Jump to content

Questyle CMA600i / CMA400i / Twelve


Recommended Posts

Jak dla Ciebie super z PM3...dla reszty luda....z planarami CMA400i lipa...wiem,to trudna prawda i ciężka do przełknięcia jak się posiada...ale jesteśmy mężczyznami..na klatę brać ....

Żartowałem,  ponad 0,5 litr wypite...ale co zrobić cma400i  bardzie funowe granie, cma 600i bardziej równe i poważne....tak to wygląda....

20 lat temu kupiłbym cma 400i...teraz wolę cma 600i....

Link to post
Share on other sites
  • Replies 551
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gdybym wiedział jakie trudności będzie mi sprawiała ta podstawka , to bym sobie ją odpuścił. Ale za daleko posunąłem się z robotą,żeby to zostawić.Zabawy tyle jak wycinanie wzorów kurpiowskich.Drewno

Pozostaje mi podziwiać wyżyny ludzkiego słuchu  . Ja różnicy między cyfrą i cyfrą nie słyszę.   W każdym razie byłem wczoraj w warszawskim mp3store i posłuchałem sobie CMA400i (bardzo dzięku

Piszesz, że nie chcesz być tym, który słucha sprzętu zamiast muzyki a potem robisz elaborat na temat kabli zasilających i optycznych. Wcześniej pisałeś, że nawet wtyki mają znaczenie. Ja co prawda zaz

Posted Images

Nie tylko dla mnie, Karmazynowemu zdaje się też jakoś PM-3 na 400i grają. A ta reszta luda to chyba kilka osób z meeta w Audiomagic, a reszta powtarza ;).

Mi się tam wydaje, że jak coś gra w niemal złagodzony sposób, to nie nazywa się tego funem, no ale sprzeczać się nie będę :D.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, KaszaWspraju napisał:

Różnice nie duże ale mogą urosnąć do znaczących i  zaskakujących, moc napędzania po stronie 600i.

 

Różnice wynikają z sekcji wzmaka czy DACa?

Sprawdzałeś krzyżowe połączenia?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

400i/600i grają tak jak im własny dac pozwala ,wystarczy podłączyć bardzo dobre żródło w moim przypadku lampowa CD Nirvana

do gniazd IC - IN  i mamy granie zaskakująco analogowe  jak był słuchał winyla albo magnetofonu .

Nawet ma moich wzmacniaczach lampowych (2a3 i 6AS7) nie mam aż takiego efektu :-)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Ale to zdanie 

 

Cytuj

400i/600i grają tak jak im własny dac pozwala ,wystarczy podłączyć bardzo dobre żródło w moim przypadku lampowa CD Nirvana

 

sugeruje osobom czytającym, że do 400 też podłączysz, wiec może to Ty zluzuj? 

 

A @Soudnman, słuchałeś w końcu 400 czy robisz porównania do swojej 600 na podstawie postów na forum?

Edited by Karmazynowy
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja tak pisałem w formie żartu, ale ludzie wybierając między tymi dwoma modelami przede wszystkim powinni się skupić na funkcjonalności, bo trochę one się różnią między sobą. Do tego jeśli używać 600i jako sam wzmacniacz słuchawkowy to trzeba się zastanowić czy jest warty ceny? 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Karmazynowy napisał:

Ale to zdanie 

 

 

sugeruje osobom czytającym, że do 400 też podłączysz, wiec może to Ty zluzuj? 

 

A @Soudnman, słuchałeś w końcu 400 czy robisz porównania do swojej 600 na podstawie postów na forum?

Tak jest cytuję tylko posty z forum....

3 godziny temu, nsk napisał:

Ja tak pisałem w formie żartu, ale ludzie wybierając między tymi dwoma modelami przede wszystkim powinni się skupić na funkcjonalności, bo trochę one się różnią między sobą. Do tego jeśli używać 600i jako sam wzmacniacz słuchawkowy to trzeba się zastanowić czy jest warty ceny? 

Nie jest wart tej ceny ,lepiej kupić wzmak /combo za 500zł...he,he..powodzenia...:lol:

Edited by Soundman1200
Link to post
Share on other sites
Nie jest wart tej ceny ,lepiej kupić wzmak /combo za 500zł...he,he..powodzenia...
Hmmm, ja też za kołnierz nie wylewam ale takie prawdy objawione jakie kolega tu serwuje to raczej od czapy są. Po co pisać gdy wypada nie pisać?
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Gra to razem fajnie stąd moje zainteresowanie.

Przez wypchnięte i ocieplone wokale nie jest to integra uniwersalna. Ja np. nie łączyłbym jej z PM3 czy też HE400i. 

Stąd też pytanie, czy pojawiło się jakieś info pod jakie słuchawki Questyle go stroił...

Link to post
Share on other sites

Z PM3 faktycznie jest lekka już przesada w koloryzacji, ale poza tym to 400i zgrywa się świetnie ze wszystkim słuchawkami jakie mam. Pośród materiałów marketingowych przewijały się nauszniki FAD i mogę potwierdzić, że z nimi jest fantastyczna synergia - testowane na SIII i SVI. Z Hawkami też jest fajnie, bo 400i ma nieco odpompowany bas.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Compton napisał:

Co ma marketingowe zdjęcie do strojenia słuchawek?

Ważne, aby ładnie wyglądało i było drogie - to już świadczy o jakości!

 

Ale myśmy słuchali z @Palpatine Elearów na 400i i gra to synergicznie, o ile komuś faktycznie zależy na wyciągnięciu średnicy w Focalach...

Edited by Karmazynowy
Link to post
Share on other sites
Teraz, Karmazynowy napisał:

 

Ale myśmy słuchali z @Palpatine Elearów na 400i i gra to synergicznie, o ile komuś faktycznie zależy na wyciągnięciu średnicy w Focalach...

Ja nie mówię, że nie gra, ale zdjecia są często brane tylko pod wygląd słuchawk i ich cenę.

Znam to np. z promocji marki Schiit :)

Link to post
Share on other sites

Może, ale chcę przez to powiedzieć, że w tym konkretnym przypadku takie połączenie jest całkiem sensowne, zarówno pod względem synergii jak i ceny. W sensie nie są to słuchawki za 20k podłączone pod combo za 3k, tylko po to, żeby fajnie wyglądało na banerach.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By KaszaWspraju
      Umarł król, niech żyje król? Król combo dac/amp.
       
      Questyle CMA 600i vs. Questyle Twelve.

       
      Od razu do konkretów. Bluetooth 5Ghz i wejście 4,4 mm BAL !!! Sam fakt tych dwóch dodatkowych funkcjonalności przemawia znacząco na korzyść modelu “dwanaście”. Dodatkowo mamy przełączniki “gain control” na spodzie urządzenia. Zaleca się by były ustawione na low(wszystkie 4) przy podłączeniu IEM. Pstryczek BIAS na froncie, a co on robi cytuję: “which is like driving a super sport car, just imaging the car is set to "RACE" mode ( Sport Plus or Sport Response mode), and its engine is running at the ultra-high speed, and the rapid shift together with a strong grip is enough to conquer you and give you great satisfaction. “
      Jeszcze dwa małe pstryczki na tylnym panelu przy wyjściach sygnału: “Fix-Adj”, “Studio 20dBu - Standard 14dBu”. To wszystko w tym samych rozmiarach co CMA 600i. Wisienką na torcie jest pilot który robi coś więcej poza kontrolą głośności. Pięć do zera dla “nowego” w ofercie Questyle. Widać że założeniem konstruktorów było, by 12 ma robić wszystko i być centralnym urządzeniem w torze audio-video, raczej biurkowym niż pod telewizorem czy na stoliku między kolumnami.
       

      Whole Device
      · Finish:Black | Golden
      · Chassis Materials: special CNC tooled Aluminum
      · Dimension: 12.99”(330mm)[ W ]×7.87”(200mm)[ D ]×1.38”(55mm)[ H ]
      · Working Status: Pure Class A
      · Voltage:100-120V or 220-240V,the voltage is switchable.
      · Power Consumption: 17W
      DAC+Headphone Amplifier Section
      - Outputs:
      4.4 mm balanced headphone jack
      4PIN balanced headphone jack
      6.35mm headphone jack
      - Max Output Power(Po):
      247mW @ 300Ω; 900mW @ 32Ω(6.35mm headphone jack)
      825mW @ 300Ω; 2W @ 32Ω (balanced headphone jack)
      - THD + N:
      0.00070% @Po=100mW, 300Ω
      0.00167% @ Po=50mW, 32Ω
      - Frequency Response:
      DC-20kHz(+0, -0.4dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      DC-80kHz(+0, -3dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      - SNR: 112dB, non-weighting
       

       
      DAC+Pre-Amp Output Section
      - USB Type B Input:
      Support 44.1kHz-384kHz/16Bit-32Bit PCM and DSD Native DSD64, DSD128, DSD256, as well as DSD64, DSD128, DSD256 of DoP format
      (Note: support Win XP, Vista, Win7, Win8, Win10 and Mac OS)
      - Digital Input & Output:
      SPDIF input and output, Optical input, AES/EBU input
      Support 44.1kHz-192kHz/16Bit-24Bit PCM
      - Pre-Amp & DAC Section:
      Balanced XLR x1 pair, unbalanced RCA x1 pair
      STANDARD 14dBu: XLR: 5.084V RCA: 2.549V
      STUDIO 20dBu: XLR: 8.887V RCA: 4.475V
      THD+N@STUDIO 20dBu: XLR: minimum at 0.00085% RCA: minimum at 0.00115%
      SNR: XLR:>112dB RCA:> 109dB (non-weighting)
      (Note: FIX/ADJ: Fixed Output Mode or Adjustable Output Mode of the pre-amp.)
       
      Zatańczymy?
       
      Tyle różnic. Czy ten nokaut w pierwszej rundzie będzie miał znaczenie? Czy Twelve obroni się też dźwiękowo przed CMA600i? Broni się, ale to inny styl. Twelve to lżejsza waga, agresywniejsza, skupiona, walczy na małej przestrzeni. 600i to bardziej zrównoważony zawodnik. Jego ciosy ważą trochę więcej, dłużej są wykonywane, a porusza się po całym ringu.
      Już na wstępie dwunastak może się pochwalić lepszą kulturą pracy, nie brumi cichutko jak mój 600i. Poprawiono też inbalans przy bardzo niskiej głośności. W sumie skupię się na różnicach między opisywaną dwójką bo też dużo ich łączy.
      Twelve od razu wydaje się jaśniejszy, ostrzejszy i bardziej dynamiczny. Wszystko dlatego, że dźwięki krócej wybrzmiewają i są silniej akcentowane na pierwszy sygnał. Do tego scena jest węższa niż w CMA600i. Daje to nam więcej informacji i lepszy wgląd w nagranie. Dodatkowo mamy bliższe wokale, szczególnie wyczułem to w męskich partiach. Holografia jest bardziej czytelna. Tracimy jednak trochę przestrzeni i powietrza, efekty 3D na scenie. Dwunasta brzmi silną kreską ale już bez tak mocnego wypełnienia. Sześć-setka gra za to równiej, luźniej i barwniej, z delikatnie lepszym wypełnieniem. Wybrzmiewanie dźwięków też jest dłuższe. Niczego nie narzuca, ale nie ma tak rzeczowych informacji z nagrania. Dla jednych to nuda.
       

       
      Daft Punk - Human After All przyjemniej się słuchało na dwunastce, a w utworze Robot Rock
      kiedy wchodzi wokal, był bardziej oczywisty niż na 600i, gdzie trzeba było przenieść uwagę na ten aspekt. Za to wszędzie tam gdzie liczy się przestrzeń i barwa, wracałem myślami do sześć-setki.
      Bas prowadzą tak samo fantastycznie. Najnowszy sprzęt z oferty Questyle nie podbił go, a akcent na pierwszy sygnał pomaga w niektórych gatunkach. Czuć ten impakt. Za to 600i troszkę dłużej będzie go wygrywał, z lepszą masą w środku i dłuższym finiszem.
      Słychać że sprzęty wyszły spod ręki Questyle, ale zostały inaczej zestrojone. Mocy zdaje się mają po równo, grają czysto i spójnie. Dość muzykalnie. Takie połączenie obecnej szkoły strojenia urządzeń, z japońską precyzją i delikatną tęsknotom za starym analogowym, ciepłym graniem.

       
      Takich jak nas dwóch to nie ma ani jednego, powiedział trzeci.
       
      Domyślam się czemu dwunastka na ostatnim AVS wywarła tak pozytywne wrażenie. W takich gwarnych warunkach jej sygnatura bardzo pomagała słuchawką. Questyle CMA Twelve to pazur i wyraźniejsza informacja. CMA 600i to dojrzałość i lepsza przestrzenność. Trzeci z braci CMA 400i za to stawia na zabawę. Reszta aspektów brzmienia, opisywanej dziś dwójki, to ta sama klasa. Fajnie, że Questyle ma/miał w ofercie trzy wyróżniające się Combo DAC/AMP, a każde gra w inny charakterze.
       

       

       
      PS.
      Wajcha BIAS - ja nie usłyszałem żadnej różnicy, bez względu w jakiej pozycji była ustawiona.

       
    • By Superata
      Questyle 
       
      Kolejna marka moja naj - wierzę w nią mocno. 
      Dla mnie nowy DAP super a pozostałe rzeczy lekko zaskakują  bardzo pozytywnie  
       

       
      Nowy DAP Jego Eminencja QP  
       

       
      Cały system? Proszę bardzo  
      "Our new product AF-V12, the speaker build-in wireless AMP will be first showed there, with Questyle new flagship lossless player QPM and super source hub SHB2, pairing with Focal speaker Sopra N1. "
      Ja już chce tego spróbować  
      Zdjęcia z Monachium
       


×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy