wojtek1111 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 boxer i gaz ? niezłe jaja ale co tam, widziałem hybrydę na gaz... z gazem to jest tak, że nie do wszystkiego się nadaję, a jak się już do czegoś nadaję, to ludzie to robią najtańszym kosztem, a potem tylko same opinie że gaz to kupa itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartiss Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Silnik wankla to troszkę inna bajka, chociaż moim zdaniem nie jest to dobre rozwiązanie techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crash Override Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Azahiel ma rację - dobry, drogi gaz dobrze zestrojony jest naprawdę ok. Druga racja to to,ze są pewne silniki do których nie da się dobrze zrobić gazu. Są to silniki TFSI (Audi, VW), silniki kompresorowe od Merca oraz właśnie te Subarowskie Turbo silniki but Forestery i Imprezy bez turbo dają sie fajnie zagazować i mocy nie tracją prawie wcale. Tym bardziej,że te silniki Subaru bez turbo także są fajne. Opłacalność to podstawa! Co nam dobrze pojedzie? Benzyniaki ok. 3.0 w V6 które spalą z od 15 w strasie do 30 jak się moco ciśnie czyli średnio te 20 litrów załóżmy. Diesle? Po pierwsze ich nie lubię a po drugie do diesel,żeby ładnie jeździł to musi być 3.0 i tutaj nic nie oszuka. Oszustwa to mam na myśli 2.0 TFSI np. gdzie slnik mały byo tylko 2.0 naprawdę rwie w przód. No i teraz policzmy. Zakładając,że beznyna i diesel kosztują po 5,5zł. Diesel 3.0 spali także ok 20 l średnio - trasy, miasto, czasem dawanie po garach. Beznyniaki to samo. Czyli 100 km wyniesie 110zł. Prosta kalkulacja. Dodajemy 2l do średniego spalania na gazie i wychodzi 22*3,5 ok. 75zł. Różnica 35zł. Tylko cena samej instalacji... Ja też nie jestem fanem wankla. Są awaryjne i nie da się zamontować gazu. Aczkolwiek moc mają i to z małej pojemności silnika. Edytowane 12 Stycznia 2012 przez Crash Override Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azahiel Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 sheffunio nie rozumiem kompletnie co napisałeś. Patrząc na dzisiejsza cenę gazu i paliwa. To jednak ianczej wychodzi to raz. Dwa- czytaj to co napisałem- nie każdy silnik dobrze znosi gaz, dobrze dostrojony układ pali tyle samo. Przykładem jest chociażby mojego dobrego znajomego fiat coupe, ma dobrego gazownika- spala litr więcej gazu niż benzyny (13l) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheffunio Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Co do diesli byłem na jazdach próbnych nowych audi to co wyprawiało nowe v6...bajka rwą od tysiaca gdyby tylko nie ten dźwięk lym lym lym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I60R Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Przy dobrej, dobrze dopasowanej instalacji, oraz przy lubiacym gas silniku spadki mocy, oraz nadwyżka spalania nad benzyna, jest na granicy percepcji praktycznie. To, ze gaz z zasady dobija silnik to kolejny z palca wyssany argument. Powiedz to mojej astrze ktora 200-300kkm przejechala na lpg i to nie jest nic dziwnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartiss Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Polecam przejechać się dieslami od BMW najlepiej 3.0 rzędowa szóstka, kilka razy zdobyła tytuł silnika roku i chyba słusznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek1111 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 ja myślę że jak zaraz się tu rzucą fanatycy LPG i ON to będzie dopiero dyskusja... także co do przeliczania co się bardziej opłaca... to bym nie podchodził na każdym forum kończy się to tak samo w ogóle trochę OT zrobiliśmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crash Override Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Taką anegdotkę rzucę: warto wiedzieć co potrafią nasze klocki hamulcowe. Koniec, dziękuję. Przez zagrzane klocki w Hondzie mało się nie rozbiłem o drzewo z prędkości 140 km/h. Diesle. Widziałem A6 3.0 TDI w akcji - robi wrażenie. BMW diesle są dobre. Ale w dzisiejszych czasach to diesle najbardziej się nie opłacają!!! Po pierwsze to beznyna daje frajdę większą od diesla. Bo drugie dźwięk. Diesel jak już wspomniałem nie ma sobie równych w busach, jeepach, dostawczakach. Diesel i benzyna wychodzą bardzo podobnie chociaz nam ludzi ,którzy twierdzą,że benzynka jednak taniej. Za diesla przy zakupie zawsze płaci się więcej. Nie mówię,że Diesle są złe tylko... po co komu diesel? Edytowane 12 Stycznia 2012 przez Crash Override Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P1gu Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Diesle są bardzo ok. Nie wiem co ludzie od nich chcą. Idą wcale nie gorzej od benzyny, a komfort jazdy jest sporo większy. Gdyby nie dźwięk... Chociaż diesle v8 też brzmią pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOFAN Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Azahiel ma rację - dobry, drogi gaz dobrze zestrojony jest naprawdę ok. Druga racja to to,ze są pewne silniki do których nie da się dobrze zrobić gazu. Są to silniki TFSI (Audi, VW), silniki kompresorowe od Merca oraz właśnie te Subarowskie Turbo silniki but Forestery i Imprezy bez turbo dają sie fajnie zagazować i mocy nie tracją prawie wcale. Tym bardziej,że te silniki Subaru bez turbo także są fajne. Opłacalność to podstawa! Co nam dobrze pojedzie? Benzyniaki ok. 3.0 w V6 które spalą z od 15 w strasie do 30 jak się moco ciśnie czyli średnio te 20 litrów załóżmy. Diesle? Po pierwsze ich nie lubię a po drugie do diesel,żeby ładnie jeździł to musi być 3.0 i tutaj nic nie oszuka. Oszustwa to mam na myśli 2.0 TFSI np. gdzie slnik mały byo tylko 2.0 naprawdę rwie w przód. No i teraz policzmy. Zakładając,że beznyna i diesel kosztują po 5,5zł. Diesel 3.0 spali także ok 20 l średnio - trasy, miasto, czasem dawanie po garach. Beznyniaki to samo. Czyli 100 km wyniesie 110zł. Prosta kalkulacja. Dodajemy 2l do średniego spalania na gazie i wychodzi 22*3,5 ok. 75zł. Różnica 35zł. Tylko cena samej instalacji... Ja też nie jestem fanem wankla. Są awaryjne i nie da się zamontować gazu. Aczkolwiek moc mają i to z małej pojemności silnika. Co ty gadasz? Widziałeś na oczy 3.0 w dieslu? Audi A6 3.0TDI (ok 231koni) z 2006 pali ok.7 w trasie, 9-10 w mieście. Do 20 trochę brakuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crash Override Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Tofan, obczaj mojego poprzedniego posta. Edytowałem go a ty pisałeś swojego jednocześnie .JEst tam pochwała dal A6 3.0 TDI. Ja średnie spalanie liczę trochę inaczej. Silnikiem 3.0 TDI jak sie leci 200KM/h i w górę to swoje spala. W 7l na trasie nie wierzę . Na dobrych trasach lata się po 160km/h. 10l w mieście? Ja slyszałem o 13-14. Accord, którym jeżdżę pali w trasie 7l a ma tylko 140koni, silnik mniejszy bo 2.2 i na V4 a poza tym nie ma napędu 4x4. Jak już tak mamy po taniości w trasach jeżdzić to da się (trudno ale sie da) spalać 12-13 gazu w silnika v6 3.0 czyli prawie na jedno wychodzi. Edytowane 12 Stycznia 2012 przez Crash Override Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheffunio Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Diesel i benzyna wychodzą bardzo podobnie chociaz nam ludzi ,którzy twierdzą,że benzynka jednak taniej. Benzyna jest tańsza w mieście diesel w trasie btw diesel 3.0 20l??? to chyba jadąc na jedynce i pełnym gazie... Edytowane 12 Stycznia 2012 przez sheffunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plaskacz Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Taką anegdotkę rzucę: warto wiedzieć co potrafią nasze klocki hamulcowe. Koniec, dziękuję. Przez zagrzane klocki w Hondzie mało się nie rozbiłem o drzewo z prędkości 140 km/h. Diesle. Widziałem A6 3.0 TDI w akcji - robi wrażenie. BMW diesle są dobre. Ale w dzisiejszych czasach to diesle najbardziej się nie opłacają!!! Po pierwsze to beznyna daje frajdę większą od diesla. Bo drugie dźwięk. Diesel jak już wspomniałem nie ma sobie równych w busach, jeepach, dostawczakach. Diesel i benzyna wychodzą bardzo podobnie chociaz nam ludzi ,którzy twierdzą,że benzynka jednak taniej. Za diesla przy zakupie zawsze płaci się więcej. Nie mówię,że Diesle są złe tylko... po co komu diesel? Nie żebym miał coś do benzyniaków, ale piszesz że diesel się nie opłaca, bo daje mniejszą frajdę i gorzej brzmi..trochę dziwna ta "nieopłacalność" Wysokoobrotowe benzyniaczki FTW i nie ma ****a we wsi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOFAN Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Przy przelotowej 160km/h spala 8,5, w mieście praktycznie nie używany od dawna to już nie pamiętam dobrze... Przy przejechaniu 15km od tankowania średnie pokazuje około tych 10... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crash Override Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 sheffunio, a ile pali takie 3.0 TDI A6? O mniejszych dieslach nie ma co gadac nawet. Rozpędź się w trasie do 200 km/h i tak sobie jedź. Weź pod uwagę dodatkowo,że litro ropy to 5,5zł. Spali najmniej 15 litrów czyli ok. 83zł a gazowiec przy takie prędkości spali 18 gazu czyli 63zł. No i widzisz TOFAN, sam sobie zaprzeczasz. Najpierw mówisz o 7 litrach potem 8,5 a potem o 10. Ale niech tam. Powiedzmy,że pali 8,5l przy prędkości 160 km/h. Gazowiec 3.0 v6 spali powiedzmy,że te 14-. Diesel wyniesie 46zł a gaz 49. Udało Ci się Jest momen w którym diesel się bardziej opłaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plaskacz Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Dodajmy jeszcze problemy związane z serwisowaniem instalacji, sam koszt instalacji, przeglądy butli itp..w tak dużych silnikach, instalacja gazowa jest bez sensu. Inna sprawa, że kompletnie nie rozumiem ludzi kupujących limuzyny za 40k z 3.0 pod maską, a potem montujących gaz. To tak jakby kupić sobie C4 i piracić muzę, bo przecież tak taniej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P1gu Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 3 litry v6 w gazie i 14 litrów? Ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sheffunio Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 sheffunio, a ile pali takie 3.0 TDI A6? O mniejszych dieslach nie ma co gadac nawet. Rozpędź się w trasie do 200 km/h i tak sobie jedź. Weź pod uwagę dodatkowo,że litro ropy to 5,5zł. Spali najmniej 15 litrów czyli ok. 83zł a gazowiec przy takie prędkości spali 18 gazu czyli 63zł. 3tyś/min w dieslu 6/tyś w benzynie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siekiera Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 RX400h... V6 3.3L, 270KM, spalanie ~10L, dźwięk jest, hybryda jest, niskie spalanie jest :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartiss Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Spalanie wyjdzie na pewno większe, a po 8 latach jazdy baterie do rzeki i matka natura uśmiechnięta od ucha do ucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crash Override Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 I tutaj wychodzi kolejna kwestia tj. na ile kupuje się auto. Aut jest masa na świecie. Sprowadzamy je z Niemiec, Francji a czasem z USA. Czy ktoś jeździ autem dłużej niż 5 lat? Po pierwsze jest na co zmieniać. Po drugie jednak przez 8 lat sporo się może zmienić. Ktoś kto jeździ Ibicą Cuprą 1,8Turbo za te 8 lat może mieć dwójkę dzieci i teściową na głowie... no i żone Znam kolesia, który auto zmienia co rok, wychodzi go to strasznie drogo i jest to głupie. Ale te 5 lat wydaje mi sie,że to absolutne maximum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siekiera Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 (edytowane) bartiss masz złe rozumowanie. Tak jak pisze Crash, rzadko się kupuje auta na tak długo by się szczegółami przejmować. Zresztą nie pierdziel o ekologii jak tu są poruszane modele samochodów które: a) smrodzą, b ) dużo palą Edytowane 12 Stycznia 2012 przez Siekiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrq Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Są jednak tacy, ktorzy chcą kupic samochod raz a dobrze, od nowosci do prawie-rozpadu. Bynajmniej wtedy nie chodzi o osiągi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crash Override Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Hybryda nie musi być zła Był kiedyś odcinek Zakupu Kontrolowanego gdzie duzego SUVa kupował lider Boys'a. Było tam BMW chyba X5 hybryda. Może się mylę ale to było chyba 4,4 beznyniak, mocne V8 a paliło bardzo mało. Szczegółów nie przytoczę bo nie pamiętam dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.