Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Porównanie lamp RCA Black Plates Square Getter vs lampa stock


Aro91

Rekomendowane odpowiedzi

Lampy posiadam dzięki nabytego niedawno wzmacniaczowi słuchawkowego xDuoo TA-20.
Jakoś do tego testu ciężko było mi się przyłożyć, kilka razy wymieniałem przez ten czas lampy żeby lepiej zapamiętać które jak grają.

Mój tor słuchawkowy: wzmacniacz xDuoo TA-20, DAC Kenwood DM7090, RCA DIY, laptop oraz pliki MP3 320, FLAC, Wave.
Słuchawki użyte dla testu lamp: HiFiMan HE560v2, Beyerdynamic T1.

Lampy stock dodawane do TA-20 firmy no name, na lampie pisze tylko Made in China.
Nowo zakupione lampy to RCA Black Plates Square Getter z lat 50.

Zaczynając od chyba największych zmian to budowanie sceny które jest trochę bardziej oddalone, przestrzenne, rzeczywiście lampy stock grały za bardzo "w głowie" nie było czuc zbytniego oddalenia źródeł pozornych, nawet tak przestrzenne słuchawki jak Beyerdynamic T1 grały bardzo blisko głowy.
Zmiana na lampy RCA sporo dodała poprawy w wielkości przestrzeni, oddechu, przejrzystości.

Barwa obu lamp chyba neutralna, droższe RCA mają na pewno więcej wysokich tonów, są jaśniejsze, delikatnie mniej matowości w średnicy a niskie tony podobne w barwie.

Duża poprawa nastąpiła w dynamice, utwory rytmiczne zyskały fajnego zarysu, wzmocnienia w uderzeniu niższych tonów, ogólnie dynamiki.
nie czuć momentami zamulania w dźwięku.
Utwory takie jak "Linkin Park - Faint" zyskały trochę mocy, energii, takich poważnych składów na scenie, akurat lampy stock grały momentami niezbyt poważnie, gdy by się przyczepić to nieco "nijako"
Czasem w muzyce brakowało trochę muzyki...

W trochę bardziej wybrednych utworach jak Avril Lavigne - Alice dalsze plany zauważalnie lepiej sobie radziły z spójnością, rytmiką gdy lampy stock trochę bardziej się gubiły, grały do tego bardziej ciasno.

Wysokie tony nieco jaśniejsze, bardziej wyraziste, lepszej jakości, bo nie czuć takiej matowości, nierówności w barwie, w kwestii selektywności, czystości na scenie też jest nieco lepiej.

Podsumowując lampy RCA Black Plates Square Getter są dobry poziom wyżej niż no name dodawane do TA-20, chyba najwięcej dobrego robi sporo większa scena, bardziej oddalona, dobra dynamika, spójność, rytmika oraz więcej muzyki w muzyce (więcej rożnych wybrzmień na scenie).
Czy czegoś mi po zmianie brakowały, na czymś się zawiodłem?
Fajnie gdy by dźwięk był jeszcze bardziej gęsty, nieco bardziej soczysty, mógł by być rysowany nieco grubszą kreską ale to może dotyczyć się całego toru, nie samych lamp.

Różnice w obu lampach nie są ogromne, ale całkiem spore, jestem nawet zadowolony z zmiany.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności