Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Motoryzacja


Bednar94

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, hesus666 napisał:

Czysto konstrukcyjnie - 3 cylindy to się trzeba nakombinować żeby był balans, a i tak mimo tych wszystkich dodatków kulturę pracy one mają średnią. Czy są natomiast lżejsze? - polecam porównać bo sam się kiedyś zdziwiłem na przykładzie Fiesty :) Porównując samochód z tym samym wyposażeniem to takie 1.0 EcoBoost było cięższe od 1,25 albo 1.4 - cały ten osprzęt swoje ważył.

 

No i wysokie obroty to jest to. Mój japonski dziadek poniżej 4krpm nie jedzie :D

3 cylindry wyważenia nie mają zupełnie. Kombinują z jakimiś sposobami na wyważenie tych silników ale i tak to nie jest to. Tak naprawdę to oni idą w 3cylindry bo produkcja takiego silnika jest o wiele tańsza o jakieś 40% (tak czytałem gdzieś kiedyś) ;) . Spalanie jest nie jest jakieś rewelacyjne w tych kosiarkach z turbo. Moim zdaniem lepiej jakiegoś wolnossaka np. 1.4 czy 1.6. No i taki wolnossak w miarę nie wysilony jak np to 1.2 z Rio nadaje się do gazu. Jest niewysilony. 

2 minuty temu, Saiya-jin napisał:

Ale chyba nie ma obecnie 4 cylindrów w niskiej cenie.

Kia Rio ma 4. Fiat zdaje się też.

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, hesus666 napisał:

Czysto konstrukcyjnie - 3 cylindy to się trzeba nakombinować żeby był balans, a i tak mimo tych wszystkich dodatków kulturę pracy one mają średnią. Czy są natomiast lżejsze? - polecam porównać bo sam się kiedyś zdziwiłem na przykładzie Fiesty :) Porównując samochód z tym samym wyposażeniem to takie 1.0 EcoBoost było cięższe od 1,25 albo 1.4 - cały ten osprzęt swoje ważył.

 

No i wysokie obroty to jest to. Mój japonski dziadek poniżej 4krpm nie jedzie :D

 

Na przykladzie fiesty to porownywales przed i poliftowa w ktorych ecoboosty sie pojawily i ta nowsza urosla wiec jest tez ciezsza.

 

W ecoboost masz caly moment obrotowy w dodatku wiekszy niz w 1.4 juz od 1500 obrotow. Wiec i tak jest ciszej bo przy normalnej jezdzie to uzywasz 2-3 tys obrotow. Zeby nie bylo ja nie jestem jakims oredownikiem tych silnikow ale dynamika jest o wiele wyzsza. Jak pojezdzisz turbodieslem i 3 cylindrowym z turbo to ciezko wrocic do wolnossaka chyba ze duzego.

 

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Spawn napisał:

 

Na przykladzie fiesty to porownywales przed i poliftowa w ktorych ecoboosty sie pojawily i ta nowsza urosla wiec jest tez ciezsza.

 

W ecoboost masz caly moment obrotowy w dodatku wiekszy niz w 1.4 juz od 1500 obrotow. Wiec i tak jest ciszej bo przy normalnej jezdzie to uzywasz 2-3 tys obrotow. Zeby nie bylo ja nie jestem jakims oredownikiem tych silnikow ale dynamika jest o wiele wyzsza. Jak pojezdzisz turbodieslem i 3 cylindrowym z turbo to ciezko wrocic do wolnossaka chyba ze duzego.

 

Zauważ że samochód miał być ekonomiczny, tani w utrzymaniu (a co za tym idzie i w naprawach) i mieć instalacje gazową. Myślisz że taki wysilony silnik z turbo da się przerobić na gaz? Wątpię, a w takim silniku turbodoładowanym jest zawsze więcej osprzętu który jest bardziej wysilony a co za tym idzie taki silnik jest droższy w naprawach. 

 

@Saiya-jin rozglądnij się za kią jakąś albo hyundai'em. To są jedni z niewielu producentów którzy nadal oferują silnik "starej daty". Normalny 16v z wtryskiem MPI. Fiatowskie silniki też dobrze chodzą z gazem (można nawet kupić tipo w t-jetcie z fabrycznym gazem). Polecam stronę http://motobenzyna.pl/silniki/3800-silnik-12-16v-kappa-g4la.html w większości rzeczy się pokrywają z tym co jest powszechnie wiadomo ;) . No i masz napisane w jakim samochodzie jest jaki silnik nie musisz się domyślać :) . Ogólnie warto szukać samochodów które mają jak najwięcej części już sprawdzonych z innych modeli czy generacji. Takie auta mają w ten sposób o wiele mniej "chorób wieku dziecięcego". Po to są między innymi liftingi żeby te choroby wyeliminować. Ogólnie im mniej wysilony silnik tym lepiej, a jak ma wtrysk pośredni (MPI) to już w ogóle bajka (jeśli chodzi o gaz) ;) . 

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, hesus666 napisał:

Nie. Porównywałem ten sam model.

 

EDIT: https://www.wikar.pl/files/Ford_Fiesta_Katalog.pdf - można samemu sprawdzić.

 

Rzeczywiscie masz racje. Ecoboost jest ciezszy acz nadal lepiej przyspisza. Od 50 do 100 o cale 2 sekundy szybciej.

 

@Oskar2905 ale ja go nie proponuje nikomu tylko mowie ogolnie o tych silnikach ze nie sa calkiem do kitu i maja swoje plusy.

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Spawn napisał:

@Oskar2905 ale ja go nie proponuje nikomu tylko mowie ogolnie o tych silnikach ze nie sa calkiem do kitu i maja swoje plusy.

chyba że tak, no ale do wymagań autora to ma się nijak ;) . 

 

@Saiya-jin w kiach i hyundayiach te silniki są już baardzo długo (jakieś 9-10 lat już) i jak coś się psuło to już to naprawiono, będą najtańsze w naprawach. Nie bez powodu jest taki zalew kii i hyundaiów na drogach szczególnie jako służbówki ;) . 

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, hesus666 napisał:

Tylko ze te super przyspieszenie to zaleta turbo. A wady 3 cylindrów dalej zostają. Nie lepiej turbo i przynajmniej 4 gary? :)

 

Pewnie ze lepiej, sam jezdzilem przez 8 lat autem z 4 cylindrowym silnikiem 2.3 turbo ale palil mi do 14 litrow po miescie a zalanie baku do pelna kosztowalo kolo 400zl. Ekologia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, neonlight napisał:

 

Ale, to już nie.. SAAB :P. A tak przy okazji, jak Ci się spisywał, awaryjność, blachy, prowadzenie itp.? ;)

 

Mialem 9-5 kombi z 2001 roku. Kupilem jako 8 letniego i przez 5 lat poza laniem duzej ilosci benzyny i zwykla eksploatacja nic sie specjalnie nie dzialo Ostatnie 3 lata za to sobie auto odbilo i ciagle auto u mechanika. Jak mi sie pierworodny rodzil to wiozlem zone do szpitala pozyczonym autem bo saab na lawecie wracal dzien wczesniej :D Ciagle cos i zawsze drogie chyba ze akurat pasowala czesc od vectry.

 

Blacha pancerna po 16 latach zero rdzy. Prowadzenie pewne i stabilne wrecz dostojne. Przyspieszenie na dwojce do wyprzedzania wbija w fotel ale duza waga i przedni naped to nie powariujesz.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator, poduszka pod skrzynia biegow, termostat, zaworek przy pompie plynu chlodniczego, syrena od alarmu (niestety nie przestala dzialac tylko uruchamiala sie sama o dziwnych porach), turbo, czujnik polozenia walu, odma, sprzeglo.

 

Na wylocie mialem tez rozrusznik, rozrzad i dziwnie dlugo trzymajaca sie cewke zaplonowa ktora psuje sie bez zapowiedzi co killa lat i kosztuje 1500zl ale spasowalem i zmienilem auto.

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, neonlight napisał:

O kurczę, sporo tego, a podobno to są bezawaryjne auta - wyleczyłem się, dzięki :(.

 

Jak bym sprzedal po 5 latach to tez bym mowil ze bezawaryjne :D

 

Jak sie lakomisz na te z otomoto to wiedz ze do kazdego wystawionego za okolo 10tys trzeba wsadzic kolejne 10-15tys zeby jezdzilo. Ja sprzedalem taniutko bo jestem uczciwym lamusem i napisalem o niedomaganiach. Koles co odemnie kupil, powiedzial mi ze szukal od dawna i ogladal nawet 3 razy drozsze niz moje ktore mialy byc iglami a byly gorsze znacznie :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Spawn napisał:

Jak sie lakomisz na te z otomoto to wiedz ze do kazdego wystawionego za okolo 10tys trzeba wsadzic kolejne 10-15tys zeby jezdzilo.

Hehe.. tego nie musisz mi mówić, znam to z autopsji, nawet z kwotą się wstrzeliłeś idealnie :angry::P.

15 minut temu, Oskar2905 napisał:

Saaby? No tak średnio bym powiedział. Zamiast zrobić powiększoną Vectrę trochę bardziej luksusową z ewentualnie ich silnikiem to oni zrobili zupełnie nowy samochód. Głupota no ale to był Saab...tego nie ogarniesz 😛 .

Ostatnio jakiś filmik oglądałem o Saab-ach, podobno te do końca lat 80s były nie do zajeżdżenia (modele 900, 9000?!) ;). A jak przejął ich GM, to się zaczęły cyrki.

8 minut temu, Spawn napisał:

 Ja sprzedałem taniutko, bo jestem uczciwym lamusem i napisałem o niedomaganiach.

Dobrze wiedzieć, daj namiary na siebie - to ile chcesz za tego kombivana? :P

Edytowane przez neonlight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2018 o 00:56, Saiya-jin napisał:

Odkopię temat.

 

Chciałbym nowy samochód po taniości. Budżet myślę, że tak do 45k. Ma być tanio, ekonomicznie, wygodnie i w miarę cicho. Nie zależy mi na audio. Na jakąś dynamikę nie liczę, bo wiadomo, że to za małe moce.

Wstępnie interesują mnie takie modele:

- Skoda Fabia

- Toyota Yaris

- Kia Rio

- Hyundai i20

- Fiat Tipo

 

Najtaniej wychodzi Fabia, bo z fabrycznym LPG jakieś 43000 zł. Rio i Tipo już bardziej pod 50000 zł i bez gazu. Polecacie coś?

 

Akurat też jestem po riserczu rynku i sam wybrałem nowego Dustera, 1.6 w benzynie. W Twoim budżecie to była by wersja essential z dołożoną klimą. Auto niezawodne, bez choroby wieku dziecięcego, bo to technologia reanult z lat ,97-2003, a silnik to przeszczep z kaszkaja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, FunGD napisał:

 

Akurat też jestem po riserczu rynku i sam wybrałem nowego Dustera, 1.6 w benzynie. W Twoim budżecie to była by wersja essential z dołożoną klimą. Auto niezawodne, bez choroby wieku dziecięcego, bo to technologia reanult z lat ,97-2003, a silnik to przeszczep z kaszkaja :)

dobry wybór. Kiedyś o daciach mówiło się że rdzewieją. Prawda to czy sobie poradzili z tym już?

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda...kilku moich znajomych jeździ tymi autami z początku produkcji tzn. 2010 i grama rdzy nie ma..Dodatkowo żadnych awarii, a na przeglądach tylko oleje i filtry wymieniają.

Czesi i Słowacy używają tych aut do serwisowania masztów TV w Tatrach i auta mają progi i nadkola wypiaskowane od latającego żwiru spod kół i też zero rdzy - są filmy na YT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności