Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Odtwarzacz DAP grający tak samo lub lepiej jak stacjonarka mid-fi - do 1.5-2.5kzł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamiaruje sprzedać większość moich stacjonarnych sprzętów i zostawić sobie tylko tor lampowy stacjonarny.

I zastanawiam się nad DAPem aby móc w większej części domu bardziej mobilnie się poruszać z słuchafonami i cieszyć wysokiej klasy muzyką.

  • Chciałbym zakupić DAP, który gra lepiej od SMSL SP200/Aune S6 (stary nie Pro, nie wiem jak gra Pro), a najlepiej aby grał podobnie do Bursona Soloista.
  • Wi-fi jest koniecznością gdyż najczęściej korzystam ze Spotify i Tidal.
  • Dobrze aby miał możliwość zapisywania moich playlist na wewnętrznym dysku w celu odtwarzania offline.
  • Słuchawki, które będę do niego podłączał to Aeon 2C oraz Nighthawk/Owl (te być może sprzedam)
  • Mogą być używki.

 

Czytałem parę recenzji i najbardziej zastanawiam się nad iBasso DX160, Astell&Kern SR15/25, Fiio M11.

Co polecacie wobec powyższych wymagań?

 

Pozdrawiam,

Pablo

 

ps. Kurcze @MP3store pomyliłem działy i dałem to w iBasso, proszę o przeniesienie niżej ;)

 

 

 

Edytowane przez pabloj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, vonBaron said:

Używane DX220?

Kłóciłbym się że Aune S6 to mid-fi ;)

Miałem na myśli grające lepiej niż S6 i SP200, oraz przynajmniej tak dobrze jak Burson Soloist, tego uważam za mid-fi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam SR25. Gra muzykalnie przy znakomitym detalu. Scena świetna zwłaszcza w osi przód-tył. Ja spinałem z Aune B1 i uzyskałem niesamowity set. Trochę mniej mobilny niż sam dap ale moje EL8 lubią prąd...

S6 gra ciaśniejszą sceną niż Astell, Sp200... wybacz, ale dla mnie brzmi na tym tle  topornie. Astell gra elegancko. A Soloista o dziwo nie słyszałem więc się nie wypowiem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZebLong Dzięki, właśnie o to chodzi, aby to grało lepiej ot SP200 i S6tki ;)

Ale chciałbym nie musieć już nic więcej podłączać do DAPa (aka Aune B1).

Edytowane przez pabloj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pabloj napisał:

@ZebLong Dzięki, właśnie o to chodzi, aby to grało lepiej ot SP200 i S6tki ;)

Ale chciałbym nie musieć już nic więcej podłączać do DAPa (aka Aune B1).

Sam Astell dobrze napędził moje Audeze więc i z Hawkami sobie poradzi. Miałem pod ręką B1 więc musiałem spróbować. Z kolei DX160 ma wyraźnie wyższe napięcie zwłaszcza po balansie to i kop mocy większy, ale scena już nie jest tak obszerna. Mniej detalu, więcej funu.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie w podanych przez Ciebie kwotach da się kupić A&K Kann. Nie wiem czy gra podobnie do Soloista, bo go nie znam, ale na pewno gra na poziomie sprzętu stacjonarnego - prawdę mówiąc sam bym chętnie miał stacjonarny sprzęt o dokładnie takim brzmieniu. Słucham go zazwyczaj z Owlami i jest to wspaniałe połączenie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki moment, że myślałem o dapie, który szedłby w stronę soloista. Problem w tym, że część charakteru Bursona (MKII, nie zapominajmy, bo podobno pierwsza wersja wcale nie była taka fajna) wynika z zapasu mocy i owej klasy A. Wychodziło mi, że trzeba myśleć o A&K albo jakimś Shanlingu zbalansowanym (od M6 Pro?), ale jednak najbliżej pewnie dap plus wzmak/dac Aune w A albo na lampkach. 

@pabloj mimochodem oceniłeś, że SP200 to level niżej od Soloista, dobrze rozumiem?

@timecage jakby co, Soloista zawsze mogę Ci pomóc poznać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rotgut SP200 to level niżej od Soloista nawet gdy jest sparowany z iFi iTube2. Nie mimochodem tylko miałem oba w tym samym czasie  i mogłem porównać :)

 

No ostatecznie mółby być DAP + Aune B1s np, ale wtedy DAP musiałby być cieńki, Astel Kern Kann to widze krowa niezła, ale recenzje zacząłem czytać i wygląda na to, że gra konkretnie sam z siebie :D

 

Edit.

Widzę, że najcieńszy rozmiarowo z całego towarzystwa jest iBasso dx160, na blogu Audionervosa ( @Spawn ) jest recenzja, z której wynika, że gra niewiele gorzej od dx220.

Więc jeśli mam parować z Aune B1s aby uzyskać coś zbliżonego do Soloista, tak byłoby 'najmobilniej'. 15mm + 18mm = 33mm. Sam Astel Kann to 25mm kobyła :D

Cenowo dx160 używka to też najkorzystniej by wyszło, ktoś nawet go teraz sprzedaje ;>

Edytowane przez pabloj
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A&K sr 25 ma wyjątkową udaną średnicę a już wokale to kapitalna sprawa. Bliżej mu do wypełnienia, nasycenia niż konturu i akcentowania detalu. Faktycznie głębia jest w nim ładnie zaznaczona, w sumie na szerokość też jest dobrze. Taki bardzo uniwersalny grajek. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarł iBasso DX160 od @Karister.

Narazie tylko parę szybkich porównań i nie muszę się napocić, żeby usłyszeć iż jest lepszy od SP200 :D (Większa scena, konkretniejszy kontur).

Jeszcze później podłącze iFi iTube do SP200 i zobaczymy.

Edytowane przez pabloj
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ForeseenQuasar napisał:

Dx160 - dap, który łączy streamingi, DACa, AMPa SE i BAL jest wyraźnie lepszy od tylko AMPa w tej samej cenie? 🤨

Widocznie SMSL musi grubo płacić za prawo do używania loga THX, które skądinąd jest takim samym gwarantem jakości jak napis "koszerna" na wódce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, ForeseenQuasar said:

Dx160 - dap, który łączy streamingi, DACa, AMPa SE i BAL jest wyraźnie lepszy od tylko AMPa w tej samej cenie? 🤨

Na to wychodzi. Narazie porównałem tylko na Aeon 2C, później jeszcze podłącze Nightowle/Hawki, ATH W1000Z (o ile dostane gdzieś adapter 6.3mm na 3.6mm zanim będę je musiał odesłać do @pekin93, a zastanawiam się nad odkupieniem) i może coś jeszcze :)

 

aktualizacja:

- Filtr Slow Roll Off świetny! Jeszcze większa scena (które i tak mała nie jest), przyjemniej i dłużej wybrzmiewający bas i troszeczkę cieplej, w stronę lampowego brzmienia.

 

Edytowane przez pabloj
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sprawdziłem DX160(SE) i Playmate'a Everest. Sprawdzane na słuchawkach niskoimpedancyjnych. Burson lepiej buduje scenę i ładnej układa źródła na niej. Na DX jest ciaśniej i wyostrza trochę wokale. Właściwie ogólnie przełom średnich i wysokich. Albo Playmate ociepla ten zakres, jak kto woli. Różnica jest (imo) umiarkowana. Przełączając ten sam utwór słychać, ale nie mam potrzeby wymieniać DX na cost lepszego

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ForeseenQuasar napisał:

Z ciekawości sprawdziłem DX160(SE) i Playmate'a Everest. Sprawdzane na słuchawkach niskoimpedancyjnych. Burson lepiej buduje scenę i ładnej układa źródła na niej. Na DX jest ciaśniej i wyostrza trochę wokale. Właściwie ogólnie przełom średnich i wysokich. Albo Playmate ociepla ten zakres, jak kto woli. Różnica jest (imo) umiarkowana. Przełączając ten sam utwór słychać, ale nie mam potrzeby wymieniać DX na cost lepszeg

 

Mam podobne zdanie. Burson nie stanowi przełomu w kwestii SQ. DX160 gra świetnie, ale dosyć ciasną sceną i wystarczy wzmacniacz oferujący szerszą i przede wszystkim głębszą scenę by uzyskać efekt wow.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZebLong Sugerowano mi tutaj Aune B1s do DAPa, aby pójść w kierunku Soloista, zgadzasz się czy proponujesz coś innego?
Szczerze wolałbym bez dodatkowego wzmacniacza mobilnego, i może kabal z balansem 4.4mm by wystarczył do dx160.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, pabloj napisał:

@ZebLong Sugerowano mi tutaj Aune B1s do DAPa, aby pójść w kierunku Soloista, zgadzasz się czy proponujesz coś innego?
Szczerze wolałbym bez dodatkowego wzmacniacza mobilnego, i może kabal z balansem 4.4mm by wystarczył do dx160.

 

Balans wystarczy. Ja używam tylko pełnych słuchawek (El-8 i Sundara) i mocy jest pod dostatkiem by prawidłowo wysterować obydwa nauszniki. Jednak z B1 scena jest zdecydowanie lepsza.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównuje sobie właśnie dodatkowo iFi iTube2 + SMSL SP200 na Aeonach 2C z iBasso dx160 i kurcze nadal bardziej podoba mi się to co generuje ten DAP!

Co prawda z iTube2 średnica jest konkretniejsza, grubsza, bardziej nasycona, ale całościowo iBasso generuje szerszą i wyższą scenę oraz lepiej rozwarstione średnie. Ten DAP świetnie operuje skrajami pasm, ma głębokie zejście w basie i dobrze kontrolowaną krystaliczną a jednocześnie dźwięczną górę. SMSL SP200, jest o wiele bardziej 'kliniczny'/studyjny. dx160 jest bardziej muzykalny.

Zmieniałem również filtry w DACu na analogiczne w obu urządzeniach i nadal podtrzymuje swoje zdanie.

Jeszcze poeksmerymentuje z innymi interkonektami bo mam ich trochę, ale te co podłączyłem do toru stacjonarnego to i tak kawał dobrych drutów.

Edytowane przez pabloj
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Spawn SMSL M400, który pokonał u mnie Daca z Aune S6.

 

ALe mój główny tor czyli SMSL M400 + Sinus Audio OTL, jest niezagrożony ;)

 

Ja uwielbiam wielowarstową średnicą z mocno rozciągniętym basem (schodzącym ładnie w subbas, bez braków tam żadnych) oraz dźwięczną perlistą górą. I to chciałbym jak najmocniej osiągnąć w DAPie również.

Edytowane przez pabloj
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności