Jump to content

Zmagania z serwisem Sony


Margusz

Recommended Posts

Witam wszystkich, ciężko było mi sklasyfikować odpowiednio ten post ale mam nadzieję że będzie tu pasować. Piszę z nadzieją że ktoś udzieli mi rady jak obchodzić się z serwisem sony. Oddałem ostatnio swoje słuchawki na naprawę gwarancyjną ponieważ uszkodził mi się pałąk - pękł kawałek plastiku po lewej stronie za co serwis życzy sobie 440zł, tak za kawałek plastiku. Czy mam szansę na naprawę w ramach gwarancji ? Serwis twierdzi że jest to uszkodzenie mechaniczne i nic nie mogą zrobić, sytuacja jest o tyle ciekawa że zaraz po zakupie na allegro (rok temu) napisałem do sprzedawcy w sprawie trzeszczącego pałąka i wysłałem filmik z obecnym stanem słuchawek ale jako że wszystko działało to nie podjąłem żadnych innych działań. Jest jakieś wyjście z tej sytuacji ? Nie podoba mi się płacenie 50% ceny nowych słuchawek za kawałek plastiku. 
Pacjent: sony wf-1000mk3
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

sony wf-1000mk3 ? Nie znam takiego modelu. WH-1000XM3 gdzie jest pałąk albo WF-1000XM3 TWSy. W kawałku plastiku wliczona jest obsługa serwisowa a koszty prowadzenia działalności w Polsce są wysokie. Dlatego ceny są tak zaporowe i na pograniczu lub przekraczają próg opłacalności. Ja bym szukał uszkodzonych elektrycznie i podmieniał części sam a resztę opchnął dalej. Możesz iść do sądu ale uszkodzenie mechaniczne to mechaniczne i trudne do udowodnienia że była to wada produkcyjna materiału.

 

Dodam, że wiele osób zgłasza trzeszczenie w nich i zapewne wkrótce czeka nas plaga pękających "plasticzków"

Edited by cpu1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że pękający, marnej jakości plastik, ma prawo pękać podczas normalnej eksploatacji i nie podlega to gwarancji? I w takiej sytuacji konsument ma użytkować niepełnowartościowy produkt, bo według Sony jest on pełnowartościowy? Po co jest gwarancja zatem? 

3 godziny temu, cpu1 napisał:

W kawałku plastiku wliczona jest obsługa serwisowa a koszty prowadzenia działalności w Polsce są wysokie. Dlatego ceny są tak zaporowe i na pograniczu lub przekraczają próg opłacalności.

Normalnie, aż łza sie w oku zakręciła. Może jakiś patronajt dla serwisu Sony, albo co, bo bida z nędzą, chłopaki z głodu nam zejdą?! 😆

Edited by neonlight
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pomyliłem modele - wh-1000mk3
Wysłałem sprzedającemu dokładnie ten filmik: https://drive.google.com/file/d/1BXf5-DIPcSZbiCrScIyaISRso1hITmh8/view?usp=sharing
Można coś z tym zrobić czy zostaje zapłacić ? Z tego co czytałem to są sytuacje kiedy serwis naprawia sprzęt z uszkodzeniami mechanicznymi. Sklep jest pośrednikiem w realizacji gwarancji i upiera się że muszę zapłacić albo odeślą słuchawki.

Wysyłam jeszcze zdjęcie uszkodzenia, słuchawki są aktualnie w serwisie więc to jedyne zdjęcie jakie mam.

20210408_154421 (1).jpeg

Link to comment
Share on other sites

Skoro nie jest to wada która powstała w pierwszych dniach korzystania z produktu to moim zdaniem jedyne co możesz zrobić to próbować udowadniać wadę fabryczną. Musiałbyś znaleźć wiele źródeł, osób, wypowiedzi na forach z dokładnie takim samym problemem. Kiedyś udało mi się to z Senkami HD598.

 

Jeśli nie, to poprosiłbym o zwrot i sam próbował to naprawić.

Edited by jacmiszcz92
  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, neonlight napisał:

Jeżeli uszkodzenie ewidentnie nie wynikło z Twojej winy, to mają udowodnić, że jest na odwrót, na piśmie.

Czy możesz doprecyzować ? Jeżeli chciał bym przedstawić taki argument to pasowało by się powołać na coś konkretnego :) 

Link to comment
Share on other sites

Czyli, że np. nie cisnąłeś słuchawkami o podłogę lub nie zjeżdżałeś nimi po linie, nieprzyczyniając się do powstałego pęknięcia, które ewidentnie jest wadą fabryczną, na dowód czego są artykuły na forum Sony wraz z załączonymi fotkami. 

 

Edit.

I żadnych rozmów telefonicznych, wszystko mailowo!

Edited by neonlight
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, neonlight napisał:

Normalnie, aż łza sie w oku zakręciła. Może jakiś patronajt dla serwisu Sony, albo co, bo bida z nędzą, chłopaki z głodu nam zejdą?! 😆

Większość producentów z Azji tak dziaduje mimo że są bambrami na rynku ale to nie zmienia faktu że koszty serwisu są wysokie i nikt prezentów nie lubi robić. Entuzjasta zrobi to za paczkę fajek w 5 minut w warunkach domowych a serwis to serwis. Auta na gwarancji a i tak ASO wypina się na ~ 90% napraw i tu jest tak samo. Łatwo nie będzie ale warto podjąć rękawice, poszukać podobnych usterek, zapisywać linki i całość dokumentacji im przesłać. Można też iść do rzecznika praw konsumenta i zasięgnąć wiedzy jakie są myki i możliwości "poproszenia" o usunięcie wady fabrycznej. 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, neonlight napisał:

 

@Margusz zbierz takich fotek pakiet i wyślij do tych cwaniaków razem ze zdjęciem swojej wady - opisz, że użytkowałeś słuchawki prawidłowo, nie upadły ci, ani ich nie wyginałeś, a to znaczy, że ujawniła się ukryta wada tej konstrukcji, na co przesyłasz zdjęcia i opisy identycznych wad, jak twoja - i to wada konstrukcji prowadzi do powstania takiego uszkodzenia, a ta ****iana konstrukcja ma obowiązek wytrzymać do końca gwarancji i ani chwili krócej

 

i im napisz, że zgłosisz się do miejskiego rzecznika praw konsumenta, jak nadal będą bezpodstawnie obwiniać cię za wystąpienie wady mechanicznej konstrukcji

 

jak koło w Oplu odpada to nikt kierowcy nie wini, że Oplem jechał... tylko sprawdza konstrukcję najpierw

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za sugestie ale na nic to się zdało jak na razie, cały czas dostaję krótka odpowiedź o decyzji serwisu bez odniesienia do tego co napisałem we wcześniejszej wiadomości.@mykupyku zgłosiłem się do rzecznika praw konsumenta, w odpowiedzi dostałem informację żeby wystąpić z reklamacją z tytułu rękojmi a jeżeli wtedy też otrzymam odmowę to powinienem jemu przesłać swoje dane i złożone dokumenty. Zobaczymy co z tym dalej będzie.


 

"wada była sprawdzana w autoryzowanym serwisie producenta.

Opinia serwisu jest dla sprzedawcy wiążąca i na podstawie przesłanej informacji nie możemy uznać reklamacji. Zgłoszona wada została uznana za uszkodzenie mechaniczne powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania."

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Margusz napisał:

Dzięki wszystkim za sugestie ale na nic to się zdało jak na razie, cały czas dostaję krótka odpowiedź o decyzji serwisu bez odniesienia do tego co napisałem we wcześniejszej wiadomości.@mykupyku zgłosiłem się do rzecznika praw konsumenta, w odpowiedzi dostałem informację żeby wystąpić z reklamacją z tytułu rękojmi a jeżeli wtedy też otrzymam odmowę to powinienem jemu przesłać swoje dane i złożone dokumenty. Zobaczymy co z tym dalej będzie.


 

"wada była sprawdzana w autoryzowanym serwisie producenta.

Opinia serwisu jest dla sprzedawcy wiążąca i na podstawie przesłanej informacji nie możemy uznać reklamacji. Zgłoszona wada została uznana za uszkodzenie mechaniczne powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania."

 

jak już odpiszą te same bzdury na rękojmię, to poproś o kopię tej opinii serwisu, żeby załączyć do rzecznika

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Margusz napisał:

Dzięki wszystkim za sugestie ale na nic to się zdało jak na razie, cały czas dostaję krótka odpowiedź o decyzji serwisu bez odniesienia do tego co napisałem we wcześniejszej wiadomości.@mykupyku zgłosiłem się do rzecznika praw konsumenta, w odpowiedzi dostałem informację żeby wystąpić z reklamacją z tytułu rękojmi a jeżeli wtedy też otrzymam odmowę to powinienem jemu przesłać swoje dane i złożone dokumenty. Zobaczymy co z tym dalej będzie.


 

"wada była sprawdzana w autoryzowanym serwisie producenta.

Opinia serwisu jest dla sprzedawcy wiążąca i na podstawie przesłanej informacji nie możemy uznać reklamacji. Zgłoszona wada została uznana za uszkodzenie mechaniczne powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania."

Niech ku... napiszą, na jakiej podstawie twierdzą, że uszkodzenie powstało z Twojej winy, jakie mają dowody. I j/w poproś o opinię z serwisu na piśmie.

Edited by neonlight
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.04.2021 o 15:10, Margusz napisał:

Czy możesz doprecyzować ? Jeżeli chciał bym przedstawić taki argument to pasowało by się powołać na coś konkretnego :) 

 

W zasadzie rękojmia tak działa. Rękojmia dotyczy sprzedawcy, a nie serwisu producenta. Myk jest taki, że do pierwszego roku to sprzedawca musi udowodnić, że wady ukrytej nie było w czasie sprzedaży, a po pierwszym roku ciężar dowodowy przechodzi na konsumenta.

Edited by Saiya-jin
Link to comment
Share on other sites

To jest ekspertyza serwisu która potwierdza moją winę:

"Odmowa naprawy w ramach gwarancji producenta, pałąk uszkodzony fizycznie (pęknięty). Możliwa tylko odpłatna wymiana kompletnego pałąka, koszt całkowity 439zł brutto REZYGNACJA"

Śmieszne, moje argumenty są ciągle pomijane, nikt się do tego nie potrafi odnieść. Chyba trzeba będzie zwrócić się do rzecznika
A i na piśmie które dostałem z serwisu sposób realizacji gwarancji to rękojmia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy