Skocz do zawartości

Muzyczne Zakupy


ignacy

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, audionanik napisał:

@konrad_a niezły pokot - sam gruby zwierz. Brakuje tylko niedźwiedzia (Cube).

 

Cube od Ciebie słuchałem chwilę wcześniej - on jest u mnie w kategorii "bez barwy" czyli obok Shanlinga M8 i AK SE180 ESS. Możliwe że z nimi by wygrał, ale u mnie bez barwy = bez zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, konrad_a napisał:

on jest u mnie w kategorii "bez barwy"

Będzie jatka:D

7 minut temu, Tytus1988 napisał:

Dziękuję @Perulza możliwość zakupienia od Ciebie świetnego kabelka do Hawków👍

Jakieś specs podasz?

39 minut temu, Palpatine napisał:

@konrad_a co to znaczy bez barwy? 

Konrad przezywa kubka że jest czarno biały; robi to z satysfakcją w mojej obecności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Palpatine napisał:

@konrad_a co to znaczy bez barwy? I co za towarzystwo tam zebrałeś bo nie wszystkie rozpoznaje?

 

Barwa: „ten atrybut wrażeń słuchowych, który umożliwia słuchaczowi ocenę, że dwa nieidentyczne dźwięki, podobnie przedstawione i mające tę samą głośność i wysokość , są różne”

https://pl.xcv.wiki/wiki/Timbre

 

Barwę mają np. Hugo2, DX200+Amp4s, Fiio M15, DX220 MAX.

Cube, Shanling M8, AK SE180 ESS barwy nie mają.

AK SE180 AKM i AK SP2000CU mają jej ciut (dla mnie za mało).

 

Towarzystwo licząc od lewej: DX220Max, Shaling M8, Fiio M15, SE180, SP2000, LG v30+Hugo2.

  • Like 2
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, manuelvetro napisał:

Przeźroczysty, transparentny, bezbarwny.

Przeźroczysty i transparentny to dla mnie co innego - to cechy dobrego amp-a. Nic nie zmienia w tym co daje DAC tylko uwypukla jego cechy już istniejące (o ile to w ogóle możliwe).

Bezbarwny to co innego - gra czarno-biało, czyli tekstury, chropowatości instrumentów są ale nie ma wyraźnego odróżnienia naturalnego tonu instrumentu. Wszystko gra tak podobnie. Wiele instrumentów może wygenerować tą samą nutę, częstotliwość a jednak talerze zrobią to inaczej (metalicznie, w kolorze powiedzmy srebrnym), skrzypce inaczej (umówmy się że na brązowo) a bębny jeszcze inaczej (chorpowato i matowo, szaro), pianino jeszcze inaczej (złotawo).

 

https://pl.xcv.wiki/wiki/Timbre

"Wielu komentatorów próbowało rozłożyć barwę na atrybuty komponentów. Na przykład JF Schouten (1968, 42) opisuje „nieuchwytne atrybuty barwy” jako „określone przez co najmniej pięć głównych parametrów akustycznych”, które Robert Erickson stwierdza, „przeskalowane do problemów muzyki współczesnej”:

1.Zakres od charakteru tonalnego do hałaśliwego

2. Obwiednia widmowa

3. Obwiednia czasu pod względem wzrostu, czasu trwania i zaniku (ADSR, co oznacza „atak, rozpad, podtrzymywanie, uwolnienie”)

4. Zmienia zarówno obwiednię widmową (formant-glide), jak i częstotliwość podstawową ( mikro-intonacja )

5. Przedrostek lub początek dźwięku, zupełnie odmienny od wynikającej z tego trwałej wibracji" 

7 minut temu, manuelvetro napisał:

Komplement to jest. Muzyka to kolory.

Dokładnie tak!

Muzyka bez kolorów to jest jak założyć czarno-białe okulary i oglądać zachód słońca.

41 minut temu, audionanik napisał:

Będzie jatka:D

(....)

Konrad przezywa kubka że jest czarno biały; robi to z satysfakcją w mojej obecności.

No nic nie poradzę że tak słyszę. Podobno odczucia kolorów w muzyce są subiektywne więc na noże nie pójdzie. Każdy ma prawo słyszeć inaczej.

 

Tak, kubka słyszę czarno-biało - tak samo jak AK SE180 ESS więc mam wstępną teorię że Sabre 9038 Pro jest generalnie czarno-białe.

15 minut temu, konrad_a napisał:

Barwę mają np. Hugo2, DX200+Amp4s, Fiio M15, DX220 MAX.

Cube, Shanling M8, AK SE180 ESS barwy nie mają.

AK SE180 AKM i AK SP2000CU mają jej ciut (dla mnie za mało).

Jeszcze dodam że AK SE180 ESS gra czarno-biało, ale SP2000CU to mistrzostwo świata, bo nie ma koloru i nie gra czarno biało. On gra złoto-biało, tak jaki kiedyś monitory mono typu "amber". Można też powiedzieć że wszystko gra trochę metalicznie. W takich kolorach słyszę SP2000CU:

amber.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, audionanik napisał:

Jakieś specs podasz?

To jest kabel zrobiony z żył kabla mikrofonowego - kupiłem kiedyś kilka metrów "na spróbowanie" i całkiem fajny wyszedł, ale jak chciałem kupić konkretniejszą partię, to się okazało, że już nie ma i nie będzie :( 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, konrad_a napisał:

gra czarno-biało, czyli tekstury, chropowatości instrumentów są ale nie ma wyraźnego odróżnienia naturalnego tonu instrumentu. Wszystko gra tak podobnie.

Nie odróżniasz na nim klarnetu od oboju; głosu Górniak od głosu Ignasiak? 

27 minut temu, konrad_a napisał:

ale SP2000CU to mistrzostwo świata, bo nie ma koloru i nie gra czarno biało. On gra złoto-biało, tak jaki kiedyś monitory mono typu "amber". 

Podałeś właśnie przepis na modną tu, forumową lewatywę, czyli „tym słuchawkom dobrze zrobi lampa”.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, konrad_a napisał:

Przeźroczysty i transparentny to dla mnie co innego - to cechy dobrego amp-a. Nic nie zmienia w tym co daje DAC tylko uwypukla jego cechy już istniejące (o ile to w ogóle możliwe).

Bezbarwny to co innego - gra czarno-biało, czyli tekstury, chropowatości instrumentów są ale nie ma wyraźnego odróżnienia naturalnego tonu instrumentu. Wszystko gra tak podobnie. Wiele instrumentów może wygenerować tą samą nutę, częstotliwość a jednak talerze zrobią to inaczej (metalicznie, w kolorze powiedzmy srebrnym), skrzypce inaczej (umówmy się że na brązowo) a bębny jeszcze inaczej (chorpowato i matowo, szaro), pianino jeszcze inaczej (złotawo).

 

https://pl.xcv.wiki/wiki/Timbre

"Wielu komentatorów próbowało rozłożyć barwę na atrybuty komponentów. Na przykład JF Schouten (1968, 42) opisuje „nieuchwytne atrybuty barwy” jako „określone przez co najmniej pięć głównych parametrów akustycznych”, które Robert Erickson stwierdza, „przeskalowane do problemów muzyki współczesnej”:

1.Zakres od charakteru tonalnego do hałaśliwego

2. Obwiednia widmowa

3. Obwiednia czasu pod względem wzrostu, czasu trwania i zaniku (ADSR, co oznacza „atak, rozpad, podtrzymywanie, uwolnienie”)

4. Zmienia zarówno obwiednię widmową (formant-glide), jak i częstotliwość podstawową ( mikro-intonacja )

5. Przedrostek lub początek dźwięku, zupełnie odmienny od wynikającej z tego trwałej wibracji" 

Dokładnie tak!

Muzyka bez kolorów to jest jak założyć czarno-białe okulary i oglądać zachód słońca.

No nic nie poradzę że tak słyszę. Podobno odczucia kolorów w muzyce są subiektywne więc na noże nie pójdzie. Każdy ma prawo słyszeć inaczej.

 

Tak, kubka słyszę czarno-biało - tak samo jak AK SE180 ESS więc mam wstępną teorię że Sabre 9038 Pro jest generalnie czarno-białe.

Jeszcze dodam że AK SE180 ESS gra czarno-biało, ale SP2000CU to mistrzostwo świata, bo nie ma koloru i nie gra czarno biało. On gra złoto-biało, tak jaki kiedyś monitory mono typu "amber". Można też powiedzieć że wszystko gra trochę metalicznie. W takich kolorach słyszę SP2000CU:

amber.jpg

Kiedyś był wątek na ten temat, ale admini nam uwalili. 

Dokładnie tak samo to widzę, grajki bardzo trafnie opisane. 

 

Najbardziej lubię jak grajek (kable i słuchawki też) gra wszystkimi barwami. 

Edytowane przez requal
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą barwą chodzi o to, że potrafimy odróżnić gitarę od fortepianu nawet jak grają te same nuty. - Jeszcze mi się nie zdarzyło w sprzęcie elektronicznym, aby te były nie do odróżnienia. 

 

Po za tym w tym artykule barwa i tekstura są przedstawione jako synonimy.

 

Elektronika to sygnał, a sprzęt przetwarza go według wewnętrznego algorytmu wynikającego z jego budowy. Nie ma tam specjalnego rodzaju inteligencji, która do każdego instrumentu podchodziłaby osobno. Sygnał może być czysty (zniekształcenia poniżej progu słyszalności, które są maskowane przez muzykę, gdy jest odtwarzana), albo mieć domieszki (zniekształcenia powyżej progu słyszalności, i tu harmonijne które wzmacniają tony podstawowe i dysharmonijne które sprawiają, że albo odczuwamy jakoś negatywnie brzmienie, albo ktore już słyszymy jako faktyczne zniekształcenia).

 

W świecie nie ma kolorów, są tylko częstotliwości światła. Za widzenie kolorów odpowiada interpretacja mózgu. Jeśli jej nie ma bo w mózgu coś nawaliło to człowiek jest daltonistą. Słuch jest zmysłem jeszcze bardziej subiektywnym to znaczy wybiórczym i podatbym na sugestie. Jeśli np. Spojrzysz okiem na coś czerwonego to raczej mała szansa jest byś zobaczył różowy. Natomiast jeśli użyć analogii to gdy człowiek nastawi się (co w dużej mierze jest nieświadome) na widzenie różowego to ma szansę zobaczyć ten różowy zamiast czerwonego bo mózg z fali dźwiękowej wybierze tylko te informacje które reprezentować będą różowy. 

 

IMO to co postrzegacie to zmieniony balans tonalny, bo ten ucho najlepiej wychwytuje, a różnicowanie barw to już sprawka waszego mózgu, który po droższym sprzęcie spodziewa się tego różnicowania. 

 

Edytowane przez MrBrainwash
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, MrBrainwash napisał:

Z tą barwą chodzi o to, że potrafimy odróżnić gitarę od fortepianu nawet jak grają te same nuty. - Jeszcze mi się nie zdarzyło w sprzęcie elektronicznym, aby te były nie do odróżnienia. 

 

Po za tym w tym artykule barwa i tekstura są przedstawione jako synonimy.

 

Elektronika to impulsy, a sprzęt przetwarza go według wewnętrznego algorytmu wynikającego z jego budowy. Nie ma tam specjalnego rodzaju inteligencji, która do każdego instrumentu podchodziłaby osobno. Sygnał może być czysty (zniekształcenia poniżej progu słyszalności, które są maskowane przez muzykę, gdy jest odtwarzana), albo mieć domieszki (zniekształcenia powyżej progu słyszalności, i tu harmonijne które wzmacniają tony podstawowe i dysharmonijne które sprawiają, że albo odczuwamy jakoś negatywnie brzmienie, albo ktore już słyszymy jako faktyczne zniekształcenia).

 

W świecie nie ma kolorów, są tylko częstotliwości światła. Za widzenie kolorów odpowiada interpretacja mózgu. Jeśli jej nie ma bo w mózgu coś nawaliło to człowiek jest daltonistą. Słuch jest zmysłem jeszcze bardziej subiektywnym to znaczy wybiórczym i podatbym na sugestie. Jeśli np. Spojrzysz okiem na coś czerwonego to raczej mała szansa jest byś zobaczył różowy. Natomiast jeśli użyć analogii to gdy człowiek nastawi się (co w dużej mierze jest nieświadome) na widzenie różowego to ma szansę zobaczyć ten różowy zamiast czerwonego bo mózg z fali dźwiękowej wybierze tylko te informacje które reprezentować będą różowy. 

 

IMO to co postrzegacie to zmieniony balans tonalny, bo ten ucho najlepiej wychwytuje, a różnicowanie barw to już sprawka waszego mózgu, który po droższym sprzęcie spodziewa się tego różnicowania. 

 

Coś w tym jest. Ale ja uważam że na ten kolor to mają wpływ jakieś pobrzmienia, kolejne harmoniczne. Takie resztki dźwięku. Miałem np. kiedyś taki kabel RCA który wpięty pomiędzy kolorowego DACa, czyli Hugo2 a kolorowego mapa, czyli Leben 300f na lampach, wycinał cały kolor. Działał jak takie sitko na te drobinki i resztki wybrzmien z DACa. Potem już nawet kolorowy Amp który normalnie te kolory wzmacnia, nie potrafił nic dodać z niczego. I trudno się mu dziwić. Z pustego i Salomon nie naleje.

A co do sugestii cenowej - Fiio M15 za 4k ma więcej koloru niż SP2000CU za 12k w promocji.

5 godzin temu, requal napisał:

Kiedyś był wątek na ten temat, ale admini nam uwalili. 

Dokładnie tak samo to widzę, grajki bardzo trafnie opisane. 

 

Najbardziej lubię jak grajek (kable i słuchawki też) gra wszystkimi barwami. 

Korci mnie żeby taki jeszcze raz założyć.

5 godzin temu, requal napisał:

Kiedyś był wątek na ten temat, ale admini nam uwalili. 

Dokładnie tak samo to widzę, grajki bardzo trafnie opisane. 

 

Najbardziej lubię jak grajek (kable i słuchawki też) gra wszystkimi barwami. 

Korci mnie żeby taki jeszcze raz założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się temat i wpis @konrad_a podoba.
Sporo się z nim zgadzam (niestety też co do kubka, tylko że ze sporymi zastrzeżeniami) ale muszę się drażnić, żeby zainspirować do rozwinięcia forumowego aparatu/zbioru analogii umożliwiającego wyjaśnienie o co kaman z tym postrzeganiem barw. Sam mam z tym trochę kłopot. Czy jest już może temat o barwach dźwięku z audio? Jeśli nie, to założę i przenieśmy się tam, bo  tutaj przepadną nasze mądrości i błyskotliwe uwagi.

Edytowane przez audionanik
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, audionanik napisał:

Nie odróżniasz na nim klarnetu od oboju; głosu Górniak od głosu Ignasiak? 

Podałeś właśnie przepis na modną tu, forumową lewatywę, czyli „tym słuchawkom dobrze zrobi lampa”.:D

Odróżniam, ale jak mi na kawałku Diany Krall "Peel me a grape" ok 3 minuty bas i pianino zaczynają mi brzmieć na tym samym tonie/kolorze to coś jest nie halo. To są w końcu dość inne instrumenty i w realu wyraźnie słyszę ich zdecydowanie inne kolory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś mój kolega mówi mi że kupuje nową gitarę (elektryczną). Ten sam model, ten sam hardware, te same kolory, tylko inne drewno korpusu - bo lepiej będzie grało. Długo byłem na to głuchy. Aż mnie to w końcu ujęło pewnego nocnego odsłuchu. Koloryty dźwięku połączone z organicznością i namacalnością dają niesamowity spektakl dla uszu i duszy :)

Niestety na mnie działają w tym zakresie tylko mega szybko brzmiące sprzęty. Zaczynałem od A45, A105 i skończyłem na absolutnym dla mnie w tym aspekcie PAW6000. Z dongli został tylko PAW S1. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, espe0 napisał:

Niestety na mnie działają w tym zakresie tylko mega szybko brzmiące sprzęty.

Tak. Szybkość toru (głównie już samych przetworników akustycznych [drajwerów], bo to one są najsłabszym/wolniejszym ogniwem) jest kluczowa przy odróżnianiu barw. Kiedyś na forum linkowałem i też wklejałem opracowanie naukowe dotyczące propagacji, odbioru i sposobu przetwarzania/interpretowania fali dźwiękowej oraz barw instrumentów przez ludzki ośrodek słuchu. Niestety nie potrafię już tego odnaleźć w otchłani internetowej. Przypomnę tylko, co pisali o odróżnianiu przez nas różnych instrumentów grających ten sam dźwięk (wysokość) - nie decyduje o tym wcale zawartość procentowa harmonicznych, ani nawet ich rozkład(!), tylko kolejność ich narastania; czyli na przykład w instrumencie A najpierw narasta amplituda trzeciej potem drugiej harmonicznej, zaś w instrumencie B najpierw czwartej, potem trzeciej. Jeśli zrównać owe czasy narastania, to nasze ucho by ich nie odróżniło. Dlatego "szybki tor" to podstawa.

16 minut temu, MrBrainwash napisał:

Mógłbym kontynuować i się jeszcze odnieść, ale to poczekam na wskazanie odpowiedniego tematu. ✌️

@konrad_a powiedział, że założy temat - czekamy.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, audionanik napisał:

 

@konrad_a powiedział, że założy temat - czekamy.

 

 

Zacząłem od swoich wypocin i zachęcam do przeniesienia dalszej dyskusji tam.

Możecie poprzeklejać tam swoje uwagi o barwie z tego wątku.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MrBrainwash napisał:

Elektronika to impulsy, a sprzęt przetwarza go według wewnętrznego algorytmu wynikającego z jego budowy. Nie ma tam specjalnego rodzaju inteligencji, która do każdego instrumentu podchodziłaby osobno.

 

Mógłbyś to rozwinąć z tą elektroniką, chodzi Ci o muzykę elektroniczna czy elektronikę w rozumieniu układów elektronicznych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności