Jump to content
Oferta specjalna MP3Store.pl - Słuchawki dokanałowe i akcesoria KINERA, QUEEN OF AUDIO i CELEST nawet do 25% taniej! ×

ANKIETA - Preordery Mp3Store


Preordery Mp3Store  

76 members have voted

  1. 1. Preordery Mp3Store

    • Jestem za preorderami na forum w obecnej formie.
      60
    • Jestem przeciw preorderom w obecnej formie.
      4
    • Wystarczy mi rabat przy zakupie.
      12


Recommended Posts

Przy preordererach są aspekty na które nie ma wpływu mp3store. Sławny przykład TAKSTAR ML720 i ML750, producent nie dostarczył sprzętu, czy urząd celny przetrzymujący zamówiony towar. To tylko dwa z wielu czynników które mają wpływ na akcję promocyjne. Ankieta ma na celu wyklarowaniu waszych opinii na temat "Preordery Mp3Store".

Link to comment
Share on other sites

To trochę zależy od tego kto ile kupuje sprzętu. Gdy jesteś zainteresowany wyłącznie produktem z preorderu wolałbyś niższą cenę zamiast rabatu na następny zakup. Z drugiej strony taki spory rabat, który później możesz w dodatku wykorzystać w promocjach to też super sprawa.

Link to comment
Share on other sites

Nie korzystałem, ale to bardzo dobra inicjatywa mp3store, zaś problemy z realizacją są po stronie producenta - korzystający z tej oferty muszą to brać pod uwagę.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Bednaar napisał:

Nie korzystałem, ale to bardzo dobra inicjatywa mp3store, zaś problemy z realizacją są po stronie producenta - korzystający z tej oferty muszą to brać pod uwagę.

 

Tylko w razie gdy zawini producent albo czynniki losowe, sklep nie robi problemów i tym którzy nie chcą czekać, zwraca pieniądze. Wiem, bo swego czasu kupiłem w preorderze Takstary PRO82, które dość długo stały na kontroli celnej i zniecierpliwionym osobom sklep zwracał pieniądze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, e1mo napisał:

Tylko w razie gdy zawini producent albo czynniki losowe, sklep nie robi problemów i tym którzy nie chcą czekać, zwraca pieniądze. Wiem, bo swego czasu kupiłem w preorderze Takstary PRO82, które dość długo stały na kontroli celnej i zniecierpliwionym osobom sklep zwracał pieniądze.

 

No i to się chwali :)

Link to comment
Share on other sites

A co tu chwalić? Sklep ma obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta.

 

Jeszcze raz powtórzę, drogie mp3store, usuńcie z regulaminu Waszego sklepu niedozwolone klauzule, takie jak: "Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu, jeśli zwrócony towar będzie zmieniony ponad granice zwykłego zarządu (na przykład zniszczony, noszący wyraźne ślady użytkowania)", bo w końcu jakiś "życzliwy" Was podkabluje do UOKIK i się skończy pokaźną karą...

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
11 minut temu, Kuba_622 napisał:

A co tu chwalić? Sklep ma obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta.

 

Jeszcze raz powtórzę, drogie mp3store, usuńcie z regulaminu Waszego sklepu niedozwolone klauzule, takie jak: "Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu, jeśli zwrócony towar będzie zmieniony ponad granice zwykłego zarządu (na przykład zniszczony, noszący wyraźne ślady użytkowania)", bo w końcu jakiś "życzliwy" Was podkabluje do UOKIK i się skończy pokaźną karą...

Uważasz, że możesz oddać zniszczony sprzęt? 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Superata napisał:

Uważasz, że możesz oddać zniszczony sprzęt? 

 

Zgodnie z prawem tak. Kupujący może oddać w kawałkach a klauzula jest faktycznie zakazana. Nie mniej jednak kupujący zgodnie z prawem odpowiada za pomniejszenie wartości towaru a w takim wypadku sklep może obniżyć wartość zwrotu nawet o 99,99%

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Superata napisał:

Uważasz, że możesz oddać zniszczony sprzęt? 

 

Ty to piszesz na serio? Jako przedstawiciel sklepu?

To co ja uważam, to napisałem w temacie obok - czyli, że mp3store potrzebuje prawnika, bo to szokujące, że tak duży sklep ma regulamin napisany przez osobę, która nie zna polskiego prawa ani nawet nie poświęciła 10 minut na zapoznanie się z ustawą o prawach konsumenta.

 

Zgodnie z prawem sklep ma OBOWIĄZEK przyjąć każdy zwrot w ramach odstąpienia od umowy zawartej na odległość (poza przypadkami wymienionymi w ustawie). Stan zwracanego przedmiotu nie ma znaczenia! To jest obowiązek sklepu.

Natomiast jeśli nastąpiło zmniejszenie wartości zwracanego produktu, to sklep ma prawo ubiegać się o tę kwotę, problem w tym, że to nie jest precyzyjnie zdefiniowane w ustawie. Więc jeśli sklep sobie wyliczy jakąś kwotę i odejmie od ceny, kupujący się zgodzi, jest wszystko ok. Jeśli kupujący nie zgodzi się z wyliczeniami sklepu, to sprawa skończy się w sądzie.

 

Natomiast najważniejsze jest, że:

1) Przyjęcie zwrotu a odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru do dwie różne sprawy. Nie można ich łączyć (nie można nie przyjąć zwrotu, bo nastąpiło zmniejszenie wartości)

2) Tego typu klauzule jak w/w, czy też brak możliwości zwrotu w preorderze nie są prawnie wiążące! Wy sobie możecie takie "regulaminy" pisać, tylko, że jeśli kupujący się uprze, to i tak towar zwróci, bo ma do tego prawo.

3) A sklep za to jeszcze mogą czekać bardzo niemiłe konsekwencje, jak kara od UOKIK.

 

Starałem się to wytłumaczyć najprościej, jak się da. I do %^$##$ jasnej! Moje subiektywne odczucia, co ja uważam itp. nie mają tu nic do rzeczy! To wynika z polskiego prawa, które każdy z nas musi przestrzegać.

 

 

 

 

 

Żeby podziałać trochę bardziej na wyobraźnię, to dodam jeszcze, że kara nałożona przez UOKIK za stosowanie niedozwolonych klauzul może wynieść nawet 10% rocznego przychodu firmy... Czyli nie mówimy o groszowych sprawach. Dlatego szczerze radzę nie olewać tematu, bo w końcu się Wam trafi jakiś konflikt z kupującym bardziej obeznanym w kwestiach prawnych i będziecie mieli nieciekawie...

Edited by Kuba_622
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Co najmniej dwa razy miałem odmowę zwrotu tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy i to wcale nie w małym sklepie bo w Neonet. Jestem tylko pracownikiem/sprzedawcą i nie znam się na prawie. Są osoby decyzyjne, a ja opieram sie na tym co dostaje od nich. Mp3store to nie korporacja. Jak byliście na targach AVS - to widzieliście już całą załogę :) na naszym stoisku. Każdy nasz sklep to jedna osoba. Centrala decyduje o wszystkim. 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Superata napisał:

Co najmniej dwa razy miałem odmowę zwrotu tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy i to wcale nie w małym sklepie bo w Neonet. Jestem tylko pracownikiem/sprzedawcą i nie znam się na prawie. Są osoby decyzyjne, a ja opieram sie na tym co dostaje od nich. Mp3store to nie korporacja. Jak byliście na targach AVS - to widzieliście już całą załogę :) na naszym stoisku. Każdy nasz sklep to jedna osoba. Centrala decyduje o wszystkim. 

 

Spoko, jak to się mówi: nie mój cyrk, nie moje małpy ;) Ja Wam tylko napisałem, że macie w regulaminie sklepu niedozwolone klauzule (które i tak nie są prawnie wiążące, a czy jakiś klient się na nie nabierze, to inna sprawa) za które sklep może dostać sporą karę finansową. Tyle ode mnie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Dziwi mnie jedno w wynikach ankiety, są osoby które są przeciw lub za zwykłym rabatem 10% przy zakupie, które najczęściej do mnie piszą i proszą o dodatkowe rabaty i niższe ceny powołując się na ceny z preordera. Czyli co jestem przeciw ale chciałbym mieć te same ceny co w preorderze? Czegoś nie rozumiem.  

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Superata napisał:

Czyli co jestem przeciw ale chciałbym mieć te same ceny co w preorderze?

To jest raczej logiczne, bo preorder czy promocja z rabatem to de facto to samo tylko nazwa jest inna no i czas (preorder na początku bytu rynkowego danego produktu a promocja z rabatem po jakimś czasie tegoż bytu). Więc skoro mp3store ustaliło daną cenę w preorderze to potem ludzie do tego nawiązują.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy