crovax85 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 (edytowane) Co do Focusa, przyglądałem się wersji 100KM 16V.Jednak martwi mnie sama marka. Podobno bardzo koroduje i części są dosyć drogie. Toyota... Ojciec jeździ od pół roku Corollą Verson 2004 2.0. Bardzo sobie chwali, ale z tego co się zorientował, radził unikać starszych modeli Toyoty. I jak to jest z gazem w Toyotach? W serwisie mu powiedzieli, że Japońce nie tolerują gazu. W rzeczywisstości im starsza generacja tym lepsza - pomijając problemy wynikające z upływu czasu. Nie ma co sie bać corolli E11 bo zadbana będzie mechanicznie bezawaryjna - w niektórych egzemplarzach problemem może być pojawiająca się korozja. Z tego co się orientuje to japońskie silniki miewają problem z gazem tzn może dochodzić do wypalenia gniazd zaworowych (zakładając, że sama instalacja nie sprawia problemów), ale nie wiem czy to reguła u wszystkich japońskich producentów i czy nie ma to również związku z jakością samej instalacji. Silniki Hondy ( z tymi miałem najwięcej do czynienia) są składane "na raz" w sensie spasowania elementów i sposobu montażu (hale produkcyjne z różnicą ciśnień, żeby np kurz nie siadał na elementach). Podobno po rozebraniu takiego silnika i złożeniu lub innej poważniejszej ingerencji bradzo trudo wrócić w 100% do stanu sprzed rozebrania. Ogólnie znam wielu mechaników ASO Hondy z kilku miast (sam mam Hondę) i wiem, że ASO nie naprawia silników tylko wymienia na nowe jeżeli auto jest na gwarancji - jeżeli już nie ma gwar. to... nie wiem bo żaden z nich nie pamiętał przypadku zepsutego silnika w Hondzie po gwarancji. Edytowane 27 Stycznia 2013 przez crovax85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1989 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Głupie pytanie ale każdy pyta to i ja się wtrącę. Ile może wynieść wymiana uszczelki pod głowicą (masło na korku się zbierać zaczęło i chłodziwo znika) w Fabii 1.4 8V MPI rocznik 2001 (225000 przebiegu)? Coś warto przy okazji (zawory?) robić? Samo planowanie 700 zł + części czyli uszczelka i jakieś małe pierdółki które są jednorazowe. Do tego średnio 150 zł za śruby które również są jednorazowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bad and Quiet Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ciągle myślę i myślę. Co może jeszcze być do 5k oprócz starletki i colta. Silnik do 1.4, mało pali, mało awaryjne, a w razie co tanie części. Głównie o to się rozchodzi jako, że to na pierwsze auto. Raczej bym się rozglądał za niemcami/ japończykami, ale innych nie wykluczam. Seicento, Lupo, Corsa b...? I na co zwracać uwagę przy danym modelu najbardziej. Colta w tych pieniądzach to wersja CA, jednak sztukę bez rdzy jest naprawdę ciężko znaleźć. Nieziszczalny to jest Golf drugiej edycji :-) Wysłane na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwagiero Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 (edytowane) Golf II niezniszczalny no nie wiem, chyba już jednak trochę za stary... miałem ładnych kilka lat temu jednego z końca produkcji 91 rocznik, generalnie bardzo fajne autko, tylko że mój był kupiony na szybko od takiego totalnego buraka co to jak się okazało wszystko naprawiał swoimi "domowymi" sposobami, prawie jak mcgyver Jeździłem nim ze 2 lata i ciągle coś się chrzaniło, być może zadbany egzemplarz od pasjonaty to fajna rzecz, ale ten samochód jest już traktowany jak klasyk, więc taki egzemplarz tani nie będzie. Edytowane 27 Stycznia 2013 przez szwagiero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakus1233 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Głupie pytanie ale każdy pyta to i ja się wtrącę. Ile może wynieść wymiana uszczelki pod głowicą (masło na korku się zbierać zaczęło i chłodziwo znika) w Fabii 1.4 8V MPI rocznik 2001 (225000 przebiegu)? Coś warto przy okazji (zawory?) robić? Samo planowanie 700 zł + części czyli uszczelka i jakieś małe pierdółki które są jednorazowe. Do tego średnio 150 zł za śruby które również są jednorazowe. Co się dzieje z tymi śrubami, że jednorazowe ? Łby się wyrabiają ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4ndr3 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 To chyba z tego samego powodu co planowanie. Tam jest taka temperatura że to się odkształca i męczy materiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian1115 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Samo planowanie 700 zł + części czyli uszczelka i jakieś małe pierdółki które są jednorazowe. Do tego średnio 150 zł za śruby które również są jednorazowe. Chyba pomyliłeś się o jedno 0 z tą ceną za planowanie głowicy i wymiana śrub w teorii jest potrzeba a w praktyce to mało kto to robi jeszcze w takim silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1989 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Z czym się pomyliłem ? Śruby są jednokrotne ponieważ podczas dokręcania zostają poddane wydłużaniu . Dużo osób tego nie robi a potem płacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arrie Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Colta w tych pieniądzach to wersja CA, jednak sztukę bez rdzy jest naprawdę ciężko znaleźć. Nieziszczalny to jest Golf drugiej edycji :-) Wysłane na szybko A to ważna informacja. A znalazłoby się coś (CJ) do 8k (+ jakaś sumka na ewentualny remont, opłaty itp.)? Chciałbym coś młodszego ode mnie, najlepiej z rocznika 99+, więc golf II raczej nie wchodzi w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krz Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Co do Focusa, przyglądałem się wersji 100KM 16V.Jednak martwi mnie sama marka. Podobno bardzo koroduje i części są dosyć drogie. Toyota... Ojciec jeździ od pół roku Corollą Verson 2004 2.0. Bardzo sobie chwali, ale z tego co się zorientował, radził unikać starszych modeli Toyoty. I jak to jest z gazem w Toyotach? W serwisie mu powiedzieli, że Japońce nie tolerują gazu. W rzeczywisstości im starsza generacja tym lepsza - pomijając problemy wynikające z upływu czasu. Nie ma co sie bać corolli E11 bo zadbana będzie mechanicznie bezawaryjna - w niektórych egzemplarzach problemem może być pojawiająca się korozja. Z tego co się orientuje to japońskie silniki miewają problem z gazem tzn może dochodzić do wypalenia gniazd zaworowych (zakładając, że sama instalacja nie sprawia problemów), ale nie wiem czy to reguła u wszystkich japońskich producentów i czy nie ma to również związku z jakością samej instalacji. Silniki Hondy ( z tymi miałem najwięcej do czynienia) są składane "na raz" w sensie spasowania elementów i sposobu montażu (hale produkcyjne z różnicą ciśnień, żeby np kurz nie siadał na elementach). Podobno po rozebraniu takiego silnika i złożeniu lub innej poważniejszej ingerencji bradzo trudo wrócić w 100% do stanu sprzed rozebrania. Ogólnie znam wielu mechaników ASO Hondy z kilku miast (sam mam Hondę) i wiem, że ASO nie naprawia silników tylko wymienia na nowe jeżeli auto jest na gwarancji - jeżeli już nie ma gwar. to... nie wiem bo żaden z nich nie pamiętał przypadku zepsutego silnika w Hondzie po gwarancji. Nie wiem dlaczego mi ojciec tak bardzo odradza Japończyki. Właśnie najmocniej rozważam Corolle albo Civic. Biorę pod uwagę Focusa MK1, ale obawiam się rdzy. Podobno to plaga w tej marce, a i nie bez powodu jest ich wysyp w ogłoszeniach w bardzo dobrej cenie. Boję się, że nawet jak znajdę egzemplarz zadbany i bez widocznej korozji, może mi ona wyjść szybko, a za 2-3 lata jej nie sprzedam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1989 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Rdza w Focucach wychodzi w egzemplarzach z początku produkcji oraz w tych nie fachowo zrobionych......reszta śmiga jak szalona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Freso Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Jak można się wtrącić - ludzie szukający dobrego, bezawaryjnego kombi niech pomyślą nad Subaru Imprezą GC. Świetne auto. Mam do czynienia z takowym, benzynka 2.0 bodajże 115 km, Subaru jak to Subaru - świetny napęd 4x4, w tej wersji jest też reduktor, zimą to zbawienie. Auto nie mieli kołami, podwórka odśnieżać nie trzeba... Wyposażone też ładnie - u mnie jest to 4x elektryczne szyby, klimatyzacja, ABS, poduszka powietrzna (ale u mnie nie ma, bo sportowa kierownica). Spalanie ok. 11l gazu i uprzedzam - to mit, że gaz się nie nadaje do tych aut. Dobra instalacja i nie czuć różnicy w jeździe. Zawieszenie trochę twarde - auto trzyma się drogi jak przyssane, nie widziałem takiego prowadzenia w żadnym innym, tylko mocno czuć stan polskich dróg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bad and Quiet Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Colta w tych pieniądzach to wersja CA, jednak sztukę bez rdzy jest naprawdę ciężko znaleźć. Nieziszczalny to jest Golf drugiej edycji :-) Wysłane na szybko A to ważna informacja. A znalazłoby się coś (CJ) do 8k (+ jakaś sumka na ewentualny remont, opłaty itp.)? Chciałbym coś młodszego ode mnie, najlepiej z rocznika 99+, więc golf II raczej nie wchodzi w grę. W tej kwocie już mozna poszukać, ale jeżeli masz mozliwosc sciagnij sobie Colta z zachodniej granicy. W kraju Colt albo po przygodzie albo zerdzewialy, a te samochody rdza to lubi :-) Do 8k możesz również upolował w dobrym stanie Rovera 200 albo 25 przed liftem. Wysłane na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian1115 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Z czym się pomyliłem ? Planowanie to koszt jakiś 100zł zależy od tego kto i gdzie robi bo słyszałem, że za 50zł nawet planują głowice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bad and Quiet Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 up W Roverach z typem silnika K to i za 40 zlotych planują na terenie Krakowa. Wysłane na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Freso Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Ale cena planowania nie jest też zawsze niska. Przykład - Impreza 2.0 boxer, planowanie 700 zł. Tyle, że tam dwie głowice są.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arrie Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 W tej kwocie już mozna poszukać, ale jeżeli masz mozliwosc sciagnij sobie Colta z zachodniej granicy. W kraju Colt albo po przygodzie albo zerdzewialy, a te samochody rdza to lubi :-) Do 8k możesz również upolował w dobrym stanie Rovera 200 albo 25 przed liftem. Wysłane na szybko jesli zza granicy to cena troche spada, co by miec na wszystkie oplaty itp. (bodajze blisko 1k zl), aczkolwiek bede robil rozeznanie. myslalem nad roverem, ale boje sie, ze bedzie to wersja angielska przerobiona na europejska. Przepraszam za interpunkcje, ale pisze z telefonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakus1233 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Co do kosztów planowania głowicy, wydaje mi się, że to zależy też od marki samochodu.. Ja osobiście pierwszy raz słyszę żeby ktoś wymieniał śruby w głowicy przy planowaniu, chociaż jeśli takie działanie jest uzasadnione w danym samochodzie, to czemu nie zawsze mniejsze koszta, niż jakby drugi raz to wszystko robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krz Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Rdza w Focucach wychodzi w egzemplarzach z początku produkcji oraz w tych nie fachowo zrobionych......reszta śmiga jak szalona To czego to takie tanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crovax85 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 (edytowane) To czego to takie tanie? Czy tanio to zależy jaki egzemplarz, bo za 10kzł można kupić Focusa z końca lat 90 ub. wieku, albo 4-5 letnią Dacię Logan... Wszystko zależy od stanu auta, historii, ogólnej opinii o marce i modelu itp. Ludzie obecnie mniej aut kupują i szanują pieniądze, a z drugiej strony trochę tych samochodów jest na rynku wtórnym. Niski popyt, podaż wysoka to i ceny muszą spadać. Edytowane 28 Stycznia 2013 przez crovax85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bad and Quiet Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 (edytowane) jesli zza granicy to cena troche spada, co by miec na wszystkie oplaty itp. (bodajze blisko 1k zl), aczkolwiek bede robil rozeznanie. myslalem nad roverem, ale boje sie, ze bedzie to wersja angielska przerobiona na europejska. Przepraszam za interpunkcje, ale pisze z telefonu. To na jakie aso i po problemie. Ja kupilem 214 z maym hgfem, ale szczerze to nie prowadzi mi sie tego samochodu za przyjemnie, moze to kwestia przyzwyczajenia, poprzedni samochodzik to seicento 1,1. Musz꠴ego Rovera porzdnie sprawdzi欠jak dalej mi nie podjedzie pie na sprzeda a w zamian stare dobre seicento z wygluszonymi drzwiami :-) Wysane na szybko Edytowane 28 Stycznia 2013 przez Bad and Quiet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arrie Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 To na jakie aso i po problemie. Ja kupilem 214 z maym hgfem, ale szczerze to nie prowadzi mi sie tego samochodu za przyjemnie, moze to kwestia przyzwyczajenia, poprzedni samochodzik to seicento 1,1. Musz꠴ego Rovera porzdnie sprawdzi欠jak dalej mi nie podjedzie pie na sprzeda a w zamian stare dobre seicento z wygluszonymi drzwiami :-) Wysane na szybko Nie zawsze jest możliwość podjechania na ASO, jeśli np. będę szukał auta na giełdzie... A jak z dostępnością części do rovera i jak z ich cenami, dostępność zamienników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krz Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Rdza w Focucach wychodzi w egzemplarzach z początku produkcji oraz w tych nie fachowo zrobionych......reszta śmiga jak szalona Nie wiem o jakich latach piszesz ale raczej nie jest MK1 http://www.autocentrum.pl/autorentgen/ford/focus/i/korozja-rantow-drzwi-277592486/ To czego to takie tanie? Czy tanio to zależy jaki egzemplarz, bo za 10kzł można kupić Focusa z końca lat 90 ub. wieku, albo 4-5 letnią Dacię Logan... Wszystko zależy od stanu auta, historii, ogólnej opinii o marce i modelu itp. Ludzie obecnie mniej aut kupują i szanują pieniądze, a z drugiej strony trochę tych samochodów jest na rynku wtórnym. Niski popyt, podaż wysoka to i ceny muszą spadać. Przeglądam teraz ogłoszenia z Wrocławia i co 5 auto to Focus 99-02. I to w cenie 8-10k zł. Wydawało mi się, że jest to dosyć dobra cena, ale jeśli korozja je łapie z każdej strony to auto chyba nie do sprzedania za jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bad and Quiet Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Nie zawsze jest możliwość podjechania na ASO, jeśli np. będę szukał auta na giełdzie... A jak z dostępnością części do rovera i jak z ich cenami, dostępność zamienników. Sporo jest części na allegro i szrotach. Gdybyś oglądał zwróć uwagę na uszczelke pod głowicą, plyn chlodniczy i olej. Wysłane na szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naqes Opublikowano 28 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Miał/ma ktoś może te żarówki? http://moto.allegro.pl/h7-****m-night-breaker-plus-promocja-i2882527174.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.