Skocz do zawartości

ANKIETA - Preordery Mp3Store


Preordery Mp3Store  

76 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Preordery Mp3Store

    • Jestem za preorderami na forum w obecnej formie.
      60
    • Jestem przeciw preorderom w obecnej formie.
      4
    • Wystarczy mi rabat przy zakupie.
      12


Rekomendowane odpowiedzi

Przy preordererach są aspekty na które nie ma wpływu mp3store. Sławny przykład TAKSTAR ML720 i ML750, producent nie dostarczył sprzętu, czy urząd celny przetrzymujący zamówiony towar. To tylko dwa z wielu czynników które mają wpływ na akcję promocyjne. Ankieta ma na celu wyklarowaniu waszych opinii na temat "Preordery Mp3Store".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • KaszaWspraju zmienił(a) tytuł na ANKIETA - Preordery Mp3Store
  • KaszaWspraju podpiął/eła i promował(a) ten temat

To trochę zależy od tego kto ile kupuje sprzętu. Gdy jesteś zainteresowany wyłącznie produktem z preorderu wolałbyś niższą cenę zamiast rabatu na następny zakup. Z drugiej strony taki spory rabat, który później możesz w dodatku wykorzystać w promocjach to też super sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie korzystałem, ale to bardzo dobra inicjatywa mp3store, zaś problemy z realizacją są po stronie producenta - korzystający z tej oferty muszą to brać pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bednaar napisał:

Nie korzystałem, ale to bardzo dobra inicjatywa mp3store, zaś problemy z realizacją są po stronie producenta - korzystający z tej oferty muszą to brać pod uwagę.

 

Tylko w razie gdy zawini producent albo czynniki losowe, sklep nie robi problemów i tym którzy nie chcą czekać, zwraca pieniądze. Wiem, bo swego czasu kupiłem w preorderze Takstary PRO82, które dość długo stały na kontroli celnej i zniecierpliwionym osobom sklep zwracał pieniądze.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, e1mo napisał:

Tylko w razie gdy zawini producent albo czynniki losowe, sklep nie robi problemów i tym którzy nie chcą czekać, zwraca pieniądze. Wiem, bo swego czasu kupiłem w preorderze Takstary PRO82, które dość długo stały na kontroli celnej i zniecierpliwionym osobom sklep zwracał pieniądze.

 

No i to się chwali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu chwalić? Sklep ma obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta.

 

Jeszcze raz powtórzę, drogie mp3store, usuńcie z regulaminu Waszego sklepu niedozwolone klauzule, takie jak: "Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu, jeśli zwrócony towar będzie zmieniony ponad granice zwykłego zarządu (na przykład zniszczony, noszący wyraźne ślady użytkowania)", bo w końcu jakiś "życzliwy" Was podkabluje do UOKIK i się skończy pokaźną karą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
11 minut temu, Kuba_622 napisał:

A co tu chwalić? Sklep ma obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta.

 

Jeszcze raz powtórzę, drogie mp3store, usuńcie z regulaminu Waszego sklepu niedozwolone klauzule, takie jak: "Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu, jeśli zwrócony towar będzie zmieniony ponad granice zwykłego zarządu (na przykład zniszczony, noszący wyraźne ślady użytkowania)", bo w końcu jakiś "życzliwy" Was podkabluje do UOKIK i się skończy pokaźną karą...

Uważasz, że możesz oddać zniszczony sprzęt? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Superata napisał:

Uważasz, że możesz oddać zniszczony sprzęt? 

 

Zgodnie z prawem tak. Kupujący może oddać w kawałkach a klauzula jest faktycznie zakazana. Nie mniej jednak kupujący zgodnie z prawem odpowiada za pomniejszenie wartości towaru a w takim wypadku sklep może obniżyć wartość zwrotu nawet o 99,99%

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Superata napisał:

Uważasz, że możesz oddać zniszczony sprzęt? 

 

Ty to piszesz na serio? Jako przedstawiciel sklepu?

To co ja uważam, to napisałem w temacie obok - czyli, że mp3store potrzebuje prawnika, bo to szokujące, że tak duży sklep ma regulamin napisany przez osobę, która nie zna polskiego prawa ani nawet nie poświęciła 10 minut na zapoznanie się z ustawą o prawach konsumenta.

 

Zgodnie z prawem sklep ma OBOWIĄZEK przyjąć każdy zwrot w ramach odstąpienia od umowy zawartej na odległość (poza przypadkami wymienionymi w ustawie). Stan zwracanego przedmiotu nie ma znaczenia! To jest obowiązek sklepu.

Natomiast jeśli nastąpiło zmniejszenie wartości zwracanego produktu, to sklep ma prawo ubiegać się o tę kwotę, problem w tym, że to nie jest precyzyjnie zdefiniowane w ustawie. Więc jeśli sklep sobie wyliczy jakąś kwotę i odejmie od ceny, kupujący się zgodzi, jest wszystko ok. Jeśli kupujący nie zgodzi się z wyliczeniami sklepu, to sprawa skończy się w sądzie.

 

Natomiast najważniejsze jest, że:

1) Przyjęcie zwrotu a odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru do dwie różne sprawy. Nie można ich łączyć (nie można nie przyjąć zwrotu, bo nastąpiło zmniejszenie wartości)

2) Tego typu klauzule jak w/w, czy też brak możliwości zwrotu w preorderze nie są prawnie wiążące! Wy sobie możecie takie "regulaminy" pisać, tylko, że jeśli kupujący się uprze, to i tak towar zwróci, bo ma do tego prawo.

3) A sklep za to jeszcze mogą czekać bardzo niemiłe konsekwencje, jak kara od UOKIK.

 

Starałem się to wytłumaczyć najprościej, jak się da. I do %^$##$ jasnej! Moje subiektywne odczucia, co ja uważam itp. nie mają tu nic do rzeczy! To wynika z polskiego prawa, które każdy z nas musi przestrzegać.

 

 

 

 

 

Żeby podziałać trochę bardziej na wyobraźnię, to dodam jeszcze, że kara nałożona przez UOKIK za stosowanie niedozwolonych klauzul może wynieść nawet 10% rocznego przychodu firmy... Czyli nie mówimy o groszowych sprawach. Dlatego szczerze radzę nie olewać tematu, bo w końcu się Wam trafi jakiś konflikt z kupującym bardziej obeznanym w kwestiach prawnych i będziecie mieli nieciekawie...

Edytowane przez Kuba_622
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Co najmniej dwa razy miałem odmowę zwrotu tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy i to wcale nie w małym sklepie bo w Neonet. Jestem tylko pracownikiem/sprzedawcą i nie znam się na prawie. Są osoby decyzyjne, a ja opieram sie na tym co dostaje od nich. Mp3store to nie korporacja. Jak byliście na targach AVS - to widzieliście już całą załogę :) na naszym stoisku. Każdy nasz sklep to jedna osoba. Centrala decyduje o wszystkim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Superata napisał:

Co najmniej dwa razy miałem odmowę zwrotu tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy i to wcale nie w małym sklepie bo w Neonet. Jestem tylko pracownikiem/sprzedawcą i nie znam się na prawie. Są osoby decyzyjne, a ja opieram sie na tym co dostaje od nich. Mp3store to nie korporacja. Jak byliście na targach AVS - to widzieliście już całą załogę :) na naszym stoisku. Każdy nasz sklep to jedna osoba. Centrala decyduje o wszystkim. 

 

Spoko, jak to się mówi: nie mój cyrk, nie moje małpy ;) Ja Wam tylko napisałem, że macie w regulaminie sklepu niedozwolone klauzule (które i tak nie są prawnie wiążące, a czy jakiś klient się na nie nabierze, to inna sprawa) za które sklep może dostać sporą karę finansową. Tyle ode mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Dziwi mnie jedno w wynikach ankiety, są osoby które są przeciw lub za zwykłym rabatem 10% przy zakupie, które najczęściej do mnie piszą i proszą o dodatkowe rabaty i niższe ceny powołując się na ceny z preordera. Czyli co jestem przeciw ale chciałbym mieć te same ceny co w preorderze? Czegoś nie rozumiem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Superata napisał:

Czyli co jestem przeciw ale chciałbym mieć te same ceny co w preorderze?

To jest raczej logiczne, bo preorder czy promocja z rabatem to de facto to samo tylko nazwa jest inna no i czas (preorder na początku bytu rynkowego danego produktu a promocja z rabatem po jakimś czasie tegoż bytu). Więc skoro mp3store ustaliło daną cenę w preorderze to potem ludzie do tego nawiązują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności