Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Wyciśnij wszystko z myszy


lostson

Rekomendowane odpowiedzi

Też mnie trochę niektóre wypowiedzi dziwią.

 

aleś odkopał.

jest prostszy sposób na wyłączenie akcelerację systemową, panel sterowania->mysz->opcje wskaźnika->odznaczyć "zwiększ precyzje wskaźnika".

 

​grzebania i instalowania jakiś syfów może tylko zaszkodzić, myszka będzie mniej precyzyjna. najszybszy, najprostszy, najlepszy sposób powyżej.

 

To tylko zazwyczaj zadziałała w windowsie, a włączysz gre i jest akceleracja wsteczna. Chyba, że dany producent myszki w sterownikach miałby coś identycznego jak mousefix to wtedy ok.

 

To nie syfy tylko proste zmiany w rejestrze systemowym - jeszcze nie słyszałem, by komukolwiek się stało coś od tego. Niektóre wersje mają możliwość włączenia i wyłączenia, więć można nawet sobie to cofnąć.

 

A tamta komenda do CS'a na wyłączeniu akceleracji to fakt kiedyś była (CS 1.5) i działała, ale nie pamiętam już czy dobrze (chyba sensitivity zmieniała czy coś takiego, że trzeba było dawać większe).

 

 

 

wszystko zależy od gry, takiemu typowemu cs'owi wyłącznie systemowej akceleracji nic nie daję, aby ją wyłączyć trzeba użyć komend

 

No właśnie, że w CSie starczy wyłączyć plikiem przez rejestr w windowsie.

Edytowane przez oblivion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akord3on żadne sterowniki myszki/gry itp nie wyłączą Ci akceleracji w systemie, musisz to zrobić poprzez wpis w rejestrze, kazdy proplayer powie Ci dokładnie to samo, sam może nie odczuwać większej różnicy, ale uwierz mi że jest i to ogromna.

Nawet samo zwiększenie czułości ze standardowej w win na większą daje Ci interpolację, więc również Twój kursor nie chodzi naturalnie płynnie.

 

 

wiem o tym że żadne sterowniki myszy nie wyłączą akceleracji w systemie. tylko nie potrzeba zmieniać rejestru by zniwelować akcelerację, wystarczy tylko odznaczyć w Windowsie "zwiększ precyzje". Mousefix tylko zniekształca ruchy myszki, jak nie wierzysz to jak sobie go wkleiłeś to sprawdź w paincie, czy też poczytaj trochę na pclabie. a nawiązanie to interpolacji po co? czy ja coś do tego nawiązałem? nie używam dpi powyżej interpowalnej wartości, ponieważ wirtualnie na każdy punkt zostanie mi przypisany kolejny, a gracz lowsens tego nie przeboleje.

 

Też mnie trochę niektóre wypowiedzi dziwią.

 

aleś odkopał.

jest prostszy sposób na wyłączenie akcelerację systemową, panel sterowania->mysz->opcje wskaźnika->odznaczyć "zwiększ precyzje wskaźnika".

 

​grzebania i instalowania jakiś syfów może tylko zaszkodzić, myszka będzie mniej precyzyjna. najszybszy, najprostszy, najlepszy sposób powyżej.

 

To tylko zazwyczaj zadziałała w windowsie, a włączysz gre i jest akceleracja wsteczna. Chyba, że dany producent myszki w sterownikach miałby coś identycznego jak mousefix to wtedy ok.

 

To nie syfy tylko proste zmiany w rejestrze systemowym - jeszcze nie słyszałem, by komukolwiek się stało coś od tego. Niektóre wersje mają możliwość włączenia i wyłączenia, więć można nawet sobie to cofnąć.

 

A tamta komenda do CS'a na wyłączeniu akceleracji to fakt kiedyś była (CS 1.5) i działała, ale nie pamiętam już czy dobrze (chyba sensitivity zmieniała czy coś takiego, że trzeba było dawać większe).

 

akceleracja jest zależna od skryptu gry i jak ktoś spieprzył przenoszeniu ruchu na ekranie to akceleracja będzie zawsze występowała dopóki nie wklepiemy komend, w cs tak było, jest i będzie(CS:GO nie wydaję się być lepszy), dla niewiernych polecam poczytać http://www.glymbol.cba.pl/cs_mysz_poradnik.html

 

 

wszystko zależy od gry, takiemu typowemu cs'owi wyłącznie systemowej akceleracji nic nie daję, aby ją wyłączyć trzeba użyć komend

 

No właśnie, że w CSie starczy wyłączyć plikiem przez rejestr w windowsie.

 

nie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akceleracja jest zależna od skryptu gry i jak ktoś spieprzył przenoszeniu ruchu na ekranie to akceleracja będzie zawsze występowała dopóki nie wklepiemy komend, w cs tak było, jest i będzie(CS:GO nie wydaję się być lepszy), dla niewiernych polecam poczytać http://www.glymbol.c...z_poradnik.html

 

Artykuł o niczym takim nie mówi.

Starczy wgrać mousefix i akceleracji wstecznej nie ma na bank. A że według autora artykułu nie jest idealna ("Natomiast nie warto korzystać z wersji CPL Mousefix, bo usuwa akcelerację ale ruch kursora nie jest 1-1 (1 CPI na 1 piksel przy 6/11), tylko zależy od odświeżania monitora i DPI ekranu. DPI zwykle nikt nie zmienia (96), Hz zależy od możliwości monitora. Przy CPL Mousefix kursor przesuwa się szybciej niż powinien, kiedy masz 80 Hz i wyżej, natomiast na 60 Hz i mniej kursor rusza się wolniej. Najbliżej 1-1 jest 75 Hz ale też minimalnie wolniej") - mogę się zgodzić, ale mimo tego, całkowicie usuwa zjawiska akceleracji i można grać komfortowo.

 

Na pewno artykuł poszerza informacje jakie do tej pory posiadałem.

 

 

wszystko zależy od gry, takiemu typowemu cs'owi wyłącznie systemowej akceleracji nic nie daję, aby ją wyłączyć trzeba użyć komend

 

No właśnie, że w CSie starczy wyłączyć plikiem przez rejestr w windowsie.

 

nie wystarczy.

 

No właśnie, że starczy, nie wiem dlaczego się upierasz, że nie.. aaa przecież nie używałeś, bo boisz się, że Ci coś popsuje :P

Edytowane przez oblivion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zrób test, bez komend startowych w cs'ie, tylko wyłączając akceleracje po przez wpis w rejestrze.

 

Sam zrób sobie test - zamiast negować tego co podajesz w przytaczanym artykule (zacytowałem nawet ten fragment we wcześniejszym poście).

 

A co do mnie - bez komend startowych używając mousefixa, akceleracja wsteczna w CSie nie występuje. Sprawdzone.

Parę razy używałem mousefixa na nowym windowsie i zawsze poprawnie wyłączało akcelerację. Więc jest to bezpieczna rzecz i nie wadzi w niczym. Jak w grze ustawi się komendy startowe to wtedy mousefix przestaje działać ("Poza tym jeżeli masz wyłączoną "precyzję" i dopisany parametr startowy -noforcemparms, to Mousefix i tak nie funkcjonuje") i mamy precyzję "1 CPI na 1 piksel przy 6/11". Plusem mousefixa jest to, automatycznie akceleracja w wielu grach nie będzie działała bez potrzeb grzebania w konsoli. No i warto dodać, że są programy lepsze niż mousefix: "A jeżeli już komuś potrzebny jest mousefix polecam ten: Windows Mouse Things: The MarkC Windows 7 Mouse Acceleration Fix. Natomiast nie warto korzystać z wersji CPL Mousefix, bo usuwa akcelerację ale ruch kursora nie jest 1-1 (1 CPI na 1 piksel przy 6/11), tylko zależy od odświeżania monitora i DPI ekranu."

Edytowane przez oblivion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Z góry przepraszam za odkopanie tematu sprzed 2 lat ;) . Chciałem napisać jak to jest z tą akceleracją żeby nie było wątpliwości jak ktoś znajdzie temat w google.

 

1)

Wyłączyłeś "precyzję" w os, użyłeś komend w grze i co?

Myszka dalej używa predefiniowanej przez MS krzywej akceleracji - czyli dalej masz przyspieszenie.

A jak powinien wyglądać wykres prędkości kursora od prędkości myszy?

Żadna łamana, stożkowa... tylko prosta.

I to właśnie edytujesz w rejestrze...

 

Nieprawda.

 

Akceleracja Windowsa jest włączona tylko wtedy, gdy opcja "zwiększ precyzję wskaźnika" w panelu sterowania jest zaznaczona ptaszkiem. Na poparcie tego zdania przytoczę cytat z artykułu, do którego podałeś link na pierwszej stronie.

 

 

7. If the feature is turned off (by clearing the Enhance pointer precision check box underneath the mouse speed slider in the Mouse Properties dialog box [Pointer Options tab]), the system works as it did before without acceleration. All these functions are bypassed, and the system takes the raw mouse values and multiplies them by a scalar set based on the speed slider setting.

 

 

2)

wszystko zależy od gry, takiemu typowemu cs'owi wyłącznie systemowej akceleracji nic nie daję, aby ją wyłączyć trzeba użyć komend

 

Prawda.

 

Z powodu błędu, Counter-Strike włącza systemową akcelerację Windowsa nawet jeżeli obok "zwiększ precyzję wskaźnika" ptaszka brak. Żeby temu zapobiec trzeba w linii parametrów Steam dodać: -noforcemparms (-noforcemaccel i -noforcemspd są wtedy niepotrzebne ale jeżeli ktoś jest przesądny, to może sobie wpisać wszystkie trzy).

 

Nie orientuję się od kiedy dokładnie jest możliwe wyłączenie akceleracji za pomocą parametrów startowych w tej grze. Dało się to zrobić jak zaczynałem w nią grać 10 lat temu (CS 1.5), więc problem nie istnieje od dawna i mousefixy do CSa nie są potrzebne. Oczywiście może się zdarzyć gra, której silnik podobnie jak Half-Life jest oparty o silnik Quake 3. W takim wypadku może pojawić się ten sam problem z włączaniem akceleracji Windowsa podczas gry. Większość nowych gier nie ma takich usterek i o mousefixie można właściwie zapomnieć.

Edytowane przez Glymbol
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności