Jump to content
saudio

Questyleaudio QP1 i QP1R

Recommended Posts

nowy FW1.0.5

Zauważyłeś jakieś zmiany w SQ po aktualizacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie bo walczyłem z updatem, nie łykał z karty exFAT, poszło dopiero z FAT32.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy firmware zdecydowanie usprawnił działanie kółeczka. Duży + :). Poprawili czas reakcji na obrót.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakstycznie z kółeczkiem jest sporo lepiej, dźwiękowo może mi się tylko wydaje ale chyba jest bardziej przestrzennie.

Muszę jeszcze sprawdzić na innych słuchawkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakstycznie z kółeczkiem jest sporo lepiej, dźwiękowo może mi się tylko wydaje ale chyba jest bardziej przestrzennie.

Muszę jeszcze sprawdzić na innych słuchawkach.

Daj znać koniecznie. Na razie nie mam jak przetestować zmian. Jedne nauszniki mam w rozsypce :D a drugie są w drodze :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż z Edition nie jest już tak dobrze jak z HEkami, na nich jest tak że nie mam potrzeby włączania

stacjionarki.

Z DT-1770 jest ok ale to nie to samo co HEki :)

Edited by saudio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka,

 

Słuchałem tydzień temu QP1R na headroom'ie w Londynie pare minut. Daje rade grajek. Ak380 bardziej analityczny a QPR1 przy swojej analityczności także muzykalny, z tych dwóch wole qpr1 :D Wzmacniacz daje rade, tak samo dynamiczny jak moja kanapka x5+e12a. Bardziej zwinny bas na qpr1. Więcej nie mogę powiedzieć bo za krotko słuchałem. Mam pare tylko fotek z tej imprezy, niestety głownie pomieszczeń (było to w studiu nagrań metropolis)

 

http://tnij.org/mvpmq0x

Edited by kenniGT

Share this post


Link to post
Share on other sites
QP1R AWARD LIST


CES 2016 INNOVATION AWARD




1.jpg



2.Stereophile



2.jpg



3. Audiophilia Star Components (CANADA)


Audiophilia’s introduction : http://www.audiophilia.com/wp/?page_id=2


Comment :If design is as important as sound, then you may well choose Astell if pushed, but if sound is trumps, then the Questyle QP1R is the kit for you. If the Astell & Kern players are the Rolex of the digital audio player world (and Astell is now up to its AK380 and four times the price of the QP1R), Questyle is surely the Omega. A wonderful product and very highly recommended.


4. "Audio-Test" ( Germany)

Test result "Excellent" ,At the front page, the QP1R is named as “Walkman 2.0” 

Attached is reviews.



5. Headphone GUGU’s 2015 choice awards: “THE BEST OF THE BEST”



5.jpg



6 .QP1R is awarded great review from Enjoythemusic.com and Head-Fi, as Enjoythemusic said QP1R is “king of the Jungle” , while Head-Fi “answered" Audio-Head "which is the best digital audio product of 2015”—QP1R. Here are links for your refer:








Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości sprawdziłem jaka jest różnica między QP1 i QP1R. Z tego co udało mi się znaleźć to różnią się jedynie dwoma parametrami technicznymi:

 

1. QP1 THD+N= 0.0015% vs QP1R THD+N = 0.0006%

2. QP1 Output Impedance: 0.19Ω vs QP1R Output Impedance: 0.15Ω

 

Największa różnica jest chyba w cenie regularnej gdzie QP1: $599.00 vs QP1R: $899.00.

 

A może jest coś jeszcze co sprawia że różnica w cenie pomiędzy tymi dwoma modelami jest tak duża?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Questyle has two versions of its portable player. The standard QP1 lists for $599, while the QP1R lists for $899. According to Questyle, the QP1R uses higher-quality components as well as a more critical approach to the audio circuit. The QP1R also produces lower distortion; the QP1R’s THD+N is 0.0006%, while the QP1 THD+N is 0.0015%. The QP1R also employs a different PCBA, a larger internal storage chip (32GB), and a different version of its operating software."

http://www.theabsolutesound.com/articles/questyle-qp1r-portable-player/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stronie Questyle pojawił się nowy soft do QP1R V.1.0.6

 

Zmiany:

1. Optimized coulombmeter parameter
2. Added "Font Size Setting" (Added 20&24;the default font size is 16)
3. Improved loading speed of built-in album cover
4. Optimized Japanese translation in the menu of multi-languages
5. Corrected ICON direction adjustment of volum control
6. Corrected ICON of volume direction under system settings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jak już nie mam QP1R to oni fonty powiększyli :angry:

3d9080fae0b2b1828c7a3ffbffcf0dfc.jpg

 

Kółeczko też lepiej śmiga, z każdym softem bardziej precyzyjnie :)

Ja nie kumam tego kółka. U mnie palec się ślizga i właściwie nie mogę go używać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze może da się normalnie czytać wykonawców i płyty.

:angry:

W Opusie nie ma z tym problemu i kółeczka też nie ma :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Teraz jak już nie mam QP1R to oni fonty powiększyli :angry:

3d9080fae0b2b1828c7a3ffbffcf0dfc.jpg

Kółeczko też lepiej śmiga, z każdym softem bardziej precyzyjnie :)

Ja nie kumam tego kółka. U mnie palec się ślizga i właściwie nie mogę go używać.

Zgadza się all999, kółeczko ma tendencję do ślizgania się pod placem, jednak gdy już się go dobrze trzyma, działa może nie idealnie, ale precyztyjnje. W porównaniu choćby do pierwszego softu jest o niebo lepiej. Może byłoby łatwiej nim sterować gdyby kułeczko pokryte warstwą gumy jak np.jak w Fiio

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Zgadza się all999, kółeczko ma tendencję do ślizgania się pod placem, jednak gdy już się go dobrze trzyma, działa może nie idealnie, ale precyztyjnje. W porównaniu choćby do pierwszego softu jest o niebo lepiej. Może byłoby łatwiej nim sterować gdyby kułeczko pokryte warstwą gumy jak np.jak w Fiio

Dokładnie, nawet naklejka na kółko załatwiłaby sprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kółko do najgorszy element tego grajka. Sansa Fuze miała lepsze kółeczko. Ładny drogi sprzęt, a na kółko żeby je poprawić coś naklejać, pogumować ? eeee.... Wolał bym stylizowane fizyczne "guziki".

Edited by KaszaWspraju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doskonale można nim operować wogóle bez użycia kółka,przyciskami dotykowymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doskonale można nim operować wogóle bez użycia kółka,przyciskami dotykowymi.

Zgadza się, takie nawigowanie działa bardzo płynnie i nie ma z tym problemu.

 

Mi z kolei przeszkadza jeszcze jedna rzecz, a mianowicie brak możliwości przejścia do następnego utworu bez konieczności aktywowania ekranu. Ewidentnie brakuje tu fizycznych przycisków funkcyjnych. Jednak mimo tych ergonomicznych niedogodności QP1R potrafi naprawdę fantastycznie zagrać co bardzo mi się w nim ogromnie podoba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ustawiam ekran na stale właczony,a jasność na poziom 2.Tym sposobem nie muszę wzbudzać ekranu. Bateria trzyma min 8 h i to mi wystarcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś się orientuje do czego służy opcja "Flip function" w menu System Settings?

Edited by LuQi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By KaszaWspraju
      Umarł król, niech żyje król? Król combo dac/amp.
       
      Questyle CMA 600i vs. Questyle Twelve.

       
      Od razu do konkretów. Bluetooth 5Ghz i wejście 4,4 mm BAL !!! Sam fakt tych dwóch dodatkowych funkcjonalności przemawia znacząco na korzyść modelu “dwanaście”. Dodatkowo mamy przełączniki “gain control” na spodzie urządzenia. Zaleca się by były ustawione na low(wszystkie 4) przy podłączeniu IEM. Pstryczek BIAS na froncie, a co on robi cytuję: “which is like driving a super sport car, just imaging the car is set to "RACE" mode ( Sport Plus or Sport Response mode), and its engine is running at the ultra-high speed, and the rapid shift together with a strong grip is enough to conquer you and give you great satisfaction. “
      Jeszcze dwa małe pstryczki na tylnym panelu przy wyjściach sygnału: “Fix-Adj”, “Studio 20dBu - Standard 14dBu”. To wszystko w tym samych rozmiarach co CMA 600i. Wisienką na torcie jest pilot który robi coś więcej poza kontrolą głośności. Pięć do zera dla “nowego” w ofercie Questyle. Widać że założeniem konstruktorów było, by 12 ma robić wszystko i być centralnym urządzeniem w torze audio-video, raczej biurkowym niż pod telewizorem czy na stoliku między kolumnami.
       

      Whole Device
      · Finish:Black | Golden
      · Chassis Materials: special CNC tooled Aluminum
      · Dimension: 12.99”(330mm)[ W ]×7.87”(200mm)[ D ]×1.38”(55mm)[ H ]
      · Working Status: Pure Class A
      · Voltage:100-120V or 220-240V,the voltage is switchable.
      · Power Consumption: 17W
      DAC+Headphone Amplifier Section
      - Outputs:
      4.4 mm balanced headphone jack
      4PIN balanced headphone jack
      6.35mm headphone jack
      - Max Output Power(Po):
      247mW @ 300Ω; 900mW @ 32Ω(6.35mm headphone jack)
      825mW @ 300Ω; 2W @ 32Ω (balanced headphone jack)
      - THD + N:
      0.00070% @Po=100mW, 300Ω
      0.00167% @ Po=50mW, 32Ω
      - Frequency Response:
      DC-20kHz(+0, -0.4dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      DC-80kHz(+0, -3dB)@0dBFS, 24Bit, 192kHz
      - SNR: 112dB, non-weighting
       

       
      DAC+Pre-Amp Output Section
      - USB Type B Input:
      Support 44.1kHz-384kHz/16Bit-32Bit PCM and DSD Native DSD64, DSD128, DSD256, as well as DSD64, DSD128, DSD256 of DoP format
      (Note: support Win XP, Vista, Win7, Win8, Win10 and Mac OS)
      - Digital Input & Output:
      SPDIF input and output, Optical input, AES/EBU input
      Support 44.1kHz-192kHz/16Bit-24Bit PCM
      - Pre-Amp & DAC Section:
      Balanced XLR x1 pair, unbalanced RCA x1 pair
      STANDARD 14dBu: XLR: 5.084V RCA: 2.549V
      STUDIO 20dBu: XLR: 8.887V RCA: 4.475V
      THD+N@STUDIO 20dBu: XLR: minimum at 0.00085% RCA: minimum at 0.00115%
      SNR: XLR:>112dB RCA:> 109dB (non-weighting)
      (Note: FIX/ADJ: Fixed Output Mode or Adjustable Output Mode of the pre-amp.)
       
      Zatańczymy?
       
      Tyle różnic. Czy ten nokaut w pierwszej rundzie będzie miał znaczenie? Czy Twelve obroni się też dźwiękowo przed CMA600i? Broni się, ale to inny styl. Twelve to lżejsza waga, agresywniejsza, skupiona, walczy na małej przestrzeni. 600i to bardziej zrównoważony zawodnik. Jego ciosy ważą trochę więcej, dłużej są wykonywane, a porusza się po całym ringu.
      Już na wstępie dwunastak może się pochwalić lepszą kulturą pracy, nie brumi cichutko jak mój 600i. Poprawiono też inbalans przy bardzo niskiej głośności. W sumie skupię się na różnicach między opisywaną dwójką bo też dużo ich łączy.
      Twelve od razu wydaje się jaśniejszy, ostrzejszy i bardziej dynamiczny. Wszystko dlatego, że dźwięki krócej wybrzmiewają i są silniej akcentowane na pierwszy sygnał. Do tego scena jest węższa niż w CMA600i. Daje to nam więcej informacji i lepszy wgląd w nagranie. Dodatkowo mamy bliższe wokale, szczególnie wyczułem to w męskich partiach. Holografia jest bardziej czytelna. Tracimy jednak trochę przestrzeni i powietrza, efekty 3D na scenie. Dwunasta brzmi silną kreską ale już bez tak mocnego wypełnienia. Sześć-setka gra za to równiej, luźniej i barwniej, z delikatnie lepszym wypełnieniem. Wybrzmiewanie dźwięków też jest dłuższe. Niczego nie narzuca, ale nie ma tak rzeczowych informacji z nagrania. Dla jednych to nuda.
       

       
      Daft Punk - Human After All przyjemniej się słuchało na dwunastce, a w utworze Robot Rock
      kiedy wchodzi wokal, był bardziej oczywisty niż na 600i, gdzie trzeba było przenieść uwagę na ten aspekt. Za to wszędzie tam gdzie liczy się przestrzeń i barwa, wracałem myślami do sześć-setki.
      Bas prowadzą tak samo fantastycznie. Najnowszy sprzęt z oferty Questyle nie podbił go, a akcent na pierwszy sygnał pomaga w niektórych gatunkach. Czuć ten impakt. Za to 600i troszkę dłużej będzie go wygrywał, z lepszą masą w środku i dłuższym finiszem.
      Słychać że sprzęty wyszły spod ręki Questyle, ale zostały inaczej zestrojone. Mocy zdaje się mają po równo, grają czysto i spójnie. Dość muzykalnie. Takie połączenie obecnej szkoły strojenia urządzeń, z japońską precyzją i delikatną tęsknotom za starym analogowym, ciepłym graniem.

       
      Takich jak nas dwóch to nie ma ani jednego, powiedział trzeci.
       
      Domyślam się czemu dwunastka na ostatnim AVS wywarła tak pozytywne wrażenie. W takich gwarnych warunkach jej sygnatura bardzo pomagała słuchawką. Questyle CMA Twelve to pazur i wyraźniejsza informacja. CMA 600i to dojrzałość i lepsza przestrzenność. Trzeci z braci CMA 400i za to stawia na zabawę. Reszta aspektów brzmienia, opisywanej dziś dwójki, to ta sama klasa. Fajnie, że Questyle ma/miał w ofercie trzy wyróżniające się Combo DAC/AMP, a każde gra w inny charakterze.
       

       

       
      PS.
      Wajcha BIAS - ja nie usłyszałem żadnej różnicy, bez względu w jakiej pozycji była ustawiona.

       
    • By Superata
      Questyle 
       
      Kolejna marka moja naj - wierzę w nią mocno. 
      Dla mnie nowy DAP super a pozostałe rzeczy lekko zaskakują  bardzo pozytywnie  
       

       
      Nowy DAP Jego Eminencja QP  
       

       
      Cały system? Proszę bardzo  
      "Our new product AF-V12, the speaker build-in wireless AMP will be first showed there, with Questyle new flagship lossless player QPM and super source hub SHB2, pairing with Focal speaker Sopra N1. "
      Ja już chce tego spróbować  
      Zdjęcia z Monachium
       

×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy