Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Rowery


Blue

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, jacmiszcz92 napisał:

Wielkie dzięki za odpowiedzi!

 

Faktycznie dostępność jest beznadziejna. Rozmiar M jest jednak na mnie nieco za duży. Tym bardziej, że wolę bardziej sportową pozycję.

Wysłałem zapytanie odnośnie sztuki testowej na trenażerze, wariantów kolorystycznych, dostępności i rezerwacji RC120 (Triban) z hamulcami tarczowymi w Decathlonie w rozmiarze S. Przynajmniej będzie co zbierać jak wyląduje na drzewie lub po wypadku (kwestia czasu)  ¯\_(ツ)_/¯

Tarczówki mechaniczne? O Stary, to już lepiej szczękowe brać, tarczowe tylko hydrauliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu? Ten model z tarczówkami jest tylko 200zł droższy od V-brake. Jak na pierwszą szosę to chyba nie ma co się szarpać na jakieś drogie zabawki. W wyścigach nie będę brał udziału ;)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacmiszcz92 napisał:

Czemu? Ten model z tarczówkami jest tylko 200zł droższy od V-brake. Jak na pierwszą szosę to chyba nie ma co się szarpać na jakieś drogie zabawki. W wyścigach nie będę brał udziału ;)

Tarczowe mechaniczne, to jest kompletny bezsens, siła hamowania taka sama, a czasami gorsza od v-brake, na dodatek droższe w serwisowaniu i większa waga. Lepszy dobry v-brake, niż dziadowska tarcza, imo. ;)

Edytowane przez neonlight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewidywana dostępność RC120 z hamulcami tarczowymi to 21.04 lub później.

Zniżki nie dają.

Nie da się zarezerwować, bo nie ma tego modelu nawet w magazynie.

Nie jest dostępny w innych kolorach. Ale na stronie jest widoczny (również niedostępny) szary model z hamulcami v-brake.

Także na razie trzeba zluzować ciśnienie w inny sposób

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, neonlight napisał:

Tarczowe mechaniczne, to jest kompletny bezsens, siła hamowania taka sama, a czasami gorsza od v-brake, na dodatek droższe w serwisowaniu i większa waga. Lepszy dobry v-brake, niż dziadowska tarcza, imo. ;)

Miałem tarczowe mechaniczne Avid BB7 i BB5 - siła hamowania na co dzień wyższa, a w trudnych warunkach to jest przepaść. Co tu jest droższe w serwisowaniu? Konstrukcje bardzo podobne (klamki, linki, zaciski, klocki) i proste w obsłudze. To właśnie hydrauliczne hamulce są kosztowniejsze i trudniejsze w serwisie, ale odwdzięczają się niemalże całkowitą bezobsługowością w okresach pomiędzy nimi. Jedynym zarzutem jaki mam do BB5 jest to, że ruchomy jest tylko jeden klocek przez co siła hamowania jest niższa, a regulacja nieco bardziej kłopotliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotrzymali słowa, właśnie zakupiłem. Będzie do odbioru w piątek za tydzień. W sam raz na majówkę :) W dodatku okazało się, że jednak nie będę musiał pracować w dni ustawowo wolne od pracy :D

 

Dobrze, że na drodze rowerowej nie ma oddzielnego limitu prędkości.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwilę nie mam ciuchów na jazdę <18 stopni lub w wietrzny dzień. Ale jak będzie cieplej to możemy się gdzieś wybrać.

No to idealnie, pościgamy się kto wolniej, oh wait...

A tak na poważnie to przejechałbym się z kimś... kawałek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie oglądam jakieś podstawowe filmiki o tym rowerze i ogólnie o szosówkach. Dobrze wiedzieć jak się zmienia biegi i hamuje zanim się wsiądzie :D

O nie! Ten bajk nie ma wskaźnika który bieg jest wybrany. Skandal ;)

 

Jakie ciśnienie wybrać? Do 8 można pompować. Myślę o 6 barach

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacmiszcz92 a jakiej szerokości masz kapcie? 25?

 

Road bike tyre pressures 

Road bike tyres are run at a higher pressure than mountain bike tyres, to reduce rolling resistance and the chance of 'pinch flat' punctures.  

Suggested tyre pressure for road bike tyres (25mm) - for a ≤70Kg rider: 

    Inner tube tyre: 90PSI (6.2Bar) Front / 93PSI (6.4Bar) Rear 
    Tubeless tyre: 80PSI (5.5Bar) Front / 83PSI (5.7Bar) Rear 

Adjust for weight: 

    Add 2PSI for every 5Kg over 70Kg 
    Subtract 2PSI for every 5Kg under 70Kg 

Kradzione z https://guides.wiggle.co.uk/how-get-correct-tyre-pressure-bicycle-tyres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to jedyne czego się obawiam to słaba nawierzchnia. Na MTB jak wpadnę w dziurę to nic wielkiego się nie stanie, a na szosie ponoć koło do centrowania od razu. Po bruku chodnikowym pewnie poleci, po twardej nawierzchni w parku też. Ale już między konarami drzew lub po szutrze to bym nie jechał. Nie wiem jak można jeździć na szosie po błocie w lesie, a widziałem taki filmik 🤦‍♂️

 

Na MTB z początku latałem po lasach (latem), ale później już praktycznie sam asfalt. Wiadomo, że celowo nie pakowałem się w wyboje, ale jednocześnie w ogóle nie zwracałem uwagi które odcinki mogą być nie do pokonania na szosie. GPS potrafi poprowadzić przez drogi trudne dla MTB i nieprzejezdne dla szosy.

 

Najdalej (mając na myśli całą drogę rowerem) to byłem w Dolinie Bystrzycy, ale tylko dojechałem do granicy i wróciłem. Nie starczyłoby mi sił na zwiedzanie i powrót. Mam nadzieję, że na szosie się to zmieni :D

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wtedy jechałem charytatywnie z apką Activy podłączoną pod firmę i Google maps. 70km na MTB, o 10 za dużo, ale uparłem się żeby odblokować osiągnięcie :P Nie mam pojęcia jaki czas. Już nie pamiętam, a nigdy tego nie mierzę. No i z przerwami. Zrobiłem 67-68, a potem dobiłem do 70 po okolicy. Pewnie ze 4h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacmiszcz92 napisał:

Opony Wymiary: 28c-622 / 700 x 28c dla większego komfortu.

No to zacznij od 80psi i zobaczysz co się będzie działo. Uważaj w zakrętach itp.

 

4 godziny temu, jacmiszcz92 napisał:

Nie wiem jak można jeździć na szosie po błocie w lesie, a widziałem taki filmik

Był to prawdopodobnie gravel albo przełaj. Opona 32, nie slick i można szaleć. Dlatego pisałem, że ostatnie lata w rowerach zrobiły różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacmiszcz92 napisał:

Akurat wtedy jechałem charytatywnie z apką Activy podłączoną pod firmę i Google maps. 70km na MTB, o 10 za dużo, ale uparłem się żeby odblokować osiągnięcie :P Nie mam pojęcia jaki czas. Już nie pamiętam, a nigdy tego nie mierzę. No i z przerwami. Zrobiłem 67-68, a potem dobiłem do 70 po okolicy. Pewnie ze 4h

Łeeeh.. 7 dyszek to jest nic, nawet na mtb, trenuj dalej. 😉👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dodatku to było 2 sezony temu (przed plandemią). Mój MTB waży 15kg, więc prawie 4kg więcej od szosy. To był 'najtańszy produkt' w ofercie ;)

 

Na ile w MTB ustawić amortyzatory? Mam pokrętło nazwane weight adjuster. Moja waga, czy moja waga + waga roweru? Powyżej ustawienia 65 jest już dość twardo. Ciśnienie mam 2,5-3 bary, bliżej 3.

 

Na MTB pochylając się na zakręcie od razu traciłem przyczepność. Mam nadzieję, że na szosie na slickach tak nie będzie

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

teraz i ja będę musiał kupić nowy używany rower...

 

patrzcie co mi się po zimie przytrafiło. Nowe oponki kupiłem i założyłem vittoria zaffiro bezdrutowe, umyłem z grubsza, chciałem napęd wyczyścić i nasmarować odwracam rower i zobaczyłem to co na foto. 

 

Nie mam pojęcia o co kaman. Oczywiście to alu

 

20210331_113949.jpg

20210331_113957.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jacmiszcz92 napisał:

Na ile w MTB ustawić amortyzatory? Mam pokrętło nazwane weight adjuster. Moja waga, czy moja waga + waga roweru? Powyżej ustawienia 65 jest już dość twardo. Ciśnienie mam 2,5-3 bary, bliżej 3.

Im twardsze ustawienie, tym mniej bujania i wytracania energii, ja zawsze miałem blokadę, a ostatecznie przeszedłem na sztywny widelec. ;)

 

Jednak jak masz np. problemy zdrowotne, a nie "bijesz rekordów", to lepiej ustawić na względnie miękką pracę. 

18 minut temu, kurop napisał:

teraz i ja będę musiał kupić nowy używany rower...

 

patrzcie co mi się po zimie przytrafiło. Nowe oponki kupiłem i założyłem vittoria zaffiro bezdrutowe, umyłem z grubsza, chciałem napęd wyczyścić i nasmarować odwracam rower i zobaczyłem to co na foto. 

 

Nie mam pojęcia o co kaman. Oczywiście to alu

 

20210331_113949.jpg

20210331_113957.jpg

Wygląda na wcześniej uderzone, więc dostała się woda i zardzewiało, alu też rdzewieje, niezabezpieczone. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności