Jump to content
Sign in to follow this  
qbek

Pomoc w zakupie jasno grających kabli głośnikowych

Recommended Posts

Na wstępie Witam Wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post na forum.

 

Jak pierwszy post to i oczywiście prośba o poradę.

Sprzęt jaki mam to 

 

Marantz PM6006

Marantz CD6006

Kolumny Heco Music Style 800

 

Zacznę od początku.

Do tej pory byłem dość sceptycznie nastawiony co do "grających kabli".

W swoim zestawie miałem/mam kable Monster XPHP2x2mm. Od samego początku nie grało to tak jak powinno, wszystko brzmiało jak by na kolumny był zarzucony koc.

Zmieniłem kable na jakieś noneimy po 2 PLN za metr ze sklepu RTV. I tu szok, góra wyraźnie się rozjaśniła, dźwięk wyraźnie nabrał werwy, stał się bardziej detaliczny.

Niestety ucierpiał na tym dół i tak jakby stereo zaczęło się "gubić" i rozjeżdżać. 

 

I tu prośba do bardziej doświadczonych, jakie kable które grają jasno i jednocześnie nie robią szkody w dolnym paśmie byście polecili.

Co do ceny to wiadomo, nie kupię takich które kosztują tyle co wzacniacz bądź CD.

Generalnie potrzebuję sensowne kable w sensownej cenie.

 

Pozdrawiam

Konrad

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy tutaj uzyskasz sensowne odpowiedzi bo na takim forum to ludzie w większości w słuchawkach siedzą. Na AS jest dużo osób które wierzą w granie kabelków. Tam Ci na pewno doradzą :P . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze swojej strony mogę polecić podstawowy model kimber kable 4PR - klasyczny kabel, który od lat jest sprzedawany w niezmienionej formie, bo tu nie trzeba nic poprawiać. Nie jest to może ultra jasny kabel, sklasyfikowałbym go jako neutralny - ładnie kontroluje bas, wysokie brzmią tak jak powinny bez wbijania szpilek w uszy, a średnica jest ładnie napowietrzona, przez co scena jest bardzo satysfakcjonująca. 

To jest kabel, z którego nie da się byc niezadowolonym ;) Przy czym  ostrzegam przed kupowaniem z Allegro, bo można naciąć się na podróbki (tak, są), które po prostu nie grają. Osobiście kupiłem za 50PLN/metr w salonie HiFi.   

Edited by CoATI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej zrobisz jak wymienisz klocek bo ciężko o tanie dobre jasne druty.

Tanie kable nie grają jasno SAME Z SIEBIE one tylko ucinają bas przez co słyszysz więcej sopranów tak w skrócie.

pisane mobilnie

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, retter napisał:

Lepiej zrobisz jak wymienisz klocek bo ciężko o tanie dobre jasne druty.

Tanie kable nie grają jasno SAME Z SIEBIE one tylko ucinają bas przez co słyszysz więcej sopranów tak w skrócie.

pisane mobilnie
 

Sam bym tego lepiej nie napisał:D

 

Dobry tani drut który zachowa kulturę, dyscyplinuje bas i wyciągnie lecz bez wyostrzania górę to Audioquest type2. Działa to dokładnie na takiej zasadzie jak napisał @retter - jest to kabel cienki przez co mniej przez niego przechodzi basu. Ale za to jest kultura jak za swoją cenę jak najbardziej do polecenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tanich o jasnej sygnaturze i dobrym basie polecam AudioQuest FLX-Slip 14/4, używałem z PM6005 i Zennorami 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi i sugestie.

Co do zmiany klocka, raczej nie będę go zmieniał.

Zdaję sobie sprawę że jest to sprzęt budżetowy i cudów na kiju się nie spodziewam.

Chcę tylko zmienić kabel bo, tak jak wcześniej wspominałem, Monster przepuszczał zbyt dużo basu przy czym tonów wysokich było jak na lekarstwo.

 

Ten tani kabel który mam obecnie radzi sobie całkiem ok. z górą ale na basach już ma problemy.

 

Poczytam o kablach które zaproponowaliście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawości - a łączysz jakimś sensownym rca ten zestaw? Pytam, bo miałem kiedyś Marantza PM6003 i lepiej słyszałem zmiany w rca niż głośnikowych. Ten marantz do zbyt jasnych nie należał. 

Z kabli może coś na srebrze by ci pomogło.

A zainteresuj się może tym, co sprzedaje johnny's - 

 

Z rzeczy markowych bardzo chwalony jakość cena był swego czasu Qed Ruby - tu test http://wstereo.pl/test-qed-ruby-anniversary-evolution-sprawdza-sie/3/

Poza tym weź pod uwagę Chordy, Nordosty (tu tanio raczej nie będzie), a może Tara Labs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, qbek napisał:

Dzięki za odpowiedzi i sugestie.

Co do zmiany klocka, raczej nie będę go zmieniał.

Zdaję sobie sprawę że jest to sprzęt budżetowy i cudów na kiju się nie spodziewam.

Chcę tylko zmienić kabel bo, tak jak wcześniej wspominałem, Monster przepuszczał zbyt dużo basu przy czym tonów wysokich było jak na lekarstwo.

 

Ten tani kabel który mam obecnie radzi sobie całkiem ok. z górą ale na basach już ma problemy.

 

Poczytam o kablach które zaproponowaliście.

Znam tego Monstera, wysokie ma trochę schowane, faktycznie. U mnie grał na aluminiowej kopułce i dobrze się spisywał.  Spróbuj tego FLX-Slip 14/4, myślę że Cię miło zaskoczy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, jd1210 napisał:

Znam tego Monstera, wysokie ma trochę schowane, faktycznie. U mnie grał na aluminiowej kopułce i dobrze się spisywał.  Spróbuj tego FLX-Slip 14/4, myślę że Cię miło zaskoczy. 

Wiesz może gdzie można go znaleźć? nie mogę go namierzyć nigdzie..

 

Ok. znalazłem.

 

Widzę że jest on na czterech żyłach.

Rozumiem że po dwa przewody trzeba połączyć w pary? np czarny z białym (-) i czerwony z zielonym (+) 

Czy musimy go połączyć jako bi-wire ?

Edited by qbek

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, qbek napisał:

Wiesz może gdzie można go znaleźć? nie mogę go namierzyć nigdzie..

 

Ok. znalazłem.

 

Widzę że jest on na czterech żyłach.

Rozumiem że po dwa przewody trzeba połączyć w pary? np czarny z białym (-) i czerwony z zielonym (+) 

Czy musimy go połączyć jako bi-wire ?

Zrób tak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, qbek napisał:

Rozumiem że po dwa przewody trzeba połączyć w pary? np czarny z białym (-) i czerwony z zielonym (+) 

Czy musimy go połączyć jako bi-wire ?

Zdecydowanie będzie lepiej na bi-wire. Przerabiałem kilka audioquestów u siebie i to jest totalnie inny kabel jak go złączysz w kupę (nie polecam)!

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, espe0 napisał:

Zdecydowanie będzie lepiej na bi-wire. Przerabiałem kilka audioquestów u siebie i to jest totalnie inny kabel jak go złączysz w kupę (nie polecam)!

Mi osobiście bardziej podobał się bez bi-wire, ale to  sobie qbek osobiście przetestuje na swoim torze.

Edited by jd1210

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, espe0 napisał:

Zdecydowanie będzie lepiej na bi-wire. Przerabiałem kilka audioquestów u siebie i to jest totalnie inny kabel jak go złączysz w kupę (nie polecam)!

Czyli do takiego połączenia muszę wykorzystać wszystkie wyjścia we wzmacniaczu A i B?

Np.

Wzmacniacz kanał np. lewy

A czerwony i czarny i podłączamy go do dolnej pary w kolumnach

B zielony i biały podłączamy go do górnej pary w kolumnach

I analogicznie kanał prawy

Oczywiście zworki w kolumnach wyciągamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, qbek napisał:

Czyli do takiego połączenia muszę wykorzystać wszystkie wyjścia we wzmacniaczu A i B?

Np.

Wzmacniacz kanał np. lewy

A czerwony i czarny i podłączamy go do dolnej pary w kolumnach

B zielony i biały podłączamy go do górnej pary w kolumnach

I analogicznie kanał prawy

Oczywiście zworki w kolumnach wyciągamy.

Będziesz miał 2 pary drutów 2 grubsze na bass i 2 chudsze na soprany. Oczywiście możesz również je złączyć jak napisał @jd1210 bo możliwe że system na to inaczej zareaguje niż u mnie. U mnie połączenie type2 między C356 i IQ70 bardzo wyrównało bas - bo było go zdecydowanie za dużo i rozświetliło wysokie.

Jak nie będzie opisanego kierunku to podłączamy napisami w stronę kolumn:

 

---> napis --->

 

Pojedyncze powinny mieć + i -.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bi wring to dwa wzmacniacze a nie 2 pary wyjść w jednym wzmacniaczu. Podłącz tak a zobaczysz dym z gwizdków. I tyle będzie z poprawy dźwięku.

pisane mobilnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, retter napisał:

Bi wring to dwa wzmacniacze a nie 2 pary wyjść w jednym wzmacniaczu. Podłącz tak a zobaczysz dym z gwizdków. I tyle będzie z poprawy dźwięku.

pisane mobilnie
 


Bzdury totalne. Dwa wzmacniacze to bi amping.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Rotgut napisał:

Tak z ciekawości - a łączysz jakimś sensownym rca ten zestaw? Pytam, bo miałem kiedyś Marantza PM6003 i lepiej słyszałem zmiany w rca niż głośnikowych. Ten marantz do zbyt jasnych nie należał. 

 

Kable RCA to QED Performance Audio 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bzdury totalne. Dwa wzmacniacze to bi amping.
Kufa ide wypić kufel kawy bo jeszcze nieprzytomny jestem. Oczywiście mówiłem o bi-ampingu.

Nie mniej nie wolno wykorzystywać 2 pary wyjść A+B w jednym wzmacniaczu z bi wiringiem.

pisane mobilnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, retter napisał:

Nie mniej nie wolno wykorzystywać 2 pary wyjść A+B w jednym wzmacniaczu z bi wiringiem.


A niby dlaczego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, retter napisał:

Kufa ide wypić kufel kawy bo jeszcze nieprzytomny jestem. Oczywiście mówiłem o bi-ampingu.

Nie mniej nie wolno wykorzystywać 2 pary wyjść A+B w jednym wzmacniaczu z bi wiringiem.

pisane mobilnie
 

Jak ma przełącznik trybów, to wolno. Pierwszy przykład z brzegu: Technics SU-VX820. Dajesz gałę na A+B i używasz obu par do jednych kolumn.

 

Ad rem: używki Stereovox albo Collibri

Edited by majkel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, qbek napisał:

Kable RCA to QED Performance Audio 40

 

No to tu powinno być dobrze.

 

8 minut temu, majkel napisał:
50 minut temu, retter napisał:

 

Jak ma przełącznik trybów, to wolno. Pierwszy przykład z brzegu: Technics SU-VX820. Dajesz gałę na A+B i używasz obu par do jednych kolumn.

 

Z tyłu jest opis, że można A+B, ale ograniczenia impedancji 8-16. 

Tak czy siak ja bym wpiął od strony wzmaka do jednego wyjścia, a rozdzielił tylko od strony kolumn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograniczenia impedancji dotyczą całych kolumn, a nie osobno sekcji niskotonowej i wysokotonowej. Elektrycznie nie ma znaczenia, czy podłączymy kolumny jedną parą przewodów czy w biwiringu z jednego wyjścia wzmacniacza lub z A+B. Dla wzmacniacza jest to takie samo obciążenie.

Edited by markp

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, markp napisał:

Ograniczenia impedancji dotyczą całych kolumn, a nie osobno sekcji niskotonowej i wysokotonowej. Elektrycznie nie ma znaczenia, czy podłączymy kolumny jedną parą przewodów czy w biwiringu z jednego wyjścia wzmacniacza lub z A+B. Dla wzmacniacza jest to takie samo obciążenie.

Dokładnie tak. Ograniczenie 8-16Ω dotyczy dwóch osobnych zestawów głośnikowych, a nie jednego z rozpiętą zwrotnicą pod bi-wiring. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy