Jump to content

Recommended Posts

Miejsce odsłuchu.

-Pokój obecnie 8-10m2 -> docelowo 15-20m2(niestety nic pewnego dlatego najpierw DAC, kolumny +/-Luty).

Przeznaczenie

-Głównie odsłuch muzyki + z czasem podpięcie pod TV.

Preferencje.

-Ciepłe brzmienie, co do Jasne/Ciemne cięzko zdecydować z przewagą dla Jasne. (Lubie festiwale i koncerty typu. Rap --- Sunrise --- Filharmonia). Wszystko zależy od nastroju. Jak mam dużo wolnego to się bawię lubie pojechać na jakiś festiwal typu właśnie Sunrise. Natomiast na codzień Słucham rapu, ale uwielbiam posłuchać dobrego kompozytora ! Czy to orkiestra czy pianino mam sentyment, do muzyki filmowej również. 

Kwota:

-700 do 800zł. Narazie chce zakupić DAC najlepiej do 300zł! Ale jezeli warto dołożyć 100zł to dołoże..Dlaczego DAC? Ano dlatego, ze nie wiem jak to będzie z rozbudową gabinetu (Moja oaza spokoju). I głównie od tego zależy poźniejszy dobór głośników. W Planach mam edifier r1600TIII r1700BT lub R2600 (Gabarytowo nie wiem jak z tym będzie.. Pokój o kształcie prostokąta, z wejściem od krótszej ściany.. Także Głupio z rozstawieniem.(Meblościanka zajmuje jedną stronę, a fotele biurko itd drugą.. zostaje pasek przestrzeni na środku + okolice biurka.

 

DAC musi obsługiwać również słuchawki AKG Y50 lub/i Samsung LevelON

 

 Prosiłbym Was o rade co do tego HA INFO U2 Plus, + zasilacz Abasco. Bawić się w to? Czy np coś FiiO lub Audiotrak? 

 

Na Amazonie, FiiO e10k można dostać za 76$ + wysyłka. Zawyżając kurs do 3.6zł wyjdzie około 280zł. Jest sens bawić się w HA info czy brać to FiiO i mieć spokój.+ Zostaje kwestia zasilania.. Czy FiiO Można zasilić nie z laptopa, a np. Podłączyć na stałe do gniazdka przez ładowarkę z telefonu? Tutaj korzyść ma HA INFO U2 Plus.. z racji stałego zasilania, tylko pozostaje ON/OFF przełącznikiem.

 

Druga sprawa, o której zapomniałem. To podłączenie bluetooth. Z racji pracy i braku czasu muzyki słucham głownie z YT. (Telefon/Laptop/Telewzior). Podłączając kolumny w tej kolejności Odbiornik BT->DAC->Kolumny.... będzie miało to sens?  I jest sens się bawić w R1700BT jeżeli chce mieć i tak wszytko odtwarzane po DAC?:> Bo wbudowany BT będzie omijał DAC... 

 

 

PS. Wybaczcie ten syf, ale moja sytuacja wygląda tak. Chce zmienić głośniki od dłuższego czasu miałem kupić uzywane z906 i wpiąć je przez Crative SB 5.1..Ale od tego czytania tych forów mam już taki mętlik..(chyba widać :P ). 

 

PS2. Najlepiej chyba będzie wziąć||||| Adapter bluetooth-->FiiO e10k-->Edifier R1600TIII i Ewentualnie w razie remontu zamienić na R2600 ?  

 

 

Dziękuję i przepraszam!

Edited by PietrekZ95
z****ny mózg vol.2
Link to post
Share on other sites

Dziękuję dziękuję. Kurde właśnie myślę czy nie zamówić 3 wersji głośników, do tego z 2 DAC oczywiście z różnych sklepów na jeden termin i testować przez tydzień po czym odesłać . Nie mam też za bardzo czasu na takie kombinacje alpejskie z odsyłką.. musiałbym się kimś wyręczyć niestety. 

 

Nawiązując do odpowiedzi jest to dobra myśl, tylko jak mówię muzyki słucham w 70% na szybko.. wracam i włączam YT... Mimo wszystko uważam, że w przypadku DAP i tak będę musiał zacząć zgrywać wszystko np na kartę SD żeby miało to sens.. Zaintrygowałeś mnie. I wtedy wybór prosty bo r1700BT, nieprawdaż?

Edited by PietrekZ95
Link to post
Share on other sites

Sensowny DAC pod kolumny to znacznie więcej niż 300zł, zabawki fiio zostaw pod TYLKO słuchawki z powodu ograniczonej sceny. Najniżej to tych coś iFi.

Link to post
Share on other sites

Kurde kurde.. Muszę przyznać audiofilem nie jestem, po prostu lubię pełny, czysty dźwięk w całym zakresie. Jest sens w ogóle bawić się w te DAC itd. Czy kupić po prostu Shanling M1 i r1700BT? 

 

Bo jeżeli mam wydawać załóżmy 2 tyś zł żeby zobaczyć jakąkolwiek minimalną poprawę to mija się to dla mnie z celem. Przynajmniej obecnie. 

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, PietrekZ95 napisał:

Kurde kurde.. Muszę przyznać audiofilem nie jestem, po prostu lubię pełny, czysty dźwięk w całym zakresie. Jest sens w ogóle bawić się w te DAC itd. Czy kupić po prostu Shanling M1 i r1700BT? 

 

Bo jeżeli mam wydawać załóżmy 2 tyś zł żeby zobaczyć jakąkolwiek minimalną poprawę to mija się to dla mnie z celem. Przynajmniej obecnie. 

I to chyba najlepsze rozwiązanie

Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz zamiar siedzieć dalej niż ~półtora m od 1700bt to je sobie odpuść:) na biurku pod pc super,pod tv gdzie zwykle jest dalej grają sucho i nudno, spl spada nie do przyjęcia:)

Lepszą opcją jest zakup t -ampa są różne wersje z bluetooth też i do tego kolumny podstawkowe co daje większe możliwości na przyszłość

Link to post
Share on other sites

Obecnie odległość odsłuchu wynosi właśnie około 60cm jeżeli pracuje.  Lub 1.5 do 3m jak odpoczywam. Nie chce też kupić i zaraz zmieniać.. po prostu mnie na to nie stać. Chciałbym jak najlepiej wykorzystać pieniądze. Budżet może się zwiększyć do +/-1000zl na 2 raty. Bo z tego co widzę to za 700 i tak nie kupię obu rzeczy naraz. 

 

A jeszcze taki offtop.  Mam kolumny AKAI swojego czasu kupione zamiast Simsona za 300$. Może to wykorzystać? Niestety mają zerwane tabliczki.. maskownica przyczepiona na stałe. Wygląd jak stare SR-H30 1 wysokotonowy i 1 niskotonowy.

Mógłbym podjechać do ojca i zobaczyć czy w ogóle działają.  On ma amplituner Yamaha RX-V567

 

Link to post
Share on other sites

U mnie grały przez spory czas Edifier R1600TIII z fiio d03. I naprawdę dobrze to grało. Teraz ten FIIO pędzi mi Presonus Eris E8 i wcale nie zmasakrował sceny - jest bardzo poprawnie, a zważywszy na cenę 130zł za nowego jest rewelacyjnie. 

Link to post
Share on other sites

Tak sobie analizuje to co doradzacie. Słowem wstępu, cenie sobie każde Wasze zdanie, bardzo Wam dziękuję za poświęcony mi czas.

Rozważyłem 2 opcje:

1.Adapter BT (Jaki? Myślałem o Blaupunkt +/-100zł chwalony.) ---> DAC E10K/D03 lub ten H2 INFO U2 V2 (Jak nie ma dużej różnicy miedzy tymi za 130zł, a tymi za 300+ to wolałbym nie przepłacać).---> Edifier R1600TIII (nawet uzywane, z racji tego, że są dość pożądane i nie tracą tak na wartości to mogę je z czasem zmienić na R2600).

2.Shanling M1 ---->  R1700BT. Pytanie, czy wysłanie sygnału po BT bardzo osłabi jakość? Problem w tym, że sygnał BT jest po DAP, a nie przed.. Niby odtwarzacz posiada aptX, ale kolumny już nie.. + jeżeli to przejdzie to lepiej zamówić najpierw kolumny czy DAP?:>

 

Obecnie mam jednak odsłuch do 2m od źródła. Musiałbym stać na końcu pokoju żeby uzyskać 3m. Tak jak mówiłem gabinet na poddaszu, bez zbytniego miejsca na rozstawienie niestety. Dlatego przed remontem nic tu dużego nie wcisne..

 

PS. Dziękuję 

Link to post
Share on other sites

te popierdółki od pc sobie daruj

lepiej  dac-wzmacniacz stereo-kolumny do wzmaka podepniesz  jakiego blutacza  i tez da rade pytanie tylko stare  vel nowe?

Edited by amrowek
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Damix
      Mam kilka rzeczy na sprzedaż. Pewnie sukcesywnie będę dodawać kolejne. Wszystko można odebrać osobiście w Poznaniu lub możliwość wysyłki za opłatą. 
       
      1. Fiio LC-BT1 adapter bluetooth by twoje ulubione IEMy mogły się łączyć bezprzewodowo że źródłem. Złącza mmcx. Dźwiękowo dużo lepszy niż Fiio UTWS1/TRN BT20S. Używany z dwa tygodnie. Jednak przesiadłem się na słuchawki z ANC do podróży. W zestawie adaptery, przewód do ładowania, malutkie etui by zmieścić taki zestaw w kieszeń.
      Cena: 110 zł + wysyłka 

       
      2. Przejściówka  mini XLR >-< Jack 3.5mm, żeńskie z obu stron, na gniazdach Rean, z tego co pamiętam miedź srebrzona. Używana kilka razy z AKG K7XX żeby podpiąć przewód jack-jack.

      Cena: 35 zł + wysyłka. 
       
      3. Słuchawki TWS 1more Stylish. Kupione jakoś rok temu. W sumie rzadko z nich korzystam, przez pandemię niewiele podróży ;), więc nie ma sensu ich kisić w mieszkaniu. Wizualnie bez zarzutu poza małym ubytkiem na wypustce, gdzie zakłada się dodatkowe gumowe kołnierze, ale w niczym to nie przeszkadza. Pudełeczko może mieć jakieś drobne ryski. Tipsy i kołnierze z zestawu nieużywane, korzystałem tylko ze swoich spiraldots.
      Cena: 90 zł + wysyłka 
       
      4.  Hiby W5 - Bluetooth DAC/AMP jeden z lepszych, a już na pewno w swojej cenie wymiata, choć nie jest zbyt popularny ze względu na nietypową konstrukcję. Sensowna moc, duża dynamika i rozdzielczość. Obsługa LDAC, aptx HD, aptx LL itd. stan dobry, ale jest trochę malutkich zarysowań ze względu na błyszczącą obudowę. Wszystko co w zestawie: klips, kabel do ładowania, etui ładujące,  samo urządzenie, gumowe etui na etui ;).
      Cena: 249 zł + wysyłka
       
      5. Ultimate ears Triple.Fi - jedna słuchawka, sprawna. Jako, że pozostałą część kiedyś zgubiłem w czasie spaceru, została mi jedna słuchawka. Była raz klejona przednia część i jak widać dalej się odkleja, filtry w tulejce były wymieniane na nowe. Może komuś się przyda na dawce, lub jak ja, zgubi jedną. 
      Cena: za darmo + wysyłka. 
       
      6.  Westone Startips. Chyba najlepsze  tipsy na tulejkę T100.  Największą para piankowych sprzedana, reszta w komplecie. Chyba tylko czerwonych gumowych używałem. Reszta nowa, nie miałem nawet okazji później słuchawek z tulejką t100 żeby używać.  
      Cena za komplet: 60 zł + wysyłka 

    • By zxcvn
      Cześć,
       
      kupiłem ostatnio topping dx3, w zestawie był zasilacz, podpiąłem całość i wszystko działało spoko. Wczoraj przepinałem kable na listwie do której był podłączony amp i poszły iskry w gnieździe obok. Z racji, że byłem bardzo blisko zasilacza to zacząłem słyszeć odgłos który się z niego wydobywa jakby "brzęczenie" odgłos jest silniejszy gdy amp ma wyłączony wyświetlacz, po włączeniu wyświetlacza już go nie słychać. Myślałem, że coś nie tak z listwą przepiąłem go do innej ten sam efekt, gdy podpinam go do gniazda sieciowego również jest słyszalny dźwięk z wnętrza. Pytanie jest tutaj czy po tych iskrach coś się w nim uszkodziło? Nie jestem pewien czy ten dźwięk był wcześniej, nigdy nie zwracałem na to uwagi na 80% wydaje mi się, że go nie było
    • By majkel
      Nareszcie jest! Wątek, na który czekaliście, tylko nie wiedzieliście o tym. Autorstwa ortodoksyjnego fana płyt CD, który wypowiedział otwartą wojnę plikom (a w przyszłości pewnie też streamingowi), aby ostatecznie skapitulowały i przestały męczyć moje uszy stacjonarnie, bo mobilnie czy w samochodzie to ja im wielkich wymagań nie stawiam. Najpierw oczywistości, co jest potrzebne:
      - laptop z Windows 10, wyjściem USB najlepiej 3.x, dobrze odfiltrowanym zasilaniem i plikami najlepiej w formacie wave lub innym nieskompresowanym
      - porządny kabel USB, ekranowany z MM to jeszcze nie sufit tutaj
      - foobar2000 1.5.1 zainstalowany na wspomnianym laptopie, czy tam desktopie (nie sprawdzałem tego ostatniego)
      - porządny DAC z porządnym konwerterem USB/I2S wewnątrz lub USB/S-PDIF na zewnątrz (u mnie ten pierwszy przypadek)
      - najnowsze sterowniki XMOS USB Audio Class 2 v.3.34.0 do jedynie słusznego według majkela konwertera sprzętowego XMOS U208
      Walka trwała tygodniami, a może już miesiącami, ale też cel był taki, żeby nie mnożyć bytów i nie trwonić pieniędzy tam, gdzie nie potrzeba. Chcę się więc podzielić wiedzą o tym, jak poprawić to, co się już ma w domu, bo kompa z windą pewnie każdy ma, a zawsze przecież może takiego mieć w cenie do 2kzł, czyli jak za podłe słuchawki.
      Na początek laptop - krótko. Na końcu kabla DC jest taka puszka. Trzeba to rozciąć wzdłuż, potem tak ponacinać, żeby został sam walec ferrytowy na kablu, następnie walnąć go młotkiem leżącego na odpowiednim podłożu, a okruchy wyrzucić. Następnie warto zapewnić warunki pracy zasilacza, czy to laptopa, czy desktopa (jak ma impulsowe, to mu to samo pomoże), i gdzieś już tam wrzucałem informacje o filtrze, jaki mam u siebie. Taki tam kolejny przyczynek do poprawy dźwięku oraz, żeby komputer nie karmił współbieżnie zasilanych urządzeń swoimi zakłóceniami. U mnie DAC leci z tej samej listwy, nota bene.
      I teraz clou - czyli jak z foobara2000 zrobić zupełnie inaczej grający odtwarzacz. foobar2000 jest darmowy - zaleta pierwsza, oraz bardzo modyfikowalny - zaleta druga i zasadnicza. Na załącznikach jest wszystko pokazane, trzeba się przyjrzeć i skopiować, ale omówię pokrótce:
      1. W sekcji Components ściągamy i instalujemy najnowszy (z 2012) plug-in WASAPI oraz Secret Rabbit Code.
      2. W Playback\Output - Buffer length dajemy na 360ms, wybieramy WASAPI tryb event, 24 bity.
      3. W Playback\DSP Manager - włączamy SRC i konfigurujemy jak na obrazku, żeby nie filtrował, a tylko rozpisywał dane zawsze na 24 bity.
      4. W Networking - No Proxy (chyba, że ktoś używa).
      5. Wyłączamy w zakładce dekodowania wyszukiwanie ciszy, sweep i analizę tonalną. Można też dać na górę najczęściej używane kodeki. U mnie wave.
      6. Idziemy do zakładki Shell Integration i wyłączamy "Register..." oraz "bring to front...". Chodzi o to, żeby foobar2000 nie uruchamiał sobie kolejnych procesów poza tymi potrzebnymi do odtwarzania muzyki. Takich operacji będzie jeszcze kilka.
      7. Wyłączamy downsampling plików wysokiej rozdzielczości.
      8. Z powodu jak wyżej wyłączamy śledzenie wskaźnika myszy w Advanced\Display, bo i tak każdy współczesny sterownik myszy lub touch pada robi to śledzenie, i foobar już nie musi. Sami zobaczycie, że dźwięk się poprawi, a mysz nadal jest śledzona.
      9. Wyłączamy Universal Volume Control, przeźroczystość na zero i bez względu na aktywność. Zapamiętywanie stanów też wyłączamy.
      10. W Advanced\Playback WASAPI - bufory dla Push i Event dajemy na 0ms. To jest jedyne ustawienie, które pozwala na XMOSie skorzystać z różnych częstotliwości próbkowania bezproblemowo, w sensie 44,1 do 384kHz. Do tego gra najlepiej.
      11. Włączamy w WASAPI Hard worker priority. Ach, ta poprawiona głębia... Reszta checkboxów w zakładce Playback ma być odznaczona.
      12. Wyłączamy MMCSS przez odkliknięcie checkboksa. Można też wyciąć rodzaj trybu i zostanie <empty>.
      13. Wyłączamy w Advanced\Tools "Process system media key events", bo foobar2000 gra gorzej, gdy się rozprasza i zajmuje problemami Windowsa.
      14. Z powodu jak wyżej wyłączamy "Prevent machine standby...", bo to w ogóle można zmienić w schemacie zasilania Windows, więc niech sobie foobar głowy nie zaprząta.
      15. Wyłączamy niesymetryczne wyszukiwanie.
      16. Zapoznajemy się z poradami odnośnie Windows, sprawdzając najpierw, czy punkty niżej to nie zbytni kosmos.
       
      Powyżej to był soft core, takie tam zmiany "przeźroczyste" dla użytkownika, a teraz będzie hardcore.
      17. Ustawiamy głośność na 0.00dB i wyłączamy pasek regulacji głośności. foobar ma odtwarzać, a nie przetwarzać.
      Z powodów jak wyżej przekonwertowałem wszystkie APE, FLAC, itp, na wave. dBPowerAmp zachowuje tagi i wszystko gra.
      18. Wywalamy Seekbar, bo foobar2000 ciągle musi updatować jego położenie i go to męczy, co słychać. Zawsze go można włączyć na chwilę, użyć i wyłączyć. Robi się to (i poprzednie) prawym kliknięciem w obszarze paska narzędzi.
      19. Z powodów jak wyżej wyłączamy Spectrum. Tam mają być tylko przyciski i menu.
      20. Włączamy komputer w tryb samolotowy (do słuchania plików, jeśli laptop) lub wyłączamy kartę Wi-Fi.
      21. Wyłączamy moduł Bluetooth.
      22. Wyłączamy kartę Ethernet, jeśli nie jest używana.
      23. Wyłączamy wszelkie badziewia obecne zwłaszcza w laptopach - kamerę, mikrofon, itp.
      24. Laptop lepiej, jak stoi na stabilnym podłożu.
      Zresztą o Windows i nie tylko będzie dalej w wątku.
       










×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy