Jump to content
Oferta specjalna MP3Store.pl - Słuchawki dokanałowe i akcesoria KINERA, QUEEN OF AUDIO i CELEST nawet do 25% taniej! ×

System Sonos + Neostrada FunBox 2.0 + Internet LTE Orange = Problem


Yoshimitsu

Recommended Posts

Dzień dobry,

Piszę w sprawię kolegi, który nabył system audio Sonos i niestety, ale są z nim problemy. Chciałbym żebyście mi uprzejmie powiedzieli co może powodować problemy, co będzie lepszym wyborem (który internet/który router?)

A więc tak:

Lokalizacja lokalu w którym znajduje się system Sonos :

Kraków - okolice Rynku Głównego, więc bardzo grube ściany kamienicy + mnóstwo różnych sieci wifi i nie tylko.

 

1) duże pomieszczenie - dwa głośniki Sonos One grające jako para stereofoniczna - Tutaj znajduje się gniazdko telefoniczne z którego wychodzi kabel do FunBoxa 2.0 + obok leży Router Asus RT-AC750 który rozrzuca wifi

2) małe pomieszczenie - jeden głośnik Sonos One grający to samo co powyższa para 

3) recepcja czyli miejsce gdzie znajduje się cały czas telefon Iphone 11 z systemem Sonos (z którego muzyka leci przez Spotify) + Laptop apple połączony z Orange Mobilnym, aby nie zabierać przepustowości sieci w której jest Sonos (czyli funbox)

4) pomieszczenie socjalne - w tym miejscu znajduje się router do mobilnego internetu Orange, przełożyłem go nieco dalej tak aby nie kolidował z FunBoxem

Telefon który steruje aplikacją Sonos: Iphone 11

 

Internet który jest na miejscu: Orange Neostrada z modemem FunBox 2.0 9 (RJ11) lub Orange internet mobilny + jakiś router wyglądający jak Alcatel LINKHUB HH71 więc bardzo możliwe, że jest to konkretnie ten model. Niestety ale po podłączeniu systemu Sonos do modemu Alcatela pojawia się co jakiś czas problem i muzyka która gra bezprzewodowo, przestaje grać, a na aplikacji Sonos otrzymujemy komunikat, iż pojawił się problem z połączeniem i że należy "naprawić" sieć. 

Tak więc spróbowałem sparować całą sieć Sonos z FunBoxem 2.0 + do tego router Asus RT-AC750 (znajomy akurat miał taki router pod ręką, więc stwierdziłem że dam mu szanse). Niestety problem nadal występuję...

Był zmieniany internet z mobilnego na funbox, był zmieniany telefon z jakiegoś Xiaomi na Iphone 11, problem nadal się pojawia w dowolnym momencie.

 

Moim skromnym pomysłem jest, aby... 

Porzucić kompletnie tę Neostradę i przejść z systemem Sonos na ten internet mobilny Orange i do niego dokupić odpowiedni modem/router. Ze względu na to, iż jest to ścisłe centrum Krakowa to myślałem nad czymś takim: 

https://www.x-kom.pl/p/667638-router-d-link-dwp-812kt-odu-idu-1200mbps-a-b-g-n-ac-lte300mbps.html#Opinie

Antena na zewnątrz/tuż przy oknie i router do rozsyłania sygnału wifi do trzech głośników

lub

Polecany wszędzie system mesh? Tylko czy będzie to wystarczające rozwiązanie jeśli chodzi o jakość sygnału wifi, aby nie było problemów ze streamingiem Spotify do systemu Sonos?

 

Troszkę chaotycznie to opisałem, bo nieco się spieszyłem, także jeśli są jakieś niejasności/pytania to walcie śmiało. Chciałbym ogarnąć kumplowi ten system, tak aby działał stabilnie, ponieważ jest on niezbędny, a trochę kiepsko żeby 3 głośniki za prawię 3k PLN nie działały...

Dziękuję i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie to brzmi jak słaby sygnał WiFi, trzeba by było pochodzić z telefonem i sprawdzić w tych wszystkich miejscach z Sonosami ile kresek pokazuje i jak stabilne jest połączenie (sprawdzić ile pakietów nie dochodzi, jaki jest ping itp.). U mnie był podobny problem z siecią w szeregówce, trzeba było przepinać router i przemieszczać się z nim, jak zmieniało się piętro. Próbowałem dwa repeatery i efekt był słaby, w końcu zainwestowałem w dwa TPLink Deco E4 (Mesh, po jednym na piętrze) i od tamtej pory śmiga pięknie kilka urządzeń podłączonych do sieci. Na miejscu kolegi sprawdziłbym zasięg za pomocą telefonu i ewentualnie kupił mesh, który zawsze można zwrócić.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, sam też właśnie tak myślałem, że tutaj problemem może być po prostu słaby sygnał WiFi... Pytanie natomiast, czy sensowniej będzie korzystać z neostrady która idzie po kablu telefonicznym, czy przejść na ten internet mobilny i kupić do niego jakiś naprawdę dobry modem który będzie solidnie zbierał zasięg i robił robotę jako router?

 

Zastanawiam się jak to najsensowniej podpiąć, tak aby ustawić to raz i o tym praktycznie zapomnieć, bo niestety lub stety, ale ten system jest znajomemu niezbędny i po prostu muzyka musi lecieć bezprzewodowo w dwóch pomieszczeniach przez pewnie co najmniej 8h dziennie, stąd jak wspomniałem wszelkie problemy są niesamowicie irytujące i problematyczne. Nie ja mu pomagałem ani w wyborze systemu Sonos, ani internetu, ani routera. Jedynie teraz staram się ogarnąć powstałe problemy, tak aby wszystko hulało jak należy.

Link to comment
Share on other sites

Jasne, jak najbardziej sprawdzę łączę, bo nie chciałbym kumpla naciągać na zbędne koszty, które nie przyniosą oczekiwanego rezultatu.

Temat komputerów, czy sprzętu audio nie jest mi obcy ogólnie, jednakże nie jestem specjalistą od sieci - stąd moje kolejne pytanie - jak zrobić to najsprawniej i najsensowniej? Chodzi mi o test tego łącza. Posiadam na telefonie aplikację "Net Signal" - czy będzie ona wystarczająca + strona www która zrobi speedtest? Jak do tego się zabrać profesjonalnie?

Link to comment
Share on other sites

Ja również nie znam się na sieciach :/ Wziąłbym laptopa i podpiął się bezpośrednio pod kabel internetowy. Odpaliłbym speedtest oraz sprawdził w CMD ile pakietów tracę prosto z kabla (windows -> CMD, w konsoli wpisujesz ping www.google.com -n 100). Zapisałbym wynik, teraz przełączył się na WiFi i wykonał tę operację (speedtest i pakiety) w różnych miejscach lokalu, najlepiej tam, gdzie ustawione są Sonosy. To da już jakiś ogólny pogląd czy coś może być nie tak z samym łączem internetowym czy z siecią bezprzewodową w lokalu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Yoshimitsu napisał:

Tak zrobię, mam nadzieję że uda się coś ustalić. Będę dawał znać jak się sprawy mają czy udało się wszystko ustawić tak jak należy. 

 

Dziękuję Ci serdecznie za pomoc 

Możesz też zainstalować sobie skaner wifi i zobaczyć, które kanały są najmniej obciążone i te ustawić je na sztywno. Zakładam, że kanał wifi jest przydzielany z automatu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy