StAc Posted March 7, 2020 Report Posted March 7, 2020 Nowy stacjonarny DAC/AMP od Fiio. Na razie tylko wstępne informacje i parę zdjęć. THX AAAA, zróżnicowane wyjścia, BT. Ciekawe czy zrobią go jednak na AKM czy Sabre. Tu link do zdjęć i dyskusji na hajpfi https://www.head-fi.org/threads/fiio-k7-desktop-dac-headphone-amp-discussion-xlr-balance-dual-thx-aaa-xmos.927171/?tdsourcetag=s_pctim_aiomsg 4 Quote
bassfreak Posted November 18, 2022 Report Posted November 18, 2022 (edited) https://www.fiio.com/k7 Wiadomo kiedy dostępny w PL? Chcę mojego q3 wymienić na coś lepszego tym bardziej że słucham tylko stacjonarnie w domu. Edited November 18, 2022 by bassfreak Quote
Coven Posted November 28, 2022 Report Posted November 28, 2022 Panowie, co tu tak cicho? Za chwilę premiera a podobno całkiem solidny zawodnik to jest. Zamawiam go do przetestowania z HF Edition XS, powinno być ciekawie, bo jego konkurencja prądem na wyjściu nie poraża - Focusrite Scarlett Solo 3. Jakby ktoś był z Krakowa (Prądnik Biały) i chciał sobie przetestować na swoim sprzęcie, to zapraszam - może uda się zorganizować spotkanie. 1 Quote
Hustler Posted November 28, 2022 Report Posted November 28, 2022 Trochę się zmieniła koncepcja wzmacniacza na przestrzeni paru lat. @Coven Też mnie to trochę dziwi, bo sprzęt zapowiada się niezwykle ciekawie. Doczepić mógłbym się do braku przełącznika line out/pre out i braku pilota. FiiO ma też coś pokombinować z podświetleniem gałki od zmiany głośności, bo skoro dali już RGB to fajnie by było móc sobie ustawić wybrany kolor, a nie być zdanym na tryb pracy urządzenia/typ sygnału. Quote
Coven Posted December 16, 2022 Report Posted December 16, 2022 (edited) Jegomość zawitał na moim biurku. Jestem na razie po jakichś 30 min porównań A/B, bazującej na muzyce puszczanej z TIDALa Hi-Fi. Tor nr 1 (dotychczasowy):Focusrite Scarlett Solo 3 -> Equalizer APO-> fabryczny przewód SE -> HiFiMAN Edition XS Tor nr 2: FiiO K7 -> Equalizer APO-> przewód BAL z aliexpress -> HiFiMAN EDITION XS Na obecną chwilę jedyne co jestem w stanie stwierdzić, to że na FiiO sygnał wydaje się być kapkę czystszy, przez co poszczególne dźwięki są lepiej wykańczane, bardziej precyzyjniejsze. Ale ta różnica jest tak niewielka, że trochę mi zajęło aby w ogóle wychwycić, że coś jest inaczej. Na pewno jeszcze poeksperymentuję z torem nr 2, aby mieć pełny obraz tego, na co go stać, bo na chwilę obecną nie jest wart kolejnego wydatku. Mój "bekgrałnd": Miałem Aune T1 SE i Sundary, zamieniłem Aune na wymienionego Scarletta - różnic nie wychwyciłem. Potem miałem okazję przetestować combo SMSL M300 + SP200 po SE z Sundarami - różnice ledwo słyszalne, poprawa głównie w separacji i precyzji. Jeszcze później testowałem ifi ZEN Stacka (DAC V2), także po balansie (oraz różnych filtrach), jakiejś większej różnicy ponownie - nie wychwyciłem. Mając wciąż Focusrite'a, zdecydowałem się sprawdzić Edition XS i tu różnice względem Sundary choć nie jakieś wielkie, to wystarczające by zachęcić mnie do pozbycia się Sundara. Edited December 16, 2022 by Coven 2 1 Quote
marek_m Posted December 16, 2022 Report Posted December 16, 2022 Podobno pokrętło głośności mocno nieliniowe - na początku długo cisza, a potem ryk Quote
Coven Posted December 16, 2022 Report Posted December 16, 2022 @marek_m Tak, ma logarytmiczny wzrost głośności. Nie wiem czemu miałoby to służyć, może bardzo czułym IEMom, co by mieć większą kontrolę nad głośnością? W każdym razie ja po balansie (na którym jest nieco więcej mocy niż SE), -6,5 dB na preamp w EQ oraz najniższym gainie mam satysfakcjonującą głośność między 12:00 a 13:00. Jeśli zaś chodzi o "uczuć" tego pokrętła, to powiedział bym, że jest tylko i aż "OK" - jest płynne, nie ma wyczuwalnego luzu (ciekawe jak po roku, dwóch), ale czego mi najbardziej brakuje względem Focusrite'a, to karbowania / radełkowania na nim. Mając suche palce trzeba go pewnie chwycić, żeby go obrócić. Myślę, że chropowata powierzchnia poprawiłaby zarówno wygodę, jak i wrażenia z korzystania. A co do tego niesławnego "laga" - to rzeczywiście jest wyczuwalny także przy wolnym kręceniu, ale myślę, że można się przyzwyczaić. W każdym razie nie ma co liczyć na poprawę tego w formie nowszego oprogramowania. W FAQ dotyczącego K7 można znaleźć wiele przydatnych informacji, między innymi wyjaśnienie tego laga (w skrócie: za wolny procesor), czy chociażby wzmianka o RGB - jeśli wystarczająco dużo klientów będzie im męczyć bułe mailowo, to pomyślą, czy by nie dodać funkcji zmiany koloru / natężenia. 1 Quote
marek_m Posted December 16, 2022 Report Posted December 16, 2022 A jak z wagą ? K5 jest bardzo lekki, w konsekwencji majta się na biurku. Quote
Coven Posted December 16, 2022 Report Posted December 16, 2022 (edited) @marek_m Jak na swoje rozmiary jest dosyć lekki (610g)*, ale gumowe nogi skutecznie trzymają go podłoża, raczej ciężko będzie go omyłkowo zepchnąć ręką sięgając do pokrętła. Chcąc jednak wpiąć jacka, czy przełączyć którąś z wajch na przedzie trzeba go przytrzymać. *Mam wrażenie, że jest sporo wolnego miejsca w obudowie i jego wysokość spowodowana jest jedynie pokrętłem. Edited December 16, 2022 by Coven 2 Quote
Rafacio Posted December 16, 2022 Report Posted December 16, 2022 30 minut temu, Coven napisał(a): między innymi wyjaśnienie tego laga O co chodzi z tym lagiem? Quote
Coven Posted December 16, 2022 Report Posted December 16, 2022 (edited) @Rafacio Pokrętło głośności jest cyfrowe, a nie "mechaniczne", kontroluje ono przekaźniki, które następnie odpowiednio dostosowują głośność na obu kanałach. Jest to chyba najbardziej precyzyjna metoda balansu obu kanałów, zwłaszcza na niskich poziomach głośności, gdzie przy budżetowych mechanikach masz jeden kanał głośniejszy od drugiego. Cechą cyfrówki jest to, że pomiędzy naszym obrotem pokrętła a finalną zmianą głośności są jeszcze wykonywane pewne "czynności", które to wymagają pewnej mocy obliczeniowej. I tu leży problem w przypadku FiiO - ma on zbyt wolny mikroprocesor aby przebrnąć całą tę drogę bez wyczuwalnego opóźnienia. Jak to wygląda? Podpinasz słuchawki, puszczasz muzę, pokrętło masz na MIN, wiesz, że słuchasz tak gdzieś na 13:00, więc bez ceregieli kręcisz jednym szybkim ruchem na tę 13:00... no i dopiero po jakiejś 0,5s od momentu ustawienia w to miejsca pokrętła głośność się zwiększa. FiiO oficjalnie tłumaczy to tak: Cytat It seems that the volume is controlled through the volume knob. But in fact, when adjusting the volume, the internal MCU will detect the rotation of the knob. Therefore, it will go through a process: rotate the knob-> MCU detection and anti-shaking processing-> conversion into a value-> send volume adjustment instructions to the electronic volume chip-> change the sound. This process runs very fast, but we need to ensure stability at any rotation angle, and we need to add anti-shaking and error correction measures. If the rotation is too fast, it will cause multiple judgments, which is to prevent abnormal volume changes that damage hearing. In addition, the 8-bit single-chip microcomputer used in the K7 may not be as fast as the K9 Pro in real-time processing, such as when detecting the change of the input signal, whether the output is overloaded, and the position of the potentiometer. Therefore, it is normal that the volume adjustment is not as smooth as the K9 Pro. Edited December 16, 2022 by Coven Quote
Rafacio Posted December 17, 2022 Report Posted December 17, 2022 (edited) Wiem, bo mam to w dwóch Fiio. I nadal nie wiem o jakim lagu mowa. Kręcę pokrętłem i od razu głośność się zmienia. Jest 5:34. Kręcę jak głupi, ale żadnego opóźnienia nie ma. W dniu 28.11.2022 o 16:58, Hustler napisał(a): Doczepić mógłbym się do braku przełącznika line out/pre out i braku pilota. Po co pilot? A te wszystkie bursony, hugo czy inne dave lub woo mają piloty? Edited December 17, 2022 by Rafacio Quote
Hustler Posted December 17, 2022 Report Posted December 17, 2022 10 godzin temu, Rafacio napisał(a): Po co pilot? A te wszystkie bursony, hugo czy inne dave lub woo mają piloty? Do zdalnego sterowania, a przede wszystkim regulacji głośności? Niektóre Bursony na bank miały pilota, a pozostałe nie wiem, bo i tak nie są w kręgu moich zainteresowań. Quote
Rafacio Posted December 17, 2022 Report Posted December 17, 2022 (edited) Podejrzewam (oglądając zdjęcia zestawów słuchawkowych choćby tu na forum), że 99 procent użytkowników ma taki sprzęt w zasięgu ręki. To takie szukanie minusa na siłę. A zresztą... Odnośnie samego K7. Przez chwilę myślałem o zakupie, ale to zwykłe chciejstwo, bo nie widzę powodu zamieniać piątki na niego. Tak samo jak nie widziałem żadnego powodu w czasie, gdy kupowałem K5 by kupić s16 czy cma400i. Edited December 17, 2022 by Rafacio Quote
maciux Posted December 21, 2022 Report Posted December 21, 2022 Posłuchałem: https://kropka.audio/test/wzmacniacze/fiio-k7-recenzja/ Przy aktualnej różnicy w cenie podważa sens K5 Pro ESS - być może ma go zastąpić? K5 Pro ESS się broni, jeśli wolimy... ESS. Tutaj AKM nie tylko z nazwy Tęskniłem za takim brzmieniem, więc jestem za. 2 Quote
Dirian Posted December 21, 2022 Report Posted December 21, 2022 20 minut temu, maciux napisał(a): Posłuchałem: https://kropka.audio/test/wzmacniacze/fiio-k7-recenzja/ Przy aktualnej różnicy w cenie podważa sens K5 Pro ESS - być może ma go zastąpić? K5 Pro ESS się broni, jeśli wolimy... ESS. Tutaj AKM nie tylko z nazwy Tęskniłem za takim brzmieniem, więc jestem za. Jak to granie wypada na tle lepszych dongli, bylbyś w stanie coś porównać? M15, Go Bar czy LP W2. Chodzi mi o współpracę z dokanalówkami i mniej wymagającymi słuchawkami. Quote
maciux Posted December 21, 2022 Report Posted December 21, 2022 Teraz, Dirian napisał(a): Jak to granie wypada na tle lepszych dongli, bylbyś w stanie coś porównać? M15, Go Bar czy LP W2. Chodzi mi o współpracę z dokanalówkami i mniej wymagającymi słuchawkami. Z tych wymienionych to mam jedynie odniesienie do W2, który brzmi twardziej, bardziej konturowo i technicznie, a mniej barwnie. Przy nim K7 to więcej muzykalności, ciepła, gładkości, ale jeszcze bez zgaszenia góry. Jest nasycenie, jest ten "aksamit", nie ma laboratorium. Z kolei Cayin RU6 to też jaśniejszy, trochę bardziej naturalnie brzmiący dongle - ciut mniej przystępny w odbiorze, ale mniej gładki, bardziej zarysowany. Ostatnio opisywany AK HC2 to także twardość, kontur i dość szary przekaz przy nasyconym i gładkim K7. 1 Quote
Dirian Posted December 21, 2022 Report Posted December 21, 2022 (edited) Dzięki. Jeśli chodzi o ogólne sound quality to jak oceniasz, jest coś lepiej (z uwagi na chociażby wymiary) czy to raczej ta sama klasa sprzętu co te lepsze dongle? Edited December 21, 2022 by Dirian Quote
maciux Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 @Dirian K7 to jednak stacjonarny i wydajny DAC/AMP z lepszym zasilaniem, więc moim zdaniem wygrywa z donglami. Brzmi przestrzenniej i mniej cyfrowo. Quote
ZebLong Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 1 godzinę temu, maciux napisał(a): @Dirian K7 to jednak stacjonarny i wydajny DAC/AMP z lepszym zasilaniem, więc moim zdaniem wygrywa z donglami. Brzmi przestrzenniej i mniej cyfrowo. A jak postrzegasz K7 na tle BTR7? Quote
maciux Posted December 22, 2022 Report Posted December 22, 2022 (edited) 16 minut temu, ZebLong napisał(a): A jak postrzegasz K7 na tle BTR7? Tutaj takie typowe ESS vs AKM. BTR7 jest jaśniejszy, równiejszy, neutralny barwowo. K7 ma w sobie więcej ciepła, gładkości, nasycenia. Dla mnie BTR7 także jest muzykalny, ale w tej konfrontacji brzmi bardziej technicznie. K7 relaksuje, barwi, wciąga i jest przyjemniejszy w odbiorze. Różnice nie są ekstremalne, bo wzmacniacze THX-a kontrują charakter kostek AKM, więc K7 nie jest skrajnie podkoloryzowany czy pozbawiony góry. Niemniej tutaj sporo będzie zależało od preferencji - jedni wybiorą BTR7 i odbiją się od K7, inni odwrotnie. Edited December 22, 2022 by maciux 1 1 Quote
bassfreak Posted January 3, 2023 Report Posted January 3, 2023 (edited) Czy to tylko moje odczucie czy bas w k7 jest aż zbyt kontrolowany? za suchy/za krótki? nawet z moimi maestro mini gdzie to są basowe potworki. edit: w drodze nowy zasilacz i tipsy do słuchawek zobaczymy jak będzie Edited January 11, 2023 by bassfreak Quote
jokerthc Posted January 11, 2023 Report Posted January 11, 2023 @bassfreak A z czym porównujesz K7? Szczerze wątpię, aby zasilacz coś tu zmienił? Co tam zamówiłeś, jakiegoś Tomanka? Tipsy wg moich doświadczeń bardziej wpływają na ilość basu i jego fakturę, więc takie z mniejszych otworem i bardziej elastyczne może dodadzą trochę mięska. Można już zmienić kolory podświetlenia czy dalej jest zależne od próbkowania sygnału? Quote
bassfreak Posted January 11, 2023 Report Posted January 11, 2023 (edited) 4 godziny temu, jokerthc napisał(a): @bassfreak A z czym porównujesz K7? Szczerze wątpię, aby zasilacz coś tu zmienił? Co tam zamówiłeś, jakiegoś Tomanka? Tipsy wg moich doświadczeń bardziej wpływają na ilość basu i jego fakturę, więc takie z mniejszych otworem i bardziej elastyczne może dodadzą trochę mięska. Można już zmienić kolory podświetlenia czy dalej jest zależne od próbkowania sygnału? Wcześniej miałem fiio q3 tipsy te zamówiłem https://www.fonnex.pl/product-page/earpiece-type-e , na head fi tez polecają je nawet do maestro mini które mam. Edited January 11, 2023 by bassfreak Quote
Rafacio Posted January 12, 2023 Report Posted January 12, 2023 14 godzin temu, jokerthc napisał(a): Można już zmienić kolory podświetlenia czy dalej jest zależne od próbkowania sygnału? No, ale ono po to jest by sygnalizować jakie jest próbkowanie. Jakoś w chordzie festiwal lampkowy nie wadzi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.