Jump to content
Spawn

Ibasso DX160 Recenzja - Mała sensacja

Recommended Posts

Tylko 1 pytanie, czy ta ocena brzmienia i charakterysta została zrobiona przez Ciebie w oparciu o balans czy oba otwory?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obydwa. Staram się używać balansu kiedy to tylko możliwe ale zawsze złącze 3,5mm też jest przeze mnie dobrze wytestowane bo moje najlepsze słuchawki nie mają opcji podłączenia po balansie. 

 

Zazwyczaj różnice między balansem i nie balansem nie są aż tak duże i ograniczają się do większej przestrzeni, wyższej dynamiki i przede wszystkim większej mocy co może powodować duże różnice na słuchawkach której tej mocy rzeczywiście potrzebują. Czasami balans może się wydawać chłodniejszy i ze słabiej zarysowanym środkiem sceny i można się zastanawiać czy to ta większa czystość przez lepsze parametry czy po prostu rozbicie na dwa daci za bardzo rozbija podział na lewy i prawy kanał.  O różnicach wspominam tylko jeśli zmienia się sygnatura co przy dx160 nie występuje albo ja po prostu tego nie zauważyłem. Zresztą czasami to ciężko nawet porównać między odtwarzaczami jak są innego rodzaju wyjścia i trzeba stosować inne kable albo przejściówki aby użyć tych samych słuchawek co przecież też ma swój wpływ na brzmienie. W Plenue S w ogóle na przykład balansu nie testowałem bo dali 4 polowe gniazdko 3,5mm a takich kabli nie posiadam bo nikt czegoś takiego nie używa. Zresztą w nowszym modelu Cowon dał już 4,4mm.

Edited by Spawn
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajna recenzja.

 

Te filtry cyfrowe na DX160 to rzeczywiście słychać? Widocznie jestem głuchy jak pień, bo na DX220 nie jestem w stanie rozróżnić brzmienia zastosowanych filtrów cyfrowych. Wszystkie brzmią tak samo. 

 

I mały offtop: bym se życzył pilota do odtwarzaczy IBasso. Natychmiast!

Edited by westberg
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, westberg napisał:

Bardzo fajna recenzja.

 

Te filtry cyfrowe na DX160 to rzeczywiście słychać? Widocznie jestem głuchy jak pień, bo na DX220 nie jestem w stanie rozróżnić brzmienia zastosowanych filtrów cyfrowych. Wszystkie brzmią tak samo. 

 

I mały offtop: bym se życzył pilota do odtwarzaczy IBasso. Natychmiast!

AKM chyba tak ma, na M11 jest tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, westberg napisał:

Bardzo fajna recenzja.

 

Te filtry cyfrowe na DX160 to rzeczywiście słychać? Widocznie jestem głuchy jak pień, bo na DX220 nie jestem w stanie rozróżnić brzmienia zastosowanych filtrów cyfrowych. Wszystkie brzmią tak samo. 

 

I mały offtop: bym se życzył pilota do odtwarzaczy IBasso. Natychmiast!

 

W DX220 praktycznie są niesłyszalne zmiany. Próbowałem usłyszeć je tak długo że chyba sam sobie zacząłem je wmawiać. Zresztą opisałem to w recencji DX220.

 

Tutaj te zmiany to też nie jest niebo a ziemia ale zmiany już słyszalne. Generalnie jednak filtry to subtelne zmiany które w zależności od słuchawek i plyty mogę być zupełnie niezauważalne. Jedyny odtwarzacz w którym zmiany były fundamentalne to Shozy Alien+ ale tutaj znowu są tak fundamentalne że chyba po prostu użyli ich niezgodnie z przeznaczeniem. Tam to są bardziej tryby dźwięku niż filtry.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Spawn napisał:

 

W DX220 praktycznie są niesłyszalne zmiany. Próbowałem usłyszeć je tak długo że chyba sam sobie zacząłem je wmawiać. Zresztą opisałem to w recencji DX220.

 

Tutaj te zmiany to też nie jest niebo a ziemia ale zmiany już słyszalne. Generalnie jednak filtry to subtelne zmiany które w zależności od słuchawek i plyty mogę być zupełnie niezauważalne. Jedyny odtwarzacz w którym zmiany były fundamentalne to Shozy Alien+ ale tutaj znowu są tak fundamentalne że chyba po prostu użyli ich niezgodnie z przeznaczeniem. Tam to są bardziej tryby dźwięku niż filtry.

 

Z moich doświadczeń z urządzeniami, które miały filtry, tj. Pioneer XDP-100R, Fiio M9, Fiio M11, LG G7 - tylko na G7 zmiany były faktycznie słyszalne :D Może coś tam na Pioneerze, ale na LG szczególnie jest/było to słychać.

Edited by x X x
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, x X x napisał:

 

Z moich doświadczeń z urządzeniami, które miały filtry, tj. Pioneer XDP-100R, Fiio M9, Fiio M11, LG G7 - tylko na G7 zmiany były faktycznie słyszalne :D

 

Ja w pioneeru i M11 je słyszałem. Opisałem nawet w recenzji tego drugiego.

 

@westberg co do pilota to przecież android i jest bluetooth to chyba każdy uniwersalny pilot na bluetootha zadziała. Nie wiem bo nigdy nie miałem takiego ustrojstwa ale nie widze przeszkód aby miało tu być inaczej niż w smartfonie.

Edited by Spawn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem, że pilot musi być orydżynalny y dedykowany, bo inaczej się coś popsuje. :D 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spawn namawiał, namawiał no i namówił. Zobacz, teraz dałem lajka nawet. :ph34r:

 

A funkcja DAC-USB - testowałeś?

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Karmazynowy napisał:

@Spawn namawiał, namawiał no i namówił. Zobacz, teraz dałem lajka nawet. :ph34r:

 

A funkcja DAC-USB - testowałeś?

 

Tak, działa. Nawet bez opóźnień i netflixa można oglądać.

12 minut temu, Karmazynowy napisał:

@Spawn namawiał, namawiał no i namówił.

 

O nie, nie. Ja do niczego nie namawiam. Opisuje to co slysze i swoje doswiadczenia. Decyzja co fajne co nie fajne jest po Twojej stronie ;)

Edited by Spawn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie jaki jest SOT tego grajka, wiem że jest to sprzęt audio ale do yt też się nadaje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, jeżeli wokal jest bliżej i ma więcej ciała/dociążenia jak w DX220 a brzmienie zyskało na spójności to tak jak myślałem :), mamy granie na poziomie Pioneera xdp 100, brawo Ibasso. Teraz jeszcze zróbcie to pokrętło w kolorze czarnym/srebrnym, żeby nie tylko Chińczykom się podobało i będzie git.

Edited by Adam 76

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Adam 76 napisał:

No, jeżeli wokal jest bliżej i ma więcej ciała/dociążenia jak w DX220 a brzmienie zyskało na spójności to tak jak myślałem :), mamy granie na poziomie Pioneera xdp 100, brawo Ibasso. Teraz jeszcze zróbcie to pokrętło w kolorze czarnym/srebrnym, żeby nie tylko Chińczykom się podobało i będzie git.

 

Pioneer jest bardziej suchy, anemiczny i kompresuje dynamikę.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Spawn said:

 

Pioneer jest bardziej suchy, anemiczny i kompresuje dynamikę.

Albo ibasso jest tłuste w stosunku do 100tki

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, hibi napisał:

Albo ibasso jest tłuste w stosunku do 100tki

 

No pewnie, co kto woli. Mnie chodzi o to że to nie jest ani ten poziom ani nawet podobny styl grania. Nie zgaduje tylko go posiadałem i ja mam tak że ogólnie wypowiadam się tylko na temat rzeczy z którymi miałem kontakt.

Edited by Spawn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, westberg napisał:

Widocznie jestem głuchy jak pień

 

Witaj w klubie.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Spawn said:

Obydwa. Staram się używać balansu kiedy to tylko możliwe ale zawsze złącze 3,5mm też jest przeze mnie dobrze wytestowane bo moje najlepsze słuchawki nie mają opcji podłączenia po balansie. 

 

Hmm, masz na myśli KSE czy coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Nicodem napisał:

 

Hmm, masz na myśli KSE czy coś innego?

 

Tak KSE bo przecież Z1R mają balansa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Spawn said:

 

Tak KSE bo przecież Z1R mają balansa ;)

 

A no właśnie chciałem wymacać co uważasz za najlepsze ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Nicodem napisał:

 

A no właśnie chciałem wymacać co uważasz za najlepsze ;)

 

 

KSE mi się podobają bo grają tak jak lubie a Z1R są tak dobre że mi sie podobają pomimo tego jak grają ;)

 

Nie ukrywam nawet że kupilem Z1R żeby popruć beke z @audionanik co to za rozmiękczoną bułkę kupił i wdepłem :D

Edited by Spawn
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Spawn said:

 

KSE mi się podobają bo grają tak jak lubie a Z1R są tak dobre że mi sie podobają pomimo tego jak grają ;)

 

Trochę jedziemy offtop ale kurde właśnie przepiąłem się z 6.3mm na 2.5mm balanced na ifi idsd pro z Z1R i wow :)

W ich przypadku balans jest chyba jednak obowiązkowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adam 76 Tak sobie w ogóle przypomniałem że przecież xdp100r kosztował 2500zł więc był sporo droższy od Ibasso. W Polsce to w ogóle za niego chyba ponad 3 tysie zawołali. Prądowo tak nie za mocny a balansu nie posiadał. Za to trzeba było dopłacić do onkyo dp-x1. Po kontrowersjach z rozepchanymi gniazdkami (w onkyo nie lepiej bo znowu ludzi zgłaszali że wyciągali wtyczke 2,5mm razem z gniazdem) rzucili go parę razy na ibooda za 1000zł ale on nigdzie za tyle na stałe nie był oferowany. Jego następca xdp300r który nie wiem czy gra lepiej czy inaczej od 100r kosztuje 2600zl. Jak by na to nie patrzeć inna pólka cenowa.

 

Sam kupiłem używkę za 2tys (na długo przez iboodowymi) i na niego narzekałem w jego wątku po czym go sprzedałem bo mi się zupelnie nie podobal.

Edited by Spawn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się zastanawiam, czy warto się z onkyo, który mi na UAPP w trybie bit perfect gra bardzo przyzwoicie, przesiadać na dx220/dx160.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Spawn
      Empire Ears z siedzibą w Stanach Zjednoczonych to jeden ze światowych liderów na rynku słuchawek typu custom i uniwersalnych. Model Legend X dosłownie ledwo co został zdetronizowany z pozycji najwyższego modelu w ofercie co oczywiście nie oznacza, że nagle stał się przeciętniakiem. Konstrukcja hybrydowa z 7 przetwornikami i 10 kierunkową zwrotnicą robi wrażenie jednak największą uwagę przykuwa przetwornik dynamiczny odpowiedzialny za bas określany przez producenta jako Weapon IX Subwoofer. Gdyby to miało okazać się jeszcze za mało zastosowano dwie sztuki na stronę. Tak, Legend X został wyposażony w dwa subwoofery na każdy kanał. Czyżby był to Święty Graal miłośników basu?
       
      Zapraszam:
      https://www.audionervosa.pl/2019/11/empire-ears-legend-x-recenzja-basowe.html?m=1
       
      Audionervosa.pl dostępna jest teraz również na facebooku. Polub i nie przegap żadnej recenzji https://www.facebook.com/AudioNervosapl-2236342306579559/
       
       
       
    • By Spawn
      Często swoje recenzje zaczynam od krótkiego omówienia producenta sprzętu. Tutaj jednak mam z tym problem bo jak tu przedstawić firmę Sony, która od dekad przecież, niezmiennie znajduje się w czołówce szeroko rozumianej elektroniki w zasadzie każdego rodzaju i na każdym pułapie jakościowym. Przez lata wprowadziła niezliczone ilości słuchawek z których, nie da się ukryć znakomita większość przechodzi bez echa. Wyjątkowo rzadko natomiast ten gigant atakuje absolutne szczyty słuchawkowego high-endu. Zdarzyło się to przez ostatnie 30 lat raptem trzykrotnie. Zaczynając od legendarnych Sony MDR-R10 w 1989 roku, przez dyskusyjne i nieco mniej poważane Sony Qualia 010 z 2004 roku, aż po Sony MDR-Z1R z 2016. Biorąc pod uwagę, iż każde z nich dzieli kilkanaście lat, te premiery to nie lada wydarzenie. Tymi ostatnimi i wcale nie najmniej wyjątkowymi zajmiemy się w poniższej recenzji.
       
      Zapraszam:
      https://www.audionervosa.pl/2019/10/sony-z1r-recenzja-zniewalajace.html
       
      Audionervosa.pl dostępna jest teraz również na facebooku. Polub i nie przegap żadnej recenzji https://www.facebook.com/AudioNervosapl-2236342306579559/
    • By Spawn
      Alo Audio z siedzibą w Oregonie w Stanach Zjednoczonych znane jest głównie z produkcji DAC'ów i wzmacniaczy, a w ostatnich latach zasłynęło również z produkcji słuchawek pod marką Campfire Audio. Bohater recenzji to nie byle co, bo hybrydowy dac/amp. Za sekcję daca odpowiada tutaj nie młody, ale znany i lubiany Wolfson WM8741 natomiast w sekcji wzmacniającej znalazły się lampy typu 6111. Niecodzienne połączenie i to w dodatku w wydaniu przenośnym - tak jakby.
       
      Zapraszam:
      https://www.audionervosa.pl/2019/09/alo-audio-continental-dual-mono.html?m=1
       
      Audionervosa.pl dostępna jest teraz również na facebooku. Polub i nie przegap żadnej recenzji https://www.facebook.com/AudioNervosapl-2236342306579559/
       
       
    • By Spawn
      Cowon to koreański producent sprzętu audio w szczególności specjalizujący się w odtwarzaczach przenośnych. Bynajmniej nie jest to nowicjusz, a wręcz przeciwnie, prawdziwa żywa legenda, która istnieje i wyznacza trendy odkąd tylko sięgam pamięcią. Bohater poniższej recenzji zaprezentowany jako szczytowe osiągnięcie producenta nie jest urządzeniem nowym bo debiutował około 3 lat temu czyli całkiem już dawno. Jest on jednak cały czas dostępny w sprzedaży mimo, że prawdopodobnie najwyższym modelem w tym momencie jest nowszy Plenue L. Prawdopodobnie ponieważ hierarchia producenta nie jest dla mnie do końca przejrzysta. Jedno natomiast jest dla mnie całkiem pewne, Plenue S jest zjawiskowy.
       
      Zapraszam:
      https://www.audionervosa.pl/2019/08/cowon-plenue-s-recenzja-wrodzone-piekno.html
       
      Audionervosa.pl dostępna jest teraz również na facebooku. Polub i nie przegap żadnej recenzji https://www.facebook.com/AudioNervosapl-2236342306579559/
    • By Spawn
      Co by było gdyby marka znana z produkcji audiofilskich odtwarzaczy przenośnych wzięła się za projekt miniaturowego daca dedykowanego do smartfonów? Zapewne wzięto by stacjonarną kostkę dac np AKM4493 z możliwością dekodowania plików 32bit/384khz oraz DSD256x, podającą wysoką moc na wyjście zbalansowane 2,5mm. Do tego nowoczesne złącze usb typ-c na 8 zyłowym, plecionym kabelku wysokiej jakości. Niemożliwe powiecie, a jednak to własnie Ibasso DC01.
       
      Zapraszam:
      https://www.audionervosa.pl/2019/08/ibasso-dc01-recenzja-balans-z-telefonu.html
       
      Audionervosa.pl dostępna jest teraz również na facebooku. Polub i nie przegap żadnej recenzji https://www.facebook.com/AudioNervosapl-2236342306579559/
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy