Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Motoryzacja


Bednar94

Rekomendowane odpowiedzi

Co do Focusa, przyglądałem się wersji 100KM 16V.

Jednak martwi mnie sama marka. Podobno bardzo koroduje i części są dosyć drogie.

 

Toyota... Ojciec jeździ od pół roku Corollą Verson 2004 2.0.

Bardzo sobie chwali, ale z tego co się zorientował, radził unikać starszych modeli Toyoty.

 

I jak to jest z gazem w Toyotach? W serwisie mu powiedzieli, że Japońce nie tolerują gazu.

W rzeczywisstości im starsza generacja tym lepsza - pomijając problemy wynikające z upływu czasu. Nie ma co sie bać corolli E11 bo zadbana będzie mechanicznie bezawaryjna - w niektórych egzemplarzach problemem może być pojawiająca się korozja.

Z tego co się orientuje to japońskie silniki miewają problem z gazem tzn może dochodzić do wypalenia gniazd zaworowych (zakładając, że sama instalacja nie sprawia problemów), ale nie wiem czy to reguła u wszystkich japońskich producentów i czy nie ma to również związku z jakością samej instalacji. Silniki Hondy ( z tymi miałem najwięcej do czynienia) są składane "na raz" w sensie spasowania elementów i sposobu montażu (hale produkcyjne z różnicą ciśnień, żeby np kurz nie siadał na elementach). Podobno po rozebraniu takiego silnika i złożeniu lub innej poważniejszej ingerencji bradzo trudo wrócić w 100% do stanu sprzed rozebrania. Ogólnie znam wielu mechaników ASO Hondy z kilku miast (sam mam Hondę) i wiem, że ASO nie naprawia silników tylko wymienia na nowe jeżeli auto jest na gwarancji - jeżeli już nie ma gwar. to... nie wiem bo żaden z nich nie pamiętał przypadku zepsutego silnika w Hondzie po gwarancji.

Edytowane przez crovax85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie pytanie ale każdy pyta to i ja się wtrącę. Ile może wynieść wymiana uszczelki pod głowicą (masło na korku się zbierać zaczęło i chłodziwo znika) w Fabii 1.4 8V MPI rocznik 2001 (225000 przebiegu)? Coś warto przy okazji (zawory?) robić?

 

 

Samo planowanie 700 zł + części czyli uszczelka i jakieś małe pierdółki które są jednorazowe. Do tego średnio 150 zł za śruby które również są jednorazowe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle myślę i myślę. Co może jeszcze być do 5k oprócz starletki i colta.

Silnik do 1.4, mało pali, mało awaryjne, a w razie co tanie części. Głównie o to się rozchodzi jako, że to na pierwsze auto. Raczej bym się rozglądał za niemcami/ japończykami, ale innych nie wykluczam.

Seicento, Lupo, Corsa b...?

I na co zwracać uwagę przy danym modelu najbardziej.

 

Colta w tych pieniądzach to wersja CA, jednak sztukę bez rdzy jest naprawdę ciężko znaleźć. Nieziszczalny to jest Golf drugiej edycji :-)

 

 

Wysłane na szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golf II niezniszczalny no nie wiem, chyba już jednak trochę za stary... miałem ładnych kilka lat temu jednego z końca produkcji 91 rocznik, generalnie bardzo fajne autko, tylko że mój był kupiony na szybko od takiego totalnego buraka co to jak się okazało wszystko naprawiał swoimi "domowymi" sposobami, prawie jak mcgyver ;) Jeździłem nim ze 2 lata i ciągle coś się chrzaniło, być może zadbany egzemplarz od pasjonaty to fajna rzecz, ale ten samochód jest już traktowany jak klasyk, więc taki egzemplarz tani nie będzie.

Edytowane przez szwagiero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie pytanie ale każdy pyta to i ja się wtrącę. Ile może wynieść wymiana uszczelki pod głowicą (masło na korku się zbierać zaczęło i chłodziwo znika) w Fabii 1.4 8V MPI rocznik 2001 (225000 przebiegu)? Coś warto przy okazji (zawory?) robić?

 

Samo planowanie 700 zł + części czyli uszczelka i jakieś małe pierdółki które są jednorazowe. Do tego średnio 150 zł za śruby które również są jednorazowe.

 

 

 

Co się dzieje z tymi śrubami, że jednorazowe ? Łby się wyrabiają ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo planowanie 700 zł + części czyli uszczelka i jakieś małe pierdółki które są jednorazowe. Do tego średnio 150 zł za śruby które również są jednorazowe.

 

Chyba pomyliłeś się o jedno 0 z tą ceną za planowanie głowicy i wymiana śrub w teorii jest potrzeba a w praktyce to mało kto to robi jeszcze w takim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Colta w tych pieniądzach to wersja CA, jednak sztukę bez rdzy jest naprawdę ciężko znaleźć. Nieziszczalny to jest Golf drugiej edycji :-)

 

 

Wysłane na szybko

A to ważna informacja. A znalazłoby się coś (CJ) do 8k (+ jakaś sumka na ewentualny remont, opłaty itp.)?

Chciałbym coś młodszego ode mnie, najlepiej z rocznika 99+, więc golf II raczej nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Focusa, przyglądałem się wersji 100KM 16V.

Jednak martwi mnie sama marka. Podobno bardzo koroduje i części są dosyć drogie.

 

Toyota... Ojciec jeździ od pół roku Corollą Verson 2004 2.0.

Bardzo sobie chwali, ale z tego co się zorientował, radził unikać starszych modeli Toyoty.

 

I jak to jest z gazem w Toyotach? W serwisie mu powiedzieli, że Japońce nie tolerują gazu.

W rzeczywisstości im starsza generacja tym lepsza - pomijając problemy wynikające z upływu czasu. Nie ma co sie bać corolli E11 bo zadbana będzie mechanicznie bezawaryjna - w niektórych egzemplarzach problemem może być pojawiająca się korozja.

Z tego co się orientuje to japońskie silniki miewają problem z gazem tzn może dochodzić do wypalenia gniazd zaworowych (zakładając, że sama instalacja nie sprawia problemów), ale nie wiem czy to reguła u wszystkich japońskich producentów i czy nie ma to również związku z jakością samej instalacji. Silniki Hondy ( z tymi miałem najwięcej do czynienia) są składane "na raz" w sensie spasowania elementów i sposobu montażu (hale produkcyjne z różnicą ciśnień, żeby np kurz nie siadał na elementach). Podobno po rozebraniu takiego silnika i złożeniu lub innej poważniejszej ingerencji bradzo trudo wrócić w 100% do stanu sprzed rozebrania. Ogólnie znam wielu mechaników ASO Hondy z kilku miast (sam mam Hondę) i wiem, że ASO nie naprawia silników tylko wymienia na nowe jeżeli auto jest na gwarancji - jeżeli już nie ma gwar. to... nie wiem bo żaden z nich nie pamiętał przypadku zepsutego silnika w Hondzie po gwarancji.

Nie wiem dlaczego mi ojciec tak bardzo odradza Japończyki. Właśnie najmocniej rozważam Corolle albo Civic.

Biorę pod uwagę Focusa MK1, ale obawiam się rdzy. Podobno to plaga w tej marce, a i nie bez powodu jest ich wysyp w ogłoszeniach w bardzo dobrej cenie.

Boję się, że nawet jak znajdę egzemplarz zadbany i bez widocznej korozji, może mi ona wyjść szybko, a za 2-3 lata jej nie sprzedam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można się wtrącić - ludzie szukający dobrego, bezawaryjnego kombi niech pomyślą nad Subaru Imprezą GC. Świetne auto. Mam do czynienia z takowym, benzynka 2.0 bodajże 115 km, Subaru jak to Subaru - świetny napęd 4x4, w tej wersji jest też reduktor, zimą to zbawienie. Auto nie mieli kołami, podwórka odśnieżać nie trzeba... :D Wyposażone też ładnie - u mnie jest to 4x elektryczne szyby, klimatyzacja, ABS, poduszka powietrzna (ale u mnie nie ma, bo sportowa kierownica). Spalanie ok. 11l gazu i uprzedzam - to mit, że gaz się nie nadaje do tych aut. Dobra instalacja i nie czuć różnicy w jeździe.

Zawieszenie trochę twarde - auto trzyma się drogi jak przyssane, nie widziałem takiego prowadzenia w żadnym innym, tylko mocno czuć stan polskich dróg. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Colta w tych pieniądzach to wersja CA, jednak sztukę bez rdzy jest naprawdę ciężko znaleźć. Nieziszczalny to jest Golf drugiej edycji :-)

Wysłane na szybko

A to ważna informacja. A znalazłoby się coś (CJ) do 8k (+ jakaś sumka na ewentualny remont, opłaty itp.)?

Chciałbym coś młodszego ode mnie, najlepiej z rocznika 99+, więc golf II raczej nie wchodzi w grę.

 

W tej kwocie już mozna poszukać, ale jeżeli masz mozliwosc sciagnij sobie Colta z zachodniej granicy. W kraju Colt albo po przygodzie albo zerdzewialy, a te samochody rdza to lubi :-) Do 8k możesz również upolował w dobrym stanie Rovera 200 albo 25 przed liftem.

 

 

Wysłane na szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W tej kwocie już mozna poszukać, ale jeżeli masz mozliwosc sciagnij sobie Colta z zachodniej granicy. W kraju Colt albo po przygodzie albo zerdzewialy, a te samochody rdza to lubi :-) Do 8k możesz również upolował w dobrym stanie Rovera 200 albo 25 przed liftem.

 

 

Wysłane na szybko

jesli zza granicy to cena troche spada, co by miec na wszystkie oplaty itp. (bodajze blisko 1k zl), aczkolwiek bede robil rozeznanie.

myslalem nad roverem, ale boje sie, ze bedzie to wersja angielska przerobiona na europejska.

 

Przepraszam za interpunkcje, ale pisze z telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztów planowania głowicy, wydaje mi się, że to zależy też od marki samochodu..

Ja osobiście pierwszy raz słyszę żeby ktoś wymieniał śruby w głowicy przy planowaniu, chociaż jeśli takie działanie jest uzasadnione w danym samochodzie, to czemu nie zawsze mniejsze koszta, niż jakby drugi raz to wszystko robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czego to takie tanie?

Czy tanio to zależy jaki egzemplarz, bo za 10kzł można kupić Focusa z końca lat 90 ub. wieku, albo 4-5 letnią Dacię Logan... Wszystko zależy od stanu auta, historii, ogólnej opinii o marce i modelu itp.

Ludzie obecnie mniej aut kupują i szanują pieniądze, a z drugiej strony trochę tych samochodów jest na rynku wtórnym. Niski popyt, podaż wysoka to i ceny muszą spadać.

Edytowane przez crovax85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli zza granicy to cena troche spada, co by miec na wszystkie oplaty itp. (bodajze blisko 1k zl), aczkolwiek bede robil rozeznanie.

myslalem nad roverem, ale boje sie, ze bedzie to wersja angielska przerobiona na europejska.

Przepraszam za interpunkcje, ale pisze z telefonu.

 

To na jakie aso i po problemie. Ja kupilem 214 z maym hgfem, ale szczerze to nie prowadzi mi sie tego samochodu za przyjemnie, moze to kwestia przyzwyczajenia, poprzedni samochodzik to seicento 1,1. Musz꠴ego Rovera porzdnie sprawdzi欠jak dalej mi nie podjedzie pie na sprzeda a w zamian stare dobre seicento z wygluszonymi drzwiami :-)

 

Wysane na szybko

 

Edytowane przez Bad and Quiet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To na jakie aso i po problemie. Ja kupilem 214 z maym hgfem, ale szczerze to nie prowadzi mi sie tego samochodu za przyjemnie, moze to kwestia przyzwyczajenia, poprzedni samochodzik to seicento 1,1. Musz꠴ego Rovera porzdnie sprawdzi欠jak dalej mi nie podjedzie pie na sprzeda a w zamian stare dobre seicento z wygluszonymi drzwiami :-)

 

Wysane na szybko

Nie zawsze jest możliwość podjechania na ASO, jeśli np. będę szukał auta na giełdzie...

A jak z dostępnością części do rovera i jak z ich cenami, dostępność zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdza w Focucach wychodzi w egzemplarzach z początku produkcji oraz w tych nie fachowo zrobionych......reszta śmiga jak szalona :)

Nie wiem o jakich latach piszesz ale raczej nie jest MK1 http://www.autocentrum.pl/autorentgen/ford/focus/i/korozja-rantow-drzwi-277592486/

 

 

To czego to takie tanie?

Czy tanio to zależy jaki egzemplarz, bo za 10kzł można kupić Focusa z końca lat 90 ub. wieku, albo 4-5 letnią Dacię Logan... Wszystko zależy od stanu auta, historii, ogólnej opinii o marce i modelu itp.

Ludzie obecnie mniej aut kupują i szanują pieniądze, a z drugiej strony trochę tych samochodów jest na rynku wtórnym. Niski popyt, podaż wysoka to i ceny muszą spadać.

Przeglądam teraz ogłoszenia z Wrocławia i co 5 auto to Focus 99-02. I to w cenie 8-10k zł.

Wydawało mi się, że jest to dosyć dobra cena, ale jeśli korozja je łapie z każdej strony to auto chyba nie do sprzedania za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze jest możliwość podjechania na ASO, jeśli np. będę szukał auta na giełdzie...

A jak z dostępnością części do rovera i jak z ich cenami, dostępność zamienników.

 

Sporo jest części na allegro i szrotach. Gdybyś oglądał zwróć uwagę na uszczelke pod głowicą, plyn chlodniczy i olej.

 

Wysłane na szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności