Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Najlepsze wzmacniacze tranzystorowe w Klasie A w stosunku Cena/Jakość


pabloj

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie są najlepsze w waszej opinii wzmacniacze tranzystorowe w klasie A w sensie cena/jakość i dlaczego?

 

Ja nie miałem z wieloma styczności ale jak pożyczyłem Bursona Soloista od @szugary68 to się zakochałem w dźwięku jaki ten sprzęt generował. Konkretnie budowane dociążone bryły dźwiękowe z całkiem sporą sceną i separacją. Bardzo fajnie reagował też na zmianę interkonektów, najprzyjemniej było mi z Stines Silver oraz złocono-węglowymi Signature One od Audiofanatyka.

Fakt, że Soloist bił mój uprzednio ulubiony zestaw czyli SMSL SP200 + iFi iTube2 i można go dostać poniżej 2000zł stawia go tutaj właśnie w dobrym dla mnie stosunku cena/jakość.

 

Pytam bo chyba nie ma takiego wątku i również chce sprzedać praktycznie wszystkie moje obecne sprzęty opróćz lampowca SInus Audio + SMSL M400, i powolutku szukam kompana do lampy :)

Edytowane przez pabloj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iha-6 w cenach za jakie chodzą używki ;)

https://www.olx.pt/anuncio/cayin-iha-6-amplificador-de-alta-fidelidade-IDFB7Sf.html

a widziałem nawet za półtorej

Edytowane przez whero
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@whero @roger987 @vonBaron A czemu ten Cayin IHA-6 nie ma dziury na dużego Jacentego?

 

 

 

1 hour ago, Cain1916 said:

Po co przepłacać skoro DX7 Pro lepsze😄

 

No co ty, nie po to niedawno wydałem ponad 3kzł na samego DACa żeby teraz kupować integre:
Weeks 9, 10, 11 Missions | Operation Shattered Web :: Counter ...

Edytowane przez pabloj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, roger987 napisał:

IHA-6 za półtorej tysiaka to kryminał nie wziąć :D

wciąż cierpię że nie skoczyłem od razu jak zobaczyłem (tego samego dnia finalizowałem zakup soundaware p1  i jak po godzinie stwierdziłem że jednak bym w budżecie obydwa zmieścił i najwyżej puścił potem w świat to już go nie było :()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, saudio said:

Jak nie ma, ma i to dwa;)

Faktycznie, te napisy BAL L i R mnie tam zmyliły, ale widze, że to też pełni funkcje pod słuchawki z wysoką i niską impedancją. Chyba, że tam chodzi o wzmocnienie.

Edytowane przez pabloj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arcam rHead - chyba jeden z bardziej niedocenianych wzmacniaczy słuchawkowych, a moim zdaniem niesłusznie. Jest solidnie wykonany, ciężki i praktycznie się nie grzeje. Posiada wyjście minijack i 6,35mm, które mogą pracować równocześnie. Do tego dochodzi moc wystarczająca do napędzenia większości słuchawek, bardzo niska impedancja wyjściowa oraz drabinka rezystorowa (zero problemów z balansem) i potencjometr generujący satysfakcjonujący opór. Jeżeli chodzi o wady to w sumie czepianie się na siłę - kolor wolałbym czarny, mógłby być nieco dłuższy, żeby zmieścił się na nim mój wzmacniacz lampowy oraz wywaliłbym niepotrzebne gniazda XLR i w ich miejsce wstawił wyjście RCA.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dopisał jeszcze Aune S7 :) można dostać w naprawdę dobrych pieniądzach...

Trochę zbaczając z tematu macie jakieś propozycje odpowiedzi na to samo pytanie po bardziej lampowej stronie?

Mam Aune S6 + Aune S7 i z chęcią dodałbym jakąś lampę tak żeby dobrze komponowała się z zestawem...

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2020 o 20:48, Hustler napisał:

Arcam rHead - chyba jeden z bardziej niedocenianych wzmacniaczy słuchawkowych, a moim zdaniem niesłusznie. Jest solidnie wykonany, ciężki i praktycznie się nie grzeje. Posiada wyjście minijack i 6,35mm, które mogą pracować równocześnie. Do tego dochodzi moc wystarczająca do napędzenia większości słuchawek, bardzo niska impedancja wyjściowa oraz drabinka rezystorowa (zero problemów z balansem) i potencjometr generujący satysfakcjonujący opór. Jeżeli chodzi o wady to w sumie czepianie się na siłę - kolor wolałbym czarny, mógłby być nieco dłuższy, żeby zmieścił się na nim mój wzmacniacz lampowy oraz wywaliłbym niepotrzebne gniazda XLR i w ich miejsce wstawił wyjście RCA.

Zapomniałeś dodać, że gra krystalicznie czysto, w miarę neutralnie i ma skuteczny (sprawdzałem) układ zabezpieczeń przed uszkodzeniem słuchawek czy samego wzmaka.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z Was miał w rękach i na uszach te najnowsze wynalazki pokroju Drop THX Aaa 789?

 

Ja nie miałem, niestety, ale cena się zgadza i pomiary bardzo się zgadzają. Opinie zadowolonych audioświrów też, jak również stan towaru na magazynach (wykupione).

 

Ktos coś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kosq THX 789 to klasa AB, nie A.

 

@Hustler @audionanik Tego Arcam rHead bardzo ciekaw jestem, fajna cena i pięknie o nim się wyrażacie :) Ciekawe jakby wypadł w stosunku do Bursona Soloista lub CV2.

Edytowane przez pabloj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, pabloj napisał:

@Hustler @audionanik Tego Arcam rHead bardzo ciekaw jestem, fajna cena i pięknie o nim się wyrażacie :) Ciekawe jakby wypadł w stosunku do Bursona Soloista lub CV2.

Burson, to też klasa A, ale inna szkoła brzmienia. Arcam, mimo że nie nazwałbym go chłodnym, stawia na klarowność przekazu (trochę kosztem nasycenia informacją środka).

Burson soloist sl mk2 gra grubszą kreską i ma w barwie lekką kremowość w odcieniu kości słoniowej. Ogólny poziom prezentują podobny; reszta to rzecz gustu, nastroju i kaprysu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@audionanik Czyli to w Arcamie można by podciągnąć odpowiednik interkonektem lub/i zmianą filtra DACa np na Low Dispersion. Szukam tranzystorowego kompana do lampowca więc taki Arcam brzmi ciekawie, jakby mnie naszła o chota na bardziej analityczne, klarowne brzmienie.

SMSL SP200 jest jednak troszkę za chudy w uszach jak sie przełączam z Sinusa.

Edytowane przez pabloj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się trochę wygłupiłem, przepraszam, nie doczytałem tematu wątku. Pójdę do kąta za karę i będę siedział cicho ;)

 

Pozdrawiam serdecznie :)!

 

P. S. Nie doświadczyłem klasy A czy w dużym czy małym torze, więc się nawet nie wypowiem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kosq To nie musi oznaczać, że THX 789 brzmi źle ;) Ja mam SMSL SP200 i za jego cene jest to całkiem fajny wzmacniacz. Bardzo klarowny czysty dźwięk.

Edytowane przez pabloj
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

20 godzin temu, audionanik napisał:

Arcam, mimo że nie nazwałbym go chłodnym, stawia na klarowność przekazu (trochę kosztem nasycenia informacją środka)

 

Arcam rHead - te dwie dziury nie grają identycznie. Wejście na duży jack gra zupełnie odmiennie niż wejście na mały jack.

Na dużym jacku mamy górę bardzo wyciągniętą (choć nadal łagodnie aksamitną), wręcz nienaturalnie wyciągniętą, szeroką przestrzeń też lekko nienaturalną i dziwny bas. Dziwny bo jest tylko sub bas i zero wypełnienia wyższego. Średnica bardzo cofnięta.
Na małym jacku góra robi się zwyczajna, taka jak być powinna. Znika nienaturalne podciągnięcie wysokiego pasma. Pojawia się wypełnienie na średnicy i dociążenie. Bas traci subbas (umph) ale jest bardziej okragły. Stereofonia robi się węższa lecz bardziej naturalna. Całościowo dźwięk staje się bardziej klaustrofobiczny, gęsty i tłusty.
Najbardziej powyższy efekt można zaobserwować na słuchawkach niskoomowych np 24 Ohm. Podpinamy pod dużego słuchamy i jak się przyzwyczaimy do dźwięku przepinamy pod małego i doznajemy szoku - bo powinno grać tak samo.

Na słuchawkach wysokoomowych podpinanych pod wejścia (mały czy duzy jack) efekt powyzszy jest mniej zauważalny.
Przypuszczam, że mały jack jest wyjściem niskoomowym a duzy jack wysokoomowym. Niestety instrukcja milczy w tym temacie a schematu w sieci brak. Może ktoś rozebrał swojego Arcama i posiada zdjęcia (wyraźne) z widoczną wewnętrzną budową przedniego panelu

Edytowane przez jurgensjurgens
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, pabloj napisał:

A na jakich dokładnie słuchawkach te obserwacje?

Sennheiser 650 - tutaj różnica pomiędzy dziurami jest mała aczkolwiek wyczuwalna.
Beyerdynamic 770 / 80 Ohm - zdecydowana róznica.

Sony MDR-7510 (24 Ohm) - tutaj jest przepaść. Na duzym jacku w ogóle nie grają! Sama góra (bardzo świetlista wyciągnieta), zero średnicy a bas jest tak rozlazły i bez konturu, że szkoda gadać. Po wejściu w małego jacka wszystko jest OK, bas zyskuje kontrolę i dociążenie, srednica pojawia się zdecydowanie słyszalna. Stereofonia staje się mniejsza, co oczywiste bo pojawia się średni bas co skutkuje zawężeniem bazy. Na duzym jacku stereofonia jest bardzo szeroka ale co z tego skoro dół i srednica są całkowicie pozbawione brzmienia.

Ten duzy jack brzmi jak dziura we wzmacniaczach starego typu gdzie impedancja wyjścia wynosi około 200 Ohm. Taki dźwięk może się podobać, ale bas z powodu braku kontroli staje się bułowaty i rozlazły. Na duzym jacku bas wpada w jakieś niekontrolowane rezonanse (na słuchawkach niskoomowych) w okolicach 100 Hz, szczególnie słyszalne na utworach typowo basowych typu Massive Attack czy Bjork "Play Dead"

Edytowane przez jurgensjurgens
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności