Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Jaki CD do Feliks Espressivo i HD600


Rekomendowane odpowiedzi

@Oskar2905

bez przesady  też, nie popadajmy w paranoję.  Gorsze trupy kupiłem a śmigają jak nowe:P i nie nie podkręcałem nic nie kupowałem nowe kss210 kupi się .

 A CDM 4 żeby uwalić to też uważam że trzeba być zdolnym. Miałem blureja spiętego z  dac ale to nie to co taki CD , szkoda gadać całkowicie inne granie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma słabego daca to nie będzie dobrze brzmieć :) . Kup sobie coś lepszego i wtedy oceniaj :) . W takim połączeniu gra tylko dac więc jak Ci gra słabo to znaczy że jest do niczego :D . Do uwalenia cdm-4 nie potrzeba wiele. Wszystko ma swoją żywotność. W tym cdm-4 :) . Ja z kolei kupowałem już nie raz cd w pięknym stanie a okazało się że laser już swoje przepracował i tyle. 

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NoWaR

kup cokolwiek co chcesz 

ktoś kiedyś napisał , ze stare CD robili tak aby dźwiękowo  były zbliżone do analogu  znaczy się winyla , bo to był wyznacznik , wzorzec.  Producenci chcieli pokazać że można to samo osiągnąć na CD. Dziś nie ma wzorców więc co za różnica  co kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, amrowek napisał:

NoWaR

kup cokolwiek co chcesz 

ktoś kiedyś napisał , ze stare CD robili tak aby dźwiękowo  były zbliżone do analogu  znaczy się winyla , bo to był wyznacznik , wzorzec.  Producenci chcieli pokazać że można to samo osiągnąć na CD. Dziś nie ma wzorców więc co za różnica  co kupisz.

 

Coś w tym jest, widzę że moja droga jest już określona ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, amrowek napisał:

NoWaR

kup cokolwiek co chcesz 

ktoś kiedyś napisał , ze stare CD robili tak aby dźwiękowo  były zbliżone do analogu  znaczy się winyla , bo to był wyznacznik , wzorzec.  Producenci chcieli pokazać że można to samo osiągnąć na CD. Dziś nie ma wzorców więc co za różnica  co kupisz.

Raczej poziom techniki "wymuszał" brzmienie ciemne i powolne, bo jak w odtwarzaczach z połowy lat 80-tych były np. przetworniki 14-bitowe, to nie mogło być inaczej. Szczytem osiągnięć było 16-bitów z 2-krotnym oversamplingiem, i to w sprzęcie studyjnym jak np. Technics SL-P1200 i SL-P1300. Natomiast co do zasady, że wszystko tak grało, to Kolega chyba żadnego CD NADa nie słyszał. :) Poza tym - co to jest brzmienie winyla? Bo nie jest to na pewno dźwięk mroczny, ani spowolniony, może czasem klimatyczny, ale dobry winyl i dobre CD grają podobnie, a przynajmniej ja nie słyszę zasadniczej różnicy, o ile płyta winylowa nie trzaska.

 

Co do pytania autora wątku - do Espressivo kup cokolwiek, bo poza "lampowym" klimatem sporo aspektów dźwięku w tym "wzmacniaczu" zwyczajnie leży, szczególnie kontrola basu i przestrzeń. Lepszości jednego odtwarzacza nad innym i tak nie usłyszysz. @audionanik już to pisał.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem NADów ale żaden mi się nie nadał ,  nie podeszły może nie był to top  , tak jak parę innych też się nie nadało. A Kto napisał ,że winył jest ciemny i spowolniony?Jeśli słucha się na dobrym sprzęcie  ( nie musi wcale  być za 10K)to tak , nie ma różnicy chociaż dla mnie czasami winyl brzmi lepiej , pełniejszym dźwiękiem, chyba że jest kiepskiej jakości remastering płyty ale to może też się odnosić do winyla i do CD  A trzaski mogą być spowodowane różnymi rzeczami . 

Edytowane przez amrowek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, amrowek napisał:

Słuchałem NADów ale żaden mi się nie nadał ,  nie podeszły może nie był to top  , tak jak parę innych też się nie nadało. A Kto napisał ,że winył jest ciemny i spowolniony?Jeśli słucha się na dobrym sprzęcie  ( nie musi wcale  być za 10K)to tak , nie ma różnicy chociaż dla mnie czasami winyl brzmi lepiej , pełniejszym dźwiękiem, chyba że jest kiepskiej jakości remastering płyty ale to może też się odnosić do winyla i do CD  A trzaski mogą być spowodowane różnymi rzeczami . 

To Ty tworzysz tezy na temat tego, co było kiedyś, nie ja. Ja to tylko dementuję. Pierwsze odtwarzacze CD tak grały - ciemno i powolnie, a Ty pisałeś, że wzorowano się na winylu. Na niczym się nie wzorowano, tylko produkowano tak, jak umiano. NADy nie dziwię się, że nie podeszły, bo one sieką uszy i nie mają nic wspólnego z graniem analogowym. Ja pisałem o graniu na poziomie grubo powyżej 10kzł i tam dla mnie różnicy nie ma, a trzaski biorą się z rys na płycie lub śmieci. Dla mnie to jest rzecz nie do przejścia, jak mi płyta trzaska, stąd gramofony w ogóle mnie nie interesują. Poza tym nie podoba mi się sprzęt, którego brzmienie zależy od nastaw, a tak ma każde urządzenie analogowe - gramofony czy wszelkie magnetofony. Na dźwięk wpływa równomierność i prędkość obrotów, siła docisku igły (regulowana) albo skos głowicy (też regulowany). Podniety takimi atrakcjami mam od kilkunastu lat za sobą.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś dodać jeszcze rodzaj wkładki i producenta , nie wspominając o szlifie igły. Pisząc 10K  chodziło mi o patefon li tylko i wyłącznie .

Jedni wolą CD inni winyle a jeszcze inni i to  i to   lub co innego.  Kwestia  polega żeby  wiedzieć co się chce i  nie zgubić się w zalewie wszelkiej maści  sprzętu hi-fi.

 

 a takie tam

skoro sprzęt jest ta dobry na "scalakach"  to  po co lampy, i cala ta lampizacja?

 

Edytowane przez amrowek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, amrowek napisał:

Zapomniałeś dodać jeszcze rodzaj wkładki i producenta , nie wspominając o szlifie igły. Pisząc 10K  chodziło mi o patefon li tylko i wyłącznie .

Jedni wolą CD inni winyle a jeszcze inni i to  i to   lub co innego.  Kwestia  polega żeby  wiedzieć co się chce i  nie zgubić się w zalewie wszelkiej maści  sprzętu hi-fi.

To już pominąłem jako element nie nastawiany. Niemniej, to jest fakt, ale audiofile lubią też dobierać lampy i kable, czy op-ampy w różnych punktach systemu nie tylko w pełni analogowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No  właśnie , pytanie padło ale wcześniej  padłą odp w temacie,

Po co lampy w torze skoro można to osiągnąć na "scalakach"?

Przecież niektórzy wrzucają lampy do CD nie prościej parę układów scalonych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, amrowek napisał:

Przecież niektórzy wrzucają lampy do CD nie prościej parę układów scalonych?

Prościej.

Niestety dobre scalaki nie pogrubiają, nie rozdmu****ą, nie dokładają harmonicznych, nie odprawiają czarów itd. a co najważniejsze i niewybaczalne - nie świecą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności