Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Fotografia i sprzęt fotograficzny


Saiya-jin

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co zapodajesz wnioskuję, że ciągnie cię bardziej w stronę klienta indywidualnego a nie zleceń od firm. I dobrze. Pracuj nad portfolio bo to twoja najważniejsza wizytówka. Widzę jakie postępy zrobiłeś od kiedy masz lampy i wierzę, że możesz jeszcze więcej i jeszcze lepiej. Będę ci kibicować bo na razie tylko tyle mogę ale może kiedyś zdarzy się okazja do zorganizowania wspólnej sesji. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem typowym intro. Nie chodzę na imprezy, więc w sumie nie wiem, czy dobrze bym się czuł na weselach. :P

 

Zlecenia od firm mogą być spoko - np. beauty. Ale jak się wkręcić w takie towarzystwo, nie mam pojęcia. Tomek Pluszczyk jest chyba naszym rówieśnikiem i od kilku ładnych lat żyje z beauty (retusz i sesje).

 

A tu kolejna osoba, która robi fajne foty ASP-C:

http://www.maxmodels.pl/fotograf-manano/portret-zdjecie-4688332.html

Edytowane przez Saiya-jin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy będziesz się dobrze czuł bo jesteś intro. (też jestem) to akurat jedno z najmniejszych zmartwień... serio. ;) Musisz przygotować sprzęt, pamiętać aby naładować wszystkie baterie (dziesiątki sztuk jeśli korzystasz z lamp reporterskich), karty pamięci itp. Jeśli jesteś umówiony na cały dzień to wstajesz wcześnie rano i jedziesz. Targasz ze sobą tonę sprzęa przy okazji pilnując aby twojej uwadze nie umknęły żadne, ważne momenty a w między czasie (drugim okiem) patrzysz na to co dzieje się gdzieś z boku - bo poza "głównym wątkiem fabularnym" takiej ślubnej reporterki zwykle dzieją się jeszcze inne ciekaw rzeczy. Część kościelno-urzędowa jest raczej prosta ale wesele to kolejny popis wytrwałości i umiejętności surwiwalowych. Może okazać się, że w taki dzień wrócisz do domu po dwudziestu godzinach, zmęczony jak po przebiegnięciu maratonu i z perspektywą, że teraz czeka cię tydzień/dwa/trzy siedzenia przed komputerem i selekcja, obróbka... i inne takie. A co lepsi są w stanie obskoczyć 35-40 takich imprez rocznie.

 

A jak się wkręcić w biznes? Wiesz, sam w nim nie siedzę ale to tak jak z każdą inną działalnością. Poznawaj ludzi, zbieraj kontakty, buduj relacje i zostawiaj po sobie dobre wspomnienia. Dobrze jest mieć wizytówki zawsze pod ręką bo nie wiadomo kiedy mogą się przydać. Acha... jeszcze jedno - nie trać czasu na idiotów.

Edytowane przez PEN
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wrzucasz te PFki strzelane z APS-C jakbyś próbował udowodnić, że FF nie jest potrzebny do robienia dobrych zdjęć. No i nie jest. Ale czy tym samym próbujesz się do tego przekonać? Tzn. do tego, że FF nie jest ci potrzebny?

Edytowane przez PEN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widzieli, ale już widzieli i ja tam jestem nastawiony sceptycznie. Z mojego doświadczenia fizyki się nie oszuka i uzyskujemy albo mniejszą lub większą beczkę albo takie rozciągnięcie na rogach, że lepiej w tych rogach nic nie umieszczać - no chyba, że oni oszukali fizykę, czego nie wykluczam.

Ciekawe też co z jakością na 2.8, bo takie różne wynalazki (szczególnie z wyglądem jak starsze obiektywy) często mógłbym zabrać pod prysznic zamiast mydła

 

#obejrzałem dokładniej sample i nie jest źle. zainteresowałem się.

Edytowane przez Jackzor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to wszystko była prawda, możliwe, że skusiłbym się.

Mam czasami duże, ciężkie obrazy do fotografowania, których z racji wieku, wagi, wielkości i wartości historycznej nie pozwalają mi zdejmować ze ścian. Zresztą nawet gdyby to wolę nie ryzykować.

I bywa tak, że te stare grzmoty wiszą w miejscach, w których nie bardzo jest się gdzie cofnąć i muszę robić po skosie szerokim kątem. Czasami bywa tak, że nie ma tego potem za bardzo jak wyprostować.

Natomiast do architektury czy pejzażu to wg. mnie przerost formy nad treścią, bo już np.stałka canona 14mm jest tak szeroka, że nie za bardzo wiadomo co z tym robić.

Pod tym względem optymalne jest ( przynajmniej dla mnie ) jakieś 16-17 mm. I dlatego korzystam z pancernej eLki 17-40/4, która tańsza od 16-35/2.8 wcale jej nie ustępuje, a i tak robię ze statywu więc ile tam jest światła na wejściu to mnie grzeje ;)

 

I swoją drogą jak z tych 17 mm muszę skorzystać żeby mieć całą bryłę w kadrze ( która nie wali się na potęgę) to jestem często zmuszony wpraszać się ludziom do domów stojących na przeciwko. I to z reguły na 2-3 piętro żeby kadr był prosty.

 

Tak więc do tych 12 mm polecam dokupić jeszcze wóz strażacki z długą drabiną jeśli ktoś zamierza robić duże obiekty z bliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię takich szerokich kątów. :P Teraz mam 12/2 na ASP-C i to już dla mnie nieco za szeroko.

 

Czyli z mnożnikiem masz jakieś 18 mm ? No, to już może być faktycznie problematyczne.

Ostatnio na wyjeździe uparłem się na nietypowe zdjęcia pewnego obiektu w środku. I musiały być zrobione z 17 mm.

Żeby to było możliwe trzeba było załatwić 4,5 metrową drabinę (trójkąt),2 gości stabilizowało ją na dole, a ja z góry próbowałem zrobić nieporuszone zdjęcia z ręki, bo przykręcanie statywu do drabiny nic nie dawało - przenosił po prostu jej drgania. Udało się, ale ile było z tym urywania dooopy.

 

Tak więc wracając do tej 12-ki. Dla mnie to takie pompowanie marketingowego balonika. No i jaki prestiż "na dzielni" ;)

Piszę to jako stary praktyk, który robił tak przeróżne zdjęcia, w tak dziwacznych miejscach i warunkach, że nic mnie już nie zdziwi.

 

Zresztą, co tu dużo szukać. W audio mamy podobnie.

Np. ja od kilku dni słucham muzy z 25 letniego discmana, który dynamiką i przyjemnością słuchania odstawił na półkę DX80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś z was Sigme 30mm f1.4 DC DN? Mam wersję pod Sony E i przy filmowaniu silnik AF ciągle dość nieprzyjemnie brzęczy. Nie wiem czy ten typ tak ma czy oddać obiektyw na gwarancję.

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja z góry próbowałem zrobić nieporuszone zdjęcia z ręki, bo przykręcanie statywu do drabiny nic nie dawało - przenosił po prostu jej drgania.

 

nooo bo miałeś światło cztery ;) a mogłeś mieć 1.4 na sigmie art

 

z resztą są lepsze obiektywy niż 16-35 canona (ja też go nie lubię): tokina 16-28, tamron 15-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Sigma ma silnik krokowy AF, może to dlatego ? Możliwe, że przy HSM byłoby inaczej.

Tylko gdybam tylko, bo dawno temu odszedłem od zamienników, w tym Sigm, bo zawsze były jakieś problemy.

Dlatego korzystam tylko ze szkieł producenta body.

 

Podpytaj na branżowym forum.

 

edit: to było do Damixa.


 

a ja z góry próbowałem zrobić nieporuszone zdjęcia z ręki, bo przykręcanie statywu do drabiny nic nie dawało - przenosił po prostu jej drgania.

 

nooo bo miałeś światło cztery ;) a mogłeś mieć 1.4 na sigmie art

 

z resztą są lepsze obiektywy niż 16-35 canona (ja też go nie lubię): tokina 16-28, tamron 15-30

 

I tak i nie, bo 17-40 jest ostry od 4, nie wiem na ile musiałbym tamte szkła skręcić.

Zresztą, jeśli robię np. 10-20 takich zdjęć w roku to nie będę pod taką ilość kupował szkła i wolę się pomęczyć.

Obiektywy mają na siebie zarabiać, a nie leżeć.

Taką mam filozofię działania od początku ;)

 

Jednak zaszczepiłeś we mnie chęć ( dosyć niezdrową zapewne ) posiadania jasnego szkła z fajnym szerokim końcem :P

Edytowane przez paratykus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Sigma ma silnik krokowy AF, może to dlatego ? Możliwe, że przy HSM byłoby inaczej.

Tylko gdybam tylko, bo dawno temu odszedłem od zamienników, w tym Sigm, bo zawsze były jakieś problemy.

Dlatego korzystam tylko ze szkieł producenta body.

 

Podpytaj na branżowym forum.

 

edit: to było do Damixa.

 

 

a ja z góry próbowałem zrobić nieporuszone zdjęcia z ręki, bo przykręcanie statywu do drabiny nic nie dawało - przenosił po prostu jej drgania.

nooo bo miałeś światło cztery ;) a mogłeś mieć 1.4 na sigmie art

 

z resztą są lepsze obiektywy niż 16-35 canona (ja też go nie lubię): tokina 16-28, tamron 15-30

I tak i nie, bo 17-40 jest ostry od 4, nie wiem na ile musiałbym tamte szkła skręcić.

Zresztą, jeśli robię np. 10-20 takich zdjęć w roku to nie będę pod taką ilość kupował szkła i wolę się pomęczyć.

Obiektywy mają na siebie zarabiać, a nie leżeć.

Taką mam filozofię działania od początku ;)

 

Jednak zaszczepiłeś we mnie chęć ( dosyć niezdrową zapewne ) posiadania jasnego szkła z fajnym szerokim końcem :P

Krokowy ale w opiniach nie widziałem aby ktoś na to narzekał. Może muszę coś zmienić w ustawieniach aparatu.

'Krokowy silnik AF zapewnia precyzyjne, ciche i szybkie ustawianie ostrości. Atut ten znajduje zastosowanie nie tylko w fotografii, ale również wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży video.' :-D

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damix, nawiedziło Cię ;) na "siłę słowa drukowanego" ?

Zobacz co wypisują o sprzęcie audio.

 

Zresztą dlatego od razu pomyślałem żebyś poszedł pytać na "forum.mp3store" tylko ten fotograficzny ;), znaczy na branżowe forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie, bo 17-40 jest ostry od 4, nie wiem na ile musiałbym tamte szkła skręcić.

 

i tak i tak, bo te sigmy art na 1.4 są ostrzejsze niż Twój obiektyw na 4 ;-) a światła osiem razy tyle. Co prawda winietują okrutnie, ale można albo z tym żyć albo przykmnąć albo korygować. Kwestia, czy wystarczyłoby głębi ostrości, ale jeśli ostrzysz gdzieś na dalej, to powinno wystarczyć

 

Ma ktoś z was Sigme 30mm f1.4 DC DN? Mam wersję pod Sony E i przy filmowaniu silnik AF ciągle dość nieprzyjemnie brzęczy. Nie wiem czy ten typ tak ma czy oddać obiektyw na gwarancję.

 

nigdy nie miałem w rękach tego obiektywu, ale strzelam, że on po prostu tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I tak i nie, bo 17-40 jest ostry od 4, nie wiem na ile musiałbym tamte szkła skręcić.

 

i tak i tak, bo te sigmy art na 1.4 są ostrzejsze niż Twój obiektyw na 4 ;-) a światła osiem razy tyle. Co prawda winietują okrutnie, ale można albo z tym żyć albo przykmnąć albo korygować. Kwestia, czy wystarczyłoby głębi ostrości, ale jeśli ostrzysz gdzieś na dalej, to powinno wystarczyć

 

Ma ktoś z was Sigme 30mm f1.4 DC DN? Mam wersję pod Sony E i przy filmowaniu silnik AF ciągle dość nieprzyjemnie brzęczy. Nie wiem czy ten typ tak ma czy oddać obiektyw na gwarancję.

 

nigdy nie miałem w rękach tego obiektywu, ale strzelam, że on po prostu tak ma

 

Ja właśnie przez duuuże winietowanie ( ale nie tylko ) na FF uciekłem od Sigm.Pewnie, że można przymknąć tak, żeby winietę zminimalizować, ale wolę jednak kręcić przysłoną pod zdjęcie tak jak mi pasuje, a nie pod winietę.

 

I nie kuś dalej tym jasnym światełkiem, bo coś Ci zrobię :P

 

Pozdrówki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie przez duuuże winietowanie ( ale nie tylko ) na FF uciekłem od Sigm.Pewnie, że można przymknąć tak, żeby winietę zminimalizować, ale wolę jednak kręcić przysłoną pod zdjęcie tak jak mi pasuje, a nie pod winietę.

 

Z mojego doświadczenia Canon 24-105 na szerokim kącie i przy przysłonie 4 nie winietował mniej od tych Sigm ;-) 16-35 używałem głównie na cropie, więc nie mam porównania, a 17-40 miałem chyba tylko raz w życiu w rękach, więc też nie mam opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakowało mi trochę do a7 II. Czekałem do dziesiątego.

Brakowało mi trochę do a7 II. Czekałem do dziesiątego. Cóż, kasę wydam na kursy i warsztaty, a chciwym Japońcom wielki, czarny w tyłek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No chyba, żeby tak Pentax K-1 z Sigmą 85/1.4. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności