Skocz do zawartości

"Uznawanie" gwarancji przez Ali


dweet

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, może ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją albo ma jakiś pomysł, jak wyjść z tego zaklętego kręgu:
Trochę ponad miesiąc temu kupiłem na Ali iBasso IT01x, wszystko było ok, więc uznałem zakup, jednak po ok 3 tygodniach jedna słuchawka zaczęła przerywać, aż totalnie przestała działać. Sprawdziłem w każdym możliwy sposób i oczywistym jest, że padło gniazdo.
Napisałem więc do majfriendów i wtedy się zaczęło...
Najpierw kazali mi nagrać film, na którym zmieniam kable, player mp3, ustawienie żaluzji w oknach i cholera wie, co jeszcze itd. i wysłać im na maila. Niestety mail przyjmował pliki max 3Mb, a żadnego share z chmury innej niż Baidu podobno nie byli w stanie otworzyć, ale w końcu plik jakoś pociąłem, skompresowałem i udało mi się wepchnąć na tego ich maila, to po tygodniu mi odpisali, że sorry, ale nie zrobiłeś tego, co napisaliśmy. Więc napisałem im, że zrobiłem DOKŁADNIE TO i żeby się ogarnęli, bo dni lecą, a ja mam niesprawny sprzęt. Minęły dwa dni i dalej brak odpowiedzi.
Nie mogę otworzyć dysputy, bo minęły 2 tygodnie, pisałem do Ali, ale tam odpowiada jakiś bot i nic nie da się zgłosić, a wszędzie są tylko linki do "contact seller".

Wiecie jakie w ogóle mam możliwości, żeby mi w końcu to naprawili/wymienili/oddali hajs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie taki sam przypadek z powerbankiem - padł mi po miesiącu. Kazali wysyłać filmy i za każdym razem pisali, że nie mogą otworzyć z żadnej platformy. W końcu mi się udało wgrać na jakiś ich serwer, to odpisali mi, że faktycznie zepsute, ale kupiłem tanio, więc powinienem się liczyć, że może się popsuć. 😎 Ali się nie odezwało, więc temat olałem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żadnej drogi prawnej lub przez Ali? Ogólnie mogę się pocałować?

No to pozostaje mi jedynie ostrzec, żebyście nie robili nigdy zakupów w electricxiaomi Store bo to tępe xuje:)

Edytowane przez dweet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu bym nie odpuścił. Próbuj się skontaktować z Ali mailowo (jeśli jest w ogóle jakiś mail), albo skorzystaj z tej ścieżki - bot umożliwi Ci w rezultacie kontakt z żywym człowiekiem.

 

https://krzysztofkazberuk.pl/jak-skontaktowac-sie-z-aliexpress/

 

Pracownicy AliExpress są mocno za kupującym, więc powinni Ci pomóc. Niektórzy sprzedawcy wyuczyli się standardowych zagrywek i widać jak postępują. Trzeba to piętnować i egzekwować normalne, biznesowo-etyczne zachowania.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety poradnik już nieaktualny, jakoś udało mi się przeklikać przez tego ich bota i zostawić prośbę o kontakt ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy, ale szczerze wątpię, żeby coś ruszyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, SeagaL napisał:

Tragedia...

 

A z kim piszesz? Rozumiem, że dziewczyna z polskiego przedstawicielstwa? Podaj namiary, to i my będziemy mieli kontakt po polsku w razie czegoś.


Tak, dziewczyna to prawdziwa, żywa Polka :)

Nie da się niestety bezpośrednio. Przeklikałem się przez tego ich bota i tam się pojawiła opcja "Contact Agent"

Edytowane przez dweet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jot R napisał:

za każdym razem pisali, że nie mogą otworzyć

Zamówiłem kable komponentowe do XBOXa Classica a otrzymałem owszem komponentowe ale do PS2. Po trzeciej próbie ukazania i opisania różnic na zdjęciach odpuściłem bo chinol robił ze mnie wariata nie widząc różnicy i twierdził że wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym płaciłeś? Jeśli karta chargeback i nawet nie marnuj czasu na Chińczyków. Trochę to potrwa, ale odzyskasz kasę. Kupiłem na banggood cztery radia 2 din do samochodu, w każdym bad pixel, a chińczyk twierdzi, że radio działa i wszystko jest ok, po 2 tygodniach gadania propozycja 5% zwrotu, ja chciałem 50% lub to odesłać, mimo, że kupywalem z magazynu z Czech twierdzili że odesłanie tylko do Chin i im się to nie opłaca. Zgłosiłem chargeback do revolut, minął miesiąc i dostałem zwrot 100% + radia zostały u mnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym płaciłeś? Jeśli karta chargeback i nawet nie marnuj czasu na Chińczyków. Trochę to potrwa, ale odzyskasz kasę. Kupiłem na banggood cztery radia 2 din do samochodu, w każdym bad pixel, a chińczyk twierdzi, że radio działa i wszystko jest ok, po 2 tygodniach gadania propozycja 5% zwrotu, ja chciałem 50% lub to odesłać, mimo, że kupywalem z magazynu z Czech twierdzili że odesłanie tylko do Chin i im się to nie opłaca. Zgłosiłem chargeback do revolut, minął miesiąc i dostałem zwrot 100% + radia zostały u mnie.
Spróbujemy więc. Też nie mam ochoty im odpuszczać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, jeszcze tak sobie myślę, że warto by było napisać też o tym do iBasso. Wiadomo, że dystrybutor jest bezczelny, ale oni są producentami sprzętu i tak naprawdę to właśnie oni wyprodukowali wadliwy sprzęt dając ciała już na początku, czego efektem jest ta cała sytuacja. Myślę, że warto im to zgłosić. Po pierwsze, że wypuszczają wadliwe produkty, a po drugie - że dystrybutor, który sprzedaje ich sprzęt jest aroganckim oszustem. Przez zachowanie dystrybutora ucierpiał ich wizerunek. Możesz napisać im, że polskie forum już huczy od tego przypadku i jesteśmy mocno zawiedzeni nie tylko postawą dystrybutora, ale też jakością ich produktu. Może skończy się tak, że to oni uratują sytuację i wyjdą z twarzą wysyłając Ci nowy egzemplarz, a od operatora płatności dostaniesz zwrot kasy. Sądzę, że takie zakończenie jest jak najbardziej realne, a będzie wystarczającym zadośćuczynieniem dla Ciebie za tą całą chorą sytuację.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy. Dawaj znać jak się sprawa rozwija.

 

Fakt, to też Chińczycy, ale poprzez obycie na różnych rynkach może łyknęli trochę kultury biznesowej i normalnego podejścia do klienta ;) Jeszcze różnica jest taka, że chiński sprzedawca ma klienta głęboko w d... jak widać, nie ten to następny. A producent zupełnie odwrotnie: docenia klienta, bo to kwestia wizerunku marki, co jest potężną dźwignią i bezpośrednio przedkłada się na sprzedaż, tym bardziej w dobie prędkości i możliwości obecnej komunikacji. Bynajmniej w teorii tak to powinno działać. Jaka będzie praktyka - zobaczymy. Trzymam kciuki za satysfakcjonujące zakończenie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu was muszę rozczarować, bo... iBasso jakiś czas temu publikowało pewnego rodzaju obwieszczenie mówiące o tym, żeby ich sprzęt kupować tylko od autoryzowanych dealerów/dystrybutorów, bo tylko to upoważnia do korzystania z gwarancji. Jeżeli więc nie jest to sprzęt z oficjalnego kanału dystrybucji, to w tym momencie producent ma pełne prawo - i nie mówię tu tylko o iBasso - zwyczajnie w świecie wypiąć się na jakiekolwiek roszczenia i odesłać do sprzedawcy, u którego felerny sprzęt się zakupiło. I właśnie dlatego ja elektronikę kupuję tylko ze sprawdzonych źródeł po tym, jak sam już naciąłem się kiedyś w podobny sposób, kupując telefony mające niby mieć gwarancję producenta, a w istocie będącymi importami z ZEA. 

Innymi słowy, jeżeli nie jest to sprzedawca będący oficjalnym dystrybutorem marki, no to cóż... Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu was muszę rozczarować, bo... iBasso jakiś czas temu publikowało pewnego rodzaju obwieszczenie mówiące o tym, żeby ich sprzęt kupować tylko od autoryzowanych dealerów/dystrybutorów, bo tylko to upoważnia do korzystania z gwarancji. Jeżeli więc nie jest to sprzęt z oficjalnego kanału dystrybucji, to w tym momencie producent ma pełne prawo - i nie mówię tu tylko o iBasso - zwyczajnie w świecie wypiąć się na jakiekolwiek roszczenia i odesłać do sprzedawcy, u którego felerny sprzęt się zakupiło. I właśnie dlatego ja elektronikę kupuję tylko ze sprawdzonych źródeł po tym, jak sam już naciąłem się kiedyś w podobny sposób, kupując telefony mające niby mieć gwarancję producenta, a w istocie będącymi importami z ZEA. 
Innymi słowy, jeżeli nie jest to sprzedawca będący oficjalnym dystrybutorem marki, no to cóż... Powodzenia.
A skąd wiedzieć który sklep na Ali jest oficjalny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, dweet napisał:
9 minut temu, Vaiet napisał:
No i tu was muszę rozczarować, bo... iBasso jakiś czas temu publikowało pewnego rodzaju obwieszczenie mówiące o tym, żeby ich sprzęt kupować tylko od autoryzowanych dealerów/dystrybutorów, bo tylko to upoważnia do korzystania z gwarancji. Jeżeli więc nie jest to sprzęt z oficjalnego kanału dystrybucji, to w tym momencie producent ma pełne prawo - i nie mówię tu tylko o iBasso - zwyczajnie w świecie wypiąć się na jakiekolwiek roszczenia i odesłać do sprzedawcy, u którego felerny sprzęt się zakupiło. I właśnie dlatego ja elektronikę kupuję tylko ze sprawdzonych źródeł po tym, jak sam już naciąłem się kiedyś w podobny sposób, kupując telefony mające niby mieć gwarancję producenta, a w istocie będącymi importami z ZEA. 
Innymi słowy, jeżeli nie jest to sprzedawca będący oficjalnym dystrybutorem marki, no to cóż... Powodzenia.

A skąd wiedzieć który sklep na Ali jest oficjalny?

O ile dobrze pamiętam, na stronie iBasso jest lista oficjalnych dystrybutorów. Chciałem sprawdzić, ale nie działa mi, więc padlina. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, dweet napisał:

A skąd wiedzieć który sklep na Ali jest oficjalny?

 

Żaden.

 

33 minuty temu, Vaiet napisał:

O ile dobrze pamiętam, na stronie iBasso jest lista oficjalnych dystrybutorów. Chciałem sprawdzić, ale nie działa mi, więc padlina. 

 

Już się przepieli na inny hosting i działa. Odśwież cache przeglądarki jak dalej lipa. W każdym bądź razie wszystko chodzi już prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odezwali sie z iBasso i wygląda na to, że uznali moją gwarancję default_smile.png
Proponują albo wysyłkę w celu naprawy albo prześlą mi nową słuchawkę.
Tak że nie taki chińczyk straszny default_biggrin.png
Dzięki Wam wszystkim za pomoc i dobre pomysły, a friendom z xiaomaistore wiadomo co w dziąsło!

A Revolut mi odrzucił chargeback, jakby ktoś w niego magiczne działanie dalej wierzył :/

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super, że chociaż producent stanął na wysokości zadania. Jak widać - wszystko zależy od człowieka i podejścia, a nie od tego czy to jest oficjalny dystrybutor, czy ma siedzibę tu czy tam. Jak się ma dobre zamiary i do tego trochę dobrej woli to można wszystko, naprawdę. I tutaj mamy tego namacalny przykład. Życzmy sobie, żebyśmy wszyscy tacy byli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze z zabawnych rzeczy, to przesłałem mojemu "ulubionemu" sprzedawcy z AliExpress (electricxiaomi Store) filmiki skompresowane do 10MB po 9 sekund, gdzie krok po kroki wykonuję ich wszystkie polecenia i dostałem po tygodniu odpowiedź:
 

Cytat

There are scratches on the earphone head, our engineer think the earphone head is broken due to falling, we can provide with the maintenance, u can send the earphone to below address: <koniec dupy w Chinach, gdzie paczka zaginie na kolejne pól roku>

 

Oni nie mają wstydu :D 

 

A dla iBasso szacun! (jeżeli paczka dojdzie :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności