Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Kilka słów o tym, jak firma VEDIA traktuje klientów


Seadog

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo przed gwiazdką zakupiłem odtwarzacz Vedia Muzzio SteelBox. Wersja firmware 1.5.5. Miał mieć polskie menu.

Po bliższym zapoznaniu się z urządzeniem, okazało się, że tłumaczenie menu na język polski - nie dość, że wyrywkowe, to po prostu tragiczne!!!

Część pozycji z menu nie została w ogóle spolszczona, np. "Timing shut down". To, co jest niby po polsku, tak naprawdę jest w jakimś dziwnym polskopodobnym slangu... Np. "wynowienie systemu" zamiast "powrót do ustawień fabrycznych". To oczywiście tylko wyrywkowe przykłady...

Dla mnie jest rzeczą oczywistą, że tak nieprzygotowany do wejścia na polski rynek produkt nie powinien być sprzedawany !

A polska instrukcja - lakoniczna, momentami wprowadzająca w błąd. O wielu ważnych sprawach w ogóle nie wspomniano.

Oburzony takim lekceważeniem klienta, napisałem pod adres pytania@vedia .pl. Otrzymałem odpowiedź od "AUTORESPONDER":

"Z powodu świąt oraz zmiany siedziby firmy adres pytania@vedia.pl obsługiwany będzie dopiero po nowym roku, od dnia 4 stycznia. "

Dziś mamy 13 lutego, otrzymuję nadal ten sam komunikat.

A na stronie www.vedia.pl trudno cokolwiek znaleźć na temat tego modelu.

Zachęcam do wyciągnięcia wniosków na temat nastawienia firmy do klienta... pewną częścią ciała.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi nie zadowolony klient, ja natrafiłem na to http://allegro.pl/item920433629_mp3_mp4_vedia_fm_transmiter_radio.html

Jeszcze godzinę temu byłem przekonany, że kupię "świetną" vedie. Teraz już nie wiem co o niej myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja juz sie wyleczylem z zakupow czegokolwiek co jest sygnowane znaczkiem Vedii. szkoda sobie nerwow szarpac z wiecznie nie dzialajacym czyms co dzialac powinno. jakos nie mam ochoty byc kolejnym beta-testerem. dalem swego czasu kredyt zaufaunia tej firmie, ale dalem sobie spokoj. lepiej doplacic do czegos lepszego z dopracowanym softem

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam iRivera Clixa 2 i w miejsce syczącego radia Vedii mam czysty odbiór w bloku, w miejsce g...go dźwięku mam działający Equalizer i SRS WoW 3D co prawda nie regulowane jak w A10 od -127 do 127 ha ha ha tylko od 0 do 10, za to regulacja daje efekty :) Dyktafon nie brzęczy podczas nagrywania, dźwięk jest czytelny i głośny. W dodatku mam parę fajnych gier we FLASHu ;) Za sprzedaną A10 kupię sobie Sennheisery CX-300 II :) Ale się cieszę a każdego kto ma zamiar kupić Vedię przestrzegam gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Vedie B6 w grudniu. Mamy marzec i już drugi raz będę ją wysyłał. Coś mi się wydaje, że te wysyłanie to w nieskończoność będę robił. Za pierwszym razem niby tylko trzeba było wgrać FW chociaż ja w domu robiłem to zgodnie z instrukcjami na Vedia.pl, ale odtwarzacz nie reagował, więc wysłałem do serwisu. Po miesiącu odtwarzacz wrócił, pograł 2 razy i znowu siadł. Znowu nie daje oznak życia.

 

 

Ludzie nie kupujcie VEDII!!!!!!!! Niech ta firma splajtuje lepiej!!!!!!!!!

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Forest89 - Po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie "Czy tylko VEDIA potrafi mieć problemy techniczne?". Nie? No proszę. Po drugie - serwis załatwi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanująca się firma powinna udostępnić darmowy kanał do dostarczenia zepsutego towaru do naprawy.

Przypominam, ze jeśli skorzysta się z reklamacji z tytułu niezgodności z umową, to sprzedawca ma zwrócić koszty również dostawy towaru.

Mnie denerwuje np. w Vedii , że olewa takie produkty , jak A7 całkowity brak supportu - sprzedać i zapomnieć :angry: wrrr - guzik mnie obchodzi , że to klon Ramosa - na mp3 jest jak byk napis VEDIA!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aragorn7 - Co do sposoby dostarczania produktu to tej chwili się nie ustosunkuje w żaden sposób. Co do modelu A7 pojawił się jeden up-fix. Masz oczywiście prawo "żeby Cię to nie obchodziło" - jednak zdajesz sobie także sprawę z tego, że nie mamy wpływu na aktualizacje (skoro wiesz co to RAmos). Poleganie na aktualizacjach Chińskich producentów jest niestety mało stabilne. Bo np. w między czasie zmienią chip radia czy pamięci i nagle powstaje wersja v2 z innym FW. I poprzednia leży.

 

Zdaje sobie sprawę, że od nas z jakiegoś powodu oczekuje się więcej. Właśnie po to aby móc "dawać coś więcej" zaczęliśmy prace nad własnymi modelami i uczymy się to robić - choć nie na każdym segmencie technologicznym jest to realne. I to co możemy jest udostępniane. Niestety dla A3 czy A7 nie będzie tylu aktualizacji co do A10 bo tu powstaje już kolejna... Niestety, przykro mi.

 

 

 

ps. Budując np. netbooka korzystaliśmy z firmy zewnętrznej i dobieraliśmy komponenty tak, aby działał wydaje i przyjemnie. Wiem, że usłyszymy "to nie jest produkt VEDIA, to OEM". Ale w takim razie iPhone także jest OEMem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@.ksy

Co do dostawy darmowej do naprawy to pierwszy krok mógłby być - współpraca ze wszystkimi autoryzowanymi dystrybutorami VEDII - by można u nich zostawić do naprawy gwarancyjnej ( nie na zasadzie dobrej woli, ale jako ich obowiązek).

 

Ja rozumiem i doceniam Wasze wysiłki na polu konstrukcyjnym, ale niestety nie można zapominać o obsłudze posprzedażnej.

Rozwój firmy z punktu widzenia menedżerskiego jest na pewno imponujący, ale nie idzie w parze z troska o klienta niestety.

I żeby nie było, ze jestem jakimś strasznym malkontentem, to muszę napisać, ze kilka razy polecałem VEDIĘ różnym znajomym - np. uważam, ze ma naprawdę niezły tuner radiowy ( w A7 przynajmniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ .ksy

Ja rozumiem, ze wy się "uczycie jak to robić" - ale uczcie się za wasze, a nie nasze, klientów, pieniądze. Jeśli to Chińczycy psują wam opinię (spoko, na nich można zwalić, bo są daleko i na polskie forum nie zaglądają ;) ) To może przestańcie z nimi współpracować? W cywilizowanym świecie za testowanie sprzętu się płaci, a to my, klienci, zostajemy przez was sprowadzeni do roli beta-testerów. I te testy wypadają kiepściutko, przynajmniej w zakresie softu. Ale co tam, towar sprzedany, to już nie wasz problem, że klient dał się oszukać. Bo tylko oszustwem można nazwać sprzedawanie pseudo- dostosowanego na polski rynek odtwarzacza. Może według was za frajerstwo się płaci, ale ja w takim razie wolę przestrzec innych "frajerów". Których wolałbym nazwać łatwowiernymi, dającymi wam kredyt zaufania, klientami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że my w żadnym względzie nie czujemy abyśmy testowali cokolwiek na kimkolwiek. Powtarzam ilość osób zadowolonych z produktów VEDIA cały czas jest maksymalnie większa. Inaczej nas by już nie było.

 

Dlatego wybacz, ja za frajera Cie nie uważam. Zdecydowanie czuje, że są firmy, które miały by się dużo bardziej z czego tłumaczyć i jest ich sporo.

Ale to jednak opcja dialogu i narzekania z nami, generuje wiele oczekiwań i komplikacji. Po co dyskuowac o marketowych produktach bez odzewu?

 

Ba nawet nie tylko marketowych ale i tych hi. Czy ktoś tu na forum narzeka na irivera? Tak sporo ludzi. Czy tematy mają po tyle stron co z VEDIA? Nie, bo jak mówią sami zainteresowani nic to nie da.

A czy to oznacza, że produkty iriver są złe? Nie - to oznacza tyle, że jest pewna grupa narzekaczy lub takich, która chce mieć każdy produkt jak E10*.

 

Jak to ktoś napisał w naszym dziale. Ludzie piszą na forach o problemach a nie chwalą producenta, bo jak jest dobrze to im się nie chce pisać. Od... taki life. Każdy ma dostęp do opinii, każdy wybiera to co ktoś mu poleci - a ludzie polecają produkty VEDIA (nawet na tym forum). Tak, tak wiem - bo ludzie się nie znają i powinni wybrać "jedyną słuszną drogę" Cóż - tak nie jest :)

 

 

* Zapominając o tym, że E10 nie wszedł do sprzedaży w większości krajów europy dlatego, że był mocno za drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ksy

Ja kupiłem Vedie C6+ i na tego PMP nie ma nic na waszej stronie. Jakiś czas temu zepsuło mi sie gniazdo słuchawkowe ( koledze poleciłem Vedie C6+ jako tanią i nie złą bo pomimo tego gniazda jestem zadowolony z mojego PMP tyle, że firme Vedie traktuje bardziej jako importera RAmosa, jemu tez padlo gniazdo wyslal na gwarancji otrzymal z powrotem wszystko dziala jak narazie wiec jest ok ) w moim przypadku jednak podczas aktualizowania biblioteki po wgraniu muzyki z PC moja C6+ się zawiesiła użyłem przycisku "reset" i tak o to myślałem że moje PMP zakończyło żywot. Tutaj jednak pogooglowałem i z niemałą pomocą translatora przy użyciu narzędzi dla RcockChipów serii 27 przywróciłem Vedie do życia i bylem zmuszony użyć softu od RAmosa do tego postawienia na nogi ze wzgledu na brak jakichkolwiek plikow do C6+ na stronie Vedi teraz zostalem z PMP ktory ma na tyle napis vedia i unbrandowany Soft RAmosa BTW nowszy od orginalnego dostarczonego mi przez Vedie. Nigdzie nie moge znalesc zdjec jak otworzyc PMP zeby wymienic Gniazdo rozumiem też, że serwis tutaj juz odpada tak wiec czy jest jakis sposob, abym mógł jednak doprowadzić PMP do użytku ? ratowały by mnie jakies wskazówki bo raczej na wiecej liczyć nie mogę. Teraz możesz okazać Support Pozdrawiam Marold ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylu bzdur to dawno nie wyczytałem..

 

Z C6 taki PMP jak... przeczytaj sobie definicję i pogadamy..

 

twoje informacjhe są przestarzałe i to solidnie.. nic dziwnego skoro bazujesz tylko na tej nieszczęśliwej c6.. zanim wypiwuesz sie na temat tej firmy to może łaskawie dowiez sie cokliwek o ich historii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Co jak co, ale akurat bazowe firmware do wszystkich modeli powinny znaleźć się na stronce Vedii.

 

Z żoną zakupiliśmy sobie kiedyś (zaraz po premierze) po sztuce C6 dla każdego, kilka niedociągnięć w fw ale czekaliśmy na nowe i poprawione oprogramowanie, do którego wiele osób zgłosiło listę poprawek. I tak czekamy do dziś dnia... Nawet były ogromne problemy z uzyskaniem jasnej odpowiedzi czy będzie ktoś o tym myślał nie wspominając już o nadziei, że ten firmware zostanie kiedykolwiek wydany. Możliwość/dostępność aktualizacji fw są istotnym kryterium wyboru odtwarzacza przez większość świadomych tego co kupują klientów.

 

I niech nikt nie mówi, że nie da się poprawić tych fw gdyż zaraz po premierze C6+ kupiliśmy jeden na prezent bratanicy i tam wszystkie te błędy z C6 są poprawione, a sam odtwarzacz chodzi znacznie szybciej w stosunku do wcześniejszego modelu.

 

Jak nie umiecie sobie w Vedii z aktualizacjami fw radzić to wydajcie coś na open source i udostępnijcie źródła.

1. będziecie mieć problem z głowy

2. userzy was ozłocą

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma model C6+ do modelu C6? Czasem jeśli się chce coś napisać to lepiej jest zgłębić choć troszkę temat. A później coś pisać ;)

 

 

ps. A co zrobisz ze źródłem nie mając dostępu do "programów" edycji tego źródła....? Bo ja np. bym powiedział, że nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma model C6+ do modelu C6? Czasem jeśli się chce coś napisać to lepiej jest zgłębić choć troszkę temat. A później coś pisać ;)

Uruchom oba, postaw obok siebie i sam zobacz. Problemem były głównie literówki oraz uciążliwe zamienienie miejscami +/- w pogłaśnianiu. Jak widać na przykładzie: dało się. Akurat jestem bardziej niż pewien, że fragment kodu w fw z obu modeli odpowiedzialny za te elementy spokojnie można używać zamiennie. ;]

 

ps. A co zrobisz ze źródłem nie mając dostępu do "programów" edycji tego źródła....? Bo ja np. bym powiedział, że nic :)

Przynajmniej jak wiadomo, że fw do danego modelu nigdy nie zostanie poprawiony to nie wprowadzać klientów w błąd. Klient nie ma bladego pojęcia jak sobie firma to załatwia i jedyne co może zrobić to zaufać, że firma nie obiecuje gruszek, których nigdy tak na prawdę mieć nie będzie. A może za mały pressing na wprowadzenie poprawek tych kilku duperelowatych błędów? ;P Nawet niewiele zmieniający fw to zawsze jakiś gest pozytywny w stronę już nieźle zażenowanych/zawiedzionych klientów.

 

Ale co ja tam wiem, jestem przecież tylko ostatecznym odbiorcą... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tyle, że nie mamy wpływu na modele nie rozwijane przez nas. Tak więc kod w C6 i C6+ w tych wypadkach i wielu innych się pokrywa. Jednak nie posiadamy ani kodu tych modeli ani SDK do nich.

 

2. FW do A10 cały czas się zmienia. I obecnie kilku użytkowników forum oraz dwóch nowych testerów sprawa wersję 1.4.9 - znając listę poprawek które mają być wprowadzone. Więc jak widać FW się pojawia. Problem polega na tym, że o istnieniu wielu błędów zwykły użytkownik nie ma pojęcia... i to właśnie pod to forum w dużej mierze dodajemy wiele funkcji z których korzysta bardzo niewiele osób. W przypadku B6 nasze R&D zaleciło czekanie na nowszą wersję SDK od Sigmatela "która ma być w kwietniu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności