vonBaron Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 (edytowane) Otóż zakupiłem płytę na HDTracks którą znam doskonale bo mam ją w formacie CD czyli 16/44 a ta z HDTracks ma 24/48. I nie mogę jednoznacznie napisać że ta płyta Hi-Res gra lepiej, nawet mogę stwierdzić że jest gorzej, ta 16/44 jest bardziej dynamiczna, taka ludzka a ta 24/48 sucha, taka bez emocji, sterylna. Sprawdziłem to ściągając inne albumy w jakości Hi-Res i efekt jest niemal identyczny. Czy może to być efekt sztucznego podbijania bitrate? Jak to możliwe że z trzech różnych źródeł (CD, HDTracks, Tidal Master) ta sama płyta ma różny sample rate? Ciekaw jestem waszych opinii. Edytowane 1 Kwietnia 2019 przez vonBaron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzudas Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Może inne wydanie, np. jakiś remaster? Często brzmią inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonBaron Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 (edytowane) Nope to samo. Zresztą tak jak pisałem sprawdzałem na innych płytach i było niemal identycznie. Edytowane 1 Kwietnia 2019 przez vonBaron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Grand Wazoo Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Dla mnie Hi-Res ma sens jeżeli plik źródłowy został nagrany w studio w Hi-Res. Dlatego "gęste" pliki kupuję lub słucham (na Tidalu też są) z wytwórni, które specjalizują się w takich formatach czyli. np. http://www.2l.no albo https://trptk.com i wtedy to ma sens. Mam te same płyty w różnych formatach i generalnie dla mnie DSD to jest pomyłka, 24/96 brzmi pełniej, przyjemniej, nie jest tak sucho. Natomiast płyty z 2l.no w 24/352,8 kHz to jest bajka. Posłuchaj np. tego https://tidal.com/browse/album/55684789 płyta nagrana źródłowo w DXD 352.8kHz/24bit 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Większość płyt z HD tracks ma mniejszy DR niż takie normalne. Kiedyś też to widziałem i zdziwiony byłem. Sam zbadaj u siebie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrad1975 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Heh a już myślałem że to coś ze mną nie tak mam podobne obserwacje . Ostatnio słuchałem DSD 32/ 768 kHz koncert Bacha i było wręcz chirurgicznie zimno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 16 minut temu, conrad1975 napisał: Heh a już myślałem że to coś ze mną nie tak mam podobne obserwacje . Ostatnio słuchałem DSD 32/ 768 kHz koncert Bacha i było wręcz chirurgicznie zimno Nie chce się czepiać ale jak to było DSD to nie mogło być 32/768khz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Rodzaj danych nie ma wpływu na jakość audio, to są niuanse szczegóły a nie "dzień do nocy" Między 24 a 16 bit nie usłyszysz różnicy IMO. Chodzi o próbkowanie aby było bitperfect dla sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednaar Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Czy naprawdę jakość muzyki Hi-Res jest jakimś postępem w porównaniu z tradycyjnie zrealizowanym stereo na sprzęcie analogowym? Posłuchajcie sobie tej płyty z 1959 roku: Persuasive Percussion - zagrana przez Terry Snyder and the All Stars, a zrealizowana przez Enoch Light - jedno z pierwszych nagrań stereo, zatem w studio aż do przesady korzystano z wszelakich efektów przestrzennych. Idealna płyta do testowania sprzętu, a jednocześnie budząca zwątpienie w technologię Hi-Res. Inny przykład: do jednego z numerów Audio dołączono kiedyś sampler wytwórni Naim Records. Całość nagrana na żywo na analogowym dwuśladowym magnetofonie szpulowym firmy Nagra za pomocą dwóch mikrofonów AKG z 1978 roku. Realizacja tej płyty bije na głowę wszystko, co do tej pory słyszałem poza wspomnianą Persuasive Percussion. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonBaron Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Też mi się wydaje że jeżeli plik źródłowy nie zostanie nagrany np w 24/96 to nie będzie brzmiał lepiej od zwykłego 16/44. Dalej się zastanawiam skąd taki Tidal ma niektóre płyty Hi-Res, od samych twórców czy dokonują upsamplingu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 16 minut temu, vonBaron napisał: jeżeli plik źródłowy nie zostanie nagrany np w 24/96 A Ty myślisz, że niby w jakim formacie jest zapisywany i obrabiany dźwięk w profesjonalnym studio? Chyba nie sądzisz że w 16/44.1? Przeważnie 24/192. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rayden Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) Moim zdaniem bez sensu jest wypuszczanie nagrań upsamplowanych. Rozumiem,że obecnie nagrywa się w studiach całe płyty (albo nagrania) w formacie HiRes (zakładam cyfrowe nagrywanie) a potem na potrzeby nośnika, sklepu można downsamplować. Czyli mamy 32/384 lub 24/192 a potem downsamplujemy do 24/96 i 16/44. Skąd ta popularność 24/48 ? Z ograniczeń Androida ? edit - no właśnie @audionanik już odpowiedział. Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez Lord Rayden Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) 25 minut temu, vonBaron napisał: Też mi się wydaje że jeżeli plik źródłowy nie zostanie nagrany np w 24/96 to nie będzie brzmiał lepiej od zwykłego 16/44. Dalej się zastanawiam skąd taki Tidal ma niektóre płyty Hi-Res, od samych twórców czy dokonują upsamplingu? Na przykładzie albumu Madonny Like a Virgin. Można sobie kupić na hd-tracks wersję 24/96khz za 18 dolarów, lub dopłacić do 24/192khz za 25 dolarów tyle że ten album został zarejestrowany zmixowany w 14 bitach i tyle ma "taśma" matka. Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez Spawn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rayden Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Teraz, Spawn napisał: Na przykładzie albumu Madonny Like a Virgin. Można sobie kupić na hd-tracks wersję 24/96khz za 18 dolarów, lub dopłacić do 24/192khz za 25 dolarów tyle że ten album został zarejestrowany w 14 bitach i tyle ma "taśma" matka. To była rejestracja analogowa czy cyfrowa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawn Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 2 minuty temu, Lord Rayden napisał: To była rejestracja analogowa czy cyfrowa ? Taśma cyfrowa DASH pozwalająca na maksymalnie 16/44 lub 48 khz. Po zmixowaniu ten album ma 14 bitów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 @Spawn a co ty tutaj robisz? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 3 minuty temu, Spawn napisał: Taśma cyfrowa DASH pozwalająca na maksymalnie 16/44 lub 48 khz. Po zmixowaniu ten album ma 14 bitów. Trochę mnie dziwi, że tak słabo, bo cyfra rządzi w studiach od końca lat 70-ych. Winyle z tamtych lat to przeważnie już tylko końcowy efekt cyfrowej rejestracji i obróbki materiału dźwiękowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corvin74 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 10 godzin temu, vonBaron napisał: I nie mogę jednoznacznie napisać że ta płyta Hi-Res gra lepiej, nawet mogę stwierdzić że jest gorzej, ta 16/44 jest bardziej dynamiczna, taka ludzka a ta 24/48 sucha, taka bez emocji, sterylna. Może masz dobry odtwarzacz CD. Ja tak miałem gdy zgrałem płyty CD do FLAC - teoretycznie powinno być to samo... ale muzyka z CD była bardziej dynamiczna - mam dobry CD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chico99 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Upsampling, przy marnej jakości pliku źródłowym, to tani chwyt marketingowy. Niestety wielu się nabiera. 3 minuty temu, Corvin74 napisał: Może masz dobry odtwarzacz CD. Ja tak miałem gdy zgrałem płyty CD do FLAC - teoretycznie powinno być to samo... ale muzyka z CD była bardziej dynamiczna - mam dobry CD. Flac, flacowi nie równy. Poza tym rola softu i ustawień do ich tworzenia. Trzeba było zrzucić do WAV i wtedy porównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonBaron Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) Wszystko testowane na tych samych ustawieniach, jedynie ręcznie zmieniam bitrate żeby był 1:1 z plikiem. Przynajmniej wiem że jakość Hi-Res mogę sobie odpuścić bo nie słyszę różnicy na +, może inny gatunek muzyki ma sens w tym formacie (jazz, blues, klasyka?) ale metal raczej nie Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez vonBaron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar2905 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Metalowi nic nie pomoże . 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 4 minuty temu, vonBaron napisał: ale metal raczej nie Już mówiłem - do metalu to najlepsze są brzeszczoty (bosch, graphite) i farby antykorozyjne, a nie sprzęt audio wysokiej klasy. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timecage Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) Przecież dowolny materiał muzyczny ma jakość tylko do progu rozdzielczości w której został zarejestrowany - to się tyczy zarówno oryginalnych cyfrowych rejestracji jak i digitalizowanych analogów. Dowolny upsampling powyżej tego progu to wydmuszka, bo co miałby wyciągnąć, dane których tam nie ma? Nawet remaster w połączeniu z upsamplingiem ma średni sens, bo wtedy możemy co najwyżej usłyszeć narzut sprzętu/softu użytego do remastera, z oryginalnego materiału nie wyciągnie się czegoś, czego tam nie ma. Przede wszystkim znacznie większe znaczenie od ilości bitów i herzów ma jakość rejestracji i masteringu. Dobrze zrealizowane nagrania będą brzmieć dobrze niezależnie od formatu. Hi-Res samo w sobie jest pustą obietnicą, bo ma sens tylko w odpowiednim kontekście. Obecnie to głównie tylko narzędzie marketingowe. Przecież pierwotnie wszystkie te wysokie gęstości powstały właśnie do zastosowań w których mają sens - to znaczy albo digitalizacji taśm-matek albo świeżych rejestracji. Tak samo w przeszłości przy pomysłach w rodzaju winyli dbx używano ich tylko do nagrań mających jakieś przełożenie na taką rozdzielczość. Weźcie sobie obrazek jpg o danej rozdzielczości i z głębią kolorów 8 bitów, powiększcie go dwukrotnie, zapiszcie jako png z głębią 24 bity i sprawdźcie, czy dzięki temu widać tam coś więcej . Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez timecage 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonBaron Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Dokładnie, dobrze zrealizowanie nagranie MP3/320kbps brzmi często lepiej niż nie jedna płyta CD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrad1975 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 1 godzinę temu, Spawn napisał: Nie chce się czepiać ale jak to było DSD to nie mogło być 32/768khz. http://www.2l.no/hires/index.htmlhttp://www.lindberg.no/hires/test/2L-139/2L-139_stereo_DSF_11289k_1b_01.dsf Dac pokazuje 768, MAC też na wyjściu , link do plików , sprawdźcie sami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi