Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Motoryzacja


Bednar94

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Herman napisał:

Mam ten silnik z Tipo u siebie w Bravo 2 (u mnie ma 90KM, ale raczej to ta sama konstrukcja) i powiem tak - dynamiką to on nie grzeszy ;) Ale jak go kręcisz na wyższe obroty to coś tam jedzie i nawet kogoś można wyprzedzić :P Plus za to, że mało pali, jest prostej konstrukcji, a filtry i inne części kosztują grosze. Skrzynia 6-tka na początku wydawała mi się nieporozumieniem do takiego słabego silnika, wolałbym dłuższą 5-tkę. Ale wtedy auto by jeszcze bardziej muliło. A tak wrzucasz 6-tkę i przy 120 jest cicho i spalanie spada :)

Z dynamiką i tak będzie lepiej niż to co miało być na początku :P . Skrzynia 6-tka właśnie wyróżnia tipo IMO. Ile masz obrotów na 6-ce np. przy 120?

1 minutę temu, hesus666 napisał:

Bez wbity i calkiem powaznie - chętnie poczytam jakie moce wyciągało ferrari i alfa z litra 100 lat temu ;) Możesz polecić jakas literature?

Był fajny program angielski o starych samochodach wyścigowych..tylko zapomniałem nazwy... A tak to w każdej książce o starych samochodach ;) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Oskar2905 napisał:

Był fajny program angielski o starych samochodach wyścigowych..tylko zapomniałem nazwy... A tak to w każdej książce o starych samochodach ;) . 

Wyścigowych, w których silniki były wymieniane co drugi event? Miałem nadzieję, że chociaż przykłady jakieś podasz, bo mimo wszystko ciężko mi znaleźć jakieś seryjne samochody z początków produkcji alfy czy ferarri, które miały 100ps+ z litra. A dzisiaj kupujesz w hot hatchu 400ps z 2.0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak jakieś 95tys więcej niż w tamtych ;)

 

No to jak nieseryjne, to F1 z 1,6 ile dzisiaj wykręca? 850 + nie wiem ile z kersa;) wydaje mi się trochę nadużyciem twierdzenie, ze nie ma postępu i zostaje tylko ekologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może 100 lat to przesada...ale te 30 lat myślę że można spokojnie napisać że stoimy w miejscu. I nie ma co się tak na tą moc z litra patrzeć bo jak do starego silnika dołożysz turbo to też jesteś w stanie te 100km/litr osiągnąć. Zobacz na stare Daihatsu w turbo ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Oskar2905 napisał:

Diesel ekologiczny? Kto był taki głupi że się złapał na to :lol: ?

Ja się załapałem.

To tak ogólnie do naświetlenia sprawy :

https://www.spidersweb.pl/2017/06/arto-kupic-sobie-diesla.html

 

A tutaj moja wczorajsza trasa. Ok 150-170 km dróżkami podrzędnymi gdzie z racji ich "krętości" i "wąskości" jechałem w przedziale 50-70 km/h

Reszta trasy A4. Biorąc pod uwagę jaka wyszła średnia to nieźle pogoniłem autko na autostradzie.

Spalanie na screenie :

 

3008_150KM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu chodzi o co innego. Nowoczesne benzyny (z wtryskiem bezpośrednim i turbo) są tak samo skomplikowane jak diesle i wydzielają jeszcze więcej szkodliwych cząstek niż diesle i to jest prawda, ale jak się usunie wtrysk bezpośredni i zamiast tego wstawi zwykły wtrysk MPI to sytuacja się odwraca. Dlatego wcześniej w temacie pisałem że polecam tylko i wyłącznie benzyny z wtryskiem pośrednim MPI. Jakbym miał do wyboru tylko samochód z silnikiem benzynowym z wtryskiem bezpośrednim i turbo i diesla to bym wziął chyba diesla bo tak samo skomplikowane silniki a ropniak paliwa spali mniej chociaż. Na szczęście są jeszcze na rynku producenci którzy oferują silniki z wtryskiem pośrednim bez turbo i taki silnik jest najlepszy. Dodatkowy plus takich silników to możliwość założenia gazu (przynajmniej teoretycznie bo to jak dany silnik znosi gaz to inna sprawa).

 

Jak zrobiłeś takiego fajnego screena? Gdzie to się robi? W nawigacji od google?

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baleno ma na 5 też nieco ponad 3000 rpm, z tego co widziałem na yt i ten model chyba najbardziej wstępnie mnie zainteresował, choć i tak wszystko trzeba będzie obejrzeć na żywo i wynotować, co który ma i w jakiej cenie. Za to blachy ponoć mega cienkie, co by tłumaczyło niską wagę.

Edytowane przez Saiya-jin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ale tu chodzi o co innego. Nowoczesne benzyny (z wtryskiem bezpośrednim i turbo) są tak samo skomplikowane jak diesle i wydzielają jeszcze więcej szkodliwych cząstek niż diesle i to jest prawda" - właśnie głównie o to mi chodziło.

Od siebie dodam, że tzw. silnik "turbo" w 3-cylindrowym wydaniu jest nieporozumieniem. Jeszcze większym nieporozumieniem jest pakowanie go do suva, który jest cięższy i większy niż normalna osobówka. Można sobie takim suvem pojeździć ewentualnie po mieście, ale większe auta to ja kupuję raczej w trasę.

I żeby nie było - zanim kupiłem auto to sobie dosyć dużo potestowałem u dealerów.

 

"Jak zrobiłeś takiego fajnego screena? Gdzie to się robi? W nawigacji od google?"

To jest screen ( częściowy, bo się mapa przejazdu na ekranie nie zmieściła ) z programu dedykowanego do auta. Bardzo wygodna sprawa.Łączy się z autem jak je odpalisz i masz tam wszystkie statystyki z jazdy, powiadomienia o aktualizacji navi, programu kokpitu, przeglądy, terminy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, paratykus napisał:

Od siebie dodam, że tzw. silnik "turbo" w 3-cylindrowym wydaniu jest nieporozumieniem. Jeszcze większym nieporozumieniem jest pakowanie go do suva, który jest cięższy i większy niż normalna osobówka. Można sobie takim suvem pojeździć ewentualnie po mieście, ale większe auta to ja kupuję raczej w trasę.

I żeby nie było - zanim kupiłem auto to sobie dosyć dużo potestowałem u dealerów.

No to się zgadzamy ;) . 

 

2 minuty temu, paratykus napisał:

To jest screen ( częściowy, bo się mapa przejazdu na ekranie nie zmieściła ) z programu dedykowanego do auta. Bardzo wygodna sprawa.Łączy się z autem jak je odpalisz i masz tam wszystkie statystyki z jazdy, powiadomienia o aktualizacji navi, programu kokpitu, przeglądy, terminy itp.

aaaa...to mój dziadek jest za stary na takie szmery bajery ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, te wykresy i statystyki niby fajna rzecz, ale jak sobie klikniesz ile kasy przejeździłeś przez rok to ten tego ... ;)

Sorry, za offtop - koniec z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, hesus666 napisał:

Wyścigowych, w których silniki były wymieniane co drugi event? Miałem nadzieję, że chociaż przykłady jakieś podasz, bo mimo wszystko ciężko mi znaleźć jakieś seryjne samochody z początków produkcji alfy czy ferarri, które miały 100ps+ z litra. A dzisiaj kupujesz w hot hatchu 400ps z 2.0 :)

No dobrze, ale tu też nikt nie wie ile to pojeździ bez remontu, bo to wyskoki ostatnich paru lat wcześniej zarezerwowane dla tylko dla specjalnych wersji samochodów przeniesionych na szosy z WRC. Nie od parady też dają osobno włączany tryb sport w takich autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A45 (360ps z 2.0) można już znaleźć z nalotami 150k+ :)
+ ja nigdy nie twierdzilem, ze te silniki sa jakies super wytrzymale. Wot - uwazam ze jakis postep jest w kwestii rozwoju. A ze planned obsolescence też musi funkcjonować przy okazji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi niedawno wywaliło panewkę na wale w n57 (3-litrowy diesel bmw) - przy realnym przebiegu 150 tys. Silnik do wymiany, łącznie z turbinami. Teraz często wystarczy jakiś drobny błąd konstrukcyjny. Zastosowali jakieś nowe panewki w tej konkretnej wersji i niestety po czasie wyszło ile są warte. Nawet 1.9 tdi miał podobną wpadkę i w jednym oznaczeniu obracało panewki, bo zastosowali od innego producenta akurat 😅

 

Najlepsze jest to, że silnik wczesniej chodził jak zegarek, a nawet ze 2 osoby pytały czy to benzyna :D

Edytowane przez Mayster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności