Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Wzmacniacze Sluchawkowe


x500

Rekomendowane odpowiedzi

yyy a po co komu takie cos ?? wzmacniacze sluchawkowe :o ,nie jestes jakims starym dziadem ale jak dla mnie to kolejna [pewnie kosztowna] bzdura.

Zanim coś skrytykujesz to postaraj się chociaż dowiedzieć o właściwym przeznaczeniu danej rzeczy. Wzmacniacz słuchawkowy to nie jakiś rodzaj protezy słuchu dla staruszków żeby im do ucha słuchawki "ryczały" pozwalając cokolwiek usłyszeć (to już by była patologia). Za to (w dużym skrócie) pozwala dobrze wysterować słuchawki (zwłaszcza te "trudniejsze") i wydobyć z nich jak najwięcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak btw, to mógłby ktoś (Majkel :P) opisać zwięźle róźnice w brzmieniu pomiędzy różnymi wersjami Moonlight'a? Nie wiem na którą się zdecydować :P

Tak na dobrą sprawę dźwięk w nim można zrobić na wiele sposobów, w tym kilka sensownych, zależy co się tam włoży. Kolejne edycje Moonlighta to zmiana schematu, trzymam się v.4, bo jest najlepsza/najnowsza, a elementy i tak można dobrać. Domyślnie zawsze wkładam to samo, no chyba że mi ktoś napisze swoje specjalne życzenia co do dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loooll nie no to ja na tym forum bed eprzegladal tylko to co jest na moje nerwy i miesnie twarzy bo juz mnie wszystko ze smiechu boli "Za to (w dużym skrócie) pozwala dobrze wysterować słuchawki (zwłaszcza te "trudniejsze") i wydobyć z nich jak najwięcej." bo to jets dla mnie smieszne,jak chc esie sluchac muzyki dobrze to odpalam technicsa i ciesze sie dzwiekiem a nie cuduje ;o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to jets dla mnie smieszne,jak chc esie sluchac muzyki dobrze to odpalam technicsa i ciesze sie dzwiekiem a nie cuduje ;o

Ale temat dotyczy słuchawek. Ja też chcę przede wszystkim cieszyć się dźwiękiem tylko wymagam pewnego poziomu. Apetyt rośnie w miarę jedzenia. :>

Wydaje mi się, że dalsza dyskusja nie ma sensu i jeśli pozwolisz zakończył bym ją w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz , Technics tez byl kiedys dla mnie synonimem muzycznego siodmego nieba ( w czasach gdy krolowal w pewexach a poza nim byly kasprzaki , diory i radmory ) , gdy chce posluchac muzyki w dobrej jakosci wlaczam denona dcd2000 , pma2000 i muza leci z audio phisic spark - co prawda nie jest to az Technics ale posluchac sie da . Gdy chce sluchac przez sluchawki wlaczam cayina i akg k701 lub grado sr60 i tez da sie posluchac . Ale bedac w trasie chce TEZ sluchac z w miare dobra jakoscia a player mp3 wraz ze sluchawkami nie da mi tej jakosci ktora oferuje wlaczony w tor wzmacniacz . I nie chodzi tu tylko o poziom glosnosci ( choc lubie sluchac glosno ) , chodzi o dynamike , przestrzennosc , mikroszczegoly i niczym nie skrepowany bas . Nie wezme do autobusu Technicsa ...ups Denona ;-) .

Ale po co to pisze .... po to bys wiedzial ze mam odniesienie do innego sprzetu niz przenosny iriver i nie zachwycam sie tylko empetrojkami i wiem z wlasnego doswiadczenia i opinii znajomych ze wzmacniacz w torze SLUCHAWKI - PLAYEREK wnosi slyszalna poprawe w roznych aspektach dzwieku .

To nie jest fanaberia .

Czy Twoj smiech poparty jest wlasnym doswiadczeniem w sluchaniu ampa portable czy prowokujesz do dyskusji dla samej checi prowokacji ?

 

Tymczasem powstal kolejny klonik naszego ampka ;-)

 

z10.jpgz17.JPG

 

I kilka dodatkowych fotek :

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

fotka

 

Tym razem dalem z tylu diode led sygnalizujaca rozladowanie baterii , led , tl431 . Na ktorejs z fotek ja widac ...chyba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shit, nie mogę uwierzyć, że White Wolf brzmi lepiej niż dziurka z mojego Technicsa SL-P370 ;]

Technics gra jakoś tak nieprzekonywująco, płasko... scena jakby instrumenty ustawione były w szeregu. I jakoś tak świszczy o_0

WW(podłączony do technicsowego lineout'a) gra bardziej plastycznie, bezspośrednio, przestrzeń lepiej zarysowana i instrumenty mniej na siebie wchodzą.

Ale i tak wydaje mi się, że WW z technicsem nie pasowały do siebie - przydałoby się coś "lżej" brzmiącego.

 

Cały czas zastanawiam się jednak nad dołożeniem lepszego op-ampa. Mimo, że wycisnąłęm z tl071 wszystko co się da , słychać jednak niedoróbki. Przydałoby się coś równie "fun"(tl'ka to takie grado :E), ale trochę bardziej poukładanego i ciepłego... any ideas?

Majkel raz wspominał o AD825, co prawda sprawią trochę problemu(muszę nabyć podstawki do dip8) ale gotów jestem spróbować ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest alternatywa dla moonlighta bo nikt nie sprzedaje tego wzmaka . Dotychczasowe wersje ktore zrobilem poprostu rozdalem . W tym topicku jest wszystko opisane jak sobie taki wzmacniacz zrobic samemu , od schematu , poprzez obudowe na podaniu typu akumulatora konczac . Przydalby sie jeszcze opis roznych opampow bo moga byc inne niz ad8397 w tym samym schemacie . jedna wersja ktora zrobilem byla nawet na ne5534 ale nie gralo to tak fajnie jak np z ad8066 czy 8397 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majkel testował sporo op-ampów, forza też. Jakby się wysilili byłoby fajnie ;]

Swoją drogą, majkel w wątku o swoim najstarszym wzmaku (vapor cherry się zwał), sporo pisał o op-ampach... chyba w tym wątku, nie pamiętam dokładnie ;]

 

edit: kurcze, chyba przemyślę zrobienie jedno-opampowej wersji WW - względy finansowe, będę mógł przetestować dwa różne opampy, zamiast kupować dwa te same - pojedyncze ;]

Poza tym łatwiej wstawić dwa pojedyncze opampy, niż pojedynczy opamp(konkretnie mam na myśli ad8066, jego pojedynczej wersji nigdzie nie ma :/) do dwóch slotów ;]

 

btw. Szczęka mi spadła, jak zobaczyłem cenę opa627(637) na tme.pl o_0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Op-ampów jest sporo fajnych, AD825 jest dość specyficzny, ale bardzo muzykalny. OPA627 nie znam, ale mam 2 sztuki OPA637, i moim zdaniem można taniej lepiej, np. jeśli ktoś jest taki zdolniacha, że będzie umiał podłączyć OPA1632 w układ single-ended. No ale ten nie bardzo do sprzętów przenośnych, po pożera baterię jak smok. Bardzo ciekawy podwójny op-amp to AD8599, trawi wysokie napięcia, ale ma wejściowe prądy duże, do WW by się nadał. Co do innych, to już starsze i znane, w wątku Vapor Cherry coś kiedyś skrobałem. TLE2082/TLE2072 są też całkiem ciekawe, do Cmoyów się dobrze nadają, bo mało prądu biorą, i grają nawet gdy bateria już ledwie zipie. TLE2072 jest podobny w sumie do TL072, tylko że mniej uciążliwy. W wersji pojedynczej to są TLE2071 i TLE2081. Ten drugi gra jaśniej i ma inną, równie ciekawą przestrzeń, taką "wirtualną", TLE2072 amfiteatralną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się tle2072 podobał, dopóki nie miałem grado. Z sr-60 jakby trochę rozmyty dźwięk... może z buforami się nie lubią?

 

Szkoda, że u nas trudno jest dostać niektóre rzeczy. majkel znasz może jakieś lepsze źródło od tme.pl? I nie chodzi mi tu o wyłudzanie próbek od producentów(chyba że jesteś w stanie coś wykombinować) :P

 

Przypomniałeś mi o jednej rzeczy(o której często zapominam) - w jaki sposób rozumieć deklarowane przez producentów napięcia? np. w przypadku AD8066 mamy Operating Range 5V - 24V

Czyli maksimum +12V i -12V, czy +24V i -24V? Bo w wolfie mam powyżej 12V(15V, o ile dobrze pamiętam), a spalić 17,90zł raczej nie byłoby mi na rękę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Panie x500, wersja 0.1 gotowa. Sugeruję wydrukować (pdf 1:1) i posprawdzać czy pasują gniazda minijack i potencjometr. Na początek nie zrobiłem do nich konkretnych footprintów tylko porozmieszczałem pojedyncze pady biorąc orientacyjne wymiary z Twojego projektu. Jeśli już nic się nie zmieni odnośnie doboru tych elementów to trzeba by się dobrać do ich datasheetów i zrobić footprinty pod konkretny wymiar. Podałbyś oznaczenie chociaż tego potencjometru (to jakiś ALPS z tego co widzę?) to poszukam do niego dokumentacji.

 

Oczywiście czekam na sugestie co zmienić/poprawić.

 

sch_wzm_x500.jpg

pcb_wzm_x500.jpg

pcb_modrzew.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Panie x500, wersja 0.1 gotowa. Sugeruję wydrukować (pdf 1:1) i posprawdzać czy pasują gniazda minijack i potencjometr. Na początek nie zrobiłem do nich konkretnych footprintów tylko porozmieszczałem pojedyncze pady biorąc orientacyjne wymiary z Twojego projektu. Jeśli już nic się nie zmieni odnośnie doboru tych elementów to trzeba by się dobrać do ich datasheetów i zrobić footprinty pod konkretny wymiar. Podałbyś oznaczenie chociaż tego potencjometru (to jakiś ALPS z tego co widzę?) to poszukam do niego dokumentacji.

 

Oczywiście czekam na sugestie co zmienić/poprawić.

 

sch_wzm_x500.jpg

pcb_wzm_x500.jpg

pcb_modrzew.pdf

 

Hmm , beda pewne drobne zmiany . Potencjometr i gniazda beda w innym ukladzie a 10000uF bedzie odwrocony tzn koncowki beda po przeciwnej stronie by byly jak najblizej nozek scalaka od dzwieku . Wkleje uklad sciezek jak je tylko gdzies " skseruje " .

Twoja pcb chyba jest odbiciem lustrzanym . Ta ktora ja wklejalem tu wczesniej miala widok od strony sciezek .

Finalnie rozklad gniazd bedzie jak na moich ostatnich fotkach . Potencjometry mam od ForzaLazio i nie mam dokumentacji .

Chcialbym tez dodac diode sLed z tylu pcb ( w szereg z rezystorem a calosc rownolegle do gniazda ladowania . Mialbym goraca prosbe o korekte gdy wkleje uklad sciezek ok ? Fajnie ze ze to robisz . Beda piekne plyteczki .

Tu widac rozklad gniazd :

z2.jpg

A tu sciezek ale niewyraznie z1.jpg

Tutaj widac lezacy kondensator , koncowki ma od strony gniazd z4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10000uF bedzie odwrocony tzn koncowki beda po przeciwnej stronie by byly jak najblizej nozek scalaka od dzwieku .

Hmmm, a jaki to ma sens praktyczny? Widzę, że już zrobiłeś taki myk, i co, jakieś różnice w dźwięku czy cuś? Przecież przy "scalaku od dźwięku" masz kondensator 47uF (a można dodać jeszcze mały ceramiczny "lizaczek") a duży elektrolit "robi" na zasilaniu i IMHO tam jego miejsce. Jeśli chodzi o tego małego to jak ktoś chętny (i z DIYowo-audiofilskim zacięciem do "słuchania" różnych elementów ;) ) to może się pokusić np. o użycie Black Gate'a czy ogólnie czegoś bardziej markowego (Nichicon Muse, Panasonic FC, Nippon, Jamicon czy podobne) i to być może da lepszy efekt niż instalowanie przy scalaku ogromnego elektrolita firmy krzak.

Twoja pcb chyba jest odbiciem lustrzanym . Ta ktora ja wklejalem tu wczesniej miala widok od strony sciezek .

Zgadza się, dałem widok tak jak się projektuje w programie czyli "od góry", od strony elementów. Żaden problem to poobracać, ewentualnie mogę wrzucać i takie i takie widoki. Ta tania firma wykonująca płytki i tak życzy sobie zrobienia przez klienta dokumentacji a przy wykonywaniu płytek w domu to używa się różnego widoku ścieżek zależnie od metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, a jaki to ma sens praktyczny? Widzę, że już zrobiłeś taki myk, i co, jakieś różnice w dźwięku czy cuś? Przecież przy "scalaku od dźwięku" masz kondensator 47uF (a można dodać jeszcze mały ceramiczny "lizaczek") a duży elektrolit "robi" na zasilaniu i IMHO tam jego miejsce. Jeśli chodzi o tego małego to jak ktoś chętny (i z DIYowo-audiofilskim zacięciem do "słuchania" różnych elementów ;) ) to może się pokusić np. o użycie Black Gate'a czy ogólnie czegoś bardziej markowego (Nichicon Muse, Panasonic FC, Nippon, Jamicon czy podobne) i to być może da lepszy efekt niż instalowanie przy scalaku ogromnego elektrolita firmy krzak.

 

Zgadza się, dałem widok tak jak się projektuje w programie czyli "od góry", od strony elementów. Żaden problem to poobracać, ewentualnie mogę wrzucać i takie i takie widoki. Ta tania firma wykonująca płytki i tak życzy sobie zrobienia przez klienta dokumentacji a przy wykonywaniu płytek w domu to używa się różnego widoku ścieżek zależnie od metody.

 

Oczywiscie masz racje . Rozklad gniazd chcialbym jednak zmieniony tzn gniazda obok siebie ( wygodniej krecic galka ) gniazda i potek musza byc minimalnie blizej siebie zeby daly sie wsunac w obudowe hammonda . Odwrocony kond latwiej sie wsowa do obudowy ( jest tam ciasno ) . Oczywiscie jestem otwarty na sugestie ( to ma byc wspolny projekt ) . Ta cala pcb ma miec 51x80 bo tak podaje hammond .

Bedzie Ci sie chcialo zrobic to jeszcze raz ? Z nowym ukladem sciezek ? Pozbylem sie tam tego mniejszego kondensatorka . Wstawie jutro rysunek sciezek . Ten alps to rk097 i wystepuje w wersjach pojedynczej , pojedynczej z wylacznikiem , podwojnej i podwojnej z wylacznikiem . Nas interesuje ta ostatnia .

Dasz rade zrobic kompletna dokumentacje niezbedna producentowi plytek ?

 

Acha , te kondensatory pojawiaja sie co jakis czas u tego goscia z allegro . Teraz zamowilem 10szt wiec jakby ktos potrzebowal moge wyslac . SMD scalaczki chyba bedziemy zamawiac u Majkela ( sprawdzimy jego ciewrpliwosc ) a potencjometry u Forza Lazio ( to samo ) :-) . Tez zamowilem 3szt wiec ....Jesli ktos bedzie sie decydowal zbudowac caly wzmak moze zglaszac sie po czesci do mnie a dalej bede juz dzialal . Tylko najpierw pcb musza byc dostepne .

Masz jakies dodatkowe sugestie Panie Modrzew ? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polemizuję z rozłożeniem gniazd i potka bo o tym zadecyduje np. wygoda użytkowania czy jakieś inne preferencje i nie ma problemu - chodziło mi o tylko umieszczenie dużego elektrolita tak jak to zaproponowałeś. Ja bym go po prostu zostawił przed obwodem sztucznej masy jeśli nie poczułeś żadnej różnicy w dźwięku.

Łatwiej się wsuwa mówisz? A może by tam dać po prostu coś mniejszego, np. rzędu 4700uF? Przy zasilaniu bateryjnym to i tak bardzo dużo i nie wiem czy jest sens tak lecieć na te Farady... :P A przy drugim scalaku swoją drogą jakiś mały, dobrej jakości kondensator.

 

Jeszcze pytanie: czy to co zaznaczyłem na poniższym obrazku to jakieś elementy ograniczające położenie baterii w obudowie?

whats_that.jpg

Jeśli tak to jakiego typu to będzie, tam mają być wyfrezowane otwory w które będzie coś włożone czy coś po prostu przyklejone do płytki? Wyraźnie widać, że unikałeś prowadzenia ścieżek w tych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie: czy to co zaznaczyłem na poniższym obrazku to jakieś elementy ograniczające położenie baterii w obudowie?

Jeśli tak to jakiego typu to będzie, tam mają być wyfrezowane otwory w które będzie coś włożone czy coś po prostu przyklejone do płytki? Wyraźnie widać, że unikałeś prowadzenia ścieżek w tych miejscach.

Pierwotnie zamierzalem dac tam pionowo wstawione kawalki pcb by ograniczyc "latanie" baterii ale to zupelnie zbedne . W obudowe hammonda akumulator wchodzi tak ciasno ze nie ma sensu niczym go ograniczac .

Wroce do ustawienia kondensatora tak jak mowisz i zrobie miejsce na ten malutki ( faktycznie ktos bedzie mogl poeksperymentowac ) gniazda beda mialy jednak to nowe polozenie . Jutro zrobie xero sciezek i wstawie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozesz przysunac r7 jak najblizej r5 ? i pozbyc sie zwory od LEDa ? , rezystory 30ohm i diode prostownicza dac okolo 2mm do gory ?

W Twoim projekcie chyba sciezki pod nozki scalakow nie sa rowno ....

C3 moznaby przesunac w bok by lezal rowno nad scalaczkiem ktory jest od spodu ( estetyka ) , potencjometr zamienic miejscami z gniazdem INput , w sumie to zamiast tej zwory od LED mozna dac rezystor r2 a tam gdzie jest on obecnie moznaby pociagnac sciezke od LED wprost do szyny minusa i wszystko bedzie ok . Pod elektrolitem 10000uF nie moze byc na srodku elementow stad moja sugestia co do r7 . Odleglosc miedzy r3 i r4 powinna byc taka jak pomiedzy r5 a r6 . Calosc sciezek powinna sie zamknac w szerokosci 47mm bo po 2mm z kazdej strony pcb bedzie wsuniete w obudowe . Srodkowa nozka gniazda out powinna byc dokladnie 12mm od boku pcb , srodkowa noga gniazda IN 28mm od brzegu pcb . Srodkowa nozka potencjometru 41mm od tego samego brzegu plytki . Srodkowe nogi gniazd mini jack patrzac od gory pcb powinny byc oddalone o 4mm zas skrajny rzad nozek potencjometru 5mm od gornego brzegu pcb . ( wszystkie wymiary patrzac od strony sciezek ). Rezystor r8B bedzie wtedy przy brzegu plytki .

 

Ale marudze .....

 

EDIT , ten potencjometr jest TUTAJ na stronie 18 pozycja 4

 

Edit2 : jeszcze cus - http://republika.pl/headamp2/ppccbb.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozesz przysunac r7 jak najblizej r5 ? i pozbyc sie zwory od LEDa ?

Póki co jeszcze dużo mogę... :>

, rezystory 30ohm i diode prostownicza dac okolo 2mm do gory ?

A co im tam będzie dolegać, coś się z obudową nie zgra? Bo zacząłem kombinować z kolejną wersją płytki i upchnąłem w tym rejonie tą dodatkową diodę z rezystorem więc się powoli ciasno zaczyna robić. Ewentualnie czy te elementy mogą być "na stojąco"?

W Twoim projekcie chyba sciezki pod nozki scalakow nie sa rowno ....

Sam footprint nie ma prawa być nierówny, zresztą nie ja go robiłem tylko ludzie z Altium :> Jest standardowy do obudowy SO-8. Ale chyba wiem o co Ci chodzi - przy dużym powiększeniu pewnie widać, że ścieżki się delikatnie nie pokrywają z polami lutowniczymi footprintu (coś np. delikatnie wystaje z boku). Ale to jest raczej mało istotne (wydrukuj płytkę 1:1 i sprawdź czy nadal tak Ci to przeszkadza, to naprawdę nie są duże odstępstwa), taki efekt to chyba kombinacja rozmiaru rastra wyprowadzeń, siatki na której się projektuje i szerokości ścieżek, coś tam się widocznie nie zgrywa. Zaznaczam, że ja się takimi rzeczami nie zajmuję zawodowo, więc jeśli niedociągnięcia są klasy "mało istotne" to proszę mi to wybaczyć - z drugiej strony istotne rzeczy będziemy poprawiać aż do skutku bo nie chcę odwalić fuszerki.

Calosc sciezek powinna sie zamknac w szerokosci 47mm bo po 2mm z kazdej strony pcb bedzie wsuniete w obudowe . Srodkowa nozka gniazda out powinna byc dokladnie 12mm od boku pcb , srodkowa noga gniazda IN 28mm od brzegu pcb . Srodkowa nozka potencjometru 41mm od tego samego brzegu plytki . Srodkowe nogi gniazd mini jack patrzac od gory pcb powinny byc oddalone o 4mm zas skrajny rzad nozek potencjometru 5mm od gornego brzegu pcb . ( wszystkie wymiary patrzac od strony sciezek ). Rezystor r8B bedzie wtedy przy brzegu plytki .

 

Ale marudze .....

Ale akurat te uwagi są bardzo cenne, bo to musi pasować do konkretnej obudowy, której na żywo nie widziałem.

Czemu chcesz mieć paski miedzi na krawędziach? Uważasz, że tak się będzie łatwiej wsuwać i/lub zabezpieczy to krawędzie?

 

Wcześniej wrzuciłeś zdjęcia tego nowszego wariantu płytki ale są niestety kiepskiej jakości i niewiele widać. Czy mógłbyś postarać się zrobić w miarę wyraźne zdjęcie płytki od spodu? Jeśli masz tam wszystko ładnie poukładane i wyszło bez zworek, to zaoszczędziłoby mi to nieco czasu (prawdę mówiąc to mogę nad tym posiedzieć niemal tylko w weekendy i to nie w każdy) i od razu ułożyłbym elementy w miarę optymalnie. Albo jakiś rysunek ścieżek, nie musi być dobrej jakości byle było widać co i jak. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności