Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Poczta Polska, kurier DPD UPS,paczkomaty inpost 24/7 i inne usługi spe


retter

Rekomendowane odpowiedzi

54 minuty temu, Melo2573 napisał:

To jeszcze sprawdź czy ubezpieczenie jest w cenie.

 A rzeczywiście ubezpieczenie do 100zł tylko, czyli słabo. Teraz jestem w kropce czy to wysłać za pobraniem. Bo raczej nie warto wysyłać czego o wartości 300zł bez ubezpieczenia. W ogóle wysyłanie bez ubezpieczenia czegoś o wartości powiedzmy 400zł kosztuje 31,50zł.

Edytowane przez BarteqW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz koniecznie wysyłać pocztą to skorzystaj z pośrednika typu furgonetka.pl albo sendit. Na furgonetce kurier 48 pobranie 300zł (ubezpieczenie do 1000zł w cenie) kosztuje 16,90zł. Płacisz przelewem, drukujesz etykietę, naklejasz i zanosisz na pocztę (dajesz bez czekania w kolejce, nic nie trzeba podpisywać).  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jimmi Dragon napisał:

Jak chcesz koniecznie wysyłać pocztą to skorzystaj z pośrednika typu furgonetka.pl albo sendit. Na furgonetce kurier 48 pobranie 300zł (ubezpieczenie do 1000zł w cenie) kosztuje 16,90zł. Płacisz przelewem, drukujesz etykietę, naklejasz i zanosisz na pocztę (dajesz bez czekania w kolejce, nic nie trzeba podpisywać).  

Jak mówi Jimmi, na poczcie jedyna sensowna opcja obecnie to Pocztex48. Jeśli nie masz umowy korzystasz z pośrednika. Wychodzi taniej niż poleconym no i jest możliwość pobrania właśnie. Czas dostawy to najczęściej około 2 dni roboczych, czasem 3, a czasem paczka dociera następnego dnia. Pocztexem wysyłam sporo i nie miałem większych problemów, 2 razy coś tam się zawieruszyło i trochę trwało zanim paczka dotarła, ale to i tak dobrze w porównaniu z np. DPD, z którego również korzystam, tu bywały gorsze epizody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem z sendit dzięki radą Adidadika zanim przeczytałem wasze posty. Ale rzeczywiście paczką pocztową się nie opłaca, może jakieś drobiazgi ewentualnie. A DPD nie ma odbioru paczek dla klienta indywidualnego? Chociaż przy wysyłce przez sendit to nie ma znaczenia. 

Edytowane przez BarteqW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś dużo wysyła to radzę z sendita przesiąść się na furgonetkę. Nie trzeba czekać (bywało, że i ponad godzinę) na wydrukowanie listu przewozowego, jest też mniej klikania i póki co nie ma awarii (których w sendit było na tyle dużo, że w końcu zmotywowało mnie to do poszukania czegoś innego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozwolę sobie przestrzec Was przed pośrednikami.

Jeśli wysyła się drobnicę bez ubezpieczenia, to mało istotne, niewesoło robi się przy przesyłkach o większej wartości, które dodatkowo ubezpieczamy przez pośrednika. Mnie zdarzyło się już dwukrotnie zmoczyć dolną część pleców przy próbie reklamacji przesyłki. Za pierwszym razem bezczelność pośrednika (wspominana kilkakrotnie w tym wątku) olałem, bo było to parę groszy. W tej chwili wraz z Rzecznikiem P.K. walczę o wypłatę ubezpieczenia uszkodzonego przez kuriera towaru. Sprawa nie jest prosta, bo działanie pośredników nie jest w zasadzie uregulowane prawnie. Jako klient nie jest się w sumie stroną - i to jest najlepszy dowcip. Pośrednik odpowiada jedynie za wydrukowanie listu przewozowego, przeczytajcie ich regulaminy.

Nie można wystąpić do przewoźnika z jakimkolwiek zapytaniem, pośrednik nie chce dać na to pełnomocnictwa i robi sobie co chce. Reklamacja u przewoźnika to regulaminowe 30 dni, w rzeczywistości to ok 14, moja sprawa ciągnie się od stycznia 2019.

Można sobie w sumie zadać takie pytania:

Gdzie jest moja kasa z ubezpieczenia? Kto nią teraz obraca?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, azael napisał:

W tej chwili wraz z Rzecznikiem P.K. walczę o wypłatę ubezpieczenia uszkodzonego przez kuriera towaru. Sprawa nie jest prosta, bo działanie pośredników nie jest w zasadzie uregulowane prawnie. Jako klient nie jest się w sumie stroną - i to jest najlepszy dowcip. Pośrednik odpowiada jedynie za wydrukowanie listu przewozowego, przeczytajcie ich regulaminy.

Nie zawadzi też jak wyślesz skargę do UOKIK. Jeżeli regulamin pośrednika narusza prawa konsumentów to UOKIK może nałożyć na pośrednika karę finansową i zobowiązać do wprowadzenia do regulaminu zmian. Generalnie jestem zwolennikiem wysyłania pism do UOKIK, bo to cywilizuje rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Melo2573 napisał:

Nie zawadzi też jak wyślesz skargę do UOKIK. Jeżeli regulamin pośrednika narusza prawa konsumentów to UOKIK może nałożyć na pośrednika karę finansową i zobowiązać do wprowadzenia do regulaminu zmian. Generalnie jestem zwolennikiem wysyłania pism do UOKIK, bo to cywilizuje rynek.

 

Widzisz, problem jest w tym, że średnio jest uregulowana prawnie działalność pośredników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, azael napisał:

Widzisz, problem jest w tym, że średnio jest uregulowana prawnie działalność pośredników.

To nie jest problem. Jest lista klauzul zakazanych UOKIK, więc skargę możesz spokojnie wysyłać. A jeżeli danej praktyki pośrednika nie ma wśród klauzul zakazanych to UOKiK i tak sprawę zbada i może dopisać kolejną klauzulę do listy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Melo2573 napisał:

To nie jest problem. Jest lista klauzul zakazanych UOKIK, więc skargę możesz spokojnie wysyłać. A jeżeli danej praktyki pośrednika nie ma wśród klauzul zakazanych to UOKiK i tak sprawę zbada i może dopisać kolejną klauzulę do listy.

 

Masz rację, spróbować warto. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, vonBaron napisał:

Co się dzieje z tym DHL? 

Jedna przesyłka od środy jest niby w transporcie i dojechać nie może, druga leży trzeci dzień w punkcie odbioru i nie ma kto jej odebrać. 

Miałem o nich dobra opinie ale teraz mam gorsza niż o PP. 

Wpadki zdarzają się wszędzie. Ale fakt, ja zrezygnowałem z umowy z nimi bo było ich za dużo. Co chwila zmiana kuriera i zawsze ten w zastępstwie na początku zapominał odebrać paczek. Teraz też obserwuję, że co chwila inny kurier jeździ. Z dostawami większych nie miałem.

Edytowane przez tommir
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2019 o 21:10, vonBaron napisał:

Co się dzieje z tym DHL? 

Jedna przesyłka od środy jest niby w transporcie i dojechać nie może, druga leży trzeci dzień w punkcie odbioru i nie ma kto jej odebrać. 

Miałem o nich dobra opinie ale teraz mam gorsza niż o PP. 

Pewnie nie mogą się wyrobić. Jak coraz więcej się kupuje przez internet, patrząc po sobie że praktycznie wszystko kupuje przez internet, oprócz żywności. Tyle że mieszkam na wsi, trzeba jechać do miasta i stać w korku, palić paliwo itd.

Ale ostatnio UPS do mnie nie dojechał, to znaczy dostałem SMSa że nikogo nie zastał, tyle śladu na podwórzu nie było a cały dzień był ktoś w domu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

FEDEX - zagubiona przesyłka.

W czwartek kupiłem telefon w oficjalnym sklepie Huawei.pl. W piątek dostałem numer śledzenia, niestety nie było innej opcji, tylko FedEx. Ostatni status paczki mam z piątku z godziny 22, że paczka opuściła oddział w Łodzi. Do tej pory cisza. Dzwoniłem na infolinię i zgłosiłem sprawę, szukają paczki. Czy coś jeszcze mogę zrobić? Czy sklep ponosi jakąś odpowiedzialność za kuriera? I jeśli paczka się nie znajdzie, a ja brałem telefon na firmę, czy mogę odstąpić od umowy? Czy pozostaje mi tylko walka z FedEx?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, all999 napisał:

FEDEX - zagubiona przesyłka.

W czwartek kupiłem telefon w oficjalnym sklepie Huawei.pl. W piątek dostałem numer śledzenia, niestety nie było innej opcji, tylko FedEx. Ostatni status paczki mam z piątku z godziny 22, że paczka opuściła oddział w Łodzi. Do tej pory cisza. Dzwoniłem na infolinię i zgłosiłem sprawę, szukają paczki. Czy coś jeszcze mogę zrobić? Czy sklep ponosi jakąś odpowiedzialność za kuriera? I jeśli paczka się nie znajdzie, a ja brałem telefon na firmę, czy mogę odstąpić od umowy? Czy pozostaje mi tylko walka z FedEx?

Mogę się mylić, ale raczej jest tak, że zawierając umowę sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć przesyłkę, a kupujący odebrać. Zanim więc przesyłka dotrze, dopowiedzialny jest sprzedawca, przed nim z kolei odpowiada firma kurierska.

Może być problem z odstąpieniem od umowy jeśli brałeś FV, ale to kwestia dobrej woli sprzedającego.

Może jeszcze przesyłka się znajdzie, miałem kilka takich przypadków, niestety, że znalazła się po kilku dniach.

Edytowane przez tommir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić, ale raczej jest tak, że zawierając umowę sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć przesyłkę, a kupujący odebrać. Zanim więc przesyłka dotrze, dopowiedzialny jest sprzedawca, przed nim z kolei odpowiada firma kurierska.
Może być problem z odstąpieniem od umowy jeśli brałeś FV, ale to kwestia dobrej woli sprzedającego.
Może jeszcze przesyłka się znajdzie, miałem kilka takich przypadków, niestety, że znalazła się po kilku dniach.
Ok, tylko czy sklep wypełnia warunki umowy w momencie przekazania towaru kurierowi, czy w momencie, w którym towar dotrze do klienta.
@bigmaras@Mayster Co o tym myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno ma miejsce z chwilą przekazania towaru odbiorcy. I to sklep powinien z Fedexem dogadywać się bo jeśli nie potwierdzisz odebrania towaru to jest on własnością sklepu a nie twoją 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, all999 napisał:

Ok, tylko czy sklep wypełnia warunki umowy w momencie przekazania towaru kurierowi, czy w momencie, w którym towar dotrze do klienta.
@bigmaras@Mayster Co o tym myślicie?

Nie, w momencie dostawy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dostałem smsa od DPD, że kurier będzie u mnie w godzinach takich i takich. Odesłałem wiadomość, żeby przyjechał dwa dni później (była taka opcja), bo akurat tego dnia nie mogłem. Okazało się na następny dzień, że też nie będę mógł odebrać paczki, więc zadzwoniłem do dpd z pytaniem czy mogę odebrać osobiście w ich punkcie. To się dowiedziałem, że paczka już wróciła do nadawcy. Dla mnie tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Play napisał:

Ostatnio dostałem smsa od DPD, że kurier będzie u mnie w godzinach takich i takich. Odesłałem wiadomość, żeby przyjechał dwa dni później (była taka opcja), bo akurat tego dnia nie mogłem. Okazało się na następny dzień, że też nie będę mógł odebrać paczki, więc zadzwoniłem do dpd z pytaniem czy mogę odebrać osobiście w ich punkcie. To się dowiedziałem, że paczka już wróciła do nadawcy. Dla mnie tragedia

 

Akurat DPD na bazie moich doświadczeń ma najwyższy standard. UPS - kurierzy nie mają służbowych telefonów, nie mają obowiązku dzwonić, zatem nie dzwonią najczęściej a ponad to jako jedyni mają płacone za nie dostarczone paczki więc mają to w doopie. DHL - tragedia ze wszystkim, kurierzy najgorzej opłacani ze wszystkich firm, problemy z dostawami w 24h regularne, problemy z podjazdem kuriera również. DPD - jako jedyni wysyłają numer do kuriera gdzie można się złapać, poza tym ten system SMS na prawdę działa jeżeli chcemy przełożyć choć oczywiście czasem może być wtopa. @Play na centralce nie siedzi fizyczna osoba tylko jest to automat - wysyłka tylko samej cyfry 1, 2 lub 3 zadziała. Spacja czy słowo nie spowoduje przesunięcia. Dla pewności można też (co zalecam) ogarnąć to przez stronkę, wówczas mamy nieco bardziej potwierdzone przesunięcie.

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności