Jump to content
Azahiel

Jaki fotel? To nie żarty

Recommended Posts

Pojechałem dzisiaj po Mefisto 2002, osobiście, bo z fotelem, jak z kobietą - trzeba na nich ... eee ... usiąść ? W znaczeniu, że wypróbować, chyba ?No, bo jak to tak bez próbowania ...

 

Nie mieli czarnych na stanie, a ja niecierpliwy jestem. Przypomniałem sobie, że przeglądając dosyć wypasione fotele Ioo, natknąłem się na firmę w Czwie, która ma je w ofercie.

Myślę, może mają inne ? Ja dosyć krótki jestem i te z wysokimi oparciami to nie moja bajka ergonomiczna.Poza tym pokój nieduży i wysokie oparcia zmniejszają go optycznie.

 

Tam gdzie pojechałem były krzesła, sofy i fotele obrotowe firmy Profim - polska firma, robi w kraju, ma atesty swoich wyrobów itp.

 

Wyjechałem stamtąd z takim fotelikiem :

 

gallery_55359_671_38698.jpg

 

Wygodny, solidny i taki kompaktowy ( zupełnie jak ja ;) )

 

 

 

Po nieudanych poszukiwaniach zestawu fotel+podnóżek , bo ten o którym wcześniej pisałem :

 

gallery_55359_671_24344.jpg

 

okazał się nieergonomiczny, pomyślałem, że może taki fotel rozkładany co to podnóżek już ma sam w sobie?

Padło na ten poniżej, bo jest stosunkowo wąski jak na tego typu fotele, nie zawłaszcza z marszu pół pokoju.

Można go przystawić prawie do ściany, ponieważ do pozycji półleżącej i leżącej rozkłada się do przodu.

I co dla mnie ważne, jak na nim siedzę to gwizdki od kolumn mam na wysokości uszu.

Z tym, był niezły ubaw, bo znalazłem babkę z obsługi mojego wzrostu.

Posadziłem ją na nim i miarką mierzyłem odległość od jej ucha do podłogi :

 

gallery_55359_671_5489.jpg

 

Na razie żona go okupuje słuchając oczywiście Pavarottiego, ale jej w końcu przejdzie ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W latach 90 robiłem takie fotele telewizyjne, bardzo wygodne z resztą, fajny automat.

Oparcie powinno się bardziej pochylić do tyłu, przy wyjeździe podnóżka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W latach 90 robiłem takie fotele telewizyjne, bardzo wygodne z resztą, fajny automat.

Oparcie powinno się bardziej pochylić do tyłu, przy wyjeździe podnóżka.

I tak się dzieje, jeśli się oprę porządnie, a dłonie zablokuję na podłokietnikach i pchnę do przodu -rozkłada się praktycznie do pozycji leżącej i przy moim wzroście to spokojnie można w nim zasnąć. Co dziś w nocy wypróbuję, bo nic mnie tak nie usypia jak dobra muzyka ;)

Natomiast ta pozycja ze zdjęcia też jest spoko, bo nogi fajnie wypoczywają po całym dniu "lataczki".

 

Ty to człek z branży jesteś - od razu widać, że się znasz.

Mefisto 2002 - całkiem spoko fotelik, fajnie zrobiony, ale oparcie dla mnie ciut za wysokie było. Z tym, że gdyby mieli czarne na stanie to chyba wyjechałby ze mną w samochodzie.

Dla ludzi normalnego wzrostu to fajna opcja.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Padło na ten poniżej, bo jest stosunkowo wąski jak na tego typu fotele, nie zawłaszcza z marszu pół pokoju.

Można go przystawić prawie do ściany, ponieważ do pozycji półleżącej i leżącej rozkłada się do przodu.

I co dla mnie ważne, jak na nim siedzę to gwizdki od kolumn mam na wysokości uszu.

Z tym, był niezły ubaw, bo znalazłem babkę z obsługi mojego wzrostu.

Posadziłem ją na nim i miarką mierzyłem odległość od jej ucha do podłogi :

 

gallery_55359_671_5489.jpg

 

Na razie żona go okupuje słuchając oczywiście Pavarottiego, ale jej w końcu przejdzie ...

 

Ile kosztuje to drugie cudo rodem z serialu "Przyjaciele" ?

Edited by BarteqW

Share this post


Link to post
Share on other sites

BarteqW - jest tani, bo to ekoskóra. W "Agacie" 1099 zet.Robią go w Malezji i podobno całkiem dobrze im schodzi ze stanu.

 

W sumie to naparłem się na skórzany, bo lubię naturalną skórę, nie tylko ze względu na trwałość, ale skórzany był prawie dwa razy bardziej obszerny i zająłby mi pół pokoiku odsłuchowego.No i nie miałbym uszu na wysokości kolumnowych gwizdków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W latach 90 robiłem takie fotele telewizyjne, bardzo wygodne z resztą, fajny automat.

Oparcie powinno się bardziej pochylić do tyłu, przy wyjeździe podnóżka.

I tak się dzieje, jeśli się oprę porządnie, a dłonie zablokuję na podłokietnikach i pchnę do przodu -rozkłada się praktycznie do pozycji leżącej i przy moim wzroście to spokojnie można w nim zasnąć. Co dziś w nocy wypróbuję, bo nic mnie tak nie usypia jak dobra muzyka ;)

Natomiast ta pozycja ze zdjęcia też jest spoko, bo nogi fajnie wypoczywają po całym dniu "lataczki".

 

Ty to człek z branży jesteś - od razu widać, że się znasz.

Mefisto 2002 - całkiem spoko fotelik, fajnie zrobiony, ale oparcie dla mnie ciut za wysokie było. Z tym, że gdyby mieli czarne na stanie to chyba wyjechałby ze mną w samochodzie.

Dla ludzi normalnego wzrostu to fajna opcja.

 

Dla mnie Mefisto jest OK, mam 180 cm wzrostu. Bałem się tylko, że będzie dla mnie za mały, bo i waga ponad setka. Ale jest sporo miejsca dla dupska. Za 350 zł nic lepszego jakościowo i pod względem wytrzymałości nie dostaniemy. W biurach bardzo sobie je chwalą, użytkują go intensywnie po 5-10 lat. Sam materiał jest spoko, mocny ale bardzo trudny w obróbce. Tym bardziej szacun dla firmy. Pianka utwardzana, też z wyższej pułki. Mechanizmy solidne, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Plastiki wyglądają konkretne. I cena aktualna zachęca. http://alekrzesla.pl/index.php?route=product/product&product_id=67

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W latach 90 robiłem takie fotele telewizyjne, bardzo wygodne z resztą, fajny automat.

Oparcie powinno się bardziej pochylić do tyłu, przy wyjeździe podnóżka.

I tak się dzieje, jeśli się oprę porządnie, a dłonie zablokuję na podłokietnikach i pchnę do przodu -rozkłada się praktycznie do pozycji leżącej i przy moim wzroście to spokojnie można w nim zasnąć. Co dziś w nocy wypróbuję, bo nic mnie tak nie usypia jak dobra muzyka ;)

Natomiast ta pozycja ze zdjęcia też jest spoko, bo nogi fajnie wypoczywają po całym dniu "lataczki".

 

Ty to człek z branży jesteś - od razu widać, że się znasz.

Mefisto 2002 - całkiem spoko fotelik, fajnie zrobiony, ale oparcie dla mnie ciut za wysokie było. Z tym, że gdyby mieli czarne na stanie to chyba wyjechałby ze mną w samochodzie.

Dla ludzi normalnego wzrostu to fajna opcja.

 

Czy dla wzrostu 170, ten fotel się sprawdzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

W latach 90 robiłem takie fotele telewizyjne, bardzo wygodne z resztą, fajny automat.

Oparcie powinno się bardziej pochylić do tyłu, przy wyjeździe podnóżka.

I tak się dzieje, jeśli się oprę porządnie, a dłonie zablokuję na podłokietnikach i pchnę do przodu -rozkłada się praktycznie do pozycji leżącej i przy moim wzroście to spokojnie można w nim zasnąć. Co dziś w nocy wypróbuję, bo nic mnie tak nie usypia jak dobra muzyka ;)

Natomiast ta pozycja ze zdjęcia też jest spoko, bo nogi fajnie wypoczywają po całym dniu "lataczki".

 

Ty to człek z branży jesteś - od razu widać, że się znasz.

Mefisto 2002 - całkiem spoko fotelik, fajnie zrobiony, ale oparcie dla mnie ciut za wysokie było. Z tym, że gdyby mieli czarne na stanie to chyba wyjechałby ze mną w samochodzie.

Dla ludzi normalnego wzrostu to fajna opcja.

 

Czy dla wzrostu 170, ten fotel się sprawdzi?

 

Będziesz siedział jak lord. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziś jadę do nowego salonu Agata i może coś wybiorę dla siebie. Taka fotelo leżanka super !

Jeśli masz miejsce i kasę ;) to brać skórzany .

Ten mój to tak do 170 cm wzrostu jest komfortowo w pozycji horyzontalnej.Uspił mnie w nocy jak ta lala.Żona mnie o pierwszej obudziła ;)

Edited by paratykus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak powiedziałem tak zrobiłem: pojechałem do Ikei i wyjechałem z Markusem. Jak złożę i posiedzę trochę to spiszę wrażenia (raczej jutro).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

W latach 90 robiłem takie fotele telewizyjne, bardzo wygodne z resztą, fajny automat.

Oparcie powinno się bardziej pochylić do tyłu, przy wyjeździe podnóżka.

I tak się dzieje, jeśli się oprę porządnie, a dłonie zablokuję na podłokietnikach i pchnę do przodu -rozkłada się praktycznie do pozycji leżącej i przy moim wzroście to spokojnie można w nim zasnąć. Co dziś w nocy wypróbuję, bo nic mnie tak nie usypia jak dobra muzyka ;)

Natomiast ta pozycja ze zdjęcia też jest spoko, bo nogi fajnie wypoczywają po całym dniu "lataczki".

 

Ty to człek z branży jesteś - od razu widać, że się znasz.

Mefisto 2002 - całkiem spoko fotelik, fajnie zrobiony, ale oparcie dla mnie ciut za wysokie było. Z tym, że gdyby mieli czarne na stanie to chyba wyjechałby ze mną w samochodzie.

Dla ludzi normalnego wzrostu to fajna opcja.

 

Czy dla wzrostu 170, ten fotel się sprawdzi?

 

Będziesz siedział jak lord. :D

 

Lord już jeden jest na forum, nie chcę z nim rywalizować o tytuł :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

BarteqW - jest tani, bo to ekoskóra. W "Agacie" 1099 zet.Robią go w Malezji i podobno całkiem dobrze im schodzi ze stanu.

 

W sumie to naparłem się na skórzany, bo lubię naturalną skórę, nie tylko ze względu na trwałość, ale skórzany był prawie dwa razy bardziej obszerny i zająłby mi pół pokoiku odsłuchowego.No i nie miałbym uszu na wysokości kolumnowych gwizdków.

 

Powiem szczerze, że ja wolałbym jakiś welur niż skaj. Szkoda, że nie robią takich na kółkach, dla mnie byłoby to idealne rozwiązanie <_< .

Edited by BarteqW

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

BarteqW - jest tani, bo to ekoskóra. W "Agacie" 1099 zet.Robią go w Malezji i podobno całkiem dobrze im schodzi ze stanu.

 

W sumie to naparłem się na skórzany, bo lubię naturalną skórę, nie tylko ze względu na trwałość, ale skórzany był prawie dwa razy bardziej obszerny i zająłby mi pół pokoiku odsłuchowego.No i nie miałbym uszu na wysokości kolumnowych gwizdków.

 

Powiem szczerze, że ja wolałbym jakiś welur niż skaj. Szkoda nie robią takich na kółkach, dla mnie byłoby to idealne rozwiązanie <_< .

 

Z materiałową tapicerką też można kupić, ale ten skaj jest bardzo miękki i taki jakiś przyjazny w użytkowaniu.Jak jestem zwolennikiem skórzanych obić to ta derma zachowuje się lepiej niż skóra w moim komplecie wypoczynkowym.Oczywiście pozostaje kwestia wytrzymałości i tutaj wszelkiego rodzaju eko-skóry zawsze przegrają.

Kwestia kółek ?

W tym moim ( właśnie zajrzałem pod spód ) są nóżki wkręcane na gwint.

Jeśli są na rynku kółka z gwintowaną końcówką to pozostaje kwestia przegwintowania.

Drugi sposób to wyjąć standardową końcówkę z kółek i zaaplikować gwintowaną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są wkręcane kółka. U mnie zastosowanie takowych ma miejsce w kolumnach zamiast kolców.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie muszę zobaczyć, może dałoby radę wsunąć pod biurko w czasie gdy nie będzie użytkowany. :P 1000zł jest jeszcze do przełknięcia, a jak nie to przeproszę się z klasycznym biurowym.

Edited by BarteqW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby ktoś się zastanawiał nad Markusem z IKEI, a DX Racerem to polecam Markusa. Jest wygodniejszy, lepsze oparcie, miękkie siedzisko ( w racerze po kilkunastu minutach jest niewygodnie ). Jedyne co to podłokietniki mogłyby być regulowane bo pod biurko się nie wsuwa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, trochę posiedziałem na Markusie (o.O?). Porównam go ze swoim dotychczasowym fotelem Ikea Verner. Wybrałem dla siebie wersję ciemnoszarą - bardzo ładna. Szara też fajna, beżowa meeeh, a ten droższy wariant ze skórzanymi elementami jakoś do mnie nie przemówił.
verner-krzeso-obrotowe__22307_PE103490_S4.jpg
Przede wszystkim trochę musiałem się nagimnastykować przy składaniu żeby bez niczyjej pomocy połączyć oparcie z siedziskiem, ale tak poza tym to łatwizna. Pierwsze wrażenie jakie zrobił na mnie Markus, to że jest duży i twardy (wait... what? -.-). Stary fotel wydawał mi się spory w moim małym pokoju, ale nowy mnie przeraził. Jednak to tylko takie złudzenie optyczne z racji długiego oparcia, które z drugiej strony jest cienkie i w rzeczywistości zajmuje mniej miejsca. Co do twardości, to zarówno siedzisko jak i oparcie (siatka jest mocno naciągnięta i niezbyt elastyczna) są twardsze niż to do czego się przyzwyczaiłem, jednak ja traktuję to jako zaletę i w żadnym wypadku nie uważam aby fotel był niewygodny. W ogóle fotel swoim wyprofilowaniem i dobranymi materiałami wymusza w pewien sposób siedzenie prosto, co jest wg mnie dużym plusem podczas długich sesji przy komputerze. Tkanina wygląda bardzo ładnie i jest przyjemna w dotyku, ale jeszcze nie testowałem na golasa. Podłokietniki są dobrze umiejscowione, ale mogłyby być szersze i regulowane góra/dół, bo obijają mi się o półkę z klawiaturą. Siedzisko jest niezbyt długie, zależy co kto lubi. Podparcie lędźwiowe ustawiłbym trochę wyżej, gdyby się dało :/ Zagłówek kończy się idealnie tam gdzie moja głowa, przy wzroście 170cm. Najlepsze zostawiłem na deser czyli funkcję odchylanego oparcia. Już drugi dzień nic nie robię tylko się bujam. Położenia zmienia się w sporym zakresie, można je zablokować na stałe w kilku miejscach oraz dostosować siłę potrzebną do odchylenia się. W końcu w miarę wygodnie można oglądać filmy siedząc przy biurku. Nie wiem jak mogłem do tej pory żyć bez tej funkcji... z tym, że przed chwilą sobie zdałem sprawę, że mój stary fotel też ją posiadał O.O !!! Nie wiem jak mogłem tego nie ogarnąć przez tyle lat :D Jednak porównałem na szybko i w Markusie ten mechanizm jest o wiele lepszy, tak więc niewiele straciłem. Generalnie z zakupu jestem póki co zadowolony, a już teraz mogę na pewno powiedzieć, że Markus jest o wiele lepszy od mojego poprzedniego fotela, nawet jak tamten był nowy.

P.S.: przy okazji zakupiłem sobie taką lampę: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10311488/ Zarombista, polecam!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten Denver z Agaty nie rozleci się po pół roku pod ciężarem 90kg?

Czy coś innego możecie polecić do 400-500zł, tylko materiał, zero skóry, oparcie z siatki.

Mój fotel z alledrogo już się rozpada więc czas pomyśleć o czymś nowym i lepszym.

Myślałem o tym ale jak przeczytałem komentarze to odpuściłem https://allegro.pl/oferta/fotel-biurowy-ergonomiczny-obrotowy-krzeslo-siatka-8526296654.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy