Jump to content
Sign in to follow this  
soulreaver

Equalizer APO - przełączanie pomiędzy konfiguracjami

Recommended Posts

Używam equalizera APO. Mam skonfigurowane dosyć zaawansowane ustawienie pod HE-400i i to działa bardzo dobrze. Problem pojawia się wtedy gdy podłączam sobie inne słuchawki i próbuję wczytać inną (zapisaną wcześniej konfigurację. Czyli pracuję sobie na config.txt, wczytuję DT-150.txt i niestety nadal działa tylko config.txt. O co w tym chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre pytanie. Podpinam się :) Ja po prostu podzieliłem ustawienia na sekcje i klikam on/off zależnie czego potrzebuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ALTON

Chyba udało mi się rozwiązać ten problem... A więc tak: config.txt jest plikiem głównym który APO wczytuje zawsze podczas startu. Otwieranie innych plików konfiguracji nie powoduje ich działania w programie (!). Rozwiązałem to tak: 

 

1. Wywalić wszystko z config.txt (będziemy z tego miejsca jedynie aktywować/dezaktywować pliki konfiguracyjne poszczególnych słuchawek).

2. Dodajemy w config.txt: (+) -> Control -> Include (Include configuration file) -> wybieramy plik konfiguracji dla danych słuchawek.

3. powtarzamy punkt (2) wymaganą liczbę razy.

4. Teraz możemy aktywować aktywować poszczególne konfiguracje za pomocą jednego kliknięcia z poziomu config.txt. 

 

Edited by soulreaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chętnie bym poczytał jakiś poradnik, zwłaszcza że dopiero zaczynam zabawę z APO.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.08.2019 o 13:08, adamos80 napisał:

Chętnie bym poczytał jakiś poradnik, zwłaszcza że dopiero zaczynam zabawę z APO.  

 

W sumie wielkiej filozofii nie ma. Obsługa jest prosta. Znalezienie idealnego dźwięku dla całej muzyki już nie. Z dostępnych kontrolek IMHO najlepiej sprawuje się peaking filter. Dzięki niemu masz EQ parametryczny, gdzie korekcja dźwięku jest opisana w matematyczny sposób poprzez 3 parametry każdej zmiany: f, gain, q-factor. Zaleta względem korekcji graficznej (suwaki) jest taka, że nie masz z góry narzuconych częstotliwości środkowych (f) i szerokości zbocza (q). Masz 100% kontroli nad dźwiękiem. Dzięki temu jesteś w stanie dokładnie odtworzyć wymaganą korekcję dźwięku na każdym kompie z APO. Co więcej, są sprzętowe DAC z parametrycznym EQ. Wtedy możesz uwolnić swój tor audio od PC z identycznym efektem.

 

Zaznaczenie instant mode powoduje, że zmiany słychać real-time. Przy wpisywaniu wartości z palca, zamiast używania pokręteł myszką polecam uważać, bo przypadkowe stuknięcie 0 może spowodować pobicie o np 50dB, co zaowocuje soczystym trzaskiem. Niektórzy też zalecają dodać przedwzmacniacz z ujemnym wzmocnieniem, tak aby peak gain wynosił 0dB. Wtedy nie narażasz się na clipping, ale to musiałbyś agresywnie podbić jakieś pasmo, by mieć ten problem.

 

APO jest też fajny do robienia ślepych testów bez pomocy drugiej osoby. Z zamkniętymi oczami klikasz szybko on-off na wybranej kontrolce, aż stracisz rachubę, czy kliknięć, była parzysta, czy nieparzysta liczba. A wtedy wsłuc**jesz się, czy podbicie jest obecne, czy nie.

 

 

eq.png

Edited by Karister

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy