Skocz do zawartości

Dt990 wkładki gąbkowe wyjęcie i zastąpienie fizeliną


sievr

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, przeczytałem o tej modyfikacji, ale jestem na tyle amatorem że nie wiem jak się za to zabrać, a nie jest dostatecznie dobrze opisane :/

 

http://www.audiofanatyk.pl/recenzja-beyerdynamic-dt990-edition-600-ohm/

 

Prosżę podpowiedzcie, najlepiej z zdjęciami, i czy zabierać się za to bez doświadczenia <3 !

 

 

"

otwarcie DT990 i wyjęcie z nich elementu, który podejrzewałem o pewne „brojenie” w kwestii dźwięku uzyskiwanego na wyjściu – wkładek gąbkowych.
Wkładki tego typu pełnią rolę nie tylko zabezpieczenia przetworników DT990 przed kurzem, ale też amortyzacji dla uszu w sytuacji, gdy nausznice są dla naszych zbyt płytkie. Niestety ponieważ jest to klasyczny foam net pad (tkanina podklejona gąbką z jednej strony), ma on swój wpływ na brzmienie i tym samym ocenę końcową modelu kompletnie fabrycznego. Ponieważ „standardowy” model wykazał w swojej grze trochę aspiracji słyszalnych tu i ówdzie, a same słuchawki po recenzji na trochę się jeszcze ze mną zostały, postanowiłem podążyć tym tropem i słuchawki nieco wyciągnąć. Celem było głównie pozbycie się uczucia parności i koca, które spowijało je w wielu utworach, jednocześnie osiągnąć większą szybkość i precyzję. Jednym słowem – wykorzystać surowy potencjał słuchawek nawet mimo spodziewanych komplikacji, takich jak podbicie góry, na której nadmiar DT990 absolutnie nie narzekały.
Modyfikacja tym samym była prosta i tak jak pisałem – najzwyczajniej w świecie polegająca na wyjęciu wkładek od strony ucha. Efekty przyniosło to następujące:
> poprawiła się scena, stając się bardziej percepcyjną
> mocno zredukował się wspomniany przeze mnie wcześniej kocyk
> tak samo stało się z parnością, słuchawki zaczęły grać bardziej bezpośrednio
> oczyściła się nieco góra, choć kosztem większej ostrości
> bas, jak i całe brzmienie, stało się szybsze i mniej ślamazarne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach