Jump to content

Fotografia i sprzęt fotograficzny


Recommended Posts

Zobaczyłem ostatnio recenzję starej lustrzanki minoltydynax 7d. I mam pytanie czy istnieje jeszcze jakieś body które ma "na wierzchu" taką ilość funkcji jak ta minolta? W niej da się regulować wszystkie podstawowe parametry przełącznikami, guzikami itd. Jak dla mnie super sprawa. Szukałem czegoś podobnego ale nie znalazłem niestety.

 

 

Z lustrzanek podobną filozofię prezentowały Sony Alpha 900 i 850 (m.in. z tego powodu kupiłem ten drugi ;o), które były kontynuacją aparatów Minolty - właśnie Dynaxa 7D, ale tak naprawdę to jeszcze analogowej Minolty Dynax 9. Wśród lustrzanek obecnie to chyba tylko Pentax K1 prezentuje tego typu rozwiązania (nota bene - bardzo fajny aparat).

 

Jak wspomniano powyżej - jest także trochę "bezlusterkowców" (głównie chyba Fujifilm), ale jest tego taka masa, że nie ogarniam tematu.

Edited by westberg
Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Na pożegnanie zrobiłem fujikowi małą sesję rozbieraną  

Ale jakie to ma znaczenie dla amatora pstrykacza, czy to martwy system czy nie? Robię zdjęcia aparatem z końca 2009 r. - i jakoś mi to nie przeszkadza. Nawet gdyby Sony zakończyło produkcję dslr`ów to

Nie bronię, bo nie znam. Ale np. jakość przystawek średnioformatowych też się kończyła na 400 iso. I jakoś nie przeszkadzało. Teraz jest moda na iso 50000+ i zdjęcia noktowizyjne. Ludkowie zapominają,

Posted Images

Sony ILCE6000. Guzików od groma, możliwość konfiguracji dowolnej czynności pod dowolny guzik, APS-C

 

Ale pokręteł mało. Guzików to każdy aparat ma od cholery.

Link to post
Share on other sites

 

Sony ILCE6000. Guzików od groma, możliwość konfiguracji dowolnej czynności pod dowolny guzik, APS-C

W tym aparacie nie ma na wierzchu nic z tej minolty albo tego fuji.

 

Pozwolę się nie zgodzić. Przez możliwość konfiguracji klawiszy i kombinacji klawiszy wszystko jest na wierzchu. Praktycznie po nic nie muszę sięgać do menu. Oczywiście trzeba poświęcić kilka godzin na konfigurację.

Tak, tylko że z najważniejszymi parametrami np. ekspozycją.

Od ekspozycji masz pokrętło, albo 2 guziki, albo kombinację guzik+pokrętło.

Link to post
Share on other sites

 

Pozwolę się nie zgodzić. Przez możliwość konfiguracji klawiszy i kombinacji klawiszy wszystko jest na wierzchu. Praktycznie po nic nie muszę sięgać do menu. Oczywiście trzeba poświęcić kilka godzin na konfigurację.

 

Bo to nie jest kwestia funkcjonalności, która w zasadzie jest identyczna, tylko filozofii zastosowanej ergonomii. Poza tym - jeżeli na pokrętle mam np. tryby pomiaru światła, to jednak to rozwiązanie jest szybsze i bardziej intuicyjne w praktyce, niż rozwiązanie typu guzik+pokrętło. Wiem, bo za analoga fotografowałem canonami, które tak miały.

Edited by westberg
Link to post
Share on other sites

Chłopaki, nie będę ciągnął w swoją stronę, ale czasami fajnie by było pogadać z kimś kto ma pojęcie o tym o czym gada. Serio.

W soniaku, każdy guzik i pokrętło da się skonfigurować, a kombinacja guzik+ pokrętło daje 2x więcej możliwości. Pisanie o tym, że na pokrętle czegoś nie ma a gdzie indziej jest, jest do bani, bo na soniakowych 2ch konfigurowalnych pokrętłach może być to co chce użytkownik. Tak po prostu.


No dobra to czym ustawiasz np. balans bieli? Często używam tej funkcji w minolcie jest ona na wierzchu.

Balans bieli mam pod c2 przewijanie trybów, a c2+górne kółko mam regulację Kelvinów.


 

 

Pozwolę się nie zgodzić. Przez możliwość konfiguracji klawiszy i kombinacji klawiszy wszystko jest na wierzchu. Praktycznie po nic nie muszę sięgać do menu. Oczywiście trzeba poświęcić kilka godzin na konfigurację.

 

Bo to nie jest kwestia funkcjonalności, która w zasadzie jest identyczna, tylko filozofii zastosowanej ergonomii. Poza tym - jeżeli na pokrętle mam np. tryby pomiaru światła, to jednak to rozwiązanie jest szybsze i bardziej intuicyjne w praktyce, niż rozwiązanie typu guzik+pokrętło. Wiem, bo za analoga fotografowałem canonami, które tak miały.

 

Pamiętaj, że ten sony jest po prostu ze 2x mniejszy od minolty. Musi być jakiś kompromis. I pomimo tego kompromisu użytkowo jest super.

Link to post
Share on other sites

Fatso, zgadzam się: użytkowo jest super. Ale! Żona ma nexa i tam niby też jest wszystko na wierzchu, nawet z kompensacją expozycji, ale jednak kompensacja w mojej alfie na samym pokrętle jest znacznie wygodniejsza. Poza tym to trochę jednak porównywanie gruszek z jabłkami. Tak naprawdę jest to kwestia tego, co komu bardziej odpowiada.

Edited by westberg
Link to post
Share on other sites

Ok tylko tak jak pisze westberg o wiele wygodniejsze są rozwiązania minolty z pokrętłami do każdej funkcji. Zgodzę się że taki sony jest mniejszy i kompromisy muszą być, ale pod względem ergonomii użytkowania taki fuji ma jak dla mnie więcej potrzebnych mi funkcji z korpusu. Zależy kto czego potrzebuje. Poza tym jestem zdziwiony jak dobre zdjęcia robi ta stara minolta ma 11 lat, a zdjęcia wychodzą całkiem nieźle. Jak dla mnie ma super kolory. Przykładowe sample tutaj http://www.pbase.com/pganzel/konica_minolta_maxxum_d7

Edited by Oskar2905
Link to post
Share on other sites

Tak patrzę na zdjęcia tej minolty i gdybym miał wybierać, 2 dodatkowe pokrętła albo górny wyświetlacz, to brałbym górny wyświetlacz... Moim zdaniem podobną, jeśli nie lepszą funkcjonalność oraz ergonomię zapewnią wszystkie półprofesjonalne lustrzanki nikona, canona, pentaxa, sony...

Link to post
Share on other sites

Tak patrzę na zdjęcia tej minolty i gdybym miał wybierać, 2 dodatkowe pokrętła albo górny wyświetlacz, to brałbym górny wyświetlacz... Moim zdaniem podobną, jeśli nie lepszą funkcjonalność oraz ergonomię zapewnią wszystkie półprofesjonalne lustrzanki nikona, canona, pentaxa, sony...

Ja właśnie wziąłbym pokrętła.

Link to post
Share on other sites

Tak patrzę na zdjęcia tej minolty i gdybym miał wybierać, 2 dodatkowe pokrętła albo górny wyświetlacz, to brałbym górny wyświetlacz... Moim zdaniem podobną, jeśli nie lepszą funkcjonalność oraz ergonomię zapewnią wszystkie półprofesjonalne lustrzanki nikona, canona, pentaxa, sony...

 

Kwestia gustu. Nawet Leiki S mają małe wyświetlacze górne, jakoś da się z tym żyć. Pełen minimalizm, ale jaki fajny:

http://www.dfv.pl/tl_files/dfv/Newsy/09_2008/26_09/leica_S2ekran_600.jpg

 

W przypadku dslr z pokrętłami dużo widać po samych ustawieniach pokręteł właśnie, bez wpatrywania się w ikonki na wyświetlaczu.

Link to post
Share on other sites

Bardziej kwestia przyzwyczajenia. Niektórym pomysłom trzeba dać szansę :) A na górnym wyświetlaczu zazwyczaj masz nieco więcej przydatnych informacji, niż na tych wszystkich pokrętłach.

Właśnie minolta jest tutaj wyjątkiem chyba. Oprócz iso i migawki ma na korpusie chyba wszystko.

Link to post
Share on other sites

Fatso, zgadzam się: użytkowo jest super. Ale! Żona ma nexa i tam niby też jest wszystko na wierzchu, nawet z kompensacją expozycji, ale jednak kompensacja w mojej alfie na samym pokrętle jest znacznie wygodniejsza. Poza tym to trochę jednak porównywanie gruszek z jabłkami. Tak naprawdę jest to kwestia tego, co komu bardziej odpowiada.

Przesiadłem się z nexa na ILCE6000 inna galaktyka :)

Link to post
Share on other sites

Fotografował już ktoś z was olympusami? Jak one się sprawują? Zdziwiło mnie że lustrzankę z dwoma (podobno całkiem niezłymi obiektywami) i innymi akcesoriami idzie kupić już za ~700zł. Jak dla mnie zdjęcia nie są złe i jak dla amatora wystarczą ;) (a przecież nim przynajmniej na razie jestem) . Najbardziej zainteresował mnie model e-520.

Link to post
Share on other sites

Lustrzanki Olympusa są już bardzo stare i nie opłacalne bo to w zasadzie martwy system :) warto dodać że matrycę miały nawet mniejsza niż APSC.

Dla mnie w tym momencie jedynymi opcjami są tańsze bezlusterkowce albo pół profesjonalne lustrzanki i w górę.

 

A do codziennego fotografowania nic nie przebije dalmierza bo w małym body pakuje ff i malutkie obiektywy :) tylko ta cena...

Edited by Sconner
Link to post
Share on other sites

Lustrzanki Olympusa są już bardzo stare i nie opłacalne bo to w zasadzie martwy system :) warto dodać że matrycę miały nawet mniejsza niż APSC.

Dla mnie w tym momencie jedynymi opcjami są tańsze bezlusterkowce albo pół profesjonalne lustrzanki i w górę.

 

A do codziennego fotografowania nic nie przebije dalmierza bo w małym body pakuje ff i malutkie obiektywy :) tylko ta cena...

 

Ale jakie to ma znaczenie dla amatora pstrykacza, czy to martwy system czy nie? Robię zdjęcia aparatem z końca 2009 r. - i jakoś mi to nie przeszkadza. Nawet gdyby Sony zakończyło produkcję dslr`ów to i tak pozostają rewelacyjne (!) obiektywy od Zeissa oraz cała paleta obiektywów Minolty (nie mówiąc o tych sony`owskich). Jak na potrzeby amatora, ale nawet i zawodowca - wszystkiego wystarczy aż nadto.

 

Kolega Oskar zapewne się pyta o dslr`y Olympusa typu E-3. IMHO aparat klasy Nikona D300 albo 300`s. Za ...nie wiem...1300 zł, to okazja czy nie? Kwestia preferencji; być może wspomniany Nikon D300 z lekko większą matrycą i dostępem do wszystkich obiektywów Nikona jest lepszą opcją (no bo chyba jest). Ale z drugiej strony te obiektywy, które Olympus wypuścił na mocowanie 4/3 też były rewelacyjne (np. taki ED 12-60 f/2.8-4 SWD). Tak jak powiedziałem - kwestia preferencji.

 

Oskar - testy aparatów i obiektywów masz na Optyczne.pl. Możesz się kierować opiniami przy wyborze.

Edited by westberg
  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o optyczne to stronę znam bardzo dobrze, tylko że w testach olympusy średnio wypadają, a zdjęcia z nich poobają mi się bardziej niż z mojego pentaxa+m42 (nie wiem czemu ale dla mnie te zdjecia wyglądają lepiej i są jakieś takie "pełniejsze") i to mnie właśnie dziwi bo według testów pentax powinien wypadać sporo lepiej. Tak jak westberg wspomniał wyżej, ja jestem amatorem i mnie nie obchodzi z którego roku jest aparat, a z tego co czytałem lepsze kity niż zuiko trudno jest znaleźć. Dla mnie idealną sytuacją było by jakbym miał 2-3 obiektywy które sprawdzały by się w jak najwięszej ilości sytuacji i nie musiał bym innych dokupywać (znowu plus dla olympusów bo w zestawie są przważnie 2 obiektywy jeden 14-42 a drugi 40-150). Co do e-3 to akurat on (przynajmniej z testów, nie wiem czy są oddają one rzeczywistość) nie odbiega znacząco od e-520. Dlatego się właśnie zainteresowałem e-520, bo nie odbiega znacząco od droższych modeli olympusa, a dostępny jest w dobrych cenach.

Link to post
Share on other sites

Moja alpha też średnio wypadła w ich testach, ale jakoś minusy nie przesłoniły mi plusów. Oczywiście, trzeba wiedzieć jak to obsłużyć, żeby np. ograniczyć szumy matrycy. Ale ja jestem wychowany na fotografii analogowej, gdzie iso 3200 to był maks forsowania filmu. Ergo: robię zdjęcia jak za analoga, wspieram się statywem - gdy trzeba, gdy trzeba stosuję filtry. Do tego stabilizacja w korpusie, jasne obiektywy i jestem mocno z aparatu zadowolony.

Edited by westberg
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy