Oskar2905 Opublikowano 11 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 1 minutę temu, Herman napisał: Mam ten silnik z Tipo u siebie w Bravo 2 (u mnie ma 90KM, ale raczej to ta sama konstrukcja) i powiem tak - dynamiką to on nie grzeszy Ale jak go kręcisz na wyższe obroty to coś tam jedzie i nawet kogoś można wyprzedzić Plus za to, że mało pali, jest prostej konstrukcji, a filtry i inne części kosztują grosze. Skrzynia 6-tka na początku wydawała mi się nieporozumieniem do takiego słabego silnika, wolałbym dłuższą 5-tkę. Ale wtedy auto by jeszcze bardziej muliło. A tak wrzucasz 6-tkę i przy 120 jest cicho i spalanie spada Z dynamiką i tak będzie lepiej niż to co miało być na początku . Skrzynia 6-tka właśnie wyróżnia tipo IMO. Ile masz obrotów na 6-ce np. przy 120? 1 minutę temu, hesus666 napisał: Bez wbity i calkiem powaznie - chętnie poczytam jakie moce wyciągało ferrari i alfa z litra 100 lat temu Możesz polecić jakas literature? Był fajny program angielski o starych samochodach wyścigowych..tylko zapomniałem nazwy... A tak to w każdej książce o starych samochodach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herman Opublikowano 11 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 Teraz, Oskar2905 napisał: Ile masz obrotów na 6-ce np. przy 120? ~3 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 11 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 To i tak krótka ta 6-tka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herman Opublikowano 11 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 Krótka, ale porównując pracę silnika przy tych samych obrotach na 5-tce i 6-tce różnica w hałasie jest duża (na korzyść 6-tki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus666 Opublikowano 11 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 16 minut temu, Oskar2905 napisał: Był fajny program angielski o starych samochodach wyścigowych..tylko zapomniałem nazwy... A tak to w każdej książce o starych samochodach . Wyścigowych, w których silniki były wymieniane co drugi event? Miałem nadzieję, że chociaż przykłady jakieś podasz, bo mimo wszystko ciężko mi znaleźć jakieś seryjne samochody z początków produkcji alfy czy ferarri, które miały 100ps+ z litra. A dzisiaj kupujesz w hot hatchu 400ps z 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 11 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 A kto mówił o seryjnych? 11 minut temu, hesus666 napisał: A dzisiaj kupujesz w hot hatchu 400ps z 2.0 A silnik jest do remontu po 100tyś . Świetny interes . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus666 Opublikowano 11 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 To i tak jakieś 95tys więcej niż w tamtych No to jak nieseryjne, to F1 z 1,6 ile dzisiaj wykręca? 850 + nie wiem ile z kersa wydaje mi się trochę nadużyciem twierdzenie, ze nie ma postępu i zostaje tylko ekologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 Może 100 lat to przesada...ale te 30 lat myślę że można spokojnie napisać że stoimy w miejscu. I nie ma co się tak na tą moc z litra patrzeć bo jak do starego silnika dołożysz turbo to też jesteś w stanie te 100km/litr osiągnąć. Zobacz na stare Daihatsu w turbo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 (edytowane) Silniki benzynowe stały w miejscu przez wiele lat bo cała para poszła w rozwijanie silników diesla które były przedstawiane jako mesjasza oszczędności i ekologii. Jak się skończyło z tą ekologią wszyscy wiemy. Edytowane 12 Listopada 2018 przez Spawn 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 Diesel ekologiczny? Kto był taki głupi że się złapał na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 1 godzinę temu, Oskar2905 napisał: Diesel ekologiczny? Kto był taki głupi że się złapał na to ? 11 milionów klientów aut z grupy volkswagena, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paratykus Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 2 godziny temu, Oskar2905 napisał: Diesel ekologiczny? Kto był taki głupi że się złapał na to ? Ja się załapałem. To tak ogólnie do naświetlenia sprawy : https://www.spidersweb.pl/2017/06/arto-kupic-sobie-diesla.html A tutaj moja wczorajsza trasa. Ok 150-170 km dróżkami podrzędnymi gdzie z racji ich "krętości" i "wąskości" jechałem w przedziale 50-70 km/h Reszta trasy A4. Biorąc pod uwagę jaka wyszła średnia to nieźle pogoniłem autko na autostradzie. Spalanie na screenie : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 (edytowane) Ale tu chodzi o co innego. Nowoczesne benzyny (z wtryskiem bezpośrednim i turbo) są tak samo skomplikowane jak diesle i wydzielają jeszcze więcej szkodliwych cząstek niż diesle i to jest prawda, ale jak się usunie wtrysk bezpośredni i zamiast tego wstawi zwykły wtrysk MPI to sytuacja się odwraca. Dlatego wcześniej w temacie pisałem że polecam tylko i wyłącznie benzyny z wtryskiem pośrednim MPI. Jakbym miał do wyboru tylko samochód z silnikiem benzynowym z wtryskiem bezpośrednim i turbo i diesla to bym wziął chyba diesla bo tak samo skomplikowane silniki a ropniak paliwa spali mniej chociaż. Na szczęście są jeszcze na rynku producenci którzy oferują silniki z wtryskiem pośrednim bez turbo i taki silnik jest najlepszy. Dodatkowy plus takich silników to możliwość założenia gazu (przynajmniej teoretycznie bo to jak dany silnik znosi gaz to inna sprawa). Jak zrobiłeś takiego fajnego screena? Gdzie to się robi? W nawigacji od google? Edytowane 12 Listopada 2018 przez Oskar2905 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saiya-jin Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 (edytowane) Baleno ma na 5 też nieco ponad 3000 rpm, z tego co widziałem na yt i ten model chyba najbardziej wstępnie mnie zainteresował, choć i tak wszystko trzeba będzie obejrzeć na żywo i wynotować, co który ma i w jakiej cenie. Za to blachy ponoć mega cienkie, co by tłumaczyło niską wagę. Edytowane 12 Listopada 2018 przez Saiya-jin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 Ma 3000 przy ilu km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saiya-jin Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paratykus Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 "Ale tu chodzi o co innego. Nowoczesne benzyny (z wtryskiem bezpośrednim i turbo) są tak samo skomplikowane jak diesle i wydzielają jeszcze więcej szkodliwych cząstek niż diesle i to jest prawda" - właśnie głównie o to mi chodziło. Od siebie dodam, że tzw. silnik "turbo" w 3-cylindrowym wydaniu jest nieporozumieniem. Jeszcze większym nieporozumieniem jest pakowanie go do suva, który jest cięższy i większy niż normalna osobówka. Można sobie takim suvem pojeździć ewentualnie po mieście, ale większe auta to ja kupuję raczej w trasę. I żeby nie było - zanim kupiłem auto to sobie dosyć dużo potestowałem u dealerów. "Jak zrobiłeś takiego fajnego screena? Gdzie to się robi? W nawigacji od google?" To jest screen ( częściowy, bo się mapa przejazdu na ekranie nie zmieściła ) z programu dedykowanego do auta. Bardzo wygodna sprawa.Łączy się z autem jak je odpalisz i masz tam wszystkie statystyki z jazdy, powiadomienia o aktualizacji navi, programu kokpitu, przeglądy, terminy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 2 minuty temu, paratykus napisał: Od siebie dodam, że tzw. silnik "turbo" w 3-cylindrowym wydaniu jest nieporozumieniem. Jeszcze większym nieporozumieniem jest pakowanie go do suva, który jest cięższy i większy niż normalna osobówka. Można sobie takim suvem pojeździć ewentualnie po mieście, ale większe auta to ja kupuję raczej w trasę. I żeby nie było - zanim kupiłem auto to sobie dosyć dużo potestowałem u dealerów. No to się zgadzamy . 2 minuty temu, paratykus napisał: To jest screen ( częściowy, bo się mapa przejazdu na ekranie nie zmieściła ) z programu dedykowanego do auta. Bardzo wygodna sprawa.Łączy się z autem jak je odpalisz i masz tam wszystkie statystyki z jazdy, powiadomienia o aktualizacji navi, programu kokpitu, przeglądy, terminy itp. aaaa...to mój dziadek jest za stary na takie szmery bajery . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paratykus Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 Taaa, te wykresy i statystyki niby fajna rzecz, ale jak sobie klikniesz ile kasy przejeździłeś przez rok to ten tego ... Sorry, za offtop - koniec z tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 18 godzin temu, hesus666 napisał: Wyścigowych, w których silniki były wymieniane co drugi event? Miałem nadzieję, że chociaż przykłady jakieś podasz, bo mimo wszystko ciężko mi znaleźć jakieś seryjne samochody z początków produkcji alfy czy ferarri, które miały 100ps+ z litra. A dzisiaj kupujesz w hot hatchu 400ps z 2.0 No dobrze, ale tu też nikt nie wie ile to pojeździ bez remontu, bo to wyskoki ostatnich paru lat wcześniej zarezerwowane dla tylko dla specjalnych wersji samochodów przeniesionych na szosy z WRC. Nie od parady też dają osobno włączany tryb sport w takich autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesus666 Opublikowano 12 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 A45 (360ps z 2.0) można już znaleźć z nalotami 150k+ + ja nigdy nie twierdzilem, ze te silniki sa jakies super wytrzymale. Wot - uwazam ze jakis postep jest w kwestii rozwoju. A ze planned obsolescence też musi funkcjonować przy okazji.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayster Opublikowano 14 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 (edytowane) Mi niedawno wywaliło panewkę na wale w n57 (3-litrowy diesel bmw) - przy realnym przebiegu 150 tys. Silnik do wymiany, łącznie z turbinami. Teraz często wystarczy jakiś drobny błąd konstrukcyjny. Zastosowali jakieś nowe panewki w tej konkretnej wersji i niestety po czasie wyszło ile są warte. Nawet 1.9 tdi miał podobną wpadkę i w jednym oznaczeniu obracało panewki, bo zastosowali od innego producenta akurat 😅 Najlepsze jest to, że silnik wczesniej chodził jak zegarek, a nawet ze 2 osoby pytały czy to benzyna Edytowane 14 Listopada 2018 przez Mayster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 15 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 Bo tak dzisiaj jest. A silniki od BMW to ludzia się często nawet wcześniej psują. Zobacz ile jest wpisów na necie o tym że padł silnik w BMW przed 100tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel Opublikowano 15 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 BMW miało taki okres w swojej twórczości, że np. w dwulitrowym dieslu potrafił pęknąć wał. Po chudości zrobili, to nie dziwota. O odpadających klapach wpadających do cylindrów pewnie też wielu słyszało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 15 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 (edytowane) Wydaje mi się że każdy producent miał taki okres...no ale chyba BMW to trochę przesadziło . Edytowane 15 Listopada 2018 przez Oskar2905 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.