Jump to content
Nicodem

Gramofon - jaki?

Recommended Posts

Słuchajcie, w dobie ostatnich wzrostów na rynku używanych gramofonów, jak mają się propozycje nowych urządzeń (z dolnych przedziałów) firm z rynku dj?

Np. 

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/reloop-rp-2000-mk2/

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/reloop-rp-4000-mk2/

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/reloop-turn-2-black/

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/numark-ntx1000/

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/reloop-turn3/ (ten ma wkładkę Ortofon 2M Red; ok. 1/5 ceny całego gramofonu).

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Tytus1988 napisał:

bo na winylu będzie brzmiało lepiej niż to, co słyszeliśmy na cyfrze.

Nie prawda. Żeby tak było tor analogowy musi być wielokrotnie droższy od cyfrowego. Porównując tory w tej samej cenie cyfra będzie lepsza. Nawet sami fani gramofonów i winylów otwarcie o tym piszą. 

1 godzinę temu, greg_jg napisał:

Słuchajcie, w dobie ostatnich wzrostów na rynku używanych gramofonów, jak mają się propozycje nowych urządzeń (z dolnych przedziałów) firm z rynku dj?

Np. 

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/reloop-rp-2000-mk2/

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/reloop-rp-4000-mk2/

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/reloop-turn-2-black/

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/numark-ntx1000/

https://musiccenter.pl/sklep/sprzet-dla-dja/gramofony/reloop-turn3/ (ten ma wkładkę Ortofon 2M Red; ok. 1/5 ceny całego gramofonu).

gramofony dla DJ'ów są dla nich i niech tak zostanie ;) . Gramofony dj'skie różnią się prawie wszystkim od domowych, począwszy od wkładek i ramion kończąc na napędach. 

Edited by Oskar2905

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Oskar2905 napisał:

Nie prawda. Żeby tak było tor analogowy musi być wielokrotnie droższy od cyfrowego. Porównując tory w tej samej cenie cyfra będzie lepsza. Nawet sami fani gramofonów i winylów otwarcie o tym piszą. 

gramofony dla DJ'ów są dla nich i niech tak zostanie ;) . Gramofony dj'skie różnią się prawie wszystkim od domowych, począwszy od wkładek i ramion kończąc na napędach. 

 

Mój tor cyfrowy to stacjonarny jest trochę tańszy od gramofonowego, a jednak mimo tego, że DAC oferuje wysoką klasę dźwięku, to jednak na winylu jest on naturalniejszy pod względem barw, rozdzielczości, sceny, tworzenia brył instrumentów, różnicowania wokali... i nawet bardziej zaznaczającej się dynamiki po wymianie wkładki na ART9. W tych samych nagraniach, które są w wersji cyfrowej i na winylu różnice bywają najczęściej niewielkie (w przypadku nowszych), a bywają ogromne w starszych (sprzed lat 90.). Po kilku dniach odsłuchów po przejściu na cyfre wszystko staje się bardziej płaskie,  mniej bezpośrednie, choć po krótkiej adaptacji można się bez problemu przyzwyczaić. IC używam takie same przy połączeniu DACa oraz pre z moim wzmacniaczem lampowym. Mój znajomy z Trójmiasta sam stwierdził, że długo pozostawał przy CD, przez chwilę przy streamingu i zdecydował się wybrać tańszy oraz lepszy dla niego zestaw z gramofonem JVC, przy którym nie skupia się na jakiś brakach, niedostatkach, a czuje się jakby był na koncercie. I muszę się z nim zgodzić. Nie wiem, czy sam nie pójdę kiedyś w jego ślady... w tej chwili cieszę się muzyką z zarówno jednym, jak i drugim torem :) Pozdrawiam!!!

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ja mam inne zdanie i niech tak zostanie  . 
Ale że co za równowartość idsd pro nie kupisz gramofonu, wkładki i pre, które zagrają lepiej w pewnych aspektach z dobrych tłoczeń w stanie mint?


A co do gramofonów dj'skich to Technics 1200 to jest ikona gramofonów dj'skich i jakoś przy odsłuchach również się sprawdza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Oskar2905 napisał:

No ja mam inne zdanie i niech tak zostanie ;) . 

 

Rozumiem i szanuję Twoje zdanie👍 Podejrzewam, że może być tak jak piszesz w wielu współczesnych setach za podobne pieniądze i tam cyfra będzie górą. Na pewno byłoby miło się spotkać, posłuchać, porównać, gdyby była mu temu okazja ;)

 

Wracając do tematu wątku. @greg_jg wspomniane gramofony są dobre do zastosowań głównie djskich, a w domowych z nowych modeli do 2000 zł wybrałbym prawdopodobnie model Rega Planar 1 (jeśli ktoś chce, może wybrać wersję plus z wbudowanyn pre - droższa o około 500 zł). Jest to według mnie dość dobry wstęp do analogowego hifi. 

 

Jeśli jednak mamy pewność, że świat winyla, to jest to, w co chcemy pójść, polecam wybór docelowego gramofonu, z dobrą wkładką MC (w porównaniu z MM wzrasta m.in. rozdzielczość, bezpośredniość, dynamika, przejrzystość dźwięku), np. AT-OC9 lub z podobnego przedziału Goldringa, Ortofona i cieszyć się brzmieniem swoich czarnych lub kolorowych krążków :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, szwagiero napisał:

Ale że co za równowartość idsd pro nie kupisz gramofonu, wkładki i pre, które zagrają lepiej w pewnych aspektach z dobrych tłoczeń w stanie mint?

Za kilka tłoczeń w stanie mint jestem w stanie złożyć dobry tor cyfrowy. Po 2 takie super grające tłoczenia mint to tak jak pisałem tylko starsza muza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Oskar2905 napisał:

Nie prawda. Żeby tak było tor analogowy musi być wielokrotnie droższy od cyfrowego. Porównując tory w tej samej cenie cyfra będzie lepsza. Nawet sami fani gramofonów i winylów otwarcie o tym piszą. 

gramofony dla DJ'ów są dla nich i niech tak zostanie ;) . Gramofony dj'skie różnią się prawie wszystkim od domowych, począwszy od wkładek i ramion kończąc na napędach. 

 

Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że technika cyfrowa cec**je się lepszymi parametrami, niż analogowa. Problem jednak w tym, że nie zawsze się to wykorzystuje (vide dynamika cyfrowych nagrań w czasach "loudness war"). Z tego powodu czasem sam wolę posłuchać, jak ktoś zgra sygnał z vinyla i wrzuci na np. youtube'a, niż słuchać tego samego utworu np. na Spotify. Co trzeba przyznać, jest samo w sobie nieco abstrakcyjne :rolleyes:

 

Odnośnie gramofonów, to czy DJ'skie czasem nie są bardziej odporne mechanicznie od zwykłych? W dłuższej perspektywie powinno być to raczej korzystne? Ponadto jeden z bardziej cenionych/popularnych gramofonów obecnie, to dj'ski Technics SL 1200 (o czym wspomina też @szwagiero). Czy dysponując właśnie kwotą ok. 2 000 zł na gramofon nie warto zerknąć właśnie na ten rynek/firmy?

 

I odnośnie jeszcze różnic pomiędzy domowymi, a dj'skimi - czy można powiedzieć, że idą one jednoznacznie negatywnie w zakresie jakości generowane dźwięku (porównując te same przedziały cenowe)? 

 

 

39 minut temu, Tytus1988 napisał:

Wracając do tematu wątku. @greg_jg wspomniane gramofony są dobre do zastosowań głównie djskich, a w domowych z nowych modeli do 2000 zł wybrałbym prawdopodobnie model Rega Planar 1 (jeśli ktoś chce, może wybrać wersję plus z wbudowanyn pre - droższa o około 500 zł). Jest to według mnie dość dobry wstęp do analogowego hifi. 

 

Jeśli jednak mamy pewność, że świat winyla, to jest to, w co chcemy pójść, polecam wybór docelowego gramofonu, z dobrą wkładką MC (w porównaniu z MM wzrasta m.in. rozdzielczość, bezpośredniość, dynamika, przejrzystość dźwięku), np. AT-OC9 lub z podobnego przedziału Goldringa, Ortofona i cieszyć się brzmieniem swoich czarnych lub kolorowych krążków :)

 

Ale MC to już chyba inna liga cenowa? Ile kosztuje średniej klasy wkładka MC, a ile MM? 

 

 

49 minut temu, Oskar2905 napisał:

Za kilka tłoczeń w stanie mint jestem w stanie złożyć dobry tor cyfrowy. Po 2 takie super grające tłoczenia mint to tak jak pisałem tylko starsza muza. 

 

Problem w tym, że nowsze wydawnictwa, jeśli mają również wersję na vinylu, to posiadają lepszą dynamikę (za http://dr.loudness-war.info)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, greg_jg napisał:

Problem w tym, że nowsze wydawnictwa, jeśli mają również wersję na vinylu, to posiadają lepszą dynamikę (za http://dr.loudness-war.info)

Ehhh...kolejna osoba. Ludzie...DR to nie jest jakiś nieomylny wskaźnik. Powtórzę to co pisałem już dzisiaj w innym temacie. Dzisiaj winyle są tłoczone z plików cyfrowych. Na starych rozklekotanych maszynach. Jeśli coś jest skopane realizacyjnie już w pliku cyfrowym (czyli de facto w studio, czyli u samego źródła) to winyl tego magicznie nie polepszy. Winyl to nie jest jakaś magia i lek na wszystkie złe realizacje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greg_jg na początek może być Ortofon MC 1 Turbo za niecałe 900 złotych. Średnia półka to około 1500-2800 zł, a potem możemy iść aż po himalaje wkładkowe w postaci Mijajimy Madake, AT-ART1000, Hany, Air Tight... Wybór zależy od kupującego, ale polecałbym nawet najtańszego ortofona MC zamiast wkładki MM w porównywalnej i nieco wyższej cenie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Oskar2905 napisał:

Ehhh...kolejna osoba. Ludzie...DR to nie jest jakiś nieomylny wskaźnik. Powtórzę to co pisałem już dzisiaj w innym temacie. Dzisiaj winyle są tłoczone z plików cyfrowych. Na starych rozklekotanych maszynach. Jeśli coś jest skopane realizacyjnie już w pliku cyfrowym (czyli de facto w studio, czyli u samego źródła) to winyl tego magicznie nie polepszy. Winyl to nie jest jakaś magia i lek na wszystkie złe realizacje. 

 

Oczywiście, nie jest nieomylny, aczkolwiek (uproszczę - pomijam teraz kwestię cd vs vinyl) daje pewne dość obiektywne pojęcie na temat tego, jak mogą brzmieć poszczególne albumy, zwłaszcza jeśli różnice pomiędzy DR są spore.


Tak, vinyl to nie jest magia i nikt do tego chyba tak nie podchodzi. Kwestią kluczową jest przygotowanie materiału w odpowiedni sposób. Kiedyś (nie wiem w jakim stopniu jest to dzisiaj) inny materiał szedł do tłoczenia vinyli, a inny do wypalania płyt cd. Zdaję sobie sprawę, że w przypadku promocyjnych płyt z biedronki może tak nie być. Mam jednak szczerą nadzieję, że w przypadku droższych, „normalnych” wydawnictw, dany materiał z przeznaczeniem na vinyl’e jest inaczej masterowany.

 

@Tytus1988 To jednak niestety MC wychodzi istotnie drożej.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, greg_jg napisał:

Mam jednak szczerą nadzieję, że w przypadku droższych, „normalnych” wydawnictw, dany materiał z przeznaczeniem na vinyl’e jest inaczej masterowany.

Raczej nadzieje płonne ;) . Dodam tylko że plagą we współczesnych winylach jest to że są pogięte i krzywe masakrycznie. A materiał źródłowy to i tak plik cyfrowy. Niezależnie czy mowa o płycie z biedry (które tak nawiasem nie są takie złe bo przynajmniej są proste przeważnie) czy o droższej płycie, materiał źródłowy jest ten sam. Mastering raczej też. 

Edited by Oskar2905

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raczej nadzieje płonne  . Dodam tylko że plagą we współczesnych winylach jest to że są pogięte i krzywe masakrycznie. A materiał źródłowy to i tak plik cyfrowy. Niezależnie czy mowa o płycie z biedry (które tak nawiasem nie są takie złe bo przynajmniej są proste przeważnie) czy o droższej płycie, materiał źródłowy jest ten sam. Mastering raczej też. 
Ewidentnie mój Iggy Pop to dobry przykład. Wokal do przodu, reszta płaska i przegrywa z tidal.

pisane przez Tapatalk mobilnie, przepraszam za literówki itp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, greg_jg napisał:

@Oskar2905 Każdy musi w coś wierzyć ;) Niedawno kupiłem bratu kilka płyt i mam nadzieję, że będą brzmiały lepiej, niż ze spotify :P

 

Ze Spotify na pewno, bo brzmienie z Tidala jest przeważnie dużo lepsze. Cena MC jest wyższa, ale jesli masz okazje dokonać porównanie między nią a MM (albo posłuchac u znajomego, który ma MC) radzę to zrobić i przemyśleć decyzję.

 

52 minuty temu, Nicodem napisał:

Ewidentnie mój Iggy Pop to dobry przykład. Wokal do przodu, reszta płaska i przegrywa z tidal.

pisane przez Tapatalk mobilnie, przepraszam za literówki itp.
 

 

Nie ukrywam, że jutro chętnie sprawdzę brzmienie swoich biedronkowych nabytków i dokonam porównań z wersją z Tidala. Lepiej powinno być z Saxophone Colossus w wersji mono. Jeśli nadal będzie gorzej... chyba pozostanie tylko zwrot. 

Edited by Tytus1988
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czy kupimy Streisów z salonu Biedronka czy Empik to i tak jest to ta sama płyta  tak wiec.....pochodzi z jednego źródła

Edited by amrowek

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, amrowek napisał:

Panowie czy kupimy Streisów z salonu Biedronka czy Empik to i tak jest to ta sama płyta  tak wiec.....pochodzi z jednego źródła

Nie każdy to kuma. Niektórzy myślą, że te kilka płyt jest dla biedry specjalnie gdzieś w piwnicy gorzej tłoczone.

20 godzin temu, Oskar2905 napisał:

Dodam tylko że plagą we współczesnych winylach jest to że są pogięte i krzywe masakrycznie.

Z ostatnich zakupionych przeze mnie nastu winyli żaden nie był pogięty ani krzywy. Także albo masz pecha albo gadasz (piszesz) dla samego gadania  (pisania).

Edited by Rafacio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raz w ubiegłym roku zdarzyło mi się otrzymać album z odrobinę falującymi ze sklepu zajmującego się sprzedażą winyli, ale te kupione w Biedronce są bez zarzutu pod względem wizualnym (teraz sprawdziłem każdy z nich).  Przylegają do talerza idealnie. Mogę ewentualnie przesłać zdjęcie każdej płyty położonej na nim. 

 

W przypadku kopert jedynie płyta Coltraina, Blue train potrzebowała przenosin do koszulki antystatycznej, bo jest w zwykłym kartoniku. 

 

Teraz tylko wypada zasiąść i posluchać🎶

Edited by Tytus1988

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Rafacio napisał:

Także albo masz pecha albo gadasz (piszesz) dla samego gadania  (pisania).

Bez komentarza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greg_jg u mnie brzmienie jest jednoznacznie niż z Tidala Master (Janine Jansen, Vivaldi brzmi ze streamingu bardziej płasko, jest gorsza dynamika, nasycenie... jedyny pozytyw, to, że przed słuchaniem na Tidalu nie trzeba myć plyty-każda z nich miała na sobie mniej lub więcej pyłu, który trzeba usunąć, a jeśli pozostanie, to może trochę skwierczeć). Pozostałe również brzmią bardziej zadowalająco. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i na pewno będę eksperymentował dalej z płytami z takich źródeł :)

Edited by Tytus1988

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Tytus1988 napisał:

@greg_jg u mnie brzmienie jest jednoznacznie niż z Tidala Master (Janine Jansen, Vivaldi brzmi ze streamingu bardziej płasko, jest gorsza dynamika, nasycenie... jedyny pozytyw, to, że przed słuchaniem na Tidalu nie trzeba myć plyty-każda z nich miała na sobie mniej lub więcej pyłu, który trzeba usunąć, a jeśli pozostanie, to może trochę skwierczeć). Pozostałe również brzmią bardziej zadowalająco. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i na pewno będę eksperymentował dalej z płytami z takich źródeł :)

Biedronka urasta do rangi salonu Hi-Fi kto by pomyślał:D.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też wydaje mi się to zabawne, ale rzeczywiście coś w tym jest 😉 Największe korzystne różnice były właśnie we wspomnianym albumie oraz Blue train, Coltraina. Do pełnego porównania musiałbym być może mieć ich DXD, a nie materiał Tidala. Jednak mimo to, jestem mile zaskoczony, że jakość tych najlepszych jest zbliżona do moich płyt sprzed lat 90. Być może z tymi maszynami do tłoczenia nie jest tak źle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.02.2020 o 21:11, greg_jg napisał:

A mieliście kiedyś fizyczną styczność z płytami od Mobile Fidelity Sound Lab?

 

Nie miałem styczności, ale podejrzewam, że jakość będzie zadowalająca. Problemem jest to, że trochę ciekawych tytułów już zostało wyprzedanych: https://www.mofi.com/category-s/1850.htm

@NicodemJak sytuacja z gramofonem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopiero w weekend będę miał czas usiąść ponownie do niego.


pisane przez Tapatalk mobilnie, przepraszam za literówki itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy