Skocz do zawartości

Fanklub przetworników multibit/R2R


roger987

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
Godzinę temu, dj1978 napisał:

chwalą się nowym Gustard R26

 

http://erji.net/forum.php?mod=viewthread&tid=2266481

 

Nie ma WiFi, ale jest LAN.

Złota malina z "usability" za 2 osobne przyciski do zmiany napięcia podpisane "Must switch both"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, dj1978 said:

chwalą się nowym Gustard R26

Powoli dacki stają się komputerami ze streamingiem I chyba w tą stronę to pójdzie. Ktoregoś dnia w jednym chipie będzie dac multibit, arm, odbiornik sygnału, streamer roon ready itd.

 

Edytowane przez NuYam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Oto moja mini recenzja; zespół wrażen po paru miesiącach użytkowania Metrum Acoustic Octave.

 

Ilość szczegółow jest większa niż na moim HiFiMan Hm-1000 red z pcm1702.

Odczucie jest takie, że to takie połączenie pcm1704 z tda1541.

 

Po bezpośredniej przesiadce z ad1865x 2 z opampami, pierszwe co uderza to  ilość szczegółów, holografia jest wow.

Oczywiście po pewnym czasie następuje przyzwyczajenie i przeszkadza za mała ilość nasycenia, barwy, ciepła. Nie można jednak powiedzieć, że ten dźwięk nie jest przyjemny bo jest podobny w pewien sposób do tda1541. Dzwięk na pewno nie męczy, jednak nie jest to mój codzienny wybór jak żródło do słuchania.

 

Na początku Metrum był lepszy od mojego dacka na tda1541. Szybszy i bardzo podobny w barwie, ale ta barwa jest taka rozwodniona, może z 50 procent tego co w tda1541 z lampami. Po dokupieniu modułu Metronome 2.0 szybkość tda1541 dogoniła Octave i ogólnie o wiele przyjemniej słucha mi się teraz Philipsa.

Zaskoczyło mnie to jak obronną ręką wyszedł tda1541 z metronome 2.0 na lampach, który jest teraz takim mniej dynamicznym Octave, ale nasyconym barwą. Wymienilem lampy na nowe i dodałem złocony bezpiecznik, a wcześniej powymieniałem kabelki w dac. To doświadczenie pokazało mi też, że każdego dacka można dostrajać, ulepszać lepszymi częściami.

 

Brzmi więc Octave naturalnie, szybko, dynamicznie, bardzo szeczególowo i z bardzo dobrą holografią.

Brakuje trochę nasycenia i kolorów. Jak widać bardzo dobra dynamika to nie wszystko.

Mimo wszystko na pewno jest to wybitny dac i pozostawił po sobie bardzo dobre wrażenie.

Ulepszyłem bezpiecznik na złocony i kabelek dorobiłem lepszy od zasilacza.

Cieszę się, że mogłem go skonfrontować z innymi moimi daczkami🙂.

 

 

Dużymi plusami tego dacka sa kompaktowy rozmiar i bardzo dobra jakość dźwięku oraz to, że jest to not oversampling.

Ciekawą sprawą jest to, że nie ma ten dac stopnia wzmacniającego wyjściowego jak przeważnie w innych dac.

Zdjęcie z internetu. Ja mam jeden transformator.

octave.png.faeae424b3d400fbd985fe6afe9554a0.png

 

 

 

Edytowane przez NuYam
  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Pan recenzent się bardzo "ślini" opowiadając o nowym Gustard R26, stawia go na poziomie Denafrips Terminator Plus.  

Ładny stylistycznie, bardzo dobre komponenty, ma dużo ficzursów. Cenowo raczej w górnej granicy rozsądku, ale wydaje się być ciekawą propozycją:) Niebawem powinien być w dystrybucji PL.

 

 

  • Like 1
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 27.06.2022 o 18:31, NuYam napisał(a):

Oto moja mini recenzja; zespół wrażen po paru miesiącach użytkowania Metrum Acoustic Octave.

 

Ilość szczegółow jest większa niż na moim HiFiMan Hm-1000 red z pcm1702.

Odczucie jest takie, że to takie połączenie pcm1704 z tda1541.

 

Po bezpośredniej przesiadce z ad1865x 2 z opampami, pierszwe co uderza to  ilość szczegółów, holografia jest wow.

Oczywiście po pewnym czasie następuje przyzwyczajenie i przeszkadza za mała ilość nasycenia, barwy, ciepła. Nie można jednak powiedzieć, że ten dźwięk nie jest przyjemny bo jest podobny w pewien sposób do tda1541. Dzwięk na pewno nie męczy, jednak nie jest to mój codzienny wybór jak żródło do słuchania.

 

Na początku Metrum był lepszy od mojego dacka na tda1541. Szybszy i bardzo podobny w barwie, ale ta barwa jest taka rozwodniona, może z 50 procent tego co w tda1541 z lampami. Po dokupieniu modułu Metronome 2.0 szybkość tda1541 dogoniła Octave i ogólnie o wiele przyjemniej słucha mi się teraz Philipsa.

Zaskoczyło mnie to jak obronną ręką wyszedł tda1541 z metronome 2.0 na lampach, który jest teraz takim mniej dynamicznym Octave, ale nasyconym barwą. Wymienilem lampy na nowe i dodałem złocony bezpiecznik, a wcześniej powymieniałem kabelki w dac. To doświadczenie pokazało mi też, że każdego dacka można dostrajać, ulepszać lepszymi częściami.

 

Brzmi więc Octave naturalnie, szybko, dynamicznie, bardzo szeczególowo i z bardzo dobrą holografią.

Brakuje trochę nasycenia i kolorów. Jak widać bardzo dobra dynamika to nie wszystko.

Mimo wszystko na pewno jest to wybitny dac i pozostawił po sobie bardzo dobre wrażenie.

Ulepszyłem bezpiecznik na złocony i kabelek dorobiłem lepszy od zasilacza.

Cieszę się, że mogłem go skonfrontować z innymi moimi daczkami🙂.

 

 

Dużymi plusami tego dacka sa kompaktowy rozmiar i bardzo dobra jakość dźwięku oraz to, że jest to not oversampling.

Ciekawą sprawą jest to, że nie ma ten dac stopnia wzmacniającego wyjściowego jak przeważnie w innych dac.

Zdjęcie z internetu. Ja mam jeden transformator.

octave.png.faeae424b3d400fbd985fe6afe9554a0.png

 

 

 

Czy mógłbyś coś przybliżyć odnośnie tej kości Metronom 2.0? Czemu ona służy i jaki efekt daje? Czy można ja zastosować w dacu z TDA1541A w trybie NOS i OS z SAA7220?


Ostatnio kupiłem jeszcze na ebay układ w miejsce SAA7220 robiący reclocking i zawierający filtr cyfrowy. Czy jedno i drugie nie będzie się kłóciło ze sobą? 
 

Jako ciekawostkę napisze, ze kupiłem również na AliExpress daca R2R TZT XY-R2R-V2. Z tego co widzę, na wyjściu ma po 2 opampy 5534A. Chciałbym je wymienić na moduł HDAM I/V LPF. Czy możecie podpowiedzieć w którym miejscu wlutowac się w płytkę i czy wystarczy wyciągnąć po prostu Opampy ? Z wyjścia zbilansowanego nie zamierzam korzystać.

spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2022 o 16:11, Wladdy napisał(a):

Czy ktoś w Warszawie ma Holo Audio May lub Spring3? Chętnie bym porównał ze swoim Rockna Wavelight.
Jakoś nie daje mi to spokoju. Rocknę mam już rok, więc może czas coś nowego posłuchać... 😉

Ja mam holo spring3 KTE, jestem spod Wawy. Tez chetnie bym skonfrontowal z Rockna. Jak cos to pisz na email:  michalryszawy1@gmail.com   , pzdr. 

W dniu 2.09.2022 o 00:07, Smutny Joe napisał(a):

Ponawiam pytanie, które tu już kiedyś padło. Orientuje się, czy w Warszawie (lub chociaż Polsce...) jest jakaś możliwość wypróbowania Holo Audio May?

Niestety nie ma w Polsce ani dystrybutora ani sprzedawcy holo. Mozesz kupic na Magna Hifi. Przysluguje ci 2 tygodniowe Unijne prawo zwrotu jak ci nie podejdzie. Zwracasz i masz zwrot kasy

Edytowane przez cybermike1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

 Takie tam moje przemyślenia z perspektywy kilku lat poszukiwania "idealnego" dźwięku. 

          Nadeszły takie czasy, że juz nikt nie ukrywa, że technologia multibit jest lepsza, bo brzmi naturalniej, a zastosowanie delta sigma było podyktowane kosztami. Multibit są bardziej skomplikowane technicznie i wymagają więcej uwagi przy produkcjii.

            Oczywiście dobrze, że delta sigma jest, bo znacznie pomogła rozwojowi urządzeń przenośnych i  całego rynku, ale wkładanie jej do top urządzeń i mówienie,że to jest najlepiej jak się da i tak prawdziwa muzyka brzmi to bylo wielkie oszustwo moim zdaniem przez wiele lat.

 

Ostatnia reklama SE300 w której przyznają się, że nie potrafili do tej pory tego po prostu zrobić:

301.thumb.jpg.104f702061a2f3ce8a7e75bbc631ded3.jpg

 

Abo tutaj, że teraz dopiero prawdziwe 24 bity czy że drabinka to klucz do muzyki wysokiej jakości:

302.thumb.jpg.098a61bfce67cd916e75e47ea67583c9.jpg

 

Przez  wiele ostatnich lat multibit to była nisza, ale teraz staje się mainstreamem.

Możecie sobie te wszystkie rewelacyjne pomiary delta sigma wyrzucić do kosza😛

 

P.S. Oczywiście Delta sigma nadal używam i cieszę sie jej urokami, ale wiem po prostu czym jest czyli cyfrową przybliżeniem coś jak antyaliasing w grafice. Nie jestem też fanem typowego R2R a bardziej DEM.

Edytowane przez NuYam
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Bywalec
W dniu 15.06.2023 o 02:43, NuYam napisał(a):

 Takie tam moje przemyślenia z perspektywy kilku lat poszukiwania "idealnego" dźwięku. 

          Nadeszły takie czasy, że juz nikt nie ukrywa, że technologia multibit jest lepsza, bo brzmi naturalniej, a zastosowanie delta sigma było podyktowane kosztami. Multibit są bardziej skomplikowane technicznie i wymagają więcej uwagi przy produkcjii.

            Oczywiście dobrze, że delta sigma jest, bo znacznie pomogła rozwojowi urządzeń przenośnych i  całego rynku, ale wkładanie jej do top urządzeń i mówienie,że to jest najlepiej jak się da i tak prawdziwa muzyka brzmi to bylo wielkie oszustwo moim zdaniem przez wiele lat.

 

Ostatnia reklama SE300 w której przyznają się, że nie potrafili do tej pory tego po prostu zrobić:

301.thumb.jpg.104f702061a2f3ce8a7e75bbc631ded3.jpg

 

Abo tutaj, że teraz dopiero prawdziwe 24 bity czy że drabinka to klucz do muzyki wysokiej jakości:

302.thumb.jpg.098a61bfce67cd916e75e47ea67583c9.jpg

 

Przez  wiele ostatnich lat multibit to była nisza, ale teraz staje się mainstreamem.

Możecie sobie te wszystkie rewelacyjne pomiary delta sigma wyrzucić do kosza😛

 

P.S. Oczywiście Delta sigma nadal używam i cieszę sie jej urokami, ale wiem po prostu czym jest czyli cyfrową przybliżeniem coś jak antyaliasing w grafice. Nie jestem też fanem typowego R2R a bardziej DEM.

 

Ciekawe postawienie sprawy przez Astella - to im trzeba przyznać. 

Co do samej technologi SDM (Sigma-Delta Modulation), to oczywiście jest jeszcze kwestia tego, co i jak jest zaaplikowane. W przypadku R2R - bardzo upraszczając - mamy do czynienia ze zniekształceniami typu "glitch", w przypadku SDM są inne problemy. A jeszcze zupełnie inną kwestią jest to, jak np. sam mechanizm działania modulatora w SDM implikuje nie tylko całościową architekturę tego typu przetworników, ale też wymagania odnośnie toru analogowego. 

Jest jeszcze inna kwestia - widzę, że teraz tendencja jest taka, żeby pakować R2R gdzie się da, co poniekąd też ma inne swoje powody, aniżeli sama jakość brzmienia. Natomiast - niektórzy producenci w przypadku SDM zaczynają korzystać tylko z "ostatniego" elementu układu przetwornika (no nie do końca, bo w przypadku pewnej znanej marki przed modulatorem zawsze jest jeszcze filtr IIR) i "przerzucać" filtrację w domenie cyfrowej poza właściwą kość, do jakiegoś FPGA itd. Ciekawy temat sam w sobie, zobaczymy, w jaką to stronę pójdzie. 

Jeszcze co do Astella, zwróccie uwagę, że w topowych swoich urządzeniach zawsze używał AKMa, a nie ESS. Ciekaw jestem dwóch rzeczy - czy następne flagowe urządzenia Astella (mówię tu i o DAPach i o sprzętach typu CA1000) będą na flagowych chipsetach AKMa (AK4191 / AK4499EX) czy też już będą wprowadzać własne rozwiązania. 

A tak swoją drogą - mam teraz (recenzencko) Sonneta Morpheus na półce - i szczerze powiedziawszy, wystarczyła godzina, ażeby dojść do niezwykle ciekawych wniosków. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

      Przesłuc**jąc dzisiaj w nocy parę przetworników doszedłem do wniosku, że jednak najlepszymi przedwzmacniaczami są te zbudowane na lampach🙂

Nie wszystkie oczywiście, bo mam taki przedwzmacniacz na 6j1 zasilany jednym napięciem 12 i ten brzmi źle.Te ,które posiadam w moim dac diy tda1541 z dwom 12ax7, czy ten z ANK 1.1 z 12au7 brzmią już bardzo dobrze.

     Mam dyskretny przedwmacniacz tranzystorowy w dacku z dwoma ad1865, mam satch dac( 2xtda1541) bez przedwmacniacza, kóry odłaczyłem (6j1) i MA Octave, który nie ma przedzmacniacza, ale osiąga sygnał 2v na wyjściu. Miałem też dacka w którym stosowałem dyskretne opamy w klasieA.

     Po tych wszystkich doświadczeniach dobry przedwzmacniacz na lampach wygrywa. Wcale nie jestem z tego powodu zadowolony, bo wolałbym bezobsługowy na tranzystorach, jednak to lampy dodaja holografii, naturaloności i chce sie tego słuchać. Po przejściu bezpośrednio na tranzystory ma się wrażenie, że coś jest zepsute, "połamane". Oczywiście po jakimś czasie następuję przyzwyczajenie i da się słuchać.

6j1.jpg.536fb36f412d817a5078a46a1bcaa016.jpgad1865r.jpg.92fb7184001de0a50b80f42d9767ca3b.jpgad1865.thumb.jpg.66b424570ccd8bc7755fc6c7ccf401dc.jpg819542637_ank1.1(7).thumb.jpg.c76cd9d1f44aa8183ea1d91b2b9e88db.jpg

   1997165790_1(1).thumb.jpg.5bb6d3ab4563c662a4bccc038f5d43e5.jpg1443080552_1(2).thumb.jpg.20b6f9d18bcf87b065d693c1391d2233.jpg

 

Edytowane przez NuYam
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/22/2023 at 11:56 AM, Swordfish_ said:

Co do samej technologi SDM (Sigma-Delta Modulation), to oczywiście jest jeszcze kwestia tego, co i jak jest zaaplikowane. W przypadku R2R - bardzo upraszczając - mamy do czynienia ze zniekształceniami typu "glitch", w przypadku SDM są inne problemy. A jeszcze zupełnie inną kwestią jest to, jak np. sam mechanizm działania modulatora w SDM implikuje nie tylko całościową architekturę tego typu przetworników, ale też wymagania odnośnie toru analogowego. 

Te glitche w r2r starano się zlikwidować wprowadzająć takie rozwiązania jak w pcm1702/4  czy pcm63 czyli podział pasma na dwie części i scalanie ich w jedną po konwerscji. Z tego powodu są tak na prawdę dwa dacki w tych monofonicznych kościach. Tak samo do temato podszedł Metrum Acoustics czy Sonnet rozdzielając sygnał na dwie połówki dlatego uważam, żę ich dźwięk jest bardzo podobny do pcm1702/1704, chociaż technologia jest inna niż r2r i podobna też brzmieniowo do tda1541.

 

On 6/22/2023 at 11:56 AM, Swordfish_ said:

Jest jeszcze inna kwestia - widzę, że teraz tendencja jest taka, żeby pakować R2R gdzie się da, co poniekąd też ma inne swoje powody, aniżeli sama jakość brzmienia. Natomiast - niektórzy producenci w przypadku SDM zaczynają korzystać tylko z "ostatniego" elementu układu przetwornika (no nie do końca, bo w przypadku pewnej znanej marki przed modulatorem zawsze jest jeszcze filtr IIR) i "przerzucać" filtrację w domenie cyfrowej poza właściwą kość, do jakiegoś FPGA itd. Ciekawy temat sam w sobie, zobaczymy, w jaką to stronę pójdzie. 

Myślę, że w tym fpga można sofwarowo podnieść jakość dźwięku tak samo jak to dzieje się w przypadku używania takich programów jak np HQ Player, który nawed bez zastosowania żadnego filtra poprawiał jakość dźwieku w moim dacku z oversamplingiem i ad1864.

 

Edytowane przez NuYam
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
On 12/20/2023 at 2:17 PM, majkel said:

Wpadł mi w ręce Parasound D/AC-1000. Na pokładzie ma 2x PCM63P K2. Czy upgrade do PCM1702 będzie miał sens? Czego się spodziewać? Odbiornik i filtr cyfrowy w nim to już upgrade do chipów Cirrusa, SMD na przejściówkach DIL. 

Te dwa chipy grają podobnym dźwiękiem.

Miałem dacka z dwoma pcm63p K2( Monarchy Audio 22b) i czterema pcm1704uk( Lite Dac 83)i ten drugi brzmiął dokładniej, ale to moim zdaniem była zasługa lepszego przedwzmacniacza, wejścia xlr, zewnętrznego zasilacza. Ja w tym przypadku nie widzę sensu, bo ta różnica przepadnie w opampach, chyba że dla zabawy.

ParasoundDAC-1000inside.jpg.97bb340ae10c4e83e4b6c4d156ec9227.jpg

 

Edytowane przez NuYam
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czerwiec tego roku FIIO zapowiada przetwornik R2R w niskiej półce cenowej:


K11 R2R special edition
In the past two years, due to chip supply issues and technical bottlenecks, there have been very few choices for audio DACs. In this context, various brands have introduced their R2R products.

Adopting R2R technology allows us to break free from the restrictions of ESS, AKM, and other chip manufacturers. We can use general chips like FPGA. Additionally, the R2R D/A conversion mode, compared to the current commercial DAC's Δ - Σ conversion method, is considered to be closer to the sound of analog audio. Therefore, despite some key indicators such as signal-to-noise ratio, distortion, dynamics, and sampling rate support being somewhat inferior, and despite higher power consumption, larger size, and higher costs, many audiophiles would still choose products with R2R technology for their unique sound.

Simply put, R2R has good taste, while Δ - Σ has high quality. (Note: There are R2R with very high indicators, yet at an extremely high price and with large circuit size. We personally think that if R2R indicators are pronounced too high, its unique taste might not be so attractive.)

Therefore, the K11 R2R version will be FIIO's first product to use R2R technology. As the first product, there may be some aspects that are not so mature and complete. So, we are testing with the technology in the K11 first. We will gradually iterate and evolve based on feedback from users. Depending on feedback and demand from audiophiles, we will decide whether to develop it as a personalized product in small quantities or apply it as a core technology to more of our products in the future.

 

Cena jeszcze nie została określona (K11 kosztuje $129)

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Bywalec
W dniu 25.07.2023 o 06:40, NuYam napisał(a):

Te glitche w r2r starano się zlikwidować wprowadzająć takie rozwiązania jak w pcm1702/4  czy pcm63 czyli podział pasma na dwie części i scalanie ich w jedną po konwerscji. Z tego powodu są tak na prawdę dwa dacki w tych monofonicznych kościach. Tak samo do temato podszedł Metrum Acoustics czy Sonnet rozdzielając sygnał na dwie połówki dlatego uważam, żę ich dźwięk jest bardzo podobny do pcm1702/1704, chociaż technologia jest inna niż r2r i podobna też brzmieniowo do tda1541.

 

Myślę, że w tym fpga można sofwarowo podnieść jakość dźwięku tak samo jak to dzieje się w przypadku używania takich programów jak np HQ Player, który nawed bez zastosowania żadnego filtra poprawiał jakość dźwieku w moim dacku z oversamplingiem i ad1864.

 


Jak się na to patrzy z perspektywy czasu, to B-B zrobił masę naprawdę ciekawych rzeczy w tamtych czasach. Może i ten DF1704 był, jaki był, ale układy DAC robili naprawdę dobre. I przede wszystkim - w odpowiedniej aplikacji - naprawdę dobrze brzmiące. 

Tak głośno myśląc, to zastanawiam się, jakby zabrzmiał taki PCM63P-K w jakiejś grubej aplikacji z wykorzystaniem tego, co mamy teraz. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności