Jump to content
Oferta specjalna MP3Store.pl - Słuchawki dokanałowe i akcesoria KINERA, QUEEN OF AUDIO i CELEST nawet do 25% taniej! ×

Fanklub AKG


Sojek_88

Recommended Posts

45 minut temu, Bednaar napisał(a):

Sam filtr nieco zmienia brzmienie, dodaje zniekształcenia harmoniczne, ociepla brzmienie, co przypomina trochę efekt grania lampy lub płyty winylowej

Jaki konstruktor - taki efekt. Jak można wpinać w "tor" coś co dodaje zniekształcenia? Zamiast kupować ten "filtr" (cudzysłów, bo ciężko nazwać coś co niczego nie filtruje, a wręcz psuje sygnał filtrem), trzeba było sprzedać SMSL, dodać to co wydałeś na opornik i kupić inny wzmacniacz. Dziwnymi drogami ludzka myśl czasem wędruje.

Edited by Rafacio
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, Bednaar napisał(a):

O jaką wielkość? Mam chyba podobny

Nie wiem o jaką wartość ale na pewno są to inne filtry. Trzeba trochę przewinąć w dół, zrobiłem zgodnie ze schematem: https://diyaudioheaven.wordpress.com/headphones/measurements/akg/k702/

 

Bassu nie obcina, redukuje trochę górkę na wyższej średnicy co widać poniżej.

 

The vast majority of the brightness is removed. On some recordings there is still some sibilance audible but the excessive brightness is removed.

 

Filtrem Jakuba nie jestem zainteresowany. Nie wiem z czego słuchasz, ale nie lepiej dokupić jakiś drugi wzmacniacz (dac)? Jeżeli z PC to spróbował bym z donglem appla (0,5V) lub tym https://pl.aliexpress.com/item/1005003290593135.html

 

 

1.jpg

Edited by LukaszS
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, LukaszS napisał(a):

Nie wiem z czego słuchasz, ale nie lepiej dokupić jakiś drugi wzmacniacz (dac)? Jeżeli z PC to spróbował bym z donglem appla (0,5V) lub tym https://pl.aliexpress.com/item/1005003290593135.html

Dziękuję za poradę, ale kupno innego wzmacniacza nie wchodzi w grę. Pod sAp-II podłączam mini-CD-amplituner Marantz M-CR503, słucham głównie płyt CD.  A bardzo podobnego dongla z CX31993 mam: JCally JM6, podłączam do niego swój telefon albo tablet i słucham wtedy ze Spotify - gra toto bardzo ładnie nawet, gdy K271 podłączam bezpośrednio do tego dongla.

2 godziny temu, Rafacio napisał(a):

Jaki konstruktor - taki efekt. Jak można wpinać w "tor" coś co dodaje zniekształcenia? Zamiast kupować ten "filtr" (cudzysłów, bo ciężko nazwać coś co niczego nie filtruje, a wręcz psuje sygnał filtrem), trzeba było sprzedać SMSL, dodać to co wydałeś na opornik i kupić inny wzmacniacz.

Przecież nie mam podłączonego tego adaptera na stałe. Czasem mam ochotę słuchać z nim, czasem bez (gdy słucham na K271), używam go tylko do płyt "głośno" nagranych - czyli na pewno nie do ECM. A ten adapter jest też mi potrzebny, wręcz niezbędny do Koss Porta Pro - na których też czasem lubię słuchać. Działa lepiej, niż iFi Audio Ear Buddy czy Dunu Impedance Plug 75 ohm, gdyż "jaki konstruktor, taki efekt" :P Zaś SMSL nie sprzedam i nie zmienię na nic innego.

Wspomniałem tylko, że mam chyba podobny adapter, a już chcą mi zmieniać wzmacniacz, który mi odpowiada...  

3 godziny temu, Rafacio napisał(a):

Dziwnymi drogami ludzka myśl czasem wędruje.

Każdy ma inną drogę. Ja na swojej czuję się komfortowo, nie chcę nic zmieniać.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 4.05.2023 o 08:25, Rafacio napisał(a):

Jak można wpinać w "tor" coś co dodaje zniekształcenia?

A różne rodzaje lamp we wzmacniaczach lampowych i ich implementacja ?;-) zniekształcenia harmoniczne to nie musi być nic złego, perfekcja zaś może być przywarą. Ta moda na perfekcyjne wyniki pomiarów to tylko moda, zwieńczająca nadchodzący prawdopodobnie koniec pewnej epoki świata radykalnych oświeceniowców 🙂

W dobie nazbyt mocnych wzmacniaczy słuchawkowych bez możliwości regulacji gain’a, szczególnie względnie niedrogich chińskich (np SMSL SAPII: gain +10dB, albo xDuoo MT602: gain +15dB ), nie dziwi stosowanie elementów dających ujemny gain lub słabszych niż nominalne źródeł.

iFi ear buddy albo ieMatch są świetne ale najlepiej sprawdzają się ze sprzętem iFi albo innym, gdzie nie będzie kolizji na połączeniu impedancji wejściowej i wyjściowej łączonych sprzętów.

 

Miałem mt-602. To jest wzmacniacz któremu jak się poda na wejściu nominalne 2V, to na potencjometrze dostępne jest 9V napięcia. Jeżeli słuchawki już przy 1V osiągają conajmniej 100dB SPL, czyli 99.5% słuchawek, i nie chcemy słuchać głośniej to potencjometrem operujemy w okolicy godziny „8”, maks 9. Więc jeszcze w gratisie dostajemy imbalans kanałów, nie musi być duży, już 0.25dB bywa upierdliwe, nie mówiąc o 1dB czy nawet 3dB - a z takim imbalansem zazwyczaj zaczyna się ruch analogowych potencjometrów.

 

Taki ZenCan, który nominalnie na potencjometrze ma 2V (gain zero), dopiero gdy ustawimy potencjometr na minimalnej rekomendowanej przez iFi godzinie „11”, ma zbieżność kanałów na poziomie 0.03dB. Ale wtedy wzmacniacz już daje w przybliżeniu 0.2V, co oznacza np. przy AKG k712 około 88dB SPL. Szkoda że w analogowych wzmacniaczach nie daje się domyślnie również ustawienia gaina ujemnego (Ok - Topping to robi), np. -6dB aby zredukować napięcie wejściowe dwukrotnie dla bardziej czułych słuchawek.

 

Edited by PioterD
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, PioterD napisał(a):

A różne rodzaje lamp we wzmacniaczach lampowych i ich implementacja ?;-) zniekształcenia harmoniczne to nie musi być nic złego, perfekcja zaś może być przywarą.

😳 Zniekształcenia to zniekształcenia i tyle. Implementacja zniekształceń? Dobrze, że póki co nikt nie implementuje zniekształconych kół do rowerów, choć już widziałem i gościa jadącego na takich. Może fan lamp?

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Rafacio napisał(a):

Może fan lamp?

Może, ale porównanie trochę na wyrost 😉 jak już musi być koniecznie do kół rowerowych to porównałbym do ciśnienia w kołach; jedni preferują jazdę z ciśnieniem 1.5Bara (opona się znacząco ugina od idealnego kształtu) a inni 2.2 czy nawet 3.0 (perfekcyjne koło ale...często nazbyt twarde). Szczególnie w zmiennym terenie (jak przy zmiennym repertuarze muzycznym) nie da się wskazać jednego optymalnego 😉

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, PioterD napisał(a):

Może, ale porównanie trochę na wyrost 😉 jak już musi być koniecznie do kół rowerowych to porównałbym do ciśnienia w kołach; jedni preferują jazdę z ciśnieniem 1.5Bara (opona się znacząco ugina od idealnego kształtu) a inni 2.2 czy nawet 3.0 (perfekcyjne koło ale...często nazbyt twarde). Szczególnie w zmiennym terenie (jak przy zmiennym repertuarze muzycznym) nie da się wskazać jednego optymalnego 😉

porównanie bez sensu. To co najwyżej rożne podbicia tonów w tranzystorach a zniekształcenia to zniekształcenia. Np. celowo krzywe koło bo fajnie buja tak w stylu retro zupełnie jakby jechać bicyklem po bruku. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, PioterD napisał(a):

Może, ale porównanie trochę na wyrost 😉 jak już musi być koniecznie do kół rowerowych to porównałbym do ciśnienia w kołach; jedni preferują jazdę z ciśnieniem 1.5Bara (opona się znacząco ugina od idealnego kształtu) a inni 2.2 czy nawet 3.0 (perfekcyjne koło ale...często nazbyt twarde). Szczególnie w zmiennym terenie (jak przy zmiennym repertuarze muzycznym) nie da się wskazać jednego optymalnego 😉

 

 

1.5 bara to chyba fatbike. A szosówki to 8-10 bar. Wtedy jest idealne koło i twardo.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej,

 

mam prośbę w temacie orientacyjnej wyceny sprzętu.

 

Noszę się z zamiarem sprzedaży swoich AKG Q701 Quincy Jones Signature Line.

Rzuciłem okiem na serwisy aukcyjne, ale nigdzie nie znalazłem tego modelu. Słuchawki są w stanie bardzo dobrym, 100% sprawne, z kablami i pudełkiem fabrycznym (sfatygowanym).

 

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Marceli napisał(a):

Hej,

 

mam prośbę w temacie orientacyjnej wyceny sprzętu.

 

Noszę się z zamiarem sprzedaży swoich AKG Q701 Quincy Jones Signature Line.

Rzuciłem okiem na serwisy aukcyjne, ale nigdzie nie znalazłem tego modelu. Słuchawki są w stanie bardzo dobrym, 100% sprawne, z kablami i pudełkiem fabrycznym (sfatygowanym).

 

Wersja optymistyczna - 600pln;

wersja realistyczna - 500pln

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Marceli napisał(a):

Hej,

 

mam prośbę w temacie orientacyjnej wyceny sprzętu.

 

Noszę się z zamiarem sprzedaży swoich AKG Q701 Quincy Jones Signature Line.

Rzuciłem okiem na serwisy aukcyjne, ale nigdzie nie znalazłem tego modelu. Słuchawki są w stanie bardzo dobrym, 100% sprawne, z kablami i pudełkiem fabrycznym (sfatygowanym).

 

Daję dwie stówy i biorę.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Marceli napisał(a):

Hej,

 

mam prośbę w temacie orientacyjnej wyceny sprzętu.

 

Noszę się z zamiarem sprzedaży swoich AKG Q701 Quincy Jones Signature Line.

Rzuciłem okiem na serwisy aukcyjne, ale nigdzie nie znalazłem tego modelu. Słuchawki są w stanie bardzo dobrym, 100% sprawne, z kablami i pudełkiem fabrycznym (sfatygowanym).

 

Według mnie byłoby najlepiej, gdybyś sprawdził ten model na hifisharku, aby zorientować się, jakie były oferowane do tej pory za niego kwoty na rynku wtórnym:

 

https://www.hifishark.com/search?q=q701+quincy+jones

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, naczesany napisał(a):

Po co pozbywasz się Q701 jeszcze sygnowanych QJ?

Nadejdą czasy, że będą cenione w świecie audio. Podobnie jak HD600 Made in Ireland, HD580 czy Grado 325.

 

Q701 miałem okazję słuchać w salonie jakieś 8 lat temu. One wtedy kosztowały o ile dobrze pamiętam 1200 zł. Zrobiły na mnie mega wrażenie przestrzenią. Była ogromna. Nie wiem jak teraz po latach. Może uznałbym ją za normalną, ale wtedy był to efekt wow. 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, naczesany napisał(a):

Wkładając nowe na głowę to jakby mi ją ktoś cegłówkami zgniatał. Zdecydowanie nie dla mnie.

Bez przesady. Tak powinny działać HD600. A te marmurkowe mają już swoje lata więc są już dobrze wyrobione. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, naczesany napisał(a):

Po co pozbywasz się Q701 jeszcze sygnowanych QJ?

Nadejdą czasy, że będą cenione w świecie audio. Podobnie jak HD600 Made in Ireland, HD580 czy Grado 325.

 

 

Słucham głównie na torze stacjonarnym, albo zakładam doki -  jak nie chcę nikomu przeszkadzać.

Dodatkowo deficyt miejsca na małym biurku.

Ale może faktycznie masz rację, lepiej schować do szafy i wyciągnąć jak najdzie ochota 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, Marceli napisał(a):

Ale może faktycznie masz rację, lepiej schować do szafy i wyciągnąć jak najdzie ochota

Nie sprzedawaj. Jak tyle z nimi byłeś to nastalgia wróci i będziesz chciał je wyjąc z szuflady. Wiem po sobie. Po co mam kupować nowe jak w szufladzie mam 50 sztuk xD

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 29.10.2023 o 11:23, Karmazynowy napisał(a):

A jak te Austrian Audio Composer? Urywają coś, czy niezbyt?

 

Słuchawki są bardzo udanym powrotem marki do świetności dawnych lat i nawiązaniem do strojenia oraz charakteru K1000 (w wersji bass heavy). Wyglądają niepozornie, ale dźwiękowo zrobiły na mnie duże wrażenie i jeśli nie kupię w przyszłym roku ponownie K1000, to na pewno zdecyduję się na ten model. 

 

Lumii_20231030_102144437.jpg

  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy