Skocz do zawartości

Co dalej po Shozy Alien+? HiBy R3 Pro? Mojo2? Inne?


Rekomendowane odpowiedzi

Interesuje mnie zakup odtwarzacza/DACa, który skutecznie zastąpi mi Aliena, a przy tym będzie ewentualnie posiadał "nowoczesny" interfejs.

Cel jest taki, aby brzmieniowo osiągnąć coś przynajmniej na poziomie Aliena+ z FW przed wprowadzeniem obsługi DACa (FW z obsługą DACa niestety pogarszał już jakość).

Oczywiście definicja jakości jest względna, ale do dzisiaj jestem zauroczony tym muzykalno-analitycznyo-technicznym brzemieniem z ogromną dozą szczegółowości, gdzie instrumenty wcześniej słyszane w tle - tutaj potrafią nagle pojawić się na scenie i wybrzmieć jak nigdy dotąd.

 

Pytania.

1. Czy "HiBy R3 Pro Saber" lub "HiBy R3 Pro Saber 2022" nawiązują tutaj konkurencję?

2. Jaki inny sprzęt w okolicach ~1k zł mógłbym wziąć pod uwagę?

3. Jeśli jednak musiałbym wejść na wyższy poziom budżetu, to tutaj wszedłbym już raczej w Mojo2 jako DAC, ale może jednak coś pośrednio się znajdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie słuchawki ma to pędzić? Tak się składa, że miałem Aliena, a teraz mam Mojo2 i Hiby R3 Pro Saber, więc w teorii mógłbym coś sensownie doradzić na podstawie swoich doświadczeń, natomiast w tym pytaniu jest dużo zmiennych. Problemem może być to, że pomimo upływu lat uważam brzmienie Aliena za topowe granie, ale technika tak poszła do przodu, że pamięć może mi płatać figle. Trzeba by było teraz porównać te urządzenia 1:1. Na pewno Mojo2 gra lepiej od Hiby R3 Pro, ale nie wiem, czy gra na poziomie Aliena. Można też pójść w Sony A45/A55 z modowanym softem i to będzie granie bardzo wysokiej jakości, ale różniące się od Aliena (bardziej miękkie), na pewno nieposiadające nowoczesnego interfejsu. Z drugiej strony - nie oszukujemy się, mamy 2023 rok, inflacja na świecie zapierdziela, 1000 zł to nie jest w dzisiejszych czasach kwota zapewniająca takie granie, jak dobrych kilka lat temu Alien.