Jump to content
Sojek_88

Fanklub AKG

Recommended Posts

60$ za K92. Można zaryzykować. Pewnie u nas jakieś 300zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... No i powrót 40mm driverów z serii K3xx :).

Zastanawia mnie jaki jest sens wracania do 40mm przetworników. W produkcji to pewnie 1$ różnicy, a ile można w marketingu dzięki temu wyciągnąć ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie też się zastanawiam, ale jeśli spojrzeć na to przez pryzmat serii niższych, które mają nadal w sobie 32mm "guziczki", to tak naprawdę rozmiar przestaje mieć znaczenie, a zaczyna finalny efekt soniczny. K2xx pokazały, że nawet z tak małych przetworników można wyciągnąć ogromne pokłady czy to funu (M220 PRO) czy kompetencji (K240 DF). Może tu będzie podobnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

<tryb zbieracza> Ciekawe od kiedy w sprzedaży </tryb zbieracza>

Szkoła akg z k2xx bardzo mi podchodzi. A i wyższe modele otwarte to już klasyka. Za 3 stówki taka buda - może być hit. Byleby spasowanie nie gorsze niż k2xx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spodziewałbym się gorszej jakości ogólnej dźwięku od K550. Widać po elementach które modele są przez nie zastępowane. No i powrót 40mm driverów z serii K3xx :).

Seria K7.. jaką ma średnicę drivera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

K72 już są.

 

http://midi.pl/Studio-k208/Sluchawki-studyjne-k228/AKG-K-72-sluchawki-studyjne-p35289.html

 

Wygląda na to, że 72 i 92 to to samo, różnica w kolorach, 52 wpinany jack, 72 nakręcany, 92 pozłacany.

Na zdjęciach wygląda jeszcze, że najtańsze 52 mają gorszej jakości pady.

 

Jak osiągną poziom SHP9500 to będzie git. Wyglądają na lekkie i wygodne, w sam raz do sponiewierania.

 

@up 45mm

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie też się zastanawiam, ale jeśli spojrzeć na to przez pryzmat serii niższych, które mają nadal w sobie 32mm "guziczki", to tak naprawdę rozmiar przestaje mieć znaczenie, a zaczyna finalny efekt soniczny. K2xx pokazały, że nawet z tak małych przetworników można wyciągnąć ogromne pokłady czy to funu (M220 PRO) czy kompetencji (K240 DF). Może tu będzie podobnie.

Ja wiem, że w produktach budżetowych, a nawet klasy mid, bardziej liczy się zestrojenie przetwornika z resztą niż sam przetwornik, ale w tym momencie ciężko już coś więcej z takich słuchawek wyciągać. Zwłaszcza Sennheiser ma brzmieniowo dopracowane konstrukcje od strony poza-przetwornikowej, w nich wyciągnąć coś więcej to już jest naprawdę trudno.

Co do tych "guziczków" to stare to są 600omowce a nowe varimotion więc jeśli chodzi o SQ to prezentują lepszy poziom niż przeciętny 40mm, ale ze względu na swoją wielkość średnio nadają się do słuchawek "przestrzennych", czyli takich z wysokimi padami.

Wracając do przetworników 50mm to juz nawet słuchawki za 50zł potrafią taki posiadać np: A4tech HS100, Tracer Opal. Te pierwsze to nawet mam, kupione na dawcę przetwornika - one już w stanie fabrycznym przyzwoicie grają,a przynajmniej słychać potencjał, za to ergonoma kiepska.

 

Seria K7.. jaką ma średnicę drivera?

Nie mierzyłem ale tak na oko koło 50mm a może nawet ciut więcej (52mm?).

Edited by Perul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzałem prospekty, niby typowe AKG, ale wizualnie jednak żadne mi się nie podobają. Chyba wygląd AKG już mi się totalnie znudził.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Perul, ja to wszystko mój drogi wiem, naprawdę ;).

Wiem, że wiesz ;) , ale może ktoś nie wie a go interesuje - w takim kontekście Ciebie cytowałem (żeby się nie powtarzać).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak się mają takie K240 do np. K601?

 

W przypadku K240 przede wszystkim znacznie trudniejsze w napędzeniu. Tam są mocno niewydajne przetworniki 600 Ohm i chyba tylko K340 ES-D a potem K1000 stoją od nich wyżej w tym zakresie. Może też jakiś supervintage pokroju K120 z lat 70-tych.

 

Nie porównywałem też ich nigdy bezpośrednio, ale naturalnie K601 grają w wyższej klasie dźwięku. Powinny wyjść z takiego porównania z głębszym basem, wyraźnie mniejszym grainem, mocniej zaznaczoną górą oraz oczywiście większą wygodą. Mimo wszystko Monitor to wciąż ciekawy model z bardzo fajnie konstruowanym dźwiękiem, mocno poprawnym także scenicznie. Osobiście bardziej cenię sobie K240 DF, jako że są szybsze, bardziej precyzyjne i fenomenalnie wchodzą w utwór, choć też z drugiej strony jeszcze minimalnie gorsze w napędzeniu i trudniej dobrać im odpowiedni napęd.

 

Wieść niesie, że ponoć z Monitorów można zrobić DFy - różnica sprowadza się do zablokowania portu BR w kapsule drivera. Żeby się jednak do niej dostać trzeba słuchawki praktycznie rozlutować, a i nadal wydaje mi się, że jednak DFy były również strojone sprzętowo w jakimś zakresie i wciąż nie będzie to 1:1 identyczny dźwięk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź i przeniesienie do odpowiedniego działu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę uprzejmie :).

 

Niestety wielu produktów tej firmy nie porównywałem bezpośrednio łeb w łeb w testach A-B, ale kojarząc dosyć dobrze brzmienie mogę spokojnie estymować różnice, które da się usłyszeć. Bardzo często estymy pokrywały się z realnymi późniejszymi obserwacjami, a na co podejrzewam wpływ ma chyba po prostu zrozumienie sposobu grania tej szkoły. Minus oczywiście najnowsze produkty - tam rozumiem częściej marketing niż sam produkt.

 

Gdyby nie fakt, że mocno zacząłem brodzić w innych numerycznie seriach, miałbym już małą kolekcję półotwartej serii K2 vintage. Spośród nich Monitory były najpopularniejsze i jednocześnie mają najbardziej atrakcyjne ceny na rynku wtórnym. DF i Sextett są najbardziej cenione. K241 - najrzadsze, bo przeznaczone swego czasu na rynek wtórny. K270/280 - ciekawostki wieloprzetwornikowe, w tej ostatniej odsłonie ze Switchboxem.

 

Perul stwierdził w Okazjach, że ma już za dużo słuchawek - rozumiem go doskonale ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
K270/280 - ciekawostki wieloprzetwornikowe, w tej ostatniej odsłonie ze Switchboxem.

 

Mała poprawka - switchbox dołączony był do K290. Podobnie jak K280 miały dwa przetworniki, przy czym inaczej ułożone. W K280 są jeden nad drugim w pionie, podczas gdy K290 mają przetworniki ułożone obok siebie w poziomie. Switchbox miał w zalożeniu zapewnić dźwięk przestrzenny przesuwając w fazie sygnał dochodzący do obu przetworników. K280 mają za to połączone równolegle dwa przetworniki 150 ohmowe, co daje w sumie 75 ohmów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak się mają takie K240 do np. K601?

Wedlug mnie to dwa przeciwlegle bieguny, K240 sa matowe, bezposrednie, pogrubione, slabo rozciagniete skraje pasma, gorsza rozdzielczosc, przestrzen, separacja,

typowe studyjne srednicowce AKG (oprocz DF ;)).

 

K601 to sluchawki Hi-Fi, przekaz napowietrzony, szybki, precyzyjny, lzejszy na basie, lepiej wykonczone skraje pasma. Z serii studyjnej wedlug mnie najlepiej graja DF,

Sextett, 271 mk1.

 

Edit

Oczywiscie pisalem o wersji 240 Monitor 600ohm.

Edited by PENDRAGON

Share this post


Link to post
Share on other sites

"matowe, bezposrednie, pogrubione, slabo rozciagniete skraje pasma, gorsza rozdzielczosc, przestrzen, separacja,"

????

Share this post


Link to post
Share on other sites

"matowe, bezposrednie, pogrubione, slabo rozciagniete skraje pasma, gorsza rozdzielczosc, przestrzen, separacja,"

????

Dokladnie tak, to wedlug mnie najgorzej brzmiace K240, nie sa zle, ale ewidentnie ustepuja Sextett-om i DF-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

K270/280 - ciekawostki wieloprzetwornikowe, w tej ostatniej odsłonie ze Switchboxem.

 

Mała poprawka - switchbox dołączony był do K290. Podobnie jak K280 miały dwa przetworniki, przy czym inaczej ułożone. W K280 są jeden nad drugim w pionie, podczas gdy K290 mają przetworniki ułożone obok siebie w poziomie. Switchbox miał w zalożeniu zapewnić dźwięk przestrzenny przesuwając w fazie sygnał dochodzący do obu przetworników. K280 mają za to połączone równolegle dwa przetworniki 150 ohmowe, co daje w sumie 75 ohmów.

 

 

Dokładnie, literówka z mojej strony co do modeli. Dzięki za fix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem kilka par K240 Sextett (MP i LP), K240 Monitor oraz K240 DF. Te ostatnie podobały mi się najbardziej, zaś te pierwsze najmniej, choć też były ciekawe. Monitory zagrały zaś najbardziej analogowo, choć tu trzeba uważać, bo z niektórymi sprzętami mogą lekko przymulać. Taka "cięższa" wersja DF, obie pary nie sypały wysokimi, co dla mnie było jak najbardziej na plus. Płaskie granie, nieefektowne, za to nieodchudzone (w tym też średnica).

 

Sextetty grały dla mnie z najlepszą głębią, efektami przestrzennymi i ciekawie przedstawiały bas - miał wyraźnego kopa, ale nie rozlewał się i nie było go zbyt dużo - może to dzięki tym pasywnym driverom. Miały też najwięcej wysokich tonów i całościowo podobały mi się jednak najmniej. Monitory i DF były dla mnie spójniejsze w przekazie.

 

Ciekawe były też K260 Regular, grały jakby z pogranicza K240 Monitor i Sextettów. Czyli dźwięk z miłą dla ucha barwą i dobrze wypełniony, wręcz ciepły, do tego niezła przestrzeń i z tego co pamiętam nie było tam właśnie wrażenia spłaszczenia dźwięku. Ale miałem je już dawno, kilka lat temu, więc niewiele pamiętam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy może już ktoś napisać o K550 MK II ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By shanex
      Cześć,
       
      Zainteresowany kupnem słuchawek nausznych trafiłem na model AKG K361.
      Czytając recenzje można odnieść wrażenie, że oferują dobrą jakość co do ceny(porównując do pozostałych moich faworytów: DT770, HP151, FOCAL LISTEN)
      Wierne oddanie dźwięków i reprodukcja sceny, konstrukcja zamknięte, przenośne. Mimo, że będą głównie używane w domu, to opcja wygodnego składania bardzo in plus.
       
      Głównie jestem ciekaw porównania tych słuchawek pod względem jakości produkowanego dźwięku(wierne oddanie), bez przesadnie syczącej góry.
      Niskie zejścia basu niezbyt wymagane. Posiadając wcześniej ETY HF5 oraz SL681 basu było niewiele i mnie to nie przeszkadzało.  
       
      Muzyka wszystko po trochu. Od najczęściej słuchanych: Pop/Instrumental | Rap | Klasyczna | Rock 
       
      Jeśli ktoś ma doświadczenie z ww. modelami to proszę o wskazówki  lub inne propozycję. Nie będę ukrywał, że najbardziej skłaniam się do K361 lub HP151.
       
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy