Joseph_k78 Opublikowano 10 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Wizualnie to PS5 mi się bardziej podoba od tego klocka Xbox Series. Za to XOX bardziej od prosiaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Undertaker Opublikowano 10 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 5 godzin temu, Najner napisał: Nie wiem, może się zepsulem i z tego wyrosłem, z drugiej strony nawet się jaram na nową generację i pewnie kupię jak już wyjdzie jakiś tytuł, który będę chciał ograć. Też tak macie? Jak na moje to typowy weltszmerc gejmera. Gry teraz coraz bardziej rozbudowane jak ten RDR2 którego ja też odpaliłem kilka razy i cyk, z game passa wyleciała giera a ja nawet 5% nie ograłem Nie tyle że jest słaba co bardziej z racji wielu hobby (słuchanie i poznawanie nowej muzyki, seriale, a poza tym są inne gry które mnie wciągnęły jak DiRT Rally 2 ostatnio) nie odnalazłem czasu żeby się wczuć w klimat i świat. A ja tak trochę mam że czasem "boję się" zaczynać jakąś grę co do której wiem że mnie pochłonie i tak od roku nie odpaliłem ponownie Gothica 2 Noc Kruka po tym jak przeszedłem jedynkę. Bo wiem jak obszerna jest ta gra Ja generalnie miewam takie swego rodzaju napady aktywności co do różnych czynności jak właśnie granie czy oglądanie seriali, gdzie potrafię kilka dni i więcej nic nie obejrzeć albo w nic nie pograć. Jak sobie przypomnę to z takim brakiem regularności miałem do czynienia niemal zawsze. Jak ogrywałem pierwsze części Gran Turismo jako dzieciak na przykład. Do tego dochodzi oczywiście nostalgia i tu wiadomo, nic nie ma takich kolorów i barw jak nawet ta rozpikselowana dziś grafika Sony PSX. Gdzie te zakręcone trasy jak Tahiti Maze czy piękne malownicza odmiana Road w Sporcie? Jakoś Dragon Trail to nie to samo, mimo że ściga się przyjemnie. Gdzie te platformówki jak seria Crash Bandicoot? Nowa odsłona podobno w drodze. Inna sprawa, że producenci chyba są świadomi tego nostalgicznego marazmu u graczy bo co chwilę jakieś remastery wychodzą. A co zrobiło Polyphony Digital pokazując pierwszego trailera GT7? Gameplay footage z Trial Mountain w roli głównej, czyli oldskulową trasą, którą tam trochę pozmieniali przez wzgląd na współpracę z FIA bodajże i też jest ryzyko, że sporo funu przez to odejmą. Ale zobaczymy. Ale żeby nie było, co się w GT Sport nagrałem to moje. Ponad 800 wyścigów i 130 wygranych, platynka (pierwsza w życiu) gdze nawet grindowania nie zabrakło jak na Gran Turismo przystało Gra mimo początkowego braku zawartości mnie nie zawiodła i w wielu aspektach nadal jest dla mnie najlepszą ścigałką. Seria Uncharted to mistrzostwo, 4 też graficznie. GTA 5 może i stara ale ja ograłem ją ledwo 2 lata temu a i tak podziwiałem widoki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rakos Opublikowano 10 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Wygląd, wyglądem, ale jednak konstrukcyjnie XSX pod względem chłodzenia i łatwości w naprawie powinien być lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palpatine Opublikowano 10 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 U mnie problem z graniem jest inny. Po przejściu Wiedzmina 3 i Bloodborne żadna gra nie jest w stanie mnie przyciągnąć do ekranu na dłużej niż kilka godzin. Ok, nie zrobiłem jeszcze podejścia do TLoU2 ale bałem się, że znowu wydam 250 zł i gra będzie leżeć w pudełku. Liczę, że CP2077 to zmieni, bo że platynka w Demon's Souls będzie to pewnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 10 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Ja mam nadzieje, że będzie czarna wersja ps5 bo mi się ta biała nie podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palpatine Opublikowano 10 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Na bank będzie czarna, będzie slim, pro, wersje specjalne. Odcinania kuponów nie będzie końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 10 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 No ale, że odrazu a nie za 5 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palpatine Opublikowano 10 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Za rok pewnie...najpierw muszą sprzedać to co mają zapowiedziane i to w premierowej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigmaras Opublikowano 12 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2020 No to jeszcze 4 dni i już wszystko będzie wiadomo oficjalnie https://blog.playstation.com/2020/09/12/watch-live-playstation-5-showcase-on-wednesday-september-16/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuman Opublikowano 12 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2020 (edytowane) 4 godziny temu, bigmaras napisał: No to jeszcze 4 dni i już wszystko będzie wiadomo oficjalnie https://blog.playstation.com/2020/09/12/watch-live-playstation-5-showcase-on-wednesday-september-16/ kolejna generacja na 30 klatkach na sekundę ??? Masakra aktualnie wychodzą fajne telewizory 4K z 120 Hz i VCC czyli synchronizacja klatek a ci nadal będą tłuc tytuły AAA 30 klatek , tym razem w 4K.., i tak do zaje... Nvidia ma swoje DLCC czy jakoś tak, jest to skalowanie/przetwarzanie do 4K z znacznie lepsza wydajnością i przy minimalnej utracie Na jakości. Ale Xbox i ps5 to na kartach ATI. Switch jest na nvidi tylko. Edytowane 12 Września 2020 przez kuman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigmaras Opublikowano 14 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 W dniu 12.09.2020 o 22:00, kuman napisał: kolejna generacja na 30 klatkach na sekundę ??? Masakra aktualnie wychodzą fajne telewizory 4K z 120 Hz i VCC czyli synchronizacja klatek a ci nadal będą tłuc tytuły AAA 30 klatek , tym razem w 4K.., i tak do zaje... Nvidia ma swoje DLCC czy jakoś tak, jest to skalowanie/przetwarzanie do 4K z znacznie lepsza wydajnością i przy minimalnej utracie Na jakości. Ale Xbox i ps5 to na kartach ATI. Switch jest na nvidi tylko. Skoro na PS4 masz gry na 60 klatkach to na jakiej podstawie twierdzisz, że nie będzie ich na PS5? Oczywiście wiele zależy od twórców gier ale tutaj wchodzimy w inną kwestie. Ludzkie oko jest w stanie zarejestrować od 24 do 48 klatek na sekundę. Zależy to od wieku i wielu indywidualnych czynników. Nie przywiązywał bym zatem tutaj specjalnej roli do magii liczb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuman Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 14 godzin temu, bigmaras napisał: Skoro na PS4 masz gry na 60 klatkach to na jakiej podstawie twierdzisz, że nie będzie ich na PS5? Oczywiście wiele zależy od twórców gier ale tutaj wchodzimy w inną kwestie. Ludzkie oko jest w stanie zarejestrować od 24 do 48 klatek na sekundę. Zależy to od wieku i wielu indywidualnych czynników. Nie przywiązywał bym zatem tutaj specjalnej roli do magii liczb. tu nie ma żadnej magii liczb. Gry w 60 klatkach są na ps4 ale tylko te które muszą np FPS bo tam celowanie przy 30 klatkach to dramat. Podobnie w multi Uncharted 4 jest 60 klatek ale w singu już tylko 30. Im bardziej dynamiczna gra (więcej obracania kamera ) tym gorzej . Takie GTA V jest dla mnie niegrywalne na konsolach(25 -30 fps) bolą oczy . Podobnie jak PUBG na konsoli . Jeszcze gry wyścigowe są na 60 klatkach, tam wiadomo silnik gry często rysuje tylko tunel którym porusza się gracz. niestety ale kupujemy oczami, a na statycznych scrrenach z gry 30 klatek nie będzie widać. Dlatego tez wydawcy na maksa upychają grafikę aż zjada do magicznego 30 fps. jesli nie miałeś okazji grać na monitorze/tv z wysokim odświeżaniem i synchronizacja klatek to polecam. Dla mnie okolice 100 fps/Hz to już kapitalna responwywnoac i płynność . Powyżej to już ciężko poczuć różnice . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam 76 Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 W dniu 10.09.2020 o 19:32, Spawn napisał: Ja mam nadzieje, że będzie czarna wersja ps5 bo mi się ta biała nie podoba. Wczoraj moje dziecko pokazywało mi w telefonie zdjęcia i jakiś filmik z czarną piątką, ale czy to z oficjalnego kanału było to nie sprawdzałem. Też wolałbym czarną bo łaciata do klamotów mi nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palpatine Opublikowano 15 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) Dzisiaj o 22 konferencja Sony. Zapowiedziano 40 min na nowe gry, ofertę na premierę i ceny PS5. A wcześniej konf Apple Edytowane 15 Września 2020 przez Palpatine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
all999 Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Dzisiaj o 22 konferencja Sony. Zapowiedziano 40 min na nowe gry, ofertę na premierę i ceny PS5. A wcześniej konf AppleRaczej jutro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palpatine Opublikowano 15 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 4 minuty temu, all999 napisał: 21 minut temu, Palpatine napisał: Raczej jutro... Fakt. Dni mi się zlały i chyba myślami już jestem w środzie 😉 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigmaras Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 3 godziny temu, kuman napisał: tu nie ma żadnej magii liczb. Gry w 60 klatkach są na ps4 ale tylko te które muszą np FPS bo tam celowanie przy 30 klatkach to dramat. Podobnie w multi Uncharted 4 jest 60 klatek ale w singu już tylko 30. Im bardziej dynamiczna gra (więcej obracania kamera ) tym gorzej . Takie GTA V jest dla mnie niegrywalne na konsolach(25 -30 fps) bolą oczy . Podobnie jak PUBG na konsoli . Jeszcze gry wyścigowe są na 60 klatkach, tam wiadomo silnik gry często rysuje tylko tunel którym porusza się gracz. niestety ale kupujemy oczami, a na statycznych scrrenach z gry 30 klatek nie będzie widać. Dlatego tez wydawcy na maksa upychają grafikę aż zjada do magicznego 30 fps. jesli nie miałeś okazji grać na monitorze/tv z wysokim odświeżaniem i synchronizacja klatek to polecam. Dla mnie okolice 100 fps/Hz to już kapitalna responwywnoac i płynność . Powyżej to już ciężko poczuć różnice . No widzisz, czyli już samo Twoje założenie wskazujące, że gry będą pracować jedynie w 30 fps jest delikatnie mówiąc nie prawdziwe bo jak sam przyznałeś mi racje, że nawet na wieloletniej ps4 była możliwa praca w 60kl/s. W tym wypadku to raczej bardziej niż pewne jest, że takich tytułów będzie znacząco więcej na PS5. Ponad to jak pisałem nie wiem czy wiesz, że statystycznie ludzkie oko rejestruje od 24-48 klatek, zatem skoro Twoje oko rejestruje 100 kl/s to posiadasz moce nadprzyrodzone. Widzę także, że mylisz klatki z hercami. Fps nie równa się Hz. Każda klatka na obecnych TV musi być wyświetlona dwa razy, zatem TV 120Hz wyświetla 60 kl/s. Oczywiście są technologie umożliwiające też wyświetlanie na równi lub zbliżone tym wartością ale nie dla większości telewizorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) Ludzkie oko nie rejestruje tak dużo klatek (bo byśmy wtedy widzieli w zwolnionym tempie jak muchy ) ale 60 czy 144 fps jeśli mamy taki monitor wydaje się odczuwalnie płynniejsze a przede wszystkim nasze poczynania na ekranie wydają się bardziej responsywne. Jak się gra w grę w 60fps np wyścigi po czym odpali się również wyścigi ale działające w 30fps to rzeczywiscie czuć dyskomfort na początku ale po kilku czy kilkunastu minutach się człowiek przyzwyczaja. Edytowane 15 Września 2020 przez Spawn 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palpatine Opublikowano 15 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 No dokładnie. Szczególnie, że dzisiaj każdy chyba by chciał aby jednak gry chodziły w 4K i 60fps. Jeśli chodzi o konsole zbliżającej się generacji to powinien być standard. Szczególnie, że jest ona obliczana na min 6 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) W grach to bardziej chodzi o zmniejszenie input laga. Na filmach z wyższą liczbą klatek znowu ruch wygląda bardzo nienaturalnie dlatego 24fps to standard. @Palpatine kiedyś czytałem wypowiedź typa z naughty dog który stwierdził że nie ważne jak mocny będzie sprzęt, w momencie w którym mają do wyboru lapszą grafikę a wyższy fps oni zawsze wybiorą lepszą grafikę i efekty. Pewnie dlatego tylko ich remastery są w 60fps Edytowane 15 Września 2020 przez Spawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palpatine Opublikowano 15 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 @Spawn ale trzeba przyznać, że ich gry pod względem grafiki (ale i nie tylko) wyprzedzają konkurencję o lata świetlne. Wystarczy spojrzeć na bebechy PS4 i The Last of Us2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigmaras Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 36 minut temu, Spawn napisał: Ludzkie oko nie rejestruje tak dużo klatek (bo byśmy wtedy widzieli w zwolnionym tempie jak muchy ) ale 60 czy 144 fps jeśli mamy taki monitor wydaje się odczuwalnie płynniejsze a przede wszystkim nasze poczynania na ekranie wydają się bardziej responsywne. Jak się gra w grę w 60fps np wyścigi po czym odpali się również wyścigi ale działające w 30fps to rzeczywiscie czuć dyskomfort na początku ale po kilku czy kilkunastu minutach się człowiek przyzwyczaja. Problem polega często na myleniu odświeżania ekranu z generowaniem klatek na sekundę. To dwa zupełnie inne parametry. Jeżeli jesteśmy przy klatkach na sekunde to jestem w stanie uwierzyć przy mocno dynamicznych scenach w typowych strzelankach FPS, iż ktoś z dobrym wzrokiem dostrzeże różnice pomiędzy 30 a 60 klatek na sekundę ale wszystko powyżej to podprogowe reakcje i magia liczb. Bardzo łatwo zrobić sobie test i zapuścić tester monitora nastawiony na fps. Oczywiście na monitorze z wyższej półki. Zazwyczaj lecą grafiki w paskach 15/30/60/120 klatek na sekundę. Wówczas bardzo łatwo uzyskać można odpowiedź. Inną sprawą jest sama optymalizacja kodu gry na 30/60 fps i tutaj jakikolwiek dyskomfort może być jedynie odczuwalny nie ze względu na ograniczenia sprzętowe ale sam kod gry. Tak czy inaczej nie ma najmniejszych szans na dostrzeżenie przez nas więcej aniżeli 60 klatek na sekunde na ekranie. Co do odświeżania ekranu w hertzach czy innych parametrach jak np. input lag etc to temat rzeka i dotyczy bardziej nie wątku PS5 tylko PC. Konsole w 95% podłączane są do telewizorów a nie monitorów a to robi różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) Ale to nie chodzi o samo widzenie tylko inaczej się gra zachowuje. Jak masz wysoki fps to najmniejsze dotknięcje gałki czy ruch myszką wydaje się natychmiastowy natomiast po zmianie na 30 fps reakcja między tym co robisz na padzie/myszce a tym co widzisz wydaje się o ułamek sekundy ale jednak opóźniona. Jak się gra tylko w 30 fps to się człowiek przyzwyczwja do tego i wydaje się to normalne ale 60 fps jest po prostu bardziej komfortowe. Nie trzeba być purystą nawet żeby poczuć różnicę. Osobiście zamiast 4k wolałbym 60fps ale jeszcze bardziej zamiast 60fps i 4k to wolałbym lepsze AI, bardziej interaktywne światy i destrukcję otoczenia Edytowane 15 Września 2020 przez Spawn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigmaras Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Spawn napisał: Ale to nie chodzi o samo widzenie tylko inaczej się gra zachowuje. Jak masz wysoki fps to najmniejsze dotknięcje gałki czy ruch myszką wydaje się natychmiastowy natomiast po zmianie na 30 fps reakcja między tym co robisz na padzie/myszce a tym co widzisz wydaje się o ułamek sekundy ale jednak opóźniona. Jak się gra tylko w 30 fps to się człowiek przyzwyczwja do tego i wydaje się to normalne ale 60 fps jest po prostu bardziej komfortowe. Nie trzeba być purystą nawet żeby poczuć różnicę. Osobiście zamiast 4k wolałbym 60fps ale jeszcze bardziej zamiast 60fps i 4k to wolałbym lepsze AI, bardziej interaktywne światy i destrukcję otoczenia Nie podważam tego, na samą responsywność myszki w grze owszem, jednym z czynników może być tutaj fps 30 vs 60 i tak jak sam pisałem post wyżej różnica dla dobrego oka przy dynamicznej strzelaninie może być widoczna. Choć są też inne zależności tylko cały czas mam wrażenie, że mieszamy w jednym garnku komputery pc i konsole a to zupełnie inne historie. Dużo zależy jak pisałem od samego kodu gry na ile klatek był optymalizowany, technologi gpu/cpu oraz wyświetlacza. Monitor czy telewizor odświeża ekran w hertzach na sekundę i jest to cały czas stała wartość na sekundę 60Hz czy 120Hz, natomiast klatki na sekundę "fps" nie są nigdy stałe, nie ma takiej opcji i nawet w grze 60fps masz skoki od kilkunastu do tych 60, cały czas falują w zależności od ilości renderowanych obiektów. Dochodzimy zatem do wielu dodatkowych czynników, najczęściej wydajnościowych. Jeżeli będzie gra na 60fps to wiadomo, że wzrasta znacząco obciążenie i gpu i cpu co w teorii gdyby nasze układy dochodziły do granicy możliwości przy nasyconych scenach zdecydowanie zmniejszy responsywność. U mnie osobiście w preferencjach jest nieco inaczej. O ile w przypadku kompa i zawodów w CSa miałbym inne zdanie to w przypadku konsoli i tv wolałbym 30fps i lepszą ogólnie mówiąc grafikę, generowane światy, rozdzielczość 4k aniżeli fps. Edytowane 15 Września 2020 przez bigmaras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam 76 Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) 5 godzin temu, Palpatine napisał: Szczególnie, że jest ona obliczana na min 6 lat Raczej będzie powtórka z pół generacją i wypuszczenie za 3 lata konsolek w wersji pro, które to już dadzą te 60 klatek i 4k. A teraz ps5 pewnie będzie miała "oszukane" 4k co to tak dobrze studiom wewnętrznym Sony wychodzi. Jakby nie patrzeć, trza już myśleć o nowym, fajnym telewizorku (jak ktoś jeszcze nie ma). Edytowane 15 Września 2020 przez Adam 76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.