Skocz do zawartości

Test Lector Docet


Aro91

Rekomendowane odpowiedzi

Wzmacniacz był całkiem sporych rozmiarów patrząc na to, że to nie sprzęt za kilka tysięcy złotych, w zestawie dostajemy stosunkowo mały zasilacz- chyba impulsowy, nie wiem nie znam się ^^

 

Budowa wzmacniacza bardzo dobra, nic nie ugina się, nic nie trzeszczy, pokrętło głośności zaskakująco działa... można spokojnie dojść do godziny 12 ale dalej jest jakby jakaś blokada i zbyt ciężko idzie by zyskać na głośności.

Przy słuchawkach Beyerdynamic DT880ED 250Ohm głośność była na poziomie 8-10 godziny, nie mam pojęcia czy wystarczy to dla słuchawek 600Ohm, ale obawiam się że nie bardzo.

Przy słuchawkach 56Ohm było słychać cichy szum, zapewne to wzmacniacz skierowany bardziej pod modele o wyższej impedancji.

 

Pod względem dźwięku porównam do wbudowanych w odtwarzacze MD wzmacniacze. Dokładnie słuchawki były podpinane pod Sony MDS JE510, Kenwood DM7090 oraz Lector Docet.

 

Różnic w dźwięku, względem zintegrowanego wzmacniacza w odtwarzacze MD nie było, aż tak dużo. Na pewno poprawiła się precyzja, szybkość, rytmika, konturowość.
Barwa bardziej płaska czyli neutralna względem wyjścia słuchawkowego z odtwarzaczy MD, w Lectorze jest bardziej zaznaczona góra pasma a niskie tony nieco krótsze, szybsze, z lepszym impaktem ale ogólnie bardziej szczupłe.
Nieco lepsza szczegółowość, wokale są na podobnym poziomie, tak samo głębokie i rozciągnięte na scenie.
Ogólnie scena delikatnie jest szersza, niestety w tej klasie sprzętu skraje sceny na boki nie są zbyt naturalne a dziwnie zniekształcone?
Minimalnie lepsze odwzorowanie głębi chociaż bardziej czuć na szerokość poprawę, jest bardziej selektywnie, chociaż to nie duże różnice.
Dynamika uległa poprawie, całościowo dźwięk jest bardziej ułożony, przyjemny w przekazie.
 
Technicznie to lepsze granie, neutralne, na moich słuchawkach delikatnie za jasne i za chude.