorów bliskiego pola (coś w stylu Fostexów PM0.4n czy KRK RP5 Rokit G2 do mniejszych pomieszczeń lub ewentualnie Samson Rubicon R8A, które mają 8-calowe woofery i wyraźniej oddadzą niskie tony, ale potrzebują miejsca by się rozpędzić), które o niebo lepiej nadadzą się do produkowania muzyki. Słuchałeś monitorów studyjnych? To jest całkiem inna półka jeśli chodzi o detaliczność brzmienia, bo napisałem DO BÓLU wierne, a to raczej cecha monitorów, a nie słuchawek, bo te fizycznie przy małych przetwornikach nie zrobią dostatecznie dobrej roboty.Nikt mnie nie przekona, że lepiej jest inwestować tyle pieniędzy w doki zamiast w porządne "skrzynki" na solidnym interfejsie audio. Nie jako pierwszy sprzęt do komponowania. Może do odsłuchiwania muzyki owszem, ale do jej produkcji to nigdy nie będzie to samo i nigdy doki nie będą podstawowymi sprzętami do tego zadania (stąd DJMag mógł robić testy, ale wątpię żeby polecali odsłuch na dokach zamiast na typowych monitorach, deadmau52).Koniec off-topu z mojej strony.Pozdrawiam! Edytowane 23 Czerwca 2013 przez nismovsky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrus-g Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) 1. Napisałem że nie ma słuchawek monitorowych za 200zł - stąd dla przyładu podałem słuchawki jak wyżej. 2. Słuchałem moniorów studyjnych, ba nawet sam kiedyś posiadałem near-fieldy w domu. Odwróćmy pytanie, słuchałeś wymienionych przeze mnie słuchawek? One grają basowo, ale właśnie bardzo wiernie. A jeśli ma być DO BÓLU to Etymotic ER4S, ale w nich nie ma takiego basu, a jest właśnie taki mniotorowy - szybki i punktowy PS: Ja nikogo nie przekonuję. Po prostu odpowiedziałem na Twoje pytanie, więc nie wiem skąd takie uniesienie. Edytowane 23 Czerwca 2013 przez piotrus-g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moody132 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Beatmaker - dobre określenie. Ponieważ do producenta czy kompozytora pełnoprawnego mi daleko, na razie to główie motywacja jest czynnikiem napędowym, nie umiejętności. Interfejs audio? Zintegrowana karta dźwiękowa realteka, dalej jakiś stary amplituner Philips. Nic, czym możnaby się pochwalić. Anyway, wybór padł na Eterny, więc temat można zamknąć, nie mniej dziękuje wszystkim za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi