Skocz do zawartości

cRPG


Geez

Rekomendowane odpowiedzi

jade empire to staroć... fable to nie-do-końca-udany "symulator życia bohatera", podczas gdy jade empire nie oferuje "wirtualnej swobody działania" na rzecz niespotykanej wcześniej mechaniki gri i całkiem niezłej fabuły (gdzie faktycznie mamy na coś wpływ)

 

[dopisek] przez "wirtualną swobodę" miałem na myśli obiecaną swobodę poruszania się po świecie gry... co w fable kończyło się rozbiciem zębów o pierwszy napotkany płotek :)

 

... już pierwszy gothic oferował większą (dobre sobie, gothic wygrywa bez porównania) wolność

 

NWN - podstawka tak nudna i sztampowa że nadaje się tylko na demo DnD3 (czym dokładnie była), dodatki ponoć lepsze ale nie zdzierżyłem... za to mody (niektóre) są po prostu mistrzostwem pod względem... tu już do wyboru - HnS a la Icewind Dale, albo fabuły...

 

sacred miał być konkurencją dla diablo - osobiście nie znałem, ale wg. opinii znajomych (którzy grali w diablo z zamkniętymi oczami jeśli mówić im gdzie są - z uwagi na losowo generowane mapy) stwierdzili że sacred jest "fajne, ale to nie to" i wrócili do diablo

 

za to gra której nikt nie wymienił to Divine Divinity... grafika jest szkaradna (ustalmy to już na samym początku) nawet jak na standardy fallout/baldur/arcanum a przy tym "ma to niezwykłe coś"... ale fabuła, świat (cały świat da się przejść na piechotę!), dialogi, questy... a przy tym mechanika a la diablo

 

jak dotąd jest to najlepsze połączenie prawdziwego (= mającego sensowną fabułę i dialogi) cRPG z wesołą siekanką a la diablo

 

poza tym gra ma coś, czego nie ma żaden inny ceerpeg: interakcję z przedmiotami O_o

 

można np. poprzesuwać meble czy jakieś skrzynie żeby odkryć klapę w podłodze...

 

... albo motyw: na cmentarzu są groby, jeden podpisany "żona jake'a" a drugi "jake, nie chcę kwiatów od żony"... przestawienie kwiatów z grobu żony na grób kolesia powoduje że zombie wykopuje się spod ziemi i próbuje nas zabić... a potem (jeśli go "obudzimy") spotykamy się z nim jeszcze parę razy w grze :)

 

no i można robić miód pitny mając wodę, miód i butelkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety lokację w fable nie były otwarte w ogóle, w porównaniu do gothiców morrowindów itd. w drugiej części tego też nie poprawili, a w F3 jeszcze nie miałem okazji grać, ale mimo wszystko lubię Fable za bajkowość opowieści z morałami i muzykę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sacred ma ponoć nie do końca przemyślaną/dopracowaną mechanikę... to dlatego gry blizzarda są tak grywalne - bo mechanikę mają dopracowaną w wyniku rozległych i mocno intensywnych beta-testów... a nie bo tak się jakiemuś kolesiowi uwidziało przy piwie, że zrobią "lepsze graficznie diablo w walką na koniu" ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym testowanie blizazrda coś jest, gdzieś czytałem ze takie Diablo 3 się nie ukazuje bo ciągle coś dopieszczają zanim wydadzą. Być może tak jest.

Przedwczoraj nawet odpaliłem jakieś beta-filmiki na YT z takim przekonaniem, że "a, takie 3d to już nie to", ale jak popatrzyłem to się fajnie zapowiada...

 

Btw. trochę drażni mnie pakowanie biustów w zbroję, takie jakieś to na siłę, ale może komuś się podoba... :)

 

I jeszcze w temacie BG2, najsprytniejsza końcówka jaką widziałem, musiałem wrzucić smile.gif

 

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Jak zobaczyłem nowe gry to... przestałem grać. smile.gif

Dawno napisany post, ale może trafi gdzie trzeba moja riposta ;)...

 

A co powiecie na Fallouta New Vegas, wspomnianych Wiedźminów dwóch lub małe perełki typu Cthulhu Saves the World? Może i mniej jest wybitnych dzieł niż kiedyś, lecz za to wyraźniej lśnią na tle tytułów actionRPG.

 

 

PS Obsidian bierze się za RPG w świecie...

 

fanfary...

 

South Parka :E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeśli trafi się coś ciekawego to jest to wyjątek potwierdzający regułę. Obecnie twórcy gier skupiają się na wszystkim z wyjątkiem fabuły, ma ładnie wyglądać i być w miarę proste, żeby nie zniechęcić niedzielnego gracza

 

Praktycznie każdej dziedzinie życia przechodzącej z ciasnego elitarnego grona do mas towarzyszy komercjalizacja. Kiedyś komputer mieli nieliczni, była to zamknięta grupa, można powiedzieć elita. Wtedy, żeby gra się przebiła musiała sobą coś prezentować szczególnie, że nie można było zasłonić braku pomysłowości wypieszczoną grafiką. Była właśnie odwrotna tendencja - próbowano odwrócić uwagę od ubogości grafiki stosując niekonwencjonalne pomysły i ciekawą fabułę

 

 

Zwróćcie uwagę na to, że muzyka przechodzi tą samą drogę. Żeby znaleźć jakiś godny uwagi współczesny zespół (>2000) trzeba się nieźle naszukać. Ogólnie od pewnego czasu modne jest kopiowanie pomysłów, elementów brzmienia itp. starych zespołów

Edytowane przez lethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dzisiaj gry są nastawione na multi. To samo zaczyna się dziać z rpg wszelkiej maści. Brakuje dobrych gier singlowych. Jeśli już są, to kończą się po 5 godzinkach. Co prawda rpg jeszcze się bronią nieźle (mass effect, wiedźmin itp), to z kolei shootery to kolejne po prostu gry i nic więcej. Ostatnio dobrze mi się grało w bulletstorm, ale też krótka potwornie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodzą na multi, z kilku powodów:

- ludzie nie kupują gier, a z piratem nie jest tak łatwo zalogować się na oficjalne serwery (czyli dodatkowe zabezpieczenie antypirackie)

- można wprowadzić abonament (dodatkowa kasa)

- uzależnienie graczy od gry - w singla możesz sobie zagrać w każdej chwili i w każdej możesz odłożyć grę na później, w multi tworzy się już pewna zależność graczy od siebie (gildie, questy tylko w określonych godzinach/dniach/miesiącach itp). Ogólnie mówiąc trzeba się zaangażować i to staje się niemal codzienna rutyną

 

Ja tam zawsze grałem głównie dla fabuły, jakiejś ciekawej historii. Oczywiście są też inne ważne aspekty jak grywalność, ścieżka dźwiękowa, grafika też tworzy klimat, choć ta kwestia stoi u mnie chyba na ostatnim miejscu (lubię stare gry), ale najbardziej liczy się dla mnie pomysł na grę, taka innowacyjność i ciekawa fabuła

 

W sumie porównanie do muzyki jest bardzo trafne. Tak jak gra może się ładnie błyszczeć od grafiki, ale treść sama w sobie jest uboga (trumf formy nad treścią), tak muzyka może być "cliche", nadużywać formy do tego stopnia, że traci ona swoje pierwotne znaczenie - pozostają tylko "fajerwerki"

Edytowane przez lethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

odkopię ten temat i polecę od siebie grę Age of Conan, jest fabuła, grywalność, mamy możliwość zmierzenia sie z innymi graczami. Jest "wolność" jak to napisał Khron, praktycznie jesteśmy bez ograniczeń, mamy możliwość zakupu "dupereli" ale są to mikro płatności.. Jednak na to grę potrzeba sporo czasu i energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę treningu i jest lepiej, po prostu trzeba w to grać inaczej niż w jedynkę (zamiast blokowania ciągłe uniki i bieganie po planszy).

 

Mimo wszystko rozkład przycisków nie jest najszczęśliwszy. Unik jest pod B, a pod RB jest użycie przedmiotu. Ale znak jest już pod Y. Nie mogli dać używania pod BY, a uników i blokowania na RB i RT? Konfiguracji nie da się zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie jakoś pasuje układ serio :) cały wczoraj dzień grałem na xboxie i nie narzekam. Jedynie co jest skopane to ustawianie znaków- trzeba trzymać RB wybrać prawą gałką i jeszcze dać A by potwierdzić ;p. Mathu nie mogli ;p akurat przyciskiem B dobrze się uniki robi, pod RT było by też okey, ale pod RT już średnio. Kolejnym niedociągnięciem jest kamera- nie nadąża w walce a prawa gałka ma za mały obrót jednak.

 

Co do innego grania to fakt, ale sama gra jest trudniejsza po prostu od 1. Więcej jest biegania w czasie walki i uników, obrony też sporo ale to dopiero potem jak się już ma parę skillów.

 

I tak chłopaki z CD Red odwalili kawał dobrej roboty :0 bardzo udana konwersja na XBOX360.

Edytowane przez Azahiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie znaki należy wybierać lewą. Możliwość wybierania prawą jest bez sensu, bo nie da się zatwierdzić A.

 

Poza tym w grze jest więćej błędów - po załadowaniu gry widać przez chwilę kiepskie tekstury, w menu raz miałem taki efekt, jakbym cały czas trzymał A (opcje sterowania cyklicznie się przełączały), nie działa też wybór znaku przez puszczenie LB (a w instrukcji jest napisane, że powinno).

 

Albo po przejściu przez drzwi przez moment mruga na ekranie akcja otwierania ich ponownie i nigdy nie wiadomo, czy to jakaś znajdźka na ziemi, czy drzwi. Brakuje też podświetlania obiektów które można przeszukać.

 

Myślę że za tydzień wyjdzie jakiś patch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę by wyszedł :) i ja takich błędów osobiście nie uświadczyłem... a co do podświetlenia to mi pasuje taki stan rzeczy jaki jest. Za to mam fajny błąd z godziną- savy mam: zamiast 15.22, to mam 2 godziny później - 17.22 :)

Edytowane przez Azahiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności