Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Projekt Mxm - Przenośny Wzmacniacz Słuchawkowy


new_oscar

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to uzupełnienie tego tematu o opinie majkela, x500, modrzewia, pgo, krisio06, moich i pewnie jeszcze paru innych osób, które brały aktywny udział w rozwijaniu i recenzowaniu projektu wzmacniacza MxM. Dla większej czytelności nie cytowałem wypowiedzi każdego z użytkowników tego forum. Niektóre z nich są ze sobą sklejone, mimo to nie zmienia to ich sensu i przekazu. Startujemy z koksem:

 

niezaznajomionych z tematem lutowania zachecam do odwiedzenia witryny o tej tematyce z klipami pokazowymi i swego rodzaju know-how

 

1. Dźwięk

 

Co tak naprawdę daje nam wstawienie wzmacniacza w tor audio?

Wszystkie wzmacniacze dają wrażenie wielkiego dźwięku spotykanego w przypadku stacjonarnego sprzętu audio, lepszą kontrolę pewnych aspektów dźwięku

- poprawia się dynamika, zejście

- wreszcie da się słuchać elektroniki ( dotyczy słuchawek hd-595)

- separacja i jeszcze raz separacja

- plus projektu DYI jest taki, że możemy go później modyfikować i udoskonalać dostosowując do posiadanego sprzętu; wszystko, czego brakuje posiadanemu zestawowi (słuchawki+plejer) możemy mieć właśnie dzięki tej małej skrzyneczce w kieszeni

 

Opinia użytkownika Nooblant, której nie będę kopiował, bo jest po prostu długa. Do przeczytania tutaj

 

Opis opampów

AD8397

- doskonala maxymalna dynamika , czystosc przekazu i odzwierciedlenie dzwieku takim jaki zostal dostarczony ze zrodla , dzwiek kliniczny w pozytywnym sensie , prawdziwy do bolu z niesamowita moca wyjsciowa , raczej lepiej wspolpracuje z cieplo brzmiacymi odtwarzaczami .

 

AD8066
- Znacznie mniejszy pobor mocy w stosunku do AD8397 , dzwiek lekko ocieplony , dynamika na tym samym poziomie choc maksymalne natezenie dzwieku minimalnie mniejsze niz w wydaniu AD8397 ale i tak zadko kto to wytrzyma

Wspaniale komponuje sie z Black Gate na pokladzie ktore to sa nienaturalnie wrecz przejzyste . AD8066 to doskonaly wybor do zimnych odtwarzaczy .

 

Przykład konfiguracji:

AD8397 na wyjściu, AD8066 na wirtualnej masie, dławiki 2,2uH wyjściowe i Black Gate 2200uF plus Black Gate N 10uF równolegle do 2200uF. Daje to bardzo czyste brzmienie ze słyszalnymi najsubtelniejszymi niuansami i zgrywa sie to swietnie z moim iriverem s10, który ma cieple brzmienie . Slucham tego albo z ep630 albo z grado sr60 choc i dt880pro tez sporo zyskuja po podlaczeniu MXMa

 

Który OPAMP jest dobry do MxM oprócz AD8397 ?

Z tych wymienionych w wątku: AD8066, AD8599, AD8022. Ale możesz np. kombinować z opa2604 w so8, powinien pasować a gra wybornie

 

OPA2604 się nie nadaje zbytnio do MxMa, przynajmniej bateryjnego, bo jak napięcie zejdzie lekko poniżej 9V, to on przestanie sensownie grać, a AD8397 lub AD8022 to i na 5V będą grały. Poza tym wydajność prądowa OPA2604 nie jest jakaś szczególna. Ta sama historia dotyczy OPA2107, też nie lubi niskiego napięcia i szybko będzie wołał o ładowanie.

 

AD8397 gra przeźroczysto zasilany z wyższych napięć, z pojedynczej baterii będzie jasno i na twarz.

 

Najprostszym sposobem na przyciemnienie dźwięku w MxMie jest użyć OPA2613 na masie wirtualnej, obniży to też pobierany prąd z baterii o kilka mA. Wydajność prądową ma nawet większą niż AD8397, ale nie trawi więcej niż 12V zasilania. Dla przenośnego MxMa to nieistotne.

 

----------------opis kriso06-------------

najważniejsze elementy to:

-potencjometr ALPS RK097

-kondensator główny JVC 3300uF/16V

-kondensator dodatkowy Black Gate N 33uF/16V

-op-amp na masie wirtualnej to ad8066

-op-amp na dźwięku to też ad8066

 

Za pewne powiecie, ze jestem głupi bo dałem ad8066 na masę, bo ad8397 ma większą wydajność prądową. To jest prawda ale wszyscy użytkownicy MxM?a ( przynajmniej większość) narzeka na czas pracy, że jest to tylko 3-4h. I to jest wina tego ad8397 na masie. On zabiera więcej prądu niż ad8066 przez co czas pracy jest tak krótki. Po wlutowaniu ad8066 jako op-amp na masę czas pracy zwiększa przynajmniej dwukrotnie. Mimo, że ad8066 ma mniejszą wydajność prądową to różnica w dźwięku tutaj nie będzie zauważalna przy 32ohmowych słuchawkach. Przynajmniej ja nie zauważyłem. Jest troszeczkę ciszej ale to jest zmiana bardzo mała. Niedosyt głośności można usłyszeć tylko w słuchawkach o większej impedancji jak 250ohm.

 

Jako op-amp odpowiadający za dźwięk również dałem ad8066 zamiast ad8397. Ten drugi po prostu nie pasował mi. AD8397 grający z baterii daję przesyt wysokich tonów, ma przesadną szczegółowość. Gdy jest on zaadaptowany do stacjonarnej wersji MxM?a jest ok ale w wersji przenośnej dla reszty mojego przenośnego toru ( E10 + Triple.Fi ) zły, dlatego zdecydowałem się dać AD8066. Daje on bardziej muzykalny dźwięk, z mniejszą ilością szczegółów ale brzmienie jest przyjemniejsze w odbiorze i dlatego bardziej podoba mi się jego brzmienie niż AD8397.

 

Kolejną zmianą, którą wykonałem są kondensatory. Zacznę od głównego. Najpierw kupiłem Black Gate STD 2200uF/16V, który z początku mi się podobał dźwiękowo. Daje on dużą ilość szczegółów w porównaniu z jakimiś shitami z elektronicznego za 3zł. Sceną również poprawia, lecz jest ona jakby bez takiej głębi, taka nie przekonywająca do słuchacza. Szukając jakiegoś zastępcy trafiłem na JVC 3300uF/16V, który majkel polecał do zastosowania w MxM?ie. Jednakże ten kondensator można kupić tylko na ebayu. Ja swojego załatwiłem od x500, wielkie dzięki? . Gdy JVC przyszedł, zaraz zaadoptowałem go do MxM?a i stwierdziłem, że to jest to czego szukałem. Scena, którą on oferuje jest bardzo naturalna, wg mnie lepsza niż ta z BG STD 2200uF/50V, głębsza i z większą ilością powietrza. Gra on też z mniejszą ilością szczegółów, bardziej naturalnie i muzykalniej.

Jako dodatkowe kondensatory zakupiłem do porównania:

- Black Gate N 33uF/16V

- Elna Silmic 47uF/16V

- Elna Cerafine 47uF/16V

Najlepszy okazał się BG N. Obdarzył on dźwięk większą ilością ciepła i przestrzeni, dał on ?tchnienie?, gdy np. Elna Silmic wg mnie tego nie miała wcale a co dopiero Elna Cerafine. One jakby właśnie odejmowały trochę tchnienie ale to nie znaczy, że są słabe. Są o wiele lepsze od tych ?za 3zł z elektronicznego? ale nie mogą się równać z BG N. ?

 

Ostatnim elementem, który postanowiłem zmienić był potencjometr. Ten co oryginalnie siedział miał słabe zgranie kanałów, dawał ?śmieci analogowe? przez co nie można było poczuć klarowności i czystości dźwięku. To się zmieniło kiedy kupiłem od Forzy Lazio potencjometr, który do którego był MxM projektowany ( ten Tomy to jest tylko zamiennik co jest napisane wcześniej w wątku ) czyli ALPS RK097. Daje on dużą czystość w porównaniu z Tomy i lepsze zgranie i separację kanałów.

 

Jak MxM gra teraz? Powiem tylko jedno słowo, wspaniale. Ma bdb. wyważenie pomiędzy muzykalnością a szczegółami, z lekkim przesunięciem w to drugie lecz nie jest to przesadna szczegółowość. Bas jest pełniejszy w porównaniu z pierwszą odsłoną wzmaka. Średnica jest idealna według mnie, lekko podbarwiona i wysunięta trochę dalej do przodu. W górze nie dosłyszałem żadnej sybilizacji. Jest bardzo czysta i klarowna, w pierwszej odsłonie MxM?a była bardzo krzykliwa i sycząca.

 

Na koniec jeszcze podam wyliczenie wszystkich modyfikacji:

- ALPS- 25zł

- JVC- 5$ ( ok. 17zł )lhttp://cgi.ebay.com/4-pieces-Japan-JVC-16V-3300UF-HI-FI-AUDIO-CAPACITORS_W0QQitemZ290224417252QQcmdZViewItemQQptZBI_Electronic_Components?_trksid=p3286.m20.l1116

- BG N 33/16- 15zł

- AD8066- 10zł

Razem: ok. 70zł.

DSC03480.JPG
DSC03481.JPG
DSC03482.JPG

---------------------------------

Alps daje niezwykla czystosc dzwieku . Nie jest to duża różnica w stosunku do Tomy czy innego zamiennika ale jednak jest.

 

Porównanie 4 konfiguracji znacznie różniących się komponentami:

 

1 ad8066 ad8066 Black Gate 2200/16 , BG N 33/16

  • ciepły, muzykalny
  • najwięcej basu we wszystkich pomimo braku rezystorów na wyjściu
  • lekko zamazane, mniejsza szczegółowość, braki w ilości powietrza
  • wydłużone pogłosy od instrumentów
  • więcej mięsa w basie
  • pełny, gruby dźwięk
  • niewielkie wyrafinowanie
  • pomimo braku powietrza dobra scena w głąb, pojawiają się warstwy w tworzonej scenie, oddalenie sceny od widza, co zawdzięczamy lekkiemu wycofaniu średnicy w pasmie około 1-3khz
  • w razie potrzeby potrafi zagrać blisko w odpowiednich momentach w utworze, prawdopodobnie wynika to z dobrego tworzenia warstw
  • złagadza górę, ogranicza sybilanty
  • dla analitycznych, zimnych słuchawek typu phonak audeo, Ety4p/ety4s

2 ad8066 ad8397 JVC 3300/16, BG N 10/50

  • dopasowuje dźwięk cal do soniaka (s63x) lub innych ciepłych słuchawek do ciepłych plejerów, które to wymagają lekkiego uprecyzyjnienia
  • trzyma w ryzach, pokazuje kontur słuchawek
  • lekko ochładza, bas zdecydowanie lepiej kontrolowany, w mniejszej ilości
  • scena bardziej otaczająca niż rozległa
  • pogłosy dające wrażenie lepszej przestrzeni + dużo powietrza

3 ad8066 ad8397 JVC 3300/16, JVC 3300/16,

  • dźwięk osłodzony (w stosunku do 2), mniejsza rozdzielczość
  • klucha
  • w przestrzeni nie było różnicy o dziwo
  • wysoki bas bardziej podbity
  • (na hd 595, px100), z e10

okazało się, że połączenie 2xJVC nie jest najlepszym pomysłem, zatem zmieniony został kondziak na dźwięku na BG N 33/16; jak to gra teraz:

  • bas jest bardziej utemperowany i bardziej punktowy
  • i już nic nie zlewa się w jedna całość
  • słychać różnorodność wybrzmiewania niskich tonów
  • o klarowniejszej średnicy i poprawie na wokalach nie wspomnę
  • przestrzeń jest precyzyjniej kreowana
  • bez problemu da się zidentyfikować źródła dźwięku

 

4 ad8022 ad8397 JVC 3300/16, BG N 33/16, oporniki na wyjściu

  • spora ilość basu (na 68,5Ohm)
  • gra bliżej, jeśli ktoś to lubi to jest to nawet pozytywny aspekt brzmienia
  • nadal dobra separacja, więc dodatkowa rezystancja na wyjściu nie powoduje zalania reszty pasma basem

 

Zmiany w konfiguracji sprzętu i co one przynoszą:

(modyfikacje wprowadzane we wzmacniaczu 1)

ad8066 -> ad8397 na masie

- niżej bas schodzi

- wysokiego basu mniej, więcej niskiego (patrz pkt. 1)

- pobór prądu wzrósł o ok. 100mA (pot. na 80%)

- scena się przybliża, nie jest taka szeroka

- lekkie braki ciepełka

- nieco lepszy wykop

- większa szczegółowość

BG 2200/16 -> 10000uF

- braki w szczegółowości, mimo to więcej góry, która jest zamazana (nieznacznie)

97- dźwięk, 22-masa, BG

- mało ciepła, przesadzona konturowość, zbyt bezpośredni, jednocześnie nie zamazany

- brak słodyczy

 

2. Ładowanie baterii, prądożerność

 

zalecane są akumulatory profitexx 9V (8,4V) 260mAh. Inne nie trzymaly zbyt dobrze a i ladowanie dla nich powinno przebiegac z inna wartoscia pradu .

Gniazdo ladowarki musi być w tym samym standardzie, co wtyczka zasilacza stabilizowanego impulsowego 12v 500ma. Sa 2 oficjalne rodzaje tych gniazd i wtyków: (2,1/5,5) oraz ( 2,5/5,5)

Dzięki 'uchybieniom' w procesie produkcji mamy ich ok. 6, więc może zdarzyć się tak, że wtyczka zasilacza nie będzie pasować do gniazda - miałem już takie przypadki w pracy;

IMG_0076.JPG 9va.jpg

 

Akumulator ładujemy gdy zgaśnie LED z przodu urządzenia

 

czas ładowania

jeśli chodzi o amperaż zasilacza to ma to dość spore znaczenie dla czasu ładowania akumulatorka, a układ na płytce wcale nie ogranicza tej wartości do sztywnej granicy, dlatego nie ładujemy zawsze 2,5h bo w ten sposób tyko skracamy żywotność aku;

wszystko zależy jakie oporniki daliśmy w miejsce R1A i R1B - tam też należy wyliczyć jaki prąd płynie mierząc napięcie, znasz opór zastępczy równolegle połączonych - wyliczasz prąd - tym właśnie prądem ładujesz baterię - oczywiście mierzysz to przy wyłączonym układzie i podłączonym zasilaczu i baterii; mamy wartość prądu - dzielimy pojemność baterii w mAh przez uzyskaną wartość w mA i uzyskujemy czas, jaki powinniśmy ładować

 

8397 ciągną sporo. mxm trzyma z nimi ( 2xAD8397 ) okolo 7,5h

Z k701 nawet 2xAD8397 nie uciagnal optymalnie . MxM to wzmak portable wiec w wiekszosci przypadkow beda podpinane sluchaweczki raczej malopradozerne.

Na 2xAD8066 mxm trzyma okolo 18h.

ad8066 na masie a na dzwieku ad8397 . Akumulator trzyma okolo 12h .

 

żarłoczność na prąd poszczególnych konfiguracji (zaokrąglone, wartości chwilowe zależą od muzyki (jej głośności i skomplikowania)):

- 66 m, 66 dz - 27mA

- 97 m, 66 dz - 33mA

- 22 m, 97 dz - 28mA

- 97 m, 97 dz - 39mA

 

Wskazówki i spostrzeżenia

- na pobór prądu we wzmacniaczu wpływa zarówno amplituda sygnału wejściowego jak i poziom głośności samego wzmaka, tzn. nie trzeba na maxa ustawić plejera i jak najmniej wzmaka - bateria będzie zużywać się w tym samym tempie co przy plejerze ustawionym w połowie skali głośności i tak samo ustawionym wzmakiem (oczywiście warunkiem jest ta sama amplituda na wyjściu); wpływ ma za to impedancja słuchawek (przy jej 2-krotnym wzroście zużycie baterii jest ok. 1,3 krotne większe); w takiej sytuacji należałoby poeksperymentować, kiedy jest najmniej szumów i zniekształceń, jako że plejery mają to do siebie, że w ostatnich kilku krokach w skali głośności pojawiają się zniekształcenia wywołane zbyt dużym wzmocnieniem, poziom szumu także zależy od poziomu wzmocnienia (w odtwarzaczach które badałem nie był on stały w całym zakresie głośności)

- w kilku początkowych cyklach baterii dioda gasła razem z muzyką i zaczynał się szum; teraz dioda gaśnie i jeszcze gra a dopiero po 15-10 min wyłącza się całkowicie i słychać tylko szum (2min wcześniej lekko syczy);

Układ działa z samego zasilacza, z odłączoną baterią, lub łącznie - ładując jednoczesnie akumulator i zasilając wzmacnaicz.

 

3. Diody, oporniki, gniazda mini-jack, płytka drukowana

 

Przy lutowaniu diod należy pamiętać o ich poleryacji (+ to dłuższa nóżka)

 

Diody święcące tylko superjasne. Zwykle biora z ''tysiac'' razy wiecej prądu.

sLed to dioda o podwyższonym współczynniku jasności świecenia i zminimalizowanym poborze prądu której dłuższa nóżkę należy podłączyć do plusa

 

Dioda prostownicza moze byc w tym ukladzie jakakolwiek 1N4001...7 itp byle nie swiecaca ani zenera ani np 4148 ktora jest małą przezroczystoczerwona banka szklana. Różnią się między sobą wytrzymałością napięciową - 1N4001 wytrzyma 100V, 1N007 wytrzyma 1000V

Dioda prostownicza nie ma najmniejszego wplywu na jakosc dzwieku gdyz nie zawiera sie w obwodzie audio i jej dzialanie mozna stwierdzic jedynie podczas podpietej ladowarki (odpowiednim miernikiem).

 

Wszystkie rezystory maja byc na 0,125W lub 0,25W poza dwoma 30ohm ktore moga miec juz po 0,5W . Wieksze rezystory poprostu fizycznie nie wejda w miejsca na nie na plytce . Dlawik osiowy ma miec wartosc od 2,2uH do 3,3uH . Ma to byc dlawik malej mocy o rozmiarach okolo 7mm na 2,5 mm, istnieja rowniez w zupelnie czarnej grafitowej obudowie bez oznaczen takie dlawiki i maja mniej wiecej rozmiar 6x3mm .

 

Wzmocnienie w MxM ustalane jest za pomoca wartosci rezystorow 910ohm (R9A I R9B) i 4,3kohm (R10A I R10B). 750ohm nie ma nic wspolnego ze wzmocnieniem . Oczywiscie zamiast niego mozna dac 680ohm i tez bedzie dobrze (pamietac nalezy by jednak byly identyczne w obu kanalach) . Zamiast np 910ohm i 4,3k mozna dac 1000ohm (1k) i 5,1k lub 820ohm i 4,7k itp itd . Wzmocnienie wylicza się z równania R10/R9; powyzej x10 to juz zniekształcenia . Normalnie jest ustalone na x5

 

Oporniki R1A i R1B mogą być 33Ohmowe - chodzi głównie o to aby wypadkowa rezystancja równoległego ich połączenia wahała się w granicach 15Ohm. Są to jedyne rezystory 1W, reszta może być mniejsza.

 

Gniazda mini-jack posiadają od spodu nóżki dystansowe - mozna odciąć je nożykiem. Dzięki temu gniazdo lepiej przylega do płytki i jest stabilniejsze

IMG_0077.JPG

 

jest jeszcze jeden problem - w słuchawkach słychać trzaski i szumy, występujące tylko i wyłącznie z soniakiem z aluminiową obudową - w momencie zbliżenia ręki lub bezpośredniego kontaktu, do tego potencjometr musi być odkręcony na >80% skali; można się ich pozbyć wstawiając opornik o większej rezystancji w miejsce R8A i R8B - wartość w zależności od plejera, w moim przypadku było to 5kOhm;

 

drukowanie własnej płytki plytka_drukowana_01.pdf

pliki potrzebne do wydrukowania płytki we własnym zakresie

 

rozkład elementów na płytce w wersji 1.4

pliki potrzebne do zamówienia płytki

 

4. Kondensatory

 

Potrzeba tez troche czasu na odpowiednie uformowanie (wygrzanie) sie kondensatora wiec nie wyciagajcie szybko wnioskow po 15minutach odsluchu .

 

Średnica musi byc max 16mm (nawet mm więcej dyskwalifikuje kondziaka).

 

jaka minimalna pojemność kontestatorów?

1000uF to malo , moga pojawiac sie znieksztalcenia na basie , tu trzeba 10000uF lub BG 1000uF albo 4700uF minimum

 

Proponuje kupic zwykly 10000uF i porownac go z wypasami typu BC Comp , Black Gate , JVC i sprawdzie czy slychac roznice w Waszych sluchawkach . Bo moze sie okazac ze jej nie odczujecie z niektorymi sluchawkami lub nie bedzie warta zachodu. Nie warto sie tez przesadnie upierac przy jakims konkrecie . To samo tyczy bocznikowania mniejszym elektrolitem . Tam nie musi byc 47uF , moze byc 10uF albo nawet tylko 4,7uF byle nie jakas lipa . Osobiscie uwazam ze jesli juz bocznikowac to niczym innym niz Black Gate typu N , jesli ma byc inny to lepiej wcale nie bocznikowac ( bocznikowanie to dodanie do glownego kondensatora dodatkowej mniejszej pojemnosci - tak w skrocie )

Rozne inne marki do zbocznikowania glownego kondensatora tylko pogarszaly dzwiek lub kompletnie nie wywarly wrazenia . BG N natomiast dodal tzw szlachetnosci do obrazu dzwiekowego . Fajnie sie spisuje jako bocznik przy Black Gate STD , Nichiconach MUSE i ...slabszych Panasonicach FC oraz BC Comp

 

JVC 3300/16 jest świetny ma nieco mniej szczegółów i inna głębię w stosunku do BlackGate 2200/16

 

Standardowy 10000uF/16V gra bardzo dobrze , swietny silny bas z bardzo dobra kontrola , barwa ok , wysokie tony rozdzielcze i zachowana odpowiednia przestrzennosc . JVC 3300uF/16V jest naprawde niezly, ma ciekawa barwe ale uwazam ze naturalniej i minimalnie cieplej gra BX COMP 4700uF/16V . Black Gate STD 2200uF/16V lub nawet 1000uF /25V bije je wszystkie na głowę - nic tu nie jest przereklamowane . Fakt ze stosunek jakosci do ceny nie jest satysfakcjonujący, ale jeśli ktoś chce absolutny top użytych komponentow i jakosci dźwięku nie moze wybrac nic innego niz BG STD podparty BG N 10uF/50V lub 33uF/16V

 

Mozna zastosowac swietne i tanie kondensatory BC COMP 4700uF/16V - tez sie zmieszcza , sa niedrogie i moim zdaniem fajnie cieplo brzmia choc raz jeszcze podkreslam ze roznice w brzmieniu roznych typow kondensatora mozna dostrzec majac porownanie bezposrednie roznych egzemplarzy MXMa . Na pierwszy rzut "ucha" ze zwyklym 10000uF no name MXM i tak gra fantastycznie

 

"Sa tacy ktorzy twierdza ze BG sa przereklamowane - faktycznie biorac pod uwage cene mozna sie z tym zgodzic . Ale tam gdzie kompromisy nie wchodza w rachube nie ma alternatywy dla Black Gate"

 

"Legenda wokół BG powstała dlatego, że już nie są produkowane, więc Ci, którzy mają je w magazynach, chcą je sprzedać jak najdrożej. Znam bardziej zaawansowanych fanów audio ode mnie, którzy na BG STD marudzą. One są niezłe, ale kompletnie niewarte swojej ceny. Na NXy też czytałem narzekania, Black Gate N to podobno fajne kondensatory."

 

jeśli odpowiednia polaryzacja kondensatorów budzi wątpliwości wystarczy spojrzeć na długość nóżek (to samo tyczy się diód)

[+ dłuższa nóżka, na płytce oznaczony jako kwadrat]

[- krótsza nóżka, na płytce oznaczony jako kółko]

 

 

5. LA LB

    Do wyboru 3 możliwości:
  • zworka - w ostateczności, czasem okazuje się też jednymym rozsądnym wyjściem, zależy sporo od konstrukcji plejera, nie powoduje zmian w dzwięku
  • dławik - zapobiega wzbudzeniom, nie powoduje zauważalnych zmian w dzwięku; więcej można poczytać tu
  • opornik - np. 68 czy 75ohm co zaowocuje zmiękczeniem dźwięku przez dodanie basu , można poeksperymentować z wielkością (generalnie im większa oporność tym więcej basu), zabezbiecza układ przy zwarciu.

 

6. Obudowa

 

Bez metalowej obudowy majac wzmaki w kieszeni lapia one sygnal logowania sie do sieci z telefonu

 

86mm to zewnetrzny wymiar obudowy, panele zamykajace sa pooddalane minimalnie od samej puszki poprzez plastikowe oslony . Miejsce na plytke w hammondzie ma 80x51mm . plytka powinna miec 79,5x50,5 .

 

Trzeba poświęcić mnóstwo czasu by wykonac otwory dokladnie i estetycznie, szybciej składa sie cala reszte wzmaka .

 

Wzmacniacz - jego wymiary i komponenty zostały tak dobrane, aby zmieścic się w obudowie hammonda z serii 1455. W naszym przepadku zwracamy uwagę na 2 z nich C801 i C802 - różnią się panelami przednim i tylnim (jedten z nich jest plastikowy a 2 aluminiowy)

 

 

Lista części

linki z topicku o mxm , oczywiscie jesli aukcje juz wygasly wystarczy kliknac w inne aukcje tego samego uzytkownika .

 

OBUDOWY HANMMOND

GNIAZDA JACK 3mm

AKUMULATOR PROFITEXX

LADOWARKA

Gniazdo Ladowarki

Wzm.Operacyjne (opampy)

Inne opampy

Jeszcze inne opampy

Potencjometr obrotowy stereo A20K z wyłącznikiem

Kondensator 10000uF/16V

Kondensator BC Comp jako alternatywa dla zwyklego 10000uF

 

jeżeli aukcje zostały przeniesione do archiwum to z ich adresów łatwo wyciągnąć nazwy potrzebnych elementów

 

Na koniec pozostaje cieszyć efektami naszej cięzkiej pracy i dać o sobie znać w temacie Uzytkownicy Wzmacniaczy Przenosnych

 

W zamieszczonym powyżej tekście znajduje się kilka opinii na temat tych samych elementów, a jak wiadomo każdy nieco inaczej postrzega dźwięk, dlatego nie należy przejmować się drobnymi niespójnościami w opisie.

Została tu poruszona praktycznie każda kwestia pojawiająca się przy budowie MxMa, mimo to jestem świadom, że będą kolejne pytania. Proponuję zadawać je w topiku Projekt Mxm - Przenośny Wzmacniacz Słuchawkowy żeby nie zaśmiecać tego.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności