Jump to content
Karmazynowy

Questyle CMA600i / CMA400i / Twelve

Recommended Posts

Przypadkowo trafiłem na takie combo i gdyby ktoś miał okazję posłuchać to zakładam temat. :) Sam będę starał się dorwać do odsłuchu, z racji, że moje poszukiwania "stacjonarnego mojo" pozostają nadal aktualne. Poza dźwiękiem, którego jeszcze nie znam, cechy, które mnie przekonują i moje wymagania użytkowe spełniają w 100%:

 

  • topowy DAC AKM
  • odbiornik USB na XMOS - dla mnie najlepszy, najbardziej bezproblemowy
  • wbudowany preamp, wyjścia XLR pod monitory aktywne + wyjścia RCA pod zewnętrzny wzmacniacz (w moim przypadku energizer)
  • wbudowany zbalansowany wzmacniacz słuchawkowy (akurat dla mnie istotne jest to, że w ogóle jest wzmacniacz, do PC jak złoto, do tańszych dynamików)
  • pilot

 

Niestety 4 tys. to nie mało, ale jako rozwiązanie all-in-one pod Staxy, dynamiki, monitory, do PC...

A i chyba pierwszy raz cena w Polsce jest niższa niż za granicą (w końcu!).

 

Co myślicie? Ktoś miał może kontakt ze stacjonarnymi klockami Questyle, może 800? Jak to gra, mają jakąś swoją specyfikę grania?

 

QU_CMA600i_left_3qtr_2500_30_65774_20162

 

questyle_cma600i_back.jpgcma600i.jpg

Edited by Karmazynowy
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parametry i podzespoły,a takźe funkcjonalność nieomalże identyczne z Aune S16 ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak nie do końca. Czy S16 ma regulowaną głośność na wyjściach XLR, kiedyś chyba pytałem kogoś o to i ponoć nie ma?

Poza tym nie ma pilota (do przeżycia), nie ma balansu (tym bardziej), ale inny jest też sam przetwornik.

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maciux na zakupku napisał.." komplet złącz cyfrowych i dwa rodzaje wyjść analogowych (zbalansowane i nie) to wystarczająca funkcjonalność."

A różnica w kostkach jest dziwna,nowsza AK4490 ma więcej możliwości,ale ma słabsze parametry SN i THD od starszej AK4495

 

AK4490

 

1. 256x Over Sampling Stereo D/A Converter

2. 32-bit 8x Digital Filter

3. Sampling Rate: 30kHz~768kHz

4. Low Distortion Full Differential Output

5. SCF

6. De-emphasis Filter

7. Soft Mute

8. DSD Input (2.8MHz, 5.6MHz, 11.2MHz)

9. External Digital Filter Mode

10. THD+N: -112dB

11. DR, S/N: 120dB

12. Power Supply: Analog: 4.75~5.25V, Digital: 2.7~3.6V

 

AK4495

 

1. 128x Over Sampling Stereo D/A Converter

2. 32-bit 8x Digital Filter (4 types of filter option)

3. Sampling Rate: 30kHz~768kHz

4. Low Distortion Full Differential Output

5. SCF

6. De-emphasis Filter

7. Soft Mute

8. DSD Input(2.8MHz, 5.6MHz)

9. External Digital Filter Mode

10. THD+N: -101dB

11. DR, S/N: 123dB(7V)

12. Power Supply: Analog: 4.75~7.2V, Digital: 2.7~3.6V

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i saudio zamknął temat ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba sprawdzić bo konstrukcyjnie się różnią i to znacznie, w 800tce jest 8741, no i wzmacniacze niby podobne

ale jak popatrzysz do środka to spore różnice. Jak jest w mp3 w Łodzi to mogę sprawdzić jak gra.

Edited by saudio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze wrażenia CMA600i z HEkami takie że na wewnętrznym DACu się nie za bardzo lubią.

Przeszkadza bas jest uwydatniony i wypchnięty do przodu, na Stingu EMiNY bas jest tak z 5 kroków

przed wszystkim, góra nie jest jakoś bardzo rozdzielcza/szczegółowa trochę wycofana, scena niezbyt szeroka

całość gra blisko i nie za głęboko, wszystko po optyku. Moim zdaniem przekaz tu kształtuje głownie DAC,

bo sam wzmacniacz, dalej nie ma zbyt szerokiej i głębokiej sceny, ale z basem i górą jest już dobrze.

 

Po USB jest już lepiej z basem, dalej jest go dużo ale już nie jest tak rozlazły i nie wchodzi przed wszystko,

góra też się poprawia, scena pozostaje prawie taka sama może trochę więcej głębi. Pewnie będzie pasować

do słuchawek którym trzeba trochę dodać basu AKG701? Ogólnie chyba sprzęt do kompa bo USB sporo

lepsze od optyka no i wewnętrznie gra blisko, sam wzmacniacz jest całkiem niezły, choć bez rewelacji,

no ale porównuję z samymi wzmacniaczami. Jedna wada to to że są trzaski przy przełączaniu utworów po USB.

Edited by saudio
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

To musi popracować, u mnie grał 20 min. Fajnie spisał sie po XLR do wzmacniacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No z tym opisem to się ktoś mocno postarał:

CMA600i to najnowszy wzmacniacz słuchawkowy marki Questyle. Jego konstrukcja została oparta o opatentowaną technologię „bieżącego trybu wzmocnienia”. Urządzenie pracuje w czystej klasie A oraz w „trybie super prądu”, co zaowocowało niskimi zniekształceniami harmonicznymi na poziomie 0,00042%.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak opisałem wyżej bardziej wzmacniacz, to on mi się bardziej podobał, choć bez rewelacji.

Może jak pochodzi to gra lepiej ja słuchałem chyba prawie nówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By KaszaWspraju
      Umarł król, niech żyje król? Król combo dac/amp.
       
      Questyle CMA 600i vs. Questyle Twelve.

       
      Od razu do konkretów. Bluetooth 5Ghz i wejście 4,4 mm BAL !!! Sam fakt tych dwóch dodatkowych funkcjonalności przemawia znacząco na korzyść modelu “dwanaście”. Dodatkowo mamy przełączniki “gain control” na spodzie urządzenia. Zaleca się by były ustawione na low(wszystkie 4) przy podłączeniu IEM. Pstryczek BIAS na froncie, a co on robi cytuję: “which is like driving a super sport car, just imaging the car is set to "RACE" mode ( Sport Plus or Sport Response mode), and its engine is running at the ultra-high speed, and the rapid shift together with a strong grip is enough to conquer you and give you great satisfaction. “
      Jeszcze dwa małe pstryczki na tylnym panelu przy wyjściach sygnału: “Fix-Adj”, “Studio 20dBu - Standard 14dBu”. To wszystko w tym samych rozmiarach co CMA 600i. Wisienką na torcie jest pilot który robi coś więcej poza kontrolą głośności. Pięć do zera dla “nowego” w ofercie Questyle. Widać że założeniem konstruktorów było, by 12 ma robić wszystko i być centralnym urządzeniem w torze audio-video, raczej biurkowym niż pod telewizorem czy na stoliku między kolumnami.
       

      Whole Device
      · Finish:Black | Golden
      · Chassis Materials: special CNC tooled Aluminum
      · Dimension: 12.99”(330mm)[ W ]×7.87”(200mm)[ D ]×1.38”(55mm)[ H ]
      · Working Status: Pure Class A
      · Voltage:100-120V or 220-240V,the voltage is switchable.
      · Power Consumption: 17W
      DAC+Headphone Amplifier Section
      - Outputs:
      4.4 mm balanced headphone jack
      4PIN balanced headphone jack
      6.35mm headphone jack
      - Max Output Power(Po):
      247mW @ 300Ω; 900mW @ 32Ω(6.35mm headphone jack)
      825mW @ 300Ω; 2W @ 32Ω (balanced headphone jack)
      - THD + N:
      0.00070% @Po=100mW, 300Ω
      0.00167% @ Po=50mW, 32Ω
      - Frequency Response:
      DC-20kHz(+0, -0.4dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      DC-80kHz(+0, -3dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      - SNR: 112dB, non-weighting
       

       
      DAC+Pre-Amp Output Section
      - USB Type B Input:
      Support 44.1kHz-384kHz/16Bit-32Bit PCM and DSD Native DSD64, DSD128, DSD256, as well as DSD64, DSD128, DSD256 of DoP format
      (Note: support Win XP, Vista, Win7, Win8, Win10 and Mac OS)
      - Digital Input & Output:
      SPDIF input and output, Optical input, AES/EBU input
      Support 44.1kHz-192kHz/16Bit-24Bit PCM
      - Pre-Amp & DAC Section:
      Balanced XLR x1 pair, unbalanced RCA x1 pair
      STANDARD 14dBu: XLR: 5.084V RCA: 2.549V
      STUDIO 20dBu: XLR: 8.887V RCA: 4.475V
      THD+N@STUDIO 20dBu: XLR: minimum at 0.00085% RCA: minimum at 0.00115%
      SNR: XLR:>112dB RCA:> 109dB (non-weighting)
      (Note: FIX/ADJ: Fixed Output Mode or Adjustable Output Mode of the pre-amp.)
       
      Zatańczymy?
       
      Tyle różnic. Czy ten nokaut w pierwszej rundzie będzie miał znaczenie? Czy Twelve obroni się też dźwiękowo przed CMA600i? Broni się, ale to inny styl. Twelve to lżejsza waga, agresywniejsza, skupiona, walczy na małej przestrzeni. 600i to bardziej zrównoważony zawodnik. Jego ciosy ważą trochę więcej, dłużej są wykonywane, a porusza się po całym ringu.
      Już na wstępie dwunastak może się pochwalić lepszą kulturą pracy, nie brumi cichutko jak mój 600i. Poprawiono też inbalans przy bardzo niskiej głośności. W sumie skupię się na różnicach między opisywaną dwójką bo też dużo ich łączy.
      Twelve od razu wydaje się jaśniejszy, ostrzejszy i bardziej dynamiczny. Wszystko dlatego, że dźwięki krócej wybrzmiewają i są silniej akcentowane na pierwszy sygnał. Do tego scena jest węższa niż w CMA600i. Daje to nam więcej informacji i lepszy wgląd w nagranie. Dodatkowo mamy bliższe wokale, szczególnie wyczułem to w męskich partiach. Holografia jest bardziej czytelna. Tracimy jednak trochę przestrzeni i powietrza, efekty 3D na scenie. Dwunasta brzmi silną kreską ale już bez tak mocnego wypełnienia. Sześć-setka gra za to równiej, luźniej i barwniej, z delikatnie lepszym wypełnieniem. Wybrzmiewanie dźwięków też jest dłuższe. Niczego nie narzuca, ale nie ma tak rzeczowych informacji z nagrania. Dla jednych to nuda.
       

       
      Daft Punk - Human After All przyjemniej się słuchało na dwunastce, a w utworze Robot Rock
      kiedy wchodzi wokal, był bardziej oczywisty niż na 600i, gdzie trzeba było przenieść uwagę na ten aspekt. Za to wszędzie tam gdzie liczy się przestrzeń i barwa, wracałem myślami do sześć-setki.
      Bas prowadzą tak samo fantastycznie. Najnowszy sprzęt z oferty Questyle nie podbił go, a akcent na pierwszy sygnał pomaga w niektórych gatunkach. Czuć ten impakt. Za to 600i troszkę dłużej będzie go wygrywał, z lepszą masą w środku i dłuższym finiszem.
      Słychać że sprzęty wyszły spod ręki Questyle, ale zostały inaczej zestrojone. Mocy zdaje się mają po równo, grają czysto i spójnie. Dość muzykalnie. Takie połączenie obecnej szkoły strojenia urządzeń, z japońską precyzją i delikatną tęsknotom za starym analogowym, ciepłym graniem.

       
      Takich jak nas dwóch to nie ma ani jednego, powiedział trzeci.
       
      Domyślam się czemu dwunastka na ostatnim AVS wywarła tak pozytywne wrażenie. W takich gwarnych warunkach jej sygnatura bardzo pomagała słuchawką. Questyle CMA Twelve to pazur i wyraźniejsza informacja. CMA 600i to dojrzałość i lepsza przestrzenność. Trzeci z braci CMA 400i za to stawia na zabawę. Reszta aspektów brzmienia, opisywanej dziś dwójki, to ta sama klasa. Fajnie, że Questyle ma/miał w ofercie trzy wyróżniające się Combo DAC/AMP, a każde gra w inny charakterze.
       

       

       
      PS.
      Wajcha BIAS - ja nie usłyszałem żadnej różnicy, bez względu w jakiej pozycji była ustawiona.

       
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy