Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Poczta Polska, kurier DPD UPS,paczkomaty inpost 24/7 i inne usługi spe


retter

Rekomendowane odpowiedzi

image.thumb.png.db237084c87fda32e07bed23de8dfa21.png
 
2 dni w doręczeniu, 0 telefonów, 0 prób doręczenia. Do trzech razy sztuka? To kurier, nie paczkomaty, gwoli ścisłości.
I dlatego mówiłem, ja kurierów inpost unikam. Działa to TRAGICZNIE. Ciesz się że nie zostawili paczki pod drzwiami/na podwórku/dowolnym punkcie tak że każdy może ją zabrać.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Gorionn napisał:

image.png

 

2 dni w doręczeniu, 0 telefonów, 0 prób doręczenia. Do trzech razy sztuka? To kurier, nie paczkomaty, gwoli ścisłości.

 

Status w doręczeniu nie oznacza, że jest w łapach kuriera. Mogła być przygotowana do doręczenia na sortowni a kurier nie pobrał bo nie ogarnia się sortownia.

 

@retter Nie można oceniać firmy kurierskiej czy usługi przy wtopach pojedynczych kurierów. Tak samo potrafi dać ciała UPS, DHL, DPD czy jakakolwiek inna firma. Jeżeli bez telefonu rzucają Ci pake gdzie popadnie to jest na to prosta metoda. Weź pakę i zgłoś reklamacje, że nie dostałeś. Bez względu na firmę kurierską kurier ma problem. W Inpost, DPD, DHL jak taki numer zgłosisz to pamiętaj, że kurier odpowiada z własnej kieszeni do wysykości wartości paki + do tego kara porządkowa. Gwarantuje Ci, że po jednym zgłoszeniu będzie do Ciebie grzecznie dzwonił. Ogólnie statystycznie nie ma tragedii z kurierem Inpost, w mojej ocenie na bazie setek paczek liczba wtop nie odbiega od UPS, DHL czy DPD.

 

Edytowane przez bigmaras
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie DPD chwalę jako nadawca, bo jako odbiorca to jak wyżej - nie widzę różnic.

- punkt nadawczy 150m ode mnie z buta, w specjalistycznym sklepie piwnym

- po założeniu profilu paczki mi schodzą póki co po 10,87, a powitalnie za 8,24 brutto

- brak dopłaty za naklejki ostrożnie

- ciągle jakieś kody promocyjne generują.

Na co ja mam narzekać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, majkel napisał:

Ja sobie DPD chwalę jako nadawca, bo jako odbiorca to jak wyżej - nie widzę różnic.

- punkt nadawczy 150m ode mnie z buta, w specjalistycznym sklepie piwnym

- po założeniu profilu paczki mi schodzą póki co po 10,87, a powitalnie za 8,24 brutto

- brak dopłaty za naklejki ostrożnie

- ciągle jakieś kody promocyjne generują.

Na co ja mam narzekać? 

 

Bo to solidna marka, przynajmniej na naszym rynku. Oczywiście, zdarzają się zagubienia czy zniszczenia ale sumarycznie stawiam i tak najwyżej DPD. W ostatnim czasie zdominowali rynek pod względem ilości przesyłek kurierskich jak i co raz to nowych punktów. Nawet swoje paczkomaty stawiają.

Nie potrzebnie tylko czasem pojawiają się oceny całej firmy bazujące na wtopie jednego kuriera w rejonie. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
 
Status w doręczeniu nie oznacza, że jest w łapach kuriera. Mogła być przygotowana do doręczenia na sortowni a kurier nie pobrał bo nie ogarnia się sortownia.
 
[mention=39810]retter[/mention] Nie można oceniać firmy kurierskiej czy usługi przy wtopach pojedynczych kurierów. Tak samo potrafi dać ciała UPS, DHL, DPD czy jakakolwiek inna firma. Jeżeli bez telefonu rzucają Ci pake gdzie popadnie to jest na to prosta metoda. Weź pakę i zgłoś reklamacje, że nie dostałeś. Bez względu na firmę kurierską kurier ma problem. W Inpost, DPD, DHL jak taki numer zgłosisz to pamiętaj, że kurier odpowiada z własnej kieszeni do wysykości wartości paki + do tego kara porządkowa. Gwarantuje Ci, że po jednym zgłoszeniu będzie do Ciebie grzecznie dzwonił. Ogólnie statystycznie nie ma tragedii z kurierem Inpost, w mojej ocenie na bazie setek paczek liczba wtop nie odbiega od UPS, DHL czy DPD.
 
O ile pamięć mnie nie myli 2x paczkomat, 2x kurier. Z innymi podmiotem spedycyjnym nie miałem tylu wtop.

Nie oceniam całej marki po wtopach ludzi ale podejście firmy do ludzi a to przekłada się na przesyłki.

Robiłem zwrot za pomocą kodu, nic nie miałem prawa się dowiedzieć czy dotarła na jaki adres ciągle zbywanie. Kupiłem zwracam i takie problemy serio?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, retter napisał:

O ile pamięć mnie nie myli 2x paczkomat, 2x kurier. Z innymi podmiotem spedycyjnym nie miałem tylu wtop.

Nie oceniam całej marki po wtopach ludzi ale podejście firmy do ludzi a to przekłada się na przesyłki.

Robiłem zwrot za pomocą kodu, nic nie miałem prawa się dowiedzieć czy dotarła na jaki adres ciągle zbywanie. Kupiłem zwracam i takie problemy serio?

Wysłane przy użyciu Tapatalka
 

 

W każdej firmie spedycyjnej często nie dowiesz się w przypadku problemu czy zagubienia co się wydarzyło normalnymi kanałami. Ginęły mi tylko w tym roku przesyłki inpost, dpd czy ups. Jest problem, składasz reklamacje i tyle. Nawet mając bezpośrednio kontakt z opiekunem w każdej z firmie często i on rozkładał ręce. Mało kto się przyznaje do wtopy ale takie są realia. Wybrałeś darmowy zwrot, czyli w tą stronę najbardziej budżetową wersje przesyłki w porównaniu do standardowej usługi. Zawsze możesz zapłacić za "lepszą" wersje. Robiąc zwrot za pomocą kodu masz przecież numer przesyłki, możesz sprawdzić tracking a jak zawisł status, bo to też się zdarza to infolinia, mail, reklamacja. Niestety nie stawiaj sobie zbyt wygórowanych wymagań co do firm kurierskich ale oczywiście jak chcesz się poczuć lepiej to zawsze są alternatywy. Piszesz o podejściu do ludzi, hmm, rotacja pracowników w szczególności w inpost jest tak ogromna, że raczej nie spodziewam się nigdy tutaj żadnych uprzejmości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuję więc z tym znakiem wodnym. Weryfikacja bierze się bodajże z przekroczenia limitu 1k euro. Sprzedałem raz droższy sprzęt przez OLX i limit sie po kilku transakcja wyczerpał. Jak ktoś sprzedaje więcej drobnicy, to raczej na dłużej wystarczy bez tych kontrowersyjnych procedur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
On 3/27/2022 at 9:40 PM, dj1978 said:

sprobuję więc z tym znakiem wodnym. Weryfikacja bierze się bodajże z przekroczenia limitu 1k euro. Sprzedałem raz droższy sprzęt przez OLX i limit sie po kilku transakcja wyczerpał. Jak ktoś sprzedaje więcej drobnicy, to raczej na dłużej wystarczy bez tych kontrowersyjnych procedur.

 

cóż, sorry że odkopuję. to limit nie jest na transakcję tylko na limit pieniężny w określonym przedziale czasu? jak długim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, fero415 napisał:

 

cóż, sorry że odkopuję. to limit nie jest na transakcję tylko na limit pieniężny w określonym przedziale czasu? jak długim?

Weryfikacja wchodzi po przekroczeniu progu kwotowego bodaj 1000 euro - może to być jedna duża transakcja lub 20 małych. Udało się rozwiązać sprawę, skierowałem prosbę do OLX o zwrot pieniędzy do kupującego, kupujący przelał kwotę bezpośrednio na moje konto. Danych dowodu nie zamierzam przesyłać, choć zapewniają że jest to na 100% bezpieczne (pewnie tak bezpiecznie jak w ruskim banku🙂). Przypuszczam, że trzeba będzie założyć nowe konto i wtedy znów sprzedaż z przesyłką OLX będzie możliwa.

Edytowane przez dj1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, dj1978 said:

Weryfikacja wchodzi po przekroczeniu progu kwotowego bodaj 1000 euro - może to być jedna duża transakcja lub 20 małych.


to ładnie nas ugotowali jeżeli to nie ma limitu czasowego. jak czytałem opinie pRaWnIkÓw o nowelizacji aml to nikt nie zwracał na to uwagi więc zakładałem że limit jest na traksakcję, nie na całkowitę kwotę obsłużoną przez operatora płatności dla kogoś, a jeśli już to kwota jest liczona indywidualnie na każde źródło, a nie odbiorcę i to w jakimś okresie, np 3,6, 12 miesięcy - szczególnie w kontekście obniżenia tą samą nowelizacją limitu o którym pisałeś do 1k euro... z 15k (słownie: piętnastu tysięcy !!!). unikam czytania legislacji na surowo bo to strata czasu - rozumiem może 10% tego co tam nasmrodzili więc ograniczam się do serwisów typu prawo, dziennik gazeta prawna etc. żeby mieć jakiś obraz jak nowe ustawy czy implementacje pomysłów ke usŁają mi życie.

cóż, nic nowego, europejski zamordyzm+ i inwigilacja+. już pierwsza wersja aml z 2018 była intruzywna, nowelka 2021 tylko zacisnęła pętlę.

a co do tego nowego konta to nie liczyłbym na odblokowanie możliwości wypłacania bez przesłania skanów dowodu (bez znaków wodnych i innych modyfikacji obrazu, ci co procesują płatności dla olx i vinted nie akceptują takich plików dla procesu weryfikacji) bo dane przechowuje podmiot zobowiązany w zautomatyzowanej bazie i może być tak że algorytmem skojarzą cię bezpośrednio z osiągniętym limitem po ibanie. super prawo. ciekawe gdzie jeszcze trzeba będzie się legitymować, możliwe że moje ulubione typy w postaci hoteli i składów węgla zostaną zepchnięte na dalsze miejsca.

 

 

Edytowane przez fero415
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy więcej nie nadam paczki Kurierem TNT / FedEx.

 

Nadałem pacakę ze sprzętem audio do USA, paczka przeleżała w ixh agencji celnej 3 tyg i bez próby kontaktu i z niewyjaśnionych przyczyn wraca do Polski. Od czwartku 7.04.2022 dzwonie, piszę @ 2x na dzień do TNT/FedEx aby ktoś łaskawie udzielił mi odpowiedzi czemu paczka wraca, czemu nie podjęto próby kontaktu z odbiorcą (numer tel i @ prawidłowy), ale nikt nie jest w stanie udzielić od ponad tygodnia odpowiedzi.

 

Hit Hitów to to iż dziś dostałem sms od swojego operatora że moje teledony na infolinię TNT/FedEx kosztowały mnie już 35 zł 🤦‍♂️

 

Firma złodziej i nie polecam!

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wegiel21 Miałem podobnie z wysyłką do UK. Na szczęście problemy zaczęły się już na na samym początku w lokalnym oddziale więc po rozmowie telefonicznej nakazałem zatrzymanie przesyłki i jej zwrotne wydanie - odebrałem osobiście. Potrącili mi "tylko" ok 20 zł za sam odbiór paczki. Oczywiście walka o resztę zwrotu trwała 3 miesiące. Przedmiot wysłałem Pocztą Polską i zero problemów. Fedex sam stwarza problemy celne (niepoparte wymaganiami i przepisami). Zapewne jak wróci do Ciebie paczka to obstawiam że dowiesz się o braku jakiejś mało istotnej informacji lub samej faktury za przedmioty.

Edytowane przez cpu1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, cpu1 napisał:

@wegiel21 Miałem podobnie z wysyłką do UK. Na szczęście problemy zaczęły się już na na samym początku w lokalnym oddziale więc po rozmowie telefonicznej nakazałem zatrzymanie przesyłki i jej zwrotne wydanie - odebrałem osobiście. Potrącili mi "tylko" ok 20 zł za sam odbiór paczki. Oczywiście walka o resztę zwrotu trwała 3 miesiące. Przedmiot wysłałem Pocztą Polską i zero problemów. Fedex sam stwarza problemy celne (niepoparte wymaganiami i przepisami). Zapewne jak wróci do Ciebie paczka to obstawiam że dowiesz się o braku jakiejś mało istotnej informacji lub samej faktury za przedmioty.

Faktura była ale dla nich słuchawki okazały się jakąś formą organicznego jedzenia dla ludzióf 🤦‍♂️ a kontakt do obiorcy i/lub apage satano do nadawcy to już abstrakcja, więc coś czuję iż ktoś będzie musiał być poddany dekapitacji 🤣

Edytowane przez wegiel21
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to trochę krzywdzące, ale FedEX to zdecydowanie najgorsza firma kurierska z jaką miałem do czynienia. Raptem wysyłałem lub odbierałem kilka paczek ale prawie z każdą coś było nie tak. Albo długie oczekiwanie albo informacje, że kurier nie zastał mnie w domu (oczywiście specjalnie czekałem, przy okazji jednej paczki było tak trzy dni pod rząd). Tak więc też nie polecam i sam nigdy z nich nie skorzystam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to trochę krzywdzące, ale FedEX to zdecydowanie najgorsza firma kurierska z jaką miałem do czynienia. Raptem wysyłałem lub odbierałem kilka paczek ale prawie z każdą coś było nie tak. Albo długie oczekiwanie albo informacje, że kurier nie zastał mnie w domu (oczywiście specjalnie czekałem, przy okazji jednej paczki było tak trzy dni pod rząd). Tak więc też nie polecam i sam nigdy z nich nie skorzystam.
Krajowy czy zagraniczny? Bo tu zasadnicza różnica.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, retter napisał:

Krajowy czy zagraniczny? Bo tu zasadnicza różnica.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
 

Ani ten z PL ani ten z USA nie wykazał się rozgarnięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tu narzekacie, a moim zdaniem nie ma żadnej reguly że jedna firma jest ok a druga be. To wszystko zależy od tego jaki człowiek obsługuje twój rejon czy jest solidny i odpowiedzialny czy też dana firma ma problem z ludzmi do obslugi danego rejonu. Kurier to jest to ostatnie wrażliwe ogniwo, a logistykę wyżej to myślę wszyscy mają podobną (zautomatyzowaną)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, blueme napisał:

Tak tu narzekacie, a moim zdaniem nie ma żadnej reguly że jedna firma jest ok a druga be. To wszystko zależy od tego jaki człowiek obsługuje twój rejon czy jest solidny i odpowiedzialny czy też dana firma ma problem z ludzmi do obslugi danego rejonu. Kurier to jest to ostatnie wrażliwe ogniwo, a logistykę wyżej to myślę wszyscy mają podobną (zautomatyzowaną)...

Ja akurat nie mówiłem o kurierze a skoro FedEx ma taką zautomatyzowaną logistykę to klękajcie narody 🤦‍♂️

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to razy mówiłem nie znaczek a człowiek. No ale nie chcemy oceniać personalnie wiec oceniamy znaczek.

Tak firma ma znaczenie gdyż to ona wyznacza politykę działania poprzez swoje wytyczne. Jeśli firma słabo opłaca oraz daje sporo paczek to ludzie też mają swoje ograniczenia.

Najlepszy przykład to nieistniejący kurier pod nazwał siódemka, totalny bałagan który generował sporo błędów oraz niezadowolenia pracowników.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności