Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Polecane podzespoły do MxM


Rekomendowane odpowiedzi

Polecane podzespoły do MxM. Czym waszym zdaniem warto się zainteresować, w temacie mxm i jego bebechów jestem zielony.

 

Chciałbym złożyć racjonalnie wypasionego mxm. Laminat v1.4 co dalej?

Chodzi mi o konkretnie jakie podzespoły użyć?

-apls

-rezystory prezycyjnne

-wz. operacyjne

-kondrsatory

-gniazdo

-aku

 

CEL : dużo powietrza w muzyce, ładna góra i wokal, na końcu mamy bas jako najmniej istotny element ale dobrze by był w miarę dobrze kontrolowany.

Edytowane przez retter6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie należy się kierować zasadą, że to nie części grają, a cały układ. Nie sztuką jest włożyć silnik Lamborghini do Poloneza - i tak nie pojedzie na miarę samochodu z odpowiednio dobranymi i spasowanymi częściami, ponieważ same elementy nie są tak ważne jak ich układ i wzajemna współpraca.

 

Ja się zastanawiałem po co do MxM'a ludzie wsadzają AD8397. Scalak ma Slew Rate na poziomie 53 V/us, co jest wartością z 10 razy wyższą niż wzmacniacz mocy sygnałów audio w ogóle potrzebuje. Wyższy SL niby nie zaszkodzi ale automatycznie pobór mocy jest większy i mogą pojawić się problemy ze stabilnością.

 

MxM został zaprojektowany tak, że zasilanie symetryczne dla opków audio jest realizowane na zasadzie podziału napięcia z baterii względem punktu masy pozornej opków od zasilania. Według mnie i niezależnych komentatorów sprzętu audio taka realizacja zasilania może wprowadzać słyszalne zniekształcenia, które w szczególnym przypadku będą pierwszoplanowo wpływać na brzmienie. W takim wypadku pojawia się pytanie o zasadność wymiany kondów, opków, etc. skoro to zasilanie może być głównym źródłem zniekształceń, a tym samym "brzmienia" wzmaka (wprowadzone zniekształcenia obniżają transparentność układu).