Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Zakup na Amazon.de a gwarancja


wegiel21

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Gdzie mogę sprawdzić okres gwarancyjny jaki udziela amazon ? Czy ktoś z Was kupował na amazon.de jakiś produkt np słuchawki Beyerdynamic objęte 5 letnią gw producenta a jak tak to czy faktycznie amazon udzielił 5 lat gw ? Pytam ponieważ nie mogłem znaleźć inf. o okresie gw zadzwoniłem i otrzymałem inf że na ten produkt są 2 lata gw ale gdy drążyłem temat ( bo na stronie producenta , w polskich sklepach jak i na samym opakowaniu jest 4 years ) konsultant nabrał wody w usta, jak poprosiłem aby się dowiedział co i jak bo nawet na stronie amazon.de gdzie jest przedstawioine foto z opakowaniem towaru widniej 4 yers to polecono mi dokupić dodatkową gwarancję na dwa lata i wydzie mi te cztery 😂

 

Tak więc czy amazon daje tylko ustawowe dwa i "obcina" wszystko co powyżej tego okresu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amazon to sklep a producent to producent :)

 

Generalnie pytanie nr 1 to czy w tym przypadku Amazon jest sprzedawcą, czy tylko wysyła, czy może ani nie jest sprzedawcą ani nie wysyła?

Jeżeli Beyerdynamic daje 5 lat gwarancji i nie jest to ograniczone do konkretnych sprzedawców, to te 5 lat gwarancji powinno być.

Amazon to rękojmia i trwa ona 2 lata (w przypadku kiedy Amazon sprzedaje albo wysyła) - wtedy jak coś jest nie tak w ciągu tych 2 lat to wysyłają nowy produkt lub zwracają kasę (pełną kwotę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2 lat możesz się zwracać albo do amazona albo do producenta a jak producent miał gest i dał Ci więcej to po tym okresie zwracasz się już tylko do producenta. Tak jest u każdego sprzedawcy, nie tylko w amazonie. Chyba że sprzedawcą jest producent lub oficjalny dystrybutor to i tak tylko do nich się możesz zwrócić, ewentualnie do centrum serwisowego jak takie mają.

Edytowane przez Spawn
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, awayeah napisał:

Amazon to sklep a producent to producent :)

 

Generalnie pytanie nr 1 to czy w tym przypadku Amazon jest sprzedawcą, czy tylko wysyła, czy może ani nie jest sprzedawcą ani nie wysyła?

Jeżeli Beyerdynamic daje 5 lat gwarancji i nie jest to ograniczone do konkretnych sprzedawców, to te 5 lat gwarancji powinno być.

Amazon to rękojmia i trwa ona 2 lata (w przypadku kiedy Amazon sprzedaje albo wysyła) - wtedy jak coś jest nie tak w ciągu tych 2 lat to wysyłają nowy produkt lub zwracają kasę (pełną kwotę).

Sprzedawcą jest amazon ( Prime ) i on też wysyła ( chyba ) a pytanie nie dotyczy słuchawek ( one są tylko przykładem ) a dokładniej pisząc chodzi mi o kartę graficzną Gigabyte Aorus Xtreme ( na opakowaniu 4 lata gw , takie też info na stronie producenta oraz w polskich sklepach " ok może być to 36 mc i dodatkowy rok po rejestracji produktu ) lub o kartę MSI RTX2080 Trio ( inf o 36 mc gwarancji w 95% polskich sklepów ) a pan na infolinii amazon móiwi mi tylko o 2 latach, wiec rozumiem że amazon udziela maksymalnie 2 lat i reszta go nie interesuje co daje producent ( towary te można reklamować tylko za pośrednictwem sklepu w którym zostały zakupione ).

5 minut temu, Spawn napisał:

Do 2 lat możesz się zwracać albo do amazona albo do producenta a jak producent miał gest i dał Ci więcej to po tym okresie zwracasz się już tylko do producenta. Tak jest u każdego sprzedawcy, nie tylko w amazonie. Chyba że sprzedawcą jest producent lub oficjalny dystrybutor to i tak tylko do nich się możesz zwrócić, ewentualnie do centrum serwisowego jak takie mają.

Nie do końca chyba tak to jest bo zarówno MSI jak i Gigabyte piszą coś w stylu " Reklamację składamy u sprzedawcy lub jednego z polskich dystrybutorów (dotyczy tylko sprzedawców , dystrybutorzy: AB, ABC Data, Incom , Action ). Na produkty udzielana jest gwarancja sprzedawcy na okres od 24 do 36 miesięcy.  ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli taki MSI czy Gigabyte się umówił tak ze sprzedawcami którzy to akceptują to nic nie stoi na przeszkodzie aby tak było. Czy w karcie gwarancyjnej Beyerdynamiców tez masz taki zapis że możesz oddać sprzęt do amazon do 5 lat? Wątpie :)

 

Prawnie jest ustalone do kiedy i jak odpowiada sprzedawca a producent to sobie moze wpisać w gwarancji co mu się podoba dlatego jeden da Ci 3 miesiące, inny rok, kolejny 5 lat door2door a jeszcze inny dożywotnią. Jeden będzie wymagał kompletu dokumentów aby wogóle przyjąć sprzęt a inny nic nie będzie chciał i wyśle Ci nowy sprzęt jeszcze zanim oddasz stary.

Edytowane przez Spawn
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Spawn napisał:

Jesli taki MSI czy Gigabyte się umówił tak ze sprzedawcami którzy to akceptują to nic nie stoi na przeszkodzie aby tak było. Czy w karcie gwarancyjnej Beyerdynamiców tez masz taki zapis że możesz oddać sprzęt do amazon do 5 lat? Wątpie :)

 

Prawnie jest ustalone do kiedy i jak odpowiada sprzedawca a producent to sobie moze wpisać w gwarancji co mu się podoba dlatego jeden da Ci 3 miesiące, inny rok, kolejny 5 lat door2door a jeszcze inny dożywotnią. Jeden będzie wymagał kompletu dokumentów aby wogóle przyjąć sprzęt a inny nic nie będzie chciał i wyśle Ci nowy sprzęt jeszcze zanim oddasz stary.

Czyli jak mawiał ostatnio Jurek O. żyjemy w dzikim kraju ... Bo co mi po tym że producent daje 100 lat gwarancji jak sprzedawca daje 2 a uszkodzony sprzęt i tak mogę reklamować tylko u sprzedawcy a nie u dustybutora/producena ? Nie mówiąc już nawet że w przypadku gdy po np roku sklep upadnie to nasza gwaracja równa się nic nie warty śmieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wegiel21 napisał:

Czyli jak mawiał ostatnio Jurek O. żyjemy w dzikim kraju ... Bo co mi po tym że producent daje 100 lat gwarancji jak sprzedawca daje 2 a uszkodzony sprzęt i tak mogę reklamować tylko u sprzedawcy a nie u dustybutora/producena ? Nie mówiąc już nawet że w przypadku gdy po np roku sklep upadnie to nasza gwaracja równa się nic nie warty śmieć.

Wtedy jak upadnie sklep w UE producent bez względu czy ci napisał 3 miesiące czy rok to 2 lata od daty sprzedaży odpowiada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wegiel21 napisał:

Czyli jak mawiał ostatnio Jurek O. żyjemy w dzikim kraju ... Bo co mi po tym że producent daje 100 lat gwarancji jak sprzedawca daje 2 a uszkodzony sprzęt i tak mogę reklamować tylko u sprzedawcy a nie u dustybutora/producena ? Nie mówiąc już nawet że w przypadku gdy po np roku sklep upadnie to nasza gwaracja równa się nic nie warty śmieć.

 

Jeśli masz kartę z serii Extreme Gaming, to obowiązuje na nią specjalna gwarancja udzielana przez producenta. Rejestrujesz kartę w Gigabyte i masz tam gwarancję promocyjną na warunkach specjalnych. A jak to zrobić to pewnie jest w pudełku info, formularz, link, etc. Pewnie nawet jest to gwarancja Door to Door.

A jak ją będziesz mieć zarejestrowaną w Gigabyte to olewasz Amazona. I po problemie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, wegiel21 napisał:

Czyli jak mawiał ostatnio Jurek O. żyjemy w dzikim kraju ... Bo co mi po tym że producent daje 100 lat gwarancji jak sprzedawca daje 2 a uszkodzony sprzęt i tak mogę reklamować tylko u sprzedawcy a nie u dustybutora/producena ? Nie mówiąc już nawet że w przypadku gdy po np roku sklep upadnie to nasza gwaracja równa się nic nie warty śmieć.

 

O czym Ty mówisz?

Sytuacja, masz sprzęt na który masz 5 lat gwarancji producenta. W okresie 2 lat możesz go oddać albo do sprzedawcy albo do producenta - Twój wybór, co więcej jak jeden by Ci odmówił przyjęcia z jakiegoś powodu to możesz sobie próbowac u drugiego bo to dwie różne drogi. Po 2 latach kończy się odpowiedzialność sprzedawcy i zaglądasz do karty gwarancyjnej a tutaj proszę 5 lat gwarancji i czytasz sobie warunki jak skorzystać. Moze być że wysyłasz do nich pod adres taki i taki, może być że do byle sklepu i lista, może być że do centrum serwisowego i lista centrów.

 

Ja np miałem sytuację że miałem 5 lat gwarancji na dysk twardy a nie miałem do niego absolutnie żadnych dokumentów zakupu bo się zapodziały. Uszkodził mi się po 4 latach, wszedłem na stronę producenta a tutaj żeby zgłosić po numerze seryjnym i dostałem nowy dysk po tygodniu.

Edytowane przez Spawn
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziska, ale lubicie pitolić po próżnicy i skazywać g..no na śmierć. Głównie kieruję to do autora tematu. Extreme Gaming, seria Aorus... Potrzeba dokładnie 46 sekund w Google żeby wszystko znaleźć.

 

https://pl.aorus.com/index.php

 

Strona rejestracji

 

https://pl.aorus.com/login.php

 

Trzeba sobie założyć konto, później zarejestrować produkt po numerze seryjnym, pewnie wyspowiadać się z tego kiedy i gdzie kupiony, co rzecz oczywista. I gwarancja będzie po numerze seryjnym, przez 4 lata od potwierdzonej daty zakupu. I koniec tematu.A nie biadolenie i mieszanie do tego polityki.

Edytowane przez SlawekR
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Jaro54 napisał:

Wtedy jak upadnie sklep w UE producent bez względu czy ci napisał 3 miesiące czy rok to 2 lata od daty sprzedaży odpowiada. 

I tu się mylisz... bo niby odpowiada ale to nie jest w naszym kraju takie proste , poniżej link:

 

http://www.wykop.pl/ramka/3812583/kupiles-droga-karte-graficzna-sklep-zbankrutowal-wlasnie-straciles-gwarancje/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wegiel21 napisał:

I tu się mylisz... bo niby odpowiada ale to nie jest w naszym kraju takie proste , poniżej link:

 

http://www.wykop.pl/ramka/3812583/kupiles-droga-karte-graficzna-sklep-zbankrutowal-wlasnie-straciles-gwarancje/

 

 

 

Ja kupiłem ekspres do kawy na jakiejś wyprzedaży któregoś z bankrutujących marketów elektro i jak potrzebowałem gwarancje to oddałem do producenta i dostałem nowy więc to raczej dość indywidualna sprawa.

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wegiel21 napisał:

I tu się mylisz... bo niby odpowiada ale to nie jest w naszym kraju takie proste , poniżej link:

 

http://www.wykop.pl/ramka/3812583/kupiles-droga-karte-graficzna-sklep-zbankrutowal-wlasnie-straciles-gwarancje/

 

 

 

Tyle że masz inną kartę, inną sytuację. Promocyjna gwarancja producenta, czyli tzw. wartość dodana do marki modelu, w tym przypadku Aourus, ma się nijak do tego, gdyż stanowi szczególną umowę gwarancyjną pomiędzy producentem a użytkownikiem. Naprawdę znajdujecie przyjemność w szukaniu sensacji tam gdzie jej nie ma... Może sobie po prostu zarejestruj kartę. Nawet Ci linka podałem. I zapomnij o temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Spawn napisał:

 

O czym Ty mówisz?

Sytuacja, masz sprzęt na który masz 5 lat gwarancji producenta. W okresie 2 lat możesz go oddać albo do sprzedawcy albo do producenta - Twój wybór, co więcej jak jeden by Ci odmówił przyjęcia z jakiegoś powodu to możesz sobie próbowac u drugiego bo to dwie różne drogi. Po 2 latach kończy się odpowiedzialność sprzedawcy i zaglądasz do karty gwarancyjnej a tutaj proszę 5 lat gwarancji i czytasz sobie warunki jak skorzystać. Moze być że wysyłasz do nich pod adres taki i taki, może być że do byle sklepu i lista, może być że do centrum serwisowego i lista centrów.

 

Ja np miałem sytuację że miałem 5 lat gwarancji na dysk twardy a nie miałem do niego absolutnie żadnych dokumentów zakupu bo się zapodziały. Uszkodził mi się po 4 latach, wszedłem na stronę producenta a tutaj żeby zgłosić po numerze seryjnym i dostałem nowy dysk po tygodniu.

Nie o czym ja mówię tylko , piszę wam że na stronach producentów jest wyraźne info że osoba fizyczna nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji do producenta tylko do sklepu a sklep zgłasza to do dystrybutora/producenta i mówię tu o firmie MSI oraz Gigabyte bo nie wiem jak mają inne ( karty gwarancyjnej na bank nie dostaje nabywca tylko dowód zakupu w postaci FV lub paragonu),

 

Cytat " arty graficzne: GIGABYTE oferuje 3 lata gwarancji od daty produkcji. Gwarancja ta ma zastosowanie wyłącznie do dystrybutorów i dealerów. Użytkownicy końcowi, powinni składać reklamacje w ramach gwarancji przez sklep, w którym dokonano zakupu. Seria produktów EXTREME GAMING jest objęta specjalnymi warunkami gwarancji, które można sprawdzić na stronach konkretnych produktów lub stronie internetowej XTREME GAMING.  ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Spawn napisał:

 

Ja kupiłem ekspres do kawy na jakiejś wyprzedaży któregoś z bankrutujących marketów elektro i jak potrzebowałem gwarancje to oddałem do producenta i dostałem nowy więc to raczej dość indywidualna sprawa.

 

Dokładnie tak. Gwarancja to umowa pomiędzy producentem a klientem. Warunki gwarancji ustala producent, a klient je akceptuje, potwierdzając samym zakupem.

Oczywiście warunki gwarancji nie mogą stać w sprzeczności z obowiązującym prawem, bo wtedy można pozwać producenta i domagać się realizacji roszczeń gwarancyjnych narzuconych odgórnie przez prawo. Jeśli producent pisze na stronie, że gwarancja jest realizowana przez sklep albo dystrybutora, a ten zniknął, to obowiązkiem producenta/gwaranta jest wskazać inny sklep/dystrybutora za pośrednictwem którego gwarancję zrealizuje. Oczywiście cały czas mowa mowa o oficjalnym kanale dystrybucji. Jeśli ktoś kupi gdzie indziej i uwierzy w gruszki na wierzbie jakie zapewnia sprzedawca takiego towaru poza głównym obiegiem to już  jego sprawa i jego ryzyko.

A jeśli producent, rozszerza gwarancję w ramach konkretnej promocji to i on ją realizuje, jako gwarant. Wtedy sprzedawca nie ma nic do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale o co Ci konkretnie chodzi? :) Masz słuchawki Beyerdynamic czy karte graficzną bo już się pogubiłem? Ktoś Ci odmówił przyjecia czego i gdzie to coś doradzimy bo takie gadanie że ktoś gdzieś komuś coś w hipotetycznej sytuacji jest bezsensu.

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, SlawekR napisał:

 

Tyle że masz inną kartę, inną sytuację. Promocyjna gwarancja producenta, czyli tzw. wartość dodana do marki modelu, w tym przypadku Aourus, ma się nijak do tego, gdyż stanowi szczególną umowę gwarancyjną pomiędzy producentem a użytkownikiem. Naprawdę znajdujecie przyjemność w szukaniu sensacji tam gdzie jej nie ma... Może sobie po prostu zarejestruj kartę. Nawet Ci linka podałem. I zapomnij o temacie.

Tu nie chodzi o szukanie sensacji bo karta w polskich sklepach ma 36 mc gwarancji plus 12 mc po rejestracji na stronie Gigabyte a ja chce ja nabyc w amazonie.de gdzie daja 24 mc rękojmi , ale co w przypadku gdzie karta uszkodzi sie np w 29 miesiacu tj już nie ma rękojmi amazona a jeszcze nie ma gwarancji producenta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w 29 miesiącu kupisz nową bo stara i tak niewydolna była :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Spawn napisał:

No ale o co Ci konkretnie chodzi? :) Masz słuchawki Beyerdynamic czy karte graficzną bo już się pogubiłem? Ktoś Ci odmówiłem przyjecia czego i gdzie to co coś doradzimy bo takie gadanie że ktoś gdzieś komuś coś w hipotetycznej sytuacji jest bezsensu.

Słuchawki były przykładem bo Beyerdynamic np na t5p gen 2 daje 5 lat gw a amazon 2 lata rękojmi i tu jest podobnie , na kartę graficzną amazona daje 2 lata rękojmi , a Gigabyte po 36 mc daje od siebie dla zerejestrowanych kart dodatkowy rok , wiec co sie dzieje w przypadku zakupionej karty na amazonie w okresie od 25 do 36 miesiaca w przypadku usterki ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wegiel21 napisał:

Tu nie chodzi o szukanie sensacji bo karta w polskich sklepach ma 36 mc gwarancji plus 12 mc po rejestracji na stronie Gigabyte a ja chce ja nabyc w amazonie.de gdzie daja 24 mc rękojmi , ale co w przypadku gdzie karta uszkodzi sie np w 29 miesiacu tj już nie ma rękojmi amazona a jeszcze nie ma gwarancji producenta ?

 

Skoro kupujesz na amazonie i masz tam napisane że jest 2 lata gwarancji to skąd chcesz mieć 3 bo nie kumam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wegiel21 napisał:

Nie o czym ja mówię tylko , piszę wam że na stronach producentów jest wyraźne info że osoba fizyczna nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji do producenta tylko do sklepu a sklep zgłasza to do dystrybutora/producenta i mówię tu o firmie MSI oraz Gigabyte bo nie wiem jak mają inne ( karty gwarancyjnej na bank nie dostaje nabywca tylko dowód zakupu w postaci FV lub paragonu),

 

Cytat " arty graficzne: GIGABYTE oferuje 3 lata gwarancji od daty produkcji. Gwarancja ta ma zastosowanie wyłącznie do dystrybutorów i dealerów. Użytkownicy końcowi, powinni składać reklamacje w ramach gwarancji przez sklep, w którym dokonano zakupu. Seria produktów EXTREME GAMING jest objęta specjalnymi warunkami gwarancji, które można sprawdzić na stronach konkretnych produktów lub stronie internetowej XTREME GAMING.  ".

 

Jesteś w stanie pojąć łańcuch sprzedaży w oficjalnym kanale dystrybucji? Podkreślenie nieprzypadkowe.

 

Jeśli producent przyznaje się do swoich oficjalnych sprzedawców/dystrybutorów, na swojej stronie, to nie jest dziwne że wyznacza ich też jako pośredników w realizacji gwarancji, bo tak jest najprościej, dla producenta, dla klientów itp. Na tym polega oficjalny kanał dystrybucji, że dystrybutor autoryzowany zajmuje się też obsługą posprzedażną w imieniu producenta.

A, że to cały czas oficjalny kanał, to jak jeden padnie, to drugi zrealizuje, a którego wyznaczy producent właśnie, do którego zawsze można się zwrócić z zapytaniem gdzie się udać. Oczywiście kluczowym jest "oficjalny kanał dystrybucji", jeśli ktoś kupi sprzęt w firmie Kogucik, na przykład bo tanio było, z jakiegoś tam importu, to inna sprawa. Wtedy i producent może się na niego wypiąć.  Ale dopóki poruszasz się w ramach oficjalnego kanału dystrybucji, to żadna krzywda Cię nie spotka w ramach obsługi gwarancyjnej dużych producentów. Bo jak producent padnie, a to już inna historia. Ale na to nie ma wpływu ani klient, ani nikt inny.

Edytowane przez SlawekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wegiel21 napisał:

Słuchawki były przykładem bo Beyerdynamic np na t5p gen 2 daje 5 lat gw a amazon 2 lata rękojmi i tu jest podobnie , na kartę graficzną amazona daje 2 lata rękojmi , a Gigabyte po 36 mc daje od siebie dla zerejestrowanych kart dodatkowy rok , wiec co sie dzieje w przypadku zakupionej karty na amazonie w okresie od 25 do 36 miesiaca w przypadku usterki ?

 

 

 

Skoro Beyerdynamic daje 5 i masz na to jakiś papierek to po 4 latach oddasz to Beyerdynamica i masz to napisane na tym samym papierku na którym masz napisane że masz 5 lat gwarancji, gdzie widzisz problem? Jak nie masz papierka to sprawdź na stronie beyerdynamica jakie są warunki gwarancji.

Edytowane przez Spawn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wegiel21 napisał:

Tu nie chodzi o szukanie sensacji bo karta w polskich sklepach ma 36 mc gwarancji plus 12 mc po rejestracji na stronie Gigabyte a ja chce ja nabyc w amazonie.de gdzie daja 24 mc rękojmi , ale co w przypadku gdzie karta uszkodzi sie np w 29 miesiacu tj już nie ma rękojmi amazona a jeszcze nie ma gwarancji producenta ?

 

A nie możesz się  po prostu zarejestrować na stronie którą Ci podałem, zarejestrować produkt i pobrać warunki promocyjnej gwarancji?

Karta ma 4 lata gwarancji producenta pod warunkiem rejestracji w jego systemie. Nie ma tam żadnej mowy o 3 +1, 2 +1 Amazona itp. gdzie to wyczytałeś? To sam sobie dopowiedziałeś i szukasz kwadratowych jak próbując dodawać lata. Na stronie producenta jest wyraźnie napisane cztery lata gwarancji po spełnieniu warunku rejestracji na stronie producenta, a nie 3 + 1. Nie mieszaj produktów gwarancyjnych, standardowych i specjalnych.

 

Po raz kolejny zapytam w czym problem? Ręce opadają :( A później ludzie tworzą tanią sensację, tam gdzie jej nie ma i szukają kwadratowych jaj.

Edytowane przez SlawekR
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, SlawekR napisał:

 

Jesteś w stanie pojąć łańcuch sprzedaży w oficjalnym kanale dystrybucji? Podkreślenie nieprzypadkowe.

 

Jeśli producent przyznaje się do swoich oficjalnych sprzedawców/dystrybutorów, na swojej stronie, to nie jest dziwne że wyznacza ich też jako pośredników w realizacji gwarancji, bo tak jest najprościej, dla producenta, dla klientów itp. Na tym polega oficjalny kanał dystrybucji, że dystrybutor autoryzowany zajmuje się też obsługą posprzedażną w imieniu producenta.

A, że to cały czas oficjalny kanał, to jak jeden padnie, to drugi zrealizuje, a którego wyznaczy producent właśnie, do którego zawsze można się zwrócić z zapytaniem gdzie się udać. Oczywiście kluczowym jest "oficjalny kanał dystrybucji", jeśli ktoś kupi sprzęt w firmie Kogucik, na przykład bo tanio było, z jakiegoś tam importu, to inna sprawa. Wtedy i producent może się na niego wypiąć.  Ale dopóki poruszasz się w ramach oficjalnego kanału dystrybucji, to żadna krzywda Cię nie spotka w ramach obsługi gwarancyjnej dużych producentów. Bo jak producent padnie, a to już inna historia. Ale na to nie ma wpływu ani klient, ani nikt inny.

Dobrze więc na chłopski rozum amazon.de i zakup tam od amazona a nie od firmy trzeciej powinien być oficjalnym kanałem dystrybucji, tylko czemu u nich jest mowa o 2 letniej rękojmi a nie np o 3 letniej gwarancji plus 12 mc po zarejestrowaniu produktu ? Wyraźnie pani na infolinii powiedziała że oni udzielają 24 mc rękojmi ...

 

Eh dobra nieważ sam spróbuję to rozwikłać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżizas, napisałem Ci już wcześniej że są dwie niezależne drogi. Jedną jest sprzedawca a drugą producent. Sprzedawca zawsze 2 lata, a producent może Ci dać ile chce.

 

2 lata masz w amazonie.

5 lat u beyerdynamica.

 

To oznacza że przez pierwsze 2 lata możesz oddać ALBO do amazona ALBO do beyerdynamica. Po tych 2 lata sprzedawca nie odpowiada ale nadal odpowiada producent skoro się zadeklarował na więcej.

 

Skoro jakiś producent kart graficznych zadeklarował się na kolejny rok i napisał Ci gdzie można to oddać i co trzeba spełnić to takie są jego warunki warunki.

Edytowane przez Spawn
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności