Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Rowery


Blue

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem ostatnio oponki do szosy 700x25c Continental Grand Prix 4 seson. Opony są drogie ale wydają się być bardzo solidne i dobrze trzymają się drogi. Niestety ale są wolniejsze od Michelin Pro3 Race, które używam zamiennie. 25c jest znacznie bardziej komfortowa od 23c, co przy naszych polskich drogach jest zbawieniem :).

Co do szosy Triban 500 ( starszy model, bo obecny to stara 300 ;) ), ma świetny stosunek jakość/cena i często jest polecana na forach. Ja sam w sklepie często o tym wspominam, że triban 520 ( stara 500) jest świetnym rowerem i shimano sora chodzi conajmniej dobrze. Jedynie co bym wywalił to koła, które kręcą się ze znacznym oporem i są niestety mało sztywne ale można to zaakceptować przy tej cenie.

 

PS. Jakby ktoś chciał kupić jakiegoś Tribana w przyzwoitych pieniądzach to bardzo możliwe, że po sezonie mógłbym coś zrobić z ceną, tym bardziej, że sporo rowerów u nas w sklepie zostanie. Sam gdybym nie kupił KOGI to brałbym pewnie jakiegoś Tribana Mach na karbonie i ultegrze/ dura ace. W dalszym ciągu zachęcam do kupna siodełek i kół ( ceny oczywiście do małej negocjacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja wolę siodła Speca :)

kazda d#@ inna, ja przzerobilem te marki i wyszlo mi ze jedyne siodelko do kolarki to Selle Italia, i to te modele z lat 90tych Turbo i Flyte

 

Kurde, nawet tyłek mam staroświecki :)

 

btw ten Lookfar wyglada bardzo ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ładny, ale jako pierwszy rower, dodatkowo na asfalt i leśne ścieżki rowerowe kupię chyba crossa. Czytałem trochę na forach internetowych i w budżecie 2500-3000 z nówek ludzie polecają Rometa Orkana 5.0 lub Unibike Viper Disc GTS, a Wy moi drodzy moglibyście coś poradzić?

Edytowane przez NoiseWizard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ładny, ale jako pierwszy rower, dodatkowo na asfalt i leśne ścieżki rowerowe kupię chyba crossa. Czytałem trochę na forach internetowych i w budżecie 2500-3000 z nówek ludzie polecają Rometa Orkana 5.0 lub Unibike Viper Disc GTS, a Wy moi drodzy moglibyście coś poradzić?

Sluszny wybor z tym crossem, bardzo sensowny typ roweru do tego typu zastosowań. Za taki piniondz to zastanawiałbym sie nad Specem, pewnie bedą trochę gorsze komponenty, ale serwis bardzo ok.

Ale jest bardzo prawdopodobne ze te rodzime produkcje teraz dają rade, nie mam pojecia, ja jestem z takiej generacji ze o polkich rowerach nikt nie myslal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ten Lookfart wygląda słabo. Rama i widelec stalowy (ani słowa o CroMo takżer stawiam na stal Hiten). A skoro tak do duża masa, nędzna sztywność i tłumienie drgań.

Laczki 42mm to jak dla mnie zdecydowanie za szerokie jak na miasto/asfalt. 7 biegowa kaseta no cóż za tą kasę to wręcz skandal . Jakieś noname dual pivoty. Czyli słabe hamulce a te w mieście często się przydają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ładny, ale jako pierwszy rower, dodatkowo na asfalt i leśne ścieżki rowerowe kupię chyba crossa. Czytałem trochę na forach internetowych i w budżecie 2500-3000 z nówek ludzie polecają Rometa Orkana 5.0 lub Unibike Viper Disc GTS, a Wy moi drodzy moglibyście coś poradzić?

Z tej dwójki zdecydowanie unibike. Od siebie dodam tylko, że Rometa lepiej unikać. Jednak nie polecam kupowania roweru w ciemno, bo może się okazać, że będzie dla Ciebie dany model niekomfortowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno będę chciał znaleźć i przymierzyć rower w salonie. Czy warto jeszcze rozważyć inną firmę i model w tym przedziale?

W tej kwocie kupiłem sobie kilka lat temu Kettlera City Cruiser. Wymieniłem opony na szersze. Siodełko również na szersze i baaaardzo zadowolony śmigam sobie po okolicy. Mieszkam w lesie wiec drogi leśne, trochę piachu i trochę asfaltu. Próbowałem kiedyś na bardziej "zawodowym" od sąsiada i nie zamieniłbym się :)

(Na zdjęciu jeszcze przed zmianą opon)

 

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest ładny, ale jako pierwszy rower, dodatkowo na asfalt i leśne ścieżki rowerowe kupię chyba crossa. Czytałem trochę na forach internetowych i w budżecie 2500-3000 z nówek ludzie polecają Rometa Orkana 5.0 lub Unibike Viper Disc GTS, a Wy moi drodzy moglibyście coś poradzić?

Z tej dwójki zdecydowanie unibike. Od siebie dodam tylko, że Rometa lepiej unikać. Jednak nie polecam kupowania roweru w ciemno, bo może się okazać, że będzie dla Ciebie dany model niekomfortowy.

 

A mógłbyś napisać dlaczego go unikać? Jestem trochę zaskoczony, ponieważ wiele osób poleca go na forach, jako najlepszy w stosunku cena/wyposażenie. Dyskretna akcja marketingowa?

Rozważam teraz jeszcze takie modele:

 

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

 

http://www.bikesalon.pl/rower-kellys-phanatic-90-2016-kola-28czarny?gclid=Cj0KEQjw-YO7BRDwi6Stp7T296ABEiQAD6iWMUKCSFxVcGQJ0Azbk45jt_cjXXGqEL81sxzJg-YhfTYaAggP8P8HAQ

 

http://www.sportpoint.pl/pl/rowery-trekkingowe-crossowe/12981-giant-roam-1-disc-black-2016-600520.html#/rozmiar-m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję waszej pomocy.

Zachciało mi się kupić rower, który będzie użytkowany w miejskiej dżungli, lekkim terenie oraz do podmiejskich szybszych wycieczek. Z uwagi na to, skłaniam się ku MTB lub cross. Budżet raczej skromny, bo +/- 1500zł.

W przypadku MTB koło raczej na pewno 27,5 cala. Ciągnie mnie do 29-tek ale jeździ się tym trochę jak amerykańskim krążownikiem - super się toczy, ale zakręcić koszmar.

Ogólnie to rower na chłopa 190cm i 90kg wagi.

 

Pogrzebałem, poszperałem i mam parę typów:

 

1. http://allegro.pl/rower-kross-hexagon-r3-23-xl-2015-promo-warszawa-i6218272602.html - najtańszy w zestawieniu na tradycyjnych v-brakach

2. http://http://allegro.pl/kross-hexagon-r4-roz-l-gratis-skleprowerowy-pl-i6271198258.html

3. http://allegro.pl/diamondback-sync-3-0-27-5-wyprzedaz-22-i6265145545.html - relatywnie tani rower na hydraulice. Ktoś coś?

4. http://allegro.pl/rower-27-5-21-romet-rambler-2-0-mtb-2015r-w-wa-i6122940237.html

 

I tutaj pytanie do znawców - który? Albo co innego?

 

Czy V-Brake wystarczą czy to już za biednie?

Hamulce tarczowe mechaniczne są ok, czy względem v-brake to wyrzucenie kasy w błoto?

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wymienione rowery są typowo terenowe, na szerokich laczkach. Jeżeli to ma być lekki teren to rower crossowy powinien spokojnie wystarczyć.

Co do hamulców to skuteczność vbrake i mechanicznych tarczówek na sucho jest zbliżona, zaś w deszczu/błocie nieco lepsza tych drugich.

Moim zdaniem mechaniczne tarczówki nie są warte dopłacania.

Co do wyboru to będę oryginalny i napisze...Kands Maestro :P .

Aha, przy okazji pochwalę się moją hybrydą, wersja ostateczna (chyba :P):

 

 

WP_20160620_001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest ładny, ale jako pierwszy rower, dodatkowo na asfalt i leśne ścieżki rowerowe kupię chyba crossa. Czytałem trochę na forach internetowych i w budżecie 2500-3000 z nówek ludzie polecają Rometa Orkana 5.0 lub Unibike Viper Disc GTS, a Wy moi drodzy moglibyście coś poradzić?

Z tej dwójki zdecydowanie unibike. Od siebie dodam tylko, że Rometa lepiej unikać. Jednak nie polecam kupowania roweru w ciemno, bo może się okazać, że będzie dla Ciebie dany model niekomfortowy.

 

A mógłbyś napisać dlaczego go unikać? Jestem trochę zaskoczony, ponieważ wiele osób poleca go na forach, jako najlepszy w stosunku cena/wyposażenie. Dyskretna akcja marketingowa?

Rozważam teraz jeszcze takie modele:

 

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

 

http://www.bikesalon.pl/rower-kellys-phanatic-90-2016-kola-28czarny?gclid=Cj0KEQjw-YO7BRDwi6Stp7T296ABEiQAD6iWMUKCSFxVcGQJ0Azbk45jt_cjXXGqEL81sxzJg-YhfTYaAggP8P8HAQ

 

http://www.sportpoint.pl/pl/rowery-trekkingowe-crossowe/12981-giant-roam-1-disc-black-2016-600520.html#/rozmiar-m

 

Zbyt wiele razy miałem z tą marką do czynienia na serwisie gdzie pracuję ( dorabiam) i takich kwiatków się nie zapomina. Ogólnie każdy ma wyrobioną opinię na dane sprzęty/marki i niestety ja bym omijał romety i krossy ( przynajmniej te poniżej 3k zł). Zdarzało się, że w romecie była za bardzo przycięta rura sterowa tak, że ledwo co pierwsza śruba mostka ją łapała, suport przynajmniej w tych nizszych modelach ma plastikowe miski, które smaru nie widziały więc jak przychodzi kwestia wymiany to mamy problem, bo trzeba rozwiercać lub wybijać ( bo ząbki podczas odkręcania się wyrabiają) i albo się uda i będzie trzeba nagwintować mufę albo się nie uda i mamy problem :/. O pękających spawach już nie wspomnę... Do kupna roweru trzeba podejść na spokojnie i najlepiej jest go obejrzeć na żywo oraz sprawdzić komponenty, z których został wykonany. Kross z kolei robi rower na wygląd czyli ładne malowanie, niekiedy oryginalna geometria ramy, czy dawanie dobrych komponentów które rzucają się na oczy jak choćby tylna przerzutka XT shadow, a z przodu sis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności