Skocz do zawartości

Playstation 5


Palpatine

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Najner napisał:

Nie wiem, może się zepsulem i z tego wyrosłem, z drugiej strony nawet się jaram na nową generację i pewnie kupię jak już wyjdzie jakiś tytuł, który będę chciał ograć. Też tak macie? :(

 

Jak na moje to typowy weltszmerc gejmera. Gry teraz coraz bardziej rozbudowane jak ten RDR2 którego ja też odpaliłem kilka razy i cyk, z game passa wyleciała giera a ja nawet 5% nie ograłem :) Nie tyle że jest słaba co bardziej z racji wielu hobby (słuchanie i poznawanie nowej muzyki, seriale, a poza tym są inne gry które mnie wciągnęły jak DiRT Rally 2 ostatnio) nie odnalazłem czasu żeby się wczuć w klimat i świat. A ja tak trochę mam że czasem "boję się" zaczynać jakąś grę co do której wiem że mnie pochłonie i tak od roku nie odpaliłem ponownie Gothica 2 Noc Kruka po tym jak przeszedłem jedynkę. Bo wiem jak obszerna jest ta gra :)

 

Ja generalnie miewam takie swego rodzaju napady aktywności co do różnych czynności jak właśnie granie czy oglądanie seriali, gdzie potrafię kilka dni i więcej nic nie obejrzeć albo w nic nie pograć. Jak sobie przypomnę to z takim brakiem regularności miałem do czynienia niemal zawsze. Jak ogrywałem pierwsze części Gran Turismo jako dzieciak na przykład. 

 

Do tego dochodzi oczywiście nostalgia i tu wiadomo, nic nie ma takich kolorów i barw jak nawet ta rozpikselowana dziś grafika Sony PSX. Gdzie te zakręcone trasy jak Tahiti Maze czy piękne malownicza odmiana Road w Sporcie? Jakoś Dragon Trail to nie to samo, mimo że ściga się przyjemnie. Gdzie te platformówki jak seria Crash Bandicoot? :) Nowa odsłona podobno w drodze. Inna sprawa, że producenci chyba są świadomi tego nostalgicznego marazmu u graczy bo co chwilę jakieś remastery wychodzą. A co zrobiło Polyphony Digital pokazując pierwszego trailera GT7? Gameplay footage z Trial Mountain w roli głównej, czyli oldskulową trasą, którą tam trochę pozmieniali przez wzgląd na współpracę z FIA bodajże i też jest ryzyko, że sporo funu przez to odejmą. Ale zobaczymy. 

 

Ale żeby nie było, co się w GT Sport nagrałem to moje. Ponad 800 wyścigów i 130 wygranych, platynka (pierwsza w życiu) gdze nawet grindowania nie zabrakło jak na Gran Turismo przystało :) Gra mimo początkowego braku zawartości mnie nie zawiodła i w wielu aspektach nadal jest dla mnie najlepszą ścigałką. 

Seria Uncharted to mistrzostwo, 4 też graficznie. GTA 5 może i stara ale ja ograłem ją ledwo 2 lata temu a i tak podziwiałem widoki. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem z graniem jest inny. Po przejściu Wiedzmina 3 i Bloodborne żadna gra nie jest w stanie mnie przyciągnąć do ekranu na dłużej niż kilka godzin. Ok, nie zrobiłem jeszcze podejścia do TLoU2 ale bałem się, że znowu wydam 250 zł i gra będzie leżeć w pudełku. Liczę, że CP2077 to zmieni, bo że platynka w Demon's Souls będzie to pewnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bigmaras napisał:

No to jeszcze 4 dni i już wszystko będzie wiadomo oficjalnie :)

 

https://blog.playstation.com/2020/09/12/watch-live-playstation-5-showcase-on-wednesday-september-16/


kolejna generacja na 30 klatkach na sekundę ??? Masakra

aktualnie wychodzą fajne telewizory 4K z 120 Hz i VCC czyli synchronizacja klatek a ci nadal będą tłuc tytuły AAA 30 klatek , tym razem w 4K.., i tak do zaje...

 

Nvidia ma swoje DLCC czy jakoś tak, jest to skalowanie/przetwarzanie do 4K z znacznie lepsza wydajnością i przy    minimalnej utracie Na jakości. Ale Xbox i ps5 to na kartach ATI. Switch jest na nvidi tylko.

 

 

Edytowane przez kuman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2020 o 22:00, kuman napisał:


kolejna generacja na 30 klatkach na sekundę ??? Masakra

aktualnie wychodzą fajne telewizory 4K z 120 Hz i VCC czyli synchronizacja klatek a ci nadal będą tłuc tytuły AAA 30 klatek , tym razem w 4K.., i tak do zaje...

 

Nvidia ma swoje DLCC czy jakoś tak, jest to skalowanie/przetwarzanie do 4K z znacznie lepsza wydajnością i przy    minimalnej utracie Na jakości. Ale Xbox i ps5 to na kartach ATI. Switch jest na nvidi tylko.

 

 

 

Skoro na PS4 masz gry na 60 klatkach to na jakiej podstawie twierdzisz, że nie będzie ich na PS5? Oczywiście wiele zależy od twórców gier ale tutaj wchodzimy w inną kwestie. Ludzkie oko jest w stanie zarejestrować od 24 do 48 klatek na sekundę. Zależy to od wieku i wielu indywidualnych czynników. Nie przywiązywał bym zatem tutaj specjalnej roli do magii liczb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bigmaras napisał:

 

Skoro na PS4 masz gry na 60 klatkach to na jakiej podstawie twierdzisz, że nie będzie ich na PS5? Oczywiście wiele zależy od twórców gier ale tutaj wchodzimy w inną kwestie. Ludzkie oko jest w stanie zarejestrować od 24 do 48 klatek na sekundę. Zależy to od wieku i wielu indywidualnych czynników. Nie przywiązywał bym zatem tutaj specjalnej roli do magii liczb.


tu nie ma żadnej magii liczb. Gry w 60 klatkach są na ps4 ale  tylko te które muszą np FPS bo tam celowanie przy 30 klatkach to dramat. Podobnie w multi Uncharted 4 jest 60 klatek ale w  singu już tylko 30. Im bardziej dynamiczna gra (więcej obracania kamera ) tym gorzej . Takie GTA V jest dla mnie niegrywalne na konsolach(25 -30 fps) bolą oczy .  Podobnie jak PUBG na konsoli .

Jeszcze gry wyścigowe są na 60 klatkach, tam wiadomo silnik gry często rysuje tylko tunel którym porusza się gracz.
 

niestety ale kupujemy oczami, a na statycznych scrrenach z gry 30 klatek nie będzie widać. Dlatego tez wydawcy na maksa upychają  grafikę aż zjada do magicznego 30 fps. 
 

jesli nie miałeś okazji grać na monitorze/tv z wysokim odświeżaniem i synchronizacja klatek to polecam. Dla mnie okolice 100 fps/Hz to już kapitalna responwywnoac i płynność . Powyżej to już ciężko poczuć różnice .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎10‎.‎09‎.‎2020 o 19:32, Spawn napisał:

Ja mam nadzieje, że będzie czarna wersja ps5 bo mi się ta biała nie podoba.

Wczoraj moje dziecko pokazywało  mi w telefonie zdjęcia i jakiś filmik z czarną piątką, ale czy to z oficjalnego kanału było to nie sprawdzałem. Też wolałbym czarną bo łaciata do klamotów mi nie pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kuman napisał:


tu nie ma żadnej magii liczb. Gry w 60 klatkach są na ps4 ale  tylko te które muszą np FPS bo tam celowanie przy 30 klatkach to dramat. Podobnie w multi Uncharted 4 jest 60 klatek ale w  singu już tylko 30. Im bardziej dynamiczna gra (więcej obracania kamera ) tym gorzej . Takie GTA V jest dla mnie niegrywalne na konsolach(25 -30 fps) bolą oczy .  Podobnie jak PUBG na konsoli .

Jeszcze gry wyścigowe są na 60 klatkach, tam wiadomo silnik gry często rysuje tylko tunel którym porusza się gracz.
 

niestety ale kupujemy oczami, a na statycznych scrrenach z gry 30 klatek nie będzie widać. Dlatego tez wydawcy na maksa upychają  grafikę aż zjada do magicznego 30 fps. 
 

jesli nie miałeś okazji grać na monitorze/tv z wysokim odświeżaniem i synchronizacja klatek to polecam. Dla mnie okolice 100 fps/Hz to już kapitalna responwywnoac i płynność . Powyżej to już ciężko poczuć różnice .

 

 

No widzisz, czyli już samo Twoje założenie wskazujące, że gry będą pracować jedynie w 30 fps jest delikatnie mówiąc nie prawdziwe bo jak sam przyznałeś mi racje, że nawet na wieloletniej ps4 była możliwa praca w 60kl/s. W tym wypadku to raczej bardziej niż pewne jest, że takich tytułów będzie znacząco więcej na PS5. Ponad to jak pisałem nie wiem czy wiesz, że statystycznie ludzkie oko rejestruje od 24-48 klatek, zatem skoro Twoje oko rejestruje 100 kl/s to posiadasz moce nadprzyrodzone. Widzę także, że mylisz klatki z hercami. Fps nie równa się Hz. Każda klatka na obecnych TV  musi być wyświetlona dwa razy, zatem TV 120Hz wyświetla 60 kl/s. Oczywiście są technologie umożliwiające też wyświetlanie na równi lub zbliżone tym wartością ale nie dla większości telewizorów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzkie oko nie rejestruje tak dużo klatek (bo byśmy wtedy widzieli w zwolnionym tempie jak muchy :D) ale 60 czy 144 fps jeśli mamy taki monitor wydaje się odczuwalnie płynniejsze a przede wszystkim nasze poczynania na ekranie wydają się bardziej responsywne. Jak się gra w grę w 60fps np wyścigi po czym odpali się również wyścigi ale działające w 30fps to rzeczywiscie czuć dyskomfort na początku ale po kilku czy kilkunastu minutach się człowiek przyzwyczaja.

Edytowane przez Spawn
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grach to bardziej chodzi o zmniejszenie input laga. Na filmach z wyższą liczbą klatek znowu ruch wygląda bardzo nienaturalnie dlatego 24fps to standard.

 

@Palpatine kiedyś czytałem wypowiedź typa z naughty dog który stwierdził że nie ważne jak mocny będzie sprzęt, w momencie w którym mają do wyboru lapszą grafikę a wyższy fps oni zawsze wybiorą lepszą grafikę i efekty. Pewnie dlatego tylko ich remastery są w 60fps ;)

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Spawn napisał:

Ludzkie oko nie rejestruje tak dużo klatek (bo byśmy wtedy widzieli w zwolnionym tempie jak muchy :D) ale 60 czy 144 fps jeśli mamy taki monitor wydaje się odczuwalnie płynniejsze a przede wszystkim nasze poczynania na ekranie wydają się bardziej responsywne. Jak się gra w grę w 60fps np wyścigi po czym odpali się również wyścigi ale działające w 30fps to rzeczywiscie czuć dyskomfort na początku ale po kilku czy kilkunastu minutach się człowiek przyzwyczaja.

 

Problem polega często na myleniu odświeżania ekranu z generowaniem klatek na sekundę. To dwa zupełnie inne parametry. Jeżeli jesteśmy przy klatkach na sekunde to jestem w stanie uwierzyć przy mocno dynamicznych scenach w typowych strzelankach FPS, iż ktoś z dobrym wzrokiem dostrzeże różnice pomiędzy 30 a 60 klatek na sekundę ale wszystko powyżej to podprogowe reakcje i magia liczb. Bardzo łatwo zrobić sobie test i zapuścić tester monitora nastawiony na fps. Oczywiście na monitorze z wyższej półki. Zazwyczaj lecą grafiki w paskach 15/30/60/120 klatek na sekundę. Wówczas bardzo łatwo uzyskać można odpowiedź. Inną sprawą jest sama optymalizacja kodu gry na 30/60 fps i tutaj jakikolwiek dyskomfort może być jedynie odczuwalny nie ze względu na ograniczenia sprzętowe ale sam kod gry. Tak czy inaczej nie ma najmniejszych szans na dostrzeżenie przez nas więcej aniżeli 60 klatek na sekunde na ekranie. Co do odświeżania ekranu w hertzach czy innych parametrach jak np. input lag etc to temat rzeka i dotyczy bardziej nie wątku PS5 tylko PC. Konsole w 95% podłączane są do telewizorów a nie monitorów a to robi różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie chodzi o samo widzenie tylko inaczej się gra zachowuje. Jak masz wysoki fps to najmniejsze dotknięcje gałki czy ruch myszką wydaje się natychmiastowy natomiast po zmianie na 30 fps reakcja między tym co robisz na padzie/myszce a tym co widzisz wydaje się o ułamek sekundy ale jednak opóźniona. Jak się gra tylko w 30 fps to się człowiek przyzwyczwja do tego i wydaje się to normalne ale 60 fps jest po prostu bardziej komfortowe. Nie trzeba być purystą nawet żeby poczuć różnicę. 

 

Osobiście zamiast 4k wolałbym 60fps ale jeszcze bardziej zamiast 60fps i 4k to wolałbym lepsze AI, bardziej interaktywne światy i destrukcję otoczenia :)

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Spawn napisał:

Ale to nie chodzi o samo widzenie tylko inaczej się gra zachowuje. Jak masz wysoki fps to najmniejsze dotknięcje gałki czy ruch myszką wydaje się natychmiastowy natomiast po zmianie na 30 fps reakcja między tym co robisz na padzie/myszce a tym co widzisz wydaje się o ułamek sekundy ale jednak opóźniona. Jak się gra tylko w 30 fps to się człowiek przyzwyczwja do tego i wydaje się to normalne ale 60 fps jest po prostu bardziej komfortowe. Nie trzeba być purystą nawet żeby poczuć różnicę. 

 

Osobiście zamiast 4k wolałbym 60fps ale jeszcze bardziej zamiast 60fps i 4k to wolałbym lepsze AI, bardziej interaktywne światy i destrukcję otoczenia :)

 

Nie podważam tego, na samą responsywność myszki w grze owszem, jednym z czynników może być tutaj fps 30 vs 60 i tak jak sam pisałem post wyżej różnica dla dobrego oka przy dynamicznej strzelaninie może być widoczna. Choć są też inne zależności tylko cały czas mam wrażenie, że mieszamy w jednym garnku komputery pc i konsole a to zupełnie inne historie. Dużo zależy jak pisałem od samego kodu gry na ile klatek był optymalizowany, technologi gpu/cpu oraz wyświetlacza. Monitor czy telewizor odświeża ekran w hertzach na sekundę i jest to cały czas stała wartość na sekundę 60Hz czy 120Hz, natomiast klatki na sekundę "fps" nie są nigdy stałe, nie ma takiej opcji i nawet w grze 60fps masz skoki od kilkunastu do tych 60, cały czas falują w zależności od ilości renderowanych obiektów. Dochodzimy zatem do wielu dodatkowych czynników, najczęściej wydajnościowych. Jeżeli będzie gra na 60fps to wiadomo, że wzrasta znacząco obciążenie i gpu i cpu co w teorii gdyby nasze układy dochodziły do granicy możliwości przy nasyconych scenach zdecydowanie zmniejszy responsywność.

 

U mnie osobiście w preferencjach jest nieco inaczej. O ile w przypadku kompa i zawodów w CSa miałbym inne zdanie to w przypadku konsoli i tv wolałbym 30fps i lepszą ogólnie mówiąc grafikę, generowane światy, rozdzielczość 4k aniżeli fps. 

Edytowane przez bigmaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Palpatine napisał:

Szczególnie, że jest ona obliczana na min 6 lat

Raczej będzie powtórka z pół generacją i wypuszczenie za 3 lata konsolek w wersji pro, które to już dadzą te 60 klatek i 4k. A teraz ps5 pewnie będzie miała "oszukane" 4k co to tak dobrze studiom wewnętrznym Sony wychodzi. Jakby nie patrzeć, trza już  myśleć o nowym, fajnym telewizorku (jak ktoś jeszcze nie ma). 

Edytowane przez Adam 76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności