Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Poczta Polska, kurier DPD UPS,paczkomaty inpost 24/7 i inne usługi spe


retter

Rekomendowane odpowiedzi

 
Akurat DPD na bazie moich doświadczeń ma najwyższy standard. UPS - kurierzy nie mają służbowych telefonów, nie mają obowiązku dzwonić, zatem nie dzwonią najczęściej a ponad to jako jedyni mają płacone za nie dostarczone paczki więc mają to w doopie. DHL - tragedia ze wszystkim, kurierzy najgorzej opłacani ze wszystkich firm, problemy z dostawami w 24h regularne, problemy z podjazdem kuriera również. DPD - jako jedyni wysyłają numer do kuriera gdzie można się złapać, poza tym ten system SMS na prawdę działa jeżeli chcemy przełożyć choć oczywiście czasem może być wtopa. [mention=26063]Play[/mention] na centralce nie siedzi fizyczna osoba tylko jest to automat - wysyłka tylko samej cyfry 1, 2 lub 3 zadziała. Spacja czy słowo nie spowoduje przesunięcia. Dla pewności można też (co zalecam) ogarnąć to przez stronkę, wówczas mamy nieco bardziej potwierdzone przesunięcie.
 
A co byś zrobił na moim miejscu? Kto ponosi odpowiedzialność i czy jeśli paczka zaginie to umowa jest ważna?

Kilka postów wyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, all999 napisał:

A co byś zrobił na moim miejscu? Kto ponosi odpowiedzialność i czy jeśli paczka zaginie to umowa jest ważna?

Kilka postów wyżej.

 

Jeżeli kupowałeś jako osoba prywatna to dopóki nie potwierdzisz odbioru bez zastrzeżeń odpowiedzialność za dostarczenie w 100% ponosi sprzedawca. W przypadku zakupu na firmę odpowiedzialności sprzedawcy znika w momencie wydania kurierowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jeżeli kupowałeś jako osoba prywatna to dopóki nie potwierdzisz odbioru bez zastrzeżeń odpowiedzialność za dostarczenie w 100% ponosi sprzedawca. W przypadku zakupu na firmę odpowiedzialności sprzedawcy znika w momencie wydania kurierowi.
Ok, to mocno komplikuje moją sytuację. Jesteś w stanie podrzucić jakiś konkretny zapis, który to reguluje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, all999 napisał:
2 minuty temu, bigmaras napisał:
 
Jeżeli kupowałeś jako osoba prywatna to dopóki nie potwierdzisz odbioru bez zastrzeżeń odpowiedzialność za dostarczenie w 100% ponosi sprzedawca. W przypadku zakupu na firmę odpowiedzialności sprzedawcy znika w momencie wydania kurierowi.

Ok, to mocno komplikuje moją sytuację. Jesteś w stanie podrzucić jakiś konkretny zapis, który to reguluje?

 

pw

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, na podstawie doświadczeń, iż trzeba trafić na mądrego kuriera w swoim rejonie i nie ma to korelacji z konkretnym usługodawcą. Pod adresem firmowym mam bardzo spoko kurierów i z DHL i z DPD, ale w temacie UPS potwierdzam - nie dzwoni, tylko jak nie ma to wrzuca do punktu odbioru w sklepie ponad kilometr ode mnie. Stąd jak ma coś iść kurierem, to najchętniej kieruję na pobliską Żabkę, bo godziny otwarcia są 6-23 oprócz niedziel 9-19. Opcja taka jest w PP i DHLu.

Kontynuując temat mądrości, w okolicy domu mam kuriera DPD, który mówiąc delikatnie, ma problem z przyswajaniem prostych komunikatów. Na plus DPD na pewno są płatności pobrań kartą. Tylko nie u tego Pana - jemu terminal nie działa już od dłuższego czasu. No chyba, że ostatnio mu naprawili/wymienili.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, all999 napisał:

FEDEX - zagubiona przesyłka.

W czwartek kupiłem telefon w oficjalnym sklepie Huawei.pl. W piątek dostałem numer śledzenia, niestety nie było innej opcji, tylko FedEx. Ostatni status paczki mam z piątku z godziny 22, że paczka opuściła oddział w Łodzi. Do tej pory cisza. Dzwoniłem na infolinię i zgłosiłem sprawę, szukają paczki. Czy coś jeszcze mogę zrobić? Czy sklep ponosi jakąś odpowiedzialność za kuriera? I jeśli paczka się nie znajdzie, a ja brałem telefon na firmę, czy mogę odstąpić od umowy? Czy pozostaje mi tylko walka z FedEx?

 

Mały update.

 

FedEx nadal szuka, nie mogę zgłosić reklamacji, to może zrobić tylko płatnik. Sklep Huawei nie ma nawet swojej infolinii, operator sklepu, firma iTerra próbuje pomóc, ale generalnie odbijam się od różnych konsultantów i nikt nic konkretnego nie proponuje. Nie mogą nic zrobić, dopóki FedEx im nie odpowie, a ten na razie milczy.

Fajnie jest.

Edytowane przez all999
  • Sad 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, all999 napisał:

 

Mały update.

 

FedEx nadal szuka, nie mogę zgłosić reklamacji, to może zrobić tylko płatnik. Sklep Huawei nie ma nawet swojej infolinii, operator sklepu, firma iTerra próbuje pomóc, ale generalnie odbijam się od różnych konsultantów i nikt nic konkretnego nie proponuje. Nie mogą nic zrobić, dopóki FedEx im nie odpowie, a ten na razie milczy.

Fajnie jest.

 

Jak to czytam, to od razu nasuwa się mi się skojarzenie, czujesz się jak nie przymierzając turysta który pojechał na wczasy z biurem Neckermann :) Gdzieś jest, za ileś jest, ale nie wiadomo, za ile, jak długo i kiedy wróci...

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 25.09.2019 o 09:19, all999 napisał:

 

Mały update.

 

FedEx nadal szuka, nie mogę zgłosić reklamacji, to może zrobić tylko płatnik. Sklep Huawei nie ma nawet swojej infolinii, operator sklepu, firma iTerra próbuje pomóc, ale generalnie odbijam się od różnych konsultantów i nikt nic konkretnego nie proponuje. Nie mogą nic zrobić, dopóki FedEx im nie odpowie, a ten na razie milczy.

Fajnie jest.

 

Kojejny update, bo z każdym tygodniem robi się ciekawiej, niekoniecznie lepiej.

 

- 19.09 - Zamawiam i opłacam zamówienie w sklepie huawei.pl - płacę 2719 złotych.

- 20.09 - Paczka zostaje odebrana przez kuriera Fedex i około godziny 22 dociera do magazynu w Łodzi

- 24.09 - Paczka wg trackingu nadal w magazynie w Łodzi, zgłaszam sprawę do Fedex i sklepu huawei.pl

- 26.09 - Dostaję telefon z Fedex z informacją, że paczka zaginęła, nie wiedzą gdzie jest i że sklep został również powiadomiony. Ja nie mogę nic zrobić, reklamować usługę może tylko płatnik.

- 27.09 - Dzwonię po raz kolejny do operatora sklepu - iTerra w Szczecinie (na infolinię sklepu nie ma po co, nic nie wiedzą, albo nie chcą udzielić informacji). Otrzymuję informację, że sklep dostał zgodę na ponowną wysyłkę zamówienia i pewnie dziś (piątek) zostanie nadana. Godzinę później dostaję maila, że zamówienie zostało zrealizowane. Wchodzę na konto w sklepie i widzę informację, że paczka została dostarczona. Czy to już nie jest niebezpiecznie blisko łamania prawa/podrabiania dokumentów? Chwilę później na koncie pojawia się informacja o wszczętej wymianie ze statusem "weryfikacja zamówienia".

Od tamtej pory nic się nie zmieniło. Podczas całego procesu nikt do mnie nie zadzwonił i nie spróbował wyjaśnić sprawy. Sam napisałem kilkanaście maili, większość bez odpowiedzi oraz wykonałem kilkanaście telefonów. Podczas ostatniej rozmowy konsultant trochę się zakręcił i prawie wygadał. Wygląda na to, że sklep czeka z realizacją zamówienia do momentu otrzymania jeszcze jakichś informacji od Fedexu, a może nawet do zakończenia procesu reklamacji. Klient, który zresztą kupił produkt premium, może zaczekać. Dziś mija 16 dzień.

 

Screen ze strony śledzenia FedEx:

 

fedex.png

 

Screen ze sklepu huawei.pl

 

huawei.pl.png

Edytowane przez all999
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada, zmień podejście. Powinieneś skupić się na roszczeniu wobec sklepu. Nie rozmawiaj z FedeXem. W zasadzie nie jesteś stroną w rozmowach z FedeXem. Wiadomo, uzyskujesz jakieś informacje, które coś Ci mówią, albo i nie mówią. Ale to nijak Cię nie przybliża do rozwiązania problemu. Dociśnij sklep. Kupiłeś towar, zapłaciłeś za niego, żądasz. Dokładnie tak, żądasz, a nie oczekujesz, niezwłocznej dostawy zgodnie z zamówieniem i zapewne z regulaminem samego sklepu, który pewnie mają na stronie. Nie obchodzą Cię problemy logistyczne sklepu, bo obchodzić Cię nie powinny. Nie ma różnicy z Twojego punktu widzenia, czy towar przyniesie kurier, gołąb pocztowy, czy pracownik sklepu. Ciebie interesuje to że zawarłeś skuteczną umowę ze sklepem, a sklep się z niej nie wywiązuje i tym samym naraża Cię na straty. I oprócz Ciebie zainteresuje ten fakt Państwową Inspekcję Handlową, jeśli sklep dalej będzie zwlekał z realizacją umowy. To też im przekaż. I wtedy już może nie być dla nich tak miło.

Sklep nie ma prawa uzależniać skutecznej realizacji umowy z Tobą, od innej swojej umowy z kimś tam. Żądaj niezwłocznego skutecznego wydania zakupionej rzeczy. A na tłumaczenia że ktoś tam coś tam, jasno dawaj im do zrozumienia, że Cię to nie obchodzi. Niech sobie załatwiają swoje sprawy z FedeXem choćby i przez kolejne 3 miesiące, jeśli takie tam mają procedury, a Tobie mają dostarczyć towar, nie ten egzemplarz, to następny, bo taka była między wami umowa, wiążąca umowa. I oczekujesz jej niezwłocznej realizacji.

 

Podsumowując: nie jesteś stroną umowy z FedeXem, jego problemy i ich kontakty z podmiotem trzecim Cię nie obchodzą. Ciebie interesuje wyłącznie skuteczna realizacja umowy sprzedaży którą zawarłeś z konkretnym podmiotem i to jego dociskaj. Tym razem stanowczo. A jak będą zwlekać, to PIH. Nie żadne stowarzyszenia konsumentów. PIH, bo to on zajmuje się przestrzeganiem prawa w tej dziedzinie i ma do tego narzędzia, aby zrobić komu trzeba "z dupy jesień średniowiecza". Mogłeś być miły i "rozumieć sytuację" sklepu przez 3 dni, ale co za dużo to niezdrowo, nie do tego stopnia żeby się na Tobie wozili w swoich problemach z firmą przewozową.

Edytowane przez SlawekR
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie wkurza od środy DPD, miałem źle zadresowaną paczkę do siebie (ok mój błąd bo ja źle podałem nr mieszkania), jak tylko w trackingu pojawił się zły adres to zmieniłem dane i paczka dostała nowy numer i miała być na czwartek jednak nic nie dostałem, w piątek telefon do DPD co się dzieje z tą paczką a ona (bardzo cichym głosem, chyba nie jadła śniadania) że system nie zarejestrował zmiany... I teraz paczka ma być niby w poniedziałek, no zobaczymy bo w trackingu jak od czwartku widnieje tylko "Umówiony późniejszy termin doręczenia" tak widnieje dalej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada, zmień podejście. Powinieneś skupić się na roszczeniu wobec sklepu. Nie rozmawiaj z FedeXem. W zasadzie nie jesteś stroną w rozmowach z FedeXem. Wiadomo, uzyskujesz jakieś informacje, które coś Ci mówią, albo i nie mówią. Ale to nijak Cię nie przybliża do rozwiązania problemu. Dociśnij sklep. Kupiłeś towar, zapłaciłeś za niego, żądasz. Dokładnie tak, żądasz, a nie oczekujesz, niezwłocznej dostawy zgodnie z zamówieniem i zapewne z regulaminem samego sklepu, który pewnie mają na stronie. Nie obchodzą Cię problemy logistyczne sklepu, bo obchodzić Cię nie powinny. Nie ma różnicy z Twojego punktu widzenia, czy towar przyniesie kurier, gołąb pocztowy, czy pracownik sklepu. Ciebie interesuje to że zawarłeś skuteczną umowę ze sklepem, a sklep się z niej nie wywiązuje i tym samym naraża Cię na straty. I oprócz Ciebie zainteresuje ten fakt Państwową Inspekcję Handlową, jeśli sklep dalej będzie zwlekał z realizacją umowy. To też im przekaż. I wtedy już może nie być dla nich tak miło.
Sklep nie ma prawa uzależniać skutecznej realizacji umowy z Tobą, od innej swojej umowy z kimś tam. Żądaj niezwłocznego skutecznego wydania zakupionej rzeczy. A na tłumaczenia że ktoś tam coś tam, jasno dawaj im do zrozumienia, że Cię to nie obchodzi. Niech sobie załatwiają swoje sprawy z FedeXem choćby i przez kolejne 3 miesiące, jeśli takie tam mają procedury, a Tobie mają dostarczyć towar, nie ten egzemplarz, to następny, bo taka była między wami umowa, wiążąca umowa. I oczekujesz jej niezwłocznej realizacji.
 
Podsumowując: nie jesteś stroną umowy z FedeXem, jego problemy i ich kontakty z podmiotem trzecim Cię nie obchodzą. Ciebie interesuje wyłącznie skuteczna realizacja umowy sprzedaży którą zawarłeś z konkretnym podmiotem i to jego dociskaj. Tym razem stanowczo. A jak będą zwlekać, to PIH. Nie żadne stowarzyszenia konsumentów. PIH, bo to on zajmuje się przestrzeganiem prawa w tej dziedzinie i ma do tego narzędzia, aby zrobić komu trzeba "z dupy jesień średniowiecza". Mogłeś być miły i "rozumieć sytuację" sklepu przez 3 dni, ale co za dużo to niezdrowo, nie do tego stopnia żeby się na Tobie wozili w swoich problemach z firmą przewozową.
Dokładnie tak robię, kontakt z kurierem zakończyłem ponad tydzień temu na informacji, że paczka zaginęła i że przekazują sprawę do sklepu. Od tamtej pory rozmawiam tylko ze sklepem. Gorzej, że tego kontaktu zwyczajnie nie ma. Mogę pisać maila na adres sklepu, dostaję numer zapytania i cisza, albo odpowiedź, że proszą o cierpliwość. W poniedziałek przygotuję pismo do PIH, bo tam już żadne prośby, ani groźby nie działają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw może, w związku z ociąganiem się sklepu, zbywaniem Cię ogólnikami, brakiem konkretnego kontaktu i przewlekłością realizacji zamówienia, wystosuj oficjalne żądanie , najlepiej na piśmie, albo co najmniej potwierdzonym mailem, wydania przedmiotu umowy sprzedaży lub jej rozwiązania i zwrotu pieniędzy (to drugie to oczywiście jeśli Ty sam akceptujesz taką formę rozwiązania). Wyznacz im termin ostateczny, nieodległy i zagroź że będziesz musiał  powiadomić PIH o tym że sklep uchyla się od realizacji umowy. Dopiero jeśli nijak nie zareagują, albo zrobią to w sposób który Cię nie satysfakcjonuje wtedy wytocz cięższą artylerię. W obecnej sytuacji reagują na zasadzie "klient się nie rzuca, to jakoś to będzie i póki co ciągniemy dalej, może paczka się znajdzie albo Fedex zareaguje." Nie mają widma bata nad głową, to przeciągają licząc że problem logistyczny sam się rozwiąże. Tak jest dla nich najwygodniej. Szkoda tylko, że Twoim kosztem to robą i na ten "koszt" musisz stanowczo zareagować. Walcz o swoje. W tym przypadku Ty nie jesteś niczemu winien, nie ma powodu abyś na tym cierpiał.

Ja bym w każdym razie tak zrobił, zabawa w ciuciubabkę, to do czasu. Teraz bym zażądał bezzwłocznej realizacji zamówienia lub zwrotu pieniędzy. Jeśli nadal by przeciągali, to poszukałbym pomocy w instytucjach do tego powołanych.

Edytowane przez SlawekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

doręczono.jpg

Miałem dostać Pioneery BT z Amazonu. 

Adres dobrze wpisany, wcześniej jeszcze sms dostałem na telefon z informacją o nr. paczki. 

Dziś czekam i czekam, śledzę na stronie i kurier jakoś nie przyjeżdża. Po 17 sprawdzam, a tam status że doręczono. xD 

Raz, że nie mieszkam w biurze tylko w domku jednorodzinnym. Dwa kurier w ogóle się nie pojawił, żadnego telefonu, nikt nie zajeżdżał, nic. 

Dzwonie na infolinie, podałem nr. mieli się kontaktować w przeciągu godziny. Mijają 2 godziny, żadnego telefonu.... Dzwonie na infolinie. Kurier podobno nie mógł się dodzwonić xD

No kurdę... jutro mają wyjaśniać. 

Jak żyć ja się pytam? Jak przewidujecie rozwój sytuacji? Co jest powodem takich akcji - element ludzki?  

Edytowane przez MrBrainwash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zgoła odmienne doświadczenie :D 

 

Wczoraj (5.02) zamówiłem trochę gratów na Amazon.de. Wracam do domu dzisiaj (6.02), a paczka leży sobie w ogrodzie (delikatnie zakamuflowana). Innymi słowy od zamówienia do dostarczenia (Gdańsk) minęło zaledwie +/- 24h :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, MrBrainwash napisał:

No kurdę... jutro mają wyjaśniać. 

Jak żyć ja się pytam? Jak przewidujecie rozwój sytuacji? Co jest powodem takich akcji - element ludzki?  

 

21 minut temu, MrBrainwash napisał:

Okazało się, że kurier zostawił paczkę na parapecie. xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
4 minuty temu, vonBaron napisał:

Furgonetka, Sendit, Epaka czy może coś innego?

 

Ostatnio korzystałem kilkukrotnie z Sendit - przesyłki zagraniczne na terenie EU.

Wszystko Ok, ceny zawsze nieco niższe niż bezpośrednio u kuriera (w moim wypadku DPD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

DPD odkąd z mojego rejonu odszedł świetny kurier stał się najgorszą firmą.

Odesłali mi paczkę do nadawcy bo dwa razy niedoręczona mimo że doręczenie miało być między 10-14 a to babsko sobie przjeżdża kiedy chce a nie wpadła na pomysł żeby zostawić w punkcie odbioru.

Ostatnio jak fotel mi przywiozła to jebła paczką pod klatką i proszę sobie wnieść mimo że paczka ważyła 15kg.

Z tamtym gościem miałem super kontakt, zawsze dzwonił jak nikogo nie było czy zostawić u sąsiada czy w punkcie, jak jakieś małe gówienko to wkładał do skrzynki, no kurier na 6!

Morał jest taki że bardziej się liczy kto na waszym rejonie wozi paczki niż sam przewoźnik.

Edytowane przez vonBaron
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, vonBaron napisał:

Morał jest taki że bardziej się liczy kto na waszym rejonie wozi paczki niż sam przewoźnik.

Nie do końca się z tym zgodzę, jak paczka leżała na magazynie przez ponad tydzień czasu, bo nikomu się nie chciało jej targać (szyba samochodowa), to nic nie dawały interwencje do centrali i monity o ponowne doreczenie, ani razu nikt nie odebrał telefonu w siedzibie DPD, gdzie paczka sobie leżakowała, dopiero telefon do działu skarg i zażaleń pomógł, a który znalazłem po głębokim wertowaniu w sieci. Jednym slowem o DPD - MA-SA-KRA!

Edytowane przez neonlight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki inny kurier niż DPD do wysyłania tanio z opcją "ostrożnie"? DPD za to nie bierze dopłat, i to zawsze był dla mnie argument za. Fakt, że raz dotarł odtwarzacz DVD do klienta z wgniecionym kantem, na szczęście z tyłu, ale i tak było co naprawiać. Niemniej zgadzam się z poglądem, iż na za jakość na różnych odcinkach odpowiadają ludzie, a nie logo na uniformie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności