Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Poprawa dźwięku z konsoli


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym was prosić o pomoc. Śmiało można powiedzieć, że jestem laikiem, jeśli chodzi o sprzęt dźwiękowy i nie mam zbyt wygórowanych wymagań. Zależy mi na wzmocnieniu/poprawie dźwięku podczas korzystania z konsoli PS3. W chwili obecnej sygnał audio puszczam przez kabel HDMI, a następnie podpinam słuchawki do monitora. Dźwięk jest głośny, szumy nie występują, wszystko słychać wyraźnie, ale dźwięk jest bardzo płaski, nie ma w ogóle basu, niskie tony praktycznie nie istnieją. Nie wiem, jak go konkretnie opisać, bo nie znam terminologii, jaka panuje w świecie słuchawek. Jeśli chodzi o mój sprzęt, słuchawki to HyperX Cloud Stinger, monitor nie posiada wejścia optycznego - mam jedynie wejście i wyjście jack, a także oczywiście HDMI, PS3 posiada wyjście optyczne. Przed napisaniem tego tematu wiele czytałem na temat DAC-ów, wzmacniaczy i nie tylko. Co w mojej sytuacji byłoby najrozsądniejszym rozwiązaniem? Nie chcę wydawać dużo pieniędzy, po prostu zapłacę tyle, ile potrzeba, ale bez żadnych skrajności, bo nie jestem audiofilem, a słuchawki mam raczej ze średniej półki. Sam FiiO D03 Taishan poprawiłby sytuację, czy potrzebny byłby jeszcze jakiś wzmacniacz? A może powinienem dokupić tylko wzmacniacz, przykładowo FiiO E6, i dalej puszczać dźwięk przez HDMI? A może najlepiej byłoby kupić DAC ze wzmacniaczem? Kompletnie nie wiem, czego mógłbym się spodziewać po zakupie takiego sprzętu i nie chodzi mi o sposób, w jaki dane urządzenia grają, tylko jak wyglądałaby poprawa w mojej sytuacji. Jeśli chodzi o PS3, odpada wszystko, co jest podpinane przez USB. Optymalnie byłoby zakupić sprzęt, który przyda mi się podczas korzystania z komputera i obu konsol Sony, ale jeśli mam wydać ponad 500 zł na sprzęt typu Sound BlasterX G5, to raczej zrezygnuję. Czy mogę was prosić o poradę? Byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza