Skocz do zawartości

Fotografia i sprzęt fotograficzny


Saiya-jin

Rekomendowane odpowiedzi

Oskar z takim pytaniem szedł bym do źródła czyli forum pentaxa sony olympusa, w olympusie siedzie aallen ew jego zapytaj.

Ale immo i tak inne forum ma człowieka z wiedzą jaką szukasz.

Ok. tak zrobię, sam już doszedłem do takiego wniosku. Teraz jeszcze sprzedam parę obiektywów bo tych rikenonów w rozsądnej kasie nic nie ruszy raczej i zobaczy się co dalej ;) .

 

@Saiya-jin Ten twój porst to jak dokładnie wygląda (w sensie kto go wyprodukował, bo porst własnych obiektywów nie robił)? Czy to któryś z tych http://www.pentaxforums.com/userreviews/showcat.php?cat=88&stype=1&si=porst ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mniej ostry i kontrastowy od sel50, a sel50 jest duzo ostrzejszy od np. Nikora 50/1.8g. Bokeh jest dosyc spokojny. Wydaje mi sie, ze jest nieco ostrzejszy od rokkora 58/1.4 i jak na razie nie zauwazylem problemow z aberracjami (rokkor mial kosmiczne). Rozmywa imo fajniej niz helios 44m6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie używam Nikona D3200 :) szkło kitowe 18-55 :) Bardzo polecam, niczego wiecej nie potrzeba, ja jestem naprawde zadowolony.

Zastosowanie - studio i plener. Nie jestem profesjonalistą ale robię profesjonalne zdjęcia studyjne, takie hobby :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie używam Nikona D3200 :) szkło kitowe 18-55 :) Bardzo polecam, niczego wiecej nie potrzeba, ja jestem naprawde zadowolony.

Zastosowanie - studio i plener. Nie jestem profesjonalistą ale robię profesjonalne zdjęcia studyjne, takie hobby :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nazywasz się Denysiuk, to może nawet jestem skłonny Ci uwierzyć. :D

Ale raczej nie, bo on jest canoniarzem. ;)

 

 

Co byście wybrali w kwocie mniej więcej 12500 zł?

1. a7 + 85 GM
2. D610 + 85/1.4G
3. D750 + Sigma 85/1.4

Przeznaczenie to głównie portret i może kiedyś śluby.

Edytowane przez Saiya-jin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nazywasz się Denysiuk, to może nawet jestem skłonny Ci uwierzyć. :D

Ale raczej nie, bo on jest canoniarzem. ;)

 

 

Co byście wybrali w kwocie mniej więcej 12500 zł?

 

1. a7 + 85 GM

2. D610 + 85/1.4G

3. D750 + Sigma 85/1.4

 

Przeznaczenie to głównie portret i może kiedyś śluby.

 

Sam posiadam D610 + 85 1.8 i 35 1.8 od Nikkora. Przymierzałem się wielokrotnie do D750 ale jakoś chyba nie jest to warte zachodu. Siedziałem w sklepie z laptopem i porównywałem obrazki i zrezygnowałem z wymiany puszki. Kupię chyba kolejną stałkę albo Tamrona 15-30.

Pod śluby nie polecam szkieł Sigmy. Szczególnie tych spoza serii ART ale i te się gubią. Jakiś rok temu walczyłem z 35 mm. Jest to moja ulubiona ogniskowa. Przerobiłem 5 egzemplarzy Sigmy i jest to katastrofa albo miałem wyjątkowego pecha, bo na nikoniarzach różnie piszą. Ostatecznie zapiąłem Nikkora ze światłem 1.8. Celna, szybka i równie ostra. Robiłem ostatnio jedną imprezę i 80 % zdjęć trafionych. Jedyny kompromis to 1.4 vs 1.8 a cena zbliżona.

 

Mój zestaw na śluby to:

 

D610 + 85 mm 1.8

D610 + 35 mm 1.8

 

Czyli dwie puchy 610 (druga pożyczona) i do tego szelki BlackRapid Yeti i nic więcej nie potrzeba. Zrobię tym wszystko. Jeśli marne światło to do tego jeszcze mam lampy SB910.

Raz miałem też 20 mm od Nikkora i super szkiełko szerokie (ciut wolniejsze od 35). Tu są różne szkoły stałka vs zoom. Kwestia doświadczenia.

 

Żonglowałem sprzętem przeróżnym i wiem teraz, że lepiej kupić lepsze szkło. Łykaj zestaw z 85 mm 1.4 od Nikkora jak jarasz się portretem. Chociaż weź pod uwagę, że na pełnej klatce ta ogniskowa jest zupełnie inna niż DX (teraz masz aparat w tym formacie ?).

Edytowane przez Chcheckitout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogniskowa powinna być przećwiczona, bo przez kilka lat używałem Tamrona 60 na D5000. Teraz używam 50, 55, 58 na a6000.

 

Macałem trochę w sklepie D610 z 85/1.8 i nie do końca mi się ten aparat podobał. 85/1.8 miał w sklepowych warunkach niezbyt ciekawy bokeh (piłki futbolowe). Z kolorami poradził sobie lepiej, niż moje APS-C, ale może to też wina tego, że D610 był ustawiony na jpg, a nie na raw, a LR mógł potem sknocić plik z Sony.

Największą różnicą było dla mnie rozłożenie pól AF (w D610 w centrum, w a6000 w całym kadrze) i jasność wizjera (elektroniczny jest dużo jaśniejszy co w sumie logiczne).

To co mnie najbardziej odrzuca od Nikona to niepewny AF - w sensie, że można trafić słabą puszkę i słabe obiektywy. Zaleta - cena obiektyów i (przy sprawnym AF) lepsze ostrzenie przy słabym oświetleniu.

 

Sony znowu - jeśli mam bazować na dotychczasowym doświadczeniu - lepsza ostrość i jakość. EVF, focus peaking (pleśniaki). Ale z minusów bateria i AF w ciemności może nie być taki spoko (ponoć w A7RII jest naprawdę dobrze pod tym względem, ale ten aparat jest poza moim zasięgiem).

 

Dani Diamond używa Nikkora. Aga Tomaszek używa sporo A7RII. Szkoda, że na necie nie ma porównania 85/1.4G z 85 GM. Pytałem gościa, który nagrał bezpośrednie porównanie Batisa z GM i ponoć to zrobi, ale nie wiadomo kiedy, a czytałem jakieś plotki o kolejnych podwyżkach cen aparatów w Europie.

Edytowane przez Saiya-jin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli nazywasz się Denysiuk, to może nawet jestem skłonny Ci uwierzyć. :D

Ale raczej nie, bo on jest canoniarzem. ;)

 

 

Co byście wybrali w kwocie mniej więcej 12500 zł?

 

1. a7 + 85 GM

2. D610 + 85/1.4G

3. D750 + Sigma 85/1.4

 

Przeznaczenie to głównie portret i może kiedyś śluby.

 

Sam posiadam D610 + 85 1.8 i 35 1.8 od Nikkora. Przymierzałem się wielokrotnie do D750 ale jakoś chyba nie jest to warte zachodu. Siedziałem w sklepie z laptopem i porównywałem obrazki i zrezygnowałem z wymiany puszki. Kupię chyba kolejną stałkę albo Tamrona 15-30.

Pod śluby nie polecam szkieł Sigmy. Szczególnie tych spoza serii ART ale i te się gubią. Jakiś rok temu walczyłem z 35 mm. Jest to moja ulubiona ogniskowa. Przerobiłem 5 egzemplarzy Sigmy i jest to katastrofa albo miałem wyjątkowego pecha, bo na nikoniarzach różnie piszą. Ostatecznie zapiąłem Nikkora ze światłem 1.8. Celna, szybka i równie ostra. Robiłem ostatnio jedną imprezę i 80 % zdjęć trafionych. Jedyny kompromis to 1.4 vs 1.8 a cena zbliżona.

 

Mój zestaw na śluby to:

 

D610 + 85 mm 1.8

D610 + 35 mm 1.8

 

Czyli dwie puchy 610 (druga pożyczona) i do tego szelki BlackRapid Yeti i nic więcej nie potrzeba. Zrobię tym wszystko. Jeśli marne światło to do tego jeszcze mam lampy SB910.

Raz miałem też 20 mm od Nikkora i super szkiełko szerokie (ciut wolniejsze od 35). Tu są różne szkoły stałka vs zoom. Kwestia doświadczenia.

 

Żonglowałem sprzętem przeróżnym i wiem teraz, że lepiej kupić lepsze szkło. Łykaj zestaw z 85 mm 1.4 od Nikkora jak jarasz się portretem. Chociaż weź pod uwagę, że na pełnej klatce ta ogniskowa jest zupełnie inna niż DX (teraz masz aparat w tym formacie ?).

 

"Cytnąłem" całość, ale odpowiem wybiórczo, jako staaary chałturnik ślubno-weselny.

Tak jak Chcheckitout pisze : nie ma co podchodzić do stałek z jednym body.

Wachlowanie stałkami na jednym body skutkuje tym, że (wg.praw Murphy'ego ), najlepsze strzały będą wtedy kiedy wachlujesz szkłami ;)

 

Zaś kwestia zakresów stałek bardziej zależy od naszej psychiki niż od wartości danych szkieł.

Czemu ? "Temu", że "nie każden jeden" przekroczy barierę fizycznej intymności ludzi żeby wjechać im w ich prywatną przestrzeń ze szkłem poniżej 35 mm ...

O oporach mentalnych, emocjonalnych i "humorach" księży to nawet nie będę wspominał.

 

Był czas kiedy na jednym z body FF miałem zapiętą stałkę Canona 14 mm , ale to było już przegięcie ( względem tego co powyżej pisałem), przy czym muszę zaznaczyć, że na chałach jestem raczej niewidzialny : ubieram się neutralnie i zachowuję baaardzo naturalnie, na luzie i bez spiny, przekraczając barierę osobistej intymności ludzi.

Zresztą, zawsze mówię bez względu na zakresy : "jak Wam wjadę szkłem w nos, to tego szkła dla Was nie ma, jest dla Was przezroczyste.

 

To jak się dogadacie ze zleceniodawcami jest ważniejsze od użytych szkieł.

 

Są bowiem ludzie, którzy na widok aparatu zachowują się jakby połknęli kij od szczotki ( statystycznie dotyczy to w 80% facetów ). Jedyny skuteczny sposób na to : dać im wódki, ale nie chcą pić z piersiówki chwilę przed ślubem ( zrozumiałe). No, bo na plenerku to czilaucik można uzyskać na wiele sposobów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śluby to na razie odległy temat. :)

Koleżanka robi jednym body (D7100) - ale nie wiem co tam zapina (pewnie 50/.18G, ale co oprócz tego - nie mam pojęcia).

 

Jakbym miał gwarancję, że dostanę dobrego Nikona, to pewnie bym wziął. Ale niestety na ich forum w ciągu tygodnia czytałem ze 3 tematy o rozkalibrowanym AF w puszce/szkle. Sam też miałem Nikona (ok, najtańszy model, D5000) i z ostrości nie byłem zadowolony.

 

A co do Soniaka, to w opacznych zawsze biją pianę, że RAW-y są skompresowane i ponoć uderzenie migawki powoduje poruszenie zdjęć.

Edytowane przez Saiya-jin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem od zawsze canoniarz, choć nie należę do żadnego "kościoła", ale z racji swojego canoniarstwa inne systemy są mi obce.

Nie mam po prostu czasu na zagłębianie się w "obce" tematy.

 

Na co dzień używam też światłomierza Seconic L-785, statywu, szarej karty i wierny jestem pomiarowi strefowemu Ansela Adamsa, bo fotografuję dużo we wnętrzach, a wstęp do nich warunkują różne zezwolenia i nie stać mnie ani czasowo ani finansowo na żadne "ripleye" ;)

Edytowane przez paratykus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień używam też światłomierza Seconic L-785

 

serio aż tak lepszy od tych w aparatach? :v

 

ponoć uderzenie migawki powoduje poruszenie zdjęć.

 

w moim nikonie też i co z tym robię? robię zdjęcia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śluby to na razie odległy temat. :)

Koleżanka robi jednym body (D7100) - ale nie wiem co tam zapina (pewnie 50/.18G, ale co oprócz tego - nie mam pojęcia).

 

Jakbym miał gwarancję, że dostanę dobrego Nikona, to pewnie bym wziął. Ale niestety na ich forum w ciągu tygodnia czytałem ze 3 tematy o rozkalibrowanym AF w puszce/szkle. Sam też miałem Nikona (ok, najtańszy model, D5000) i z ostrości nie byłem zadowolony.

 

A co do Soniaka, to w opacznych zawsze biją pianę, że RAW-y są skompresowane i ponoć uderzenie migawki powoduje poruszenie zdjęć.

 

Z tego co kiedys czytalem to shutter shock dotyczy golownie a7r i do tego przeszkadza raczej przy dlugich ogniskowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma nic lepszego od Sony do starych obiektywów. Zresztą w Pentaksie nie ma za bardzo szkieł z AF typu 85/1.4.

Co takiego fajnego jest w sony (nie wiem nic o tym systemie i z chęcią się dowiem)? Kiedyś zastanawiałem się nad alfami ale ostatecznie dałem sobie spokój

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kontekście pleśniaków? Sony jako jedyny producent ma linię pełnoklatkowych bezlusterkowców, więc przez adapter podłączysz tam każde szkło i masz FF, a nie APS-C jak np. w Fuji. Do tego masz EVF z focus peakingiem i powiększeniem ekranu, co znacznie ułatwia manualne ustawianie ostrości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności